جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه بازگشت محصولات آنلاین را کاهش دهیم؟

چگونه بازگشت محصولات آنلاین را کاهش دهیم؟

آذر ۲۱, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، تبلیغات
153 بازدید

بار بازگشت‌های تجارت الکترونیک بر کسب‌وکارها و سیاره زمین

خرید آنلاین به دلایل مختلفی مثل بازگشت کالا، هزینه‌های زیادی بر دوش فروشگاه‌ها می‌گذارد. همچنین باعث می‌شود مقدار زیادی دی‌اکسید کربن وارد جو شود و حجم بالایی از زباله‌ها به محل‌های دفن زباله منتقل شوند. بر اساس گزارشی از یک شرکت جهانی پاک‌سازی پلاستیک به نام CleanHub، تنها در سال ۲۰۲۲، هزینه بازگشت کالاها برای فروشگاه‌های آنلاین به ۸۱۶ میلیارد دلار رسید.

وقتی صحبت از خریده‌ای آنلاین می‌شود، معمولاً ۳۰ درصد محصولات برگشت داده می‌شوند که این نرخ سه برابر فروشگاه‌های فیزیکی است. این امر در سال ۲۰۲۲ به تولید ۹.۵ میلیارد پوند زباله در محل‌های دفن زباله منجر شد که رقم بالایی از آن به دلیل ناتوانی فروشندگان در فروش مجدد محصولات است.

نیکی استونز، معاون بازاریابی CleanHub، باور دارد که راحتی بازگشت کالا، یه عامل مهم در افزایش نرخ بازگشت کالاهای آنلاین است. او می‌گوید: «خرید آنلاین به گونه‌ای طراحی شده که فرآیند را بیش از حد آسان می‌کند. خریداران می‌توانند به سادگی محصولات را در خانه امتحان کنند و در صورت نارضایتی آن‌ها را بازگردانند. در حالی که برای خرید از فروشگاه‌ها، خریداران باید محصول نامطلوب را فیزیکی به فروشگاه برگردانند.»

این تفاوت بنیادی بین خرید آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی منجر به افزایش نرخ بازگشت کالاها می‌شود. جیسون دیویس، موسس شرکت مشاوره بازاریابی Makarios، توضیح می‌دهد که در خرید آنلاین، کاربران نمی‌توانند به صورت فیزیکی با محصولات برخورد کنند. این باعث اختلاف بین انتظارات و واقعیت از نظر سایز، کیفیت و ظاهر محصول می‌شود.

مساله‌ای بزرگ

پژوهشی به‌ تازگی توسط شرکت مدیریت بازگشت کالا، goTRG، نشان داده که ۴۹ درصد از فروشندگان در ایالات متحده معتقدند بازگشت کالاها به یک مسئله جدی تبدیل شده است، به ویژه در فصل تعطیلات. رهبر این شرکت، سندر شمیس، اشاره کرد که حجم فزاینده خرید آنلاین و سیاست‌های آسان بازگشت کالا باعث افزایش این مشکل شده است.

بازگشت کالاها علاوه بر هزینه‌های مالی، هزینه‌های دیگری نیز دارد. مثلاً به دلیل آسیب‌هایی که ممکن است در طول حمل و نقل یا نگهداری به کالا وارد شود. بسیاری از فروشندگان به زیرساخت کافی برای مدیریت موثر این کالاهای برگشتی دسترسی ندارند و در نهایت مجبور می‌شوند آن‌ها را با تخفیف زیاد به خریداران عمده بفروشند یا حتی به‌کلی دور می‌اندازند.

شمیس پیشنهاد می‌دهد برای جلوگیری از دفن کالاها در زباله‌دان‌ها، فروشندگان باید به سمت اقتصاد دایره‌ای حرکت کنند. اگرچه بیشتر کالاهای برگشتی نمی‌توانند بلافاصله دوباره در انبار قرار گیرند، اما می‌توانند از طریق خدمات بازسازی و مرمت به حالت تقریبا نو بازگردانده شوند. سپس یا در بازار اصلی یا در بازارهای ثانویه به فروش می‌رسند.

مسئله بسته‌بندی

گزارش CleanHub می‌گوید که بسته‌بندی یکی از عوامل مهم در تأثیرات منفی محیط‌زیستی خرید آنلاین است. خرید آنلاین ۴.۸ برابر بیشتر از خرید از فروشگاه‌های فیزیکی زباله بسته‌بندی تولید می‌کند. بازگشت کالاها نیز این مشکل را بیشتر می‌کند؛ چرا که بسته‌بندی‌های اضافی برای حفاظت از کالاها در حین حمل و نقل نیاز است.

مدیریت بازگشت کالاها

با این حال، شمیس اشاره می‌کند که فروشندگان در حال تلاش برای حل این مشکل هستند. ۷۵ درصد از آن‌ها در سال گذشته در فرآیند بازگشت کالا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ۹۰ درصد از آن‌ها نیز این سرمایه‌گذاری را نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند.

فروشندگان استراتژی‌های نوآورانه‌ای برای مدیریت بازگشت کالاها به کار می‌گیرند، مانند نرم‌افزارهای بازگشت پویا با گزینه‌هایی نظیر «نگه‌داشتن کالا»، بازپرداخت قسمی، تعویض‌های فوری و … این امکانات تجربه مشتری را پس از خرید بهبود می‌بخشند و به آن‌ها انتخاب بیشتری برای بازگشت کالا می‌دهند.

نتیجه‌گیری نهایی

در نهایت، فروشندگان می‌توانند با تغییر بازپرداخت‌ها به تعویض یا اعتبارات فروشگاه، نرخ نگه‌داشت مشتری را تا ۳۰ درصد افزایش دهند و از این طریق فروش را حفظ کنند. همچنین ارائه‌دهندگان خدمات بازگشت مناسب می‌توانند به مقابله با ۱۰۱ میلیارد دلار بازگشت‌های جعلی و سوءاستفاده‌آمیز با استفاده از توانایی‌های کشف، تشخیص و پیشگیری هوشمند کمک کنند.

با توجه به این اطلاعات، اهمیت اقتصاد دایره‌ای و مدیریت بهینه بازگشت کالاها به وضوح مشخص است. تجارت الکترونیک می‌تواند با استفاده از روش‌های نوآورانه‌ای مانند فرآیندهای بهینه بازگشت کالا و استفاده از فناوری‌های بهتر برای نمایش محصول، نرخ بازگشت کالاها را کاهش دهد و تأثیرات منفی خود بر محیط‌زیست را کاهش دهد.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه بازگشت محصولات آنلاین را کاهش دهیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
جدیدترین روش‌های مقابله با پاورپوینت
چگونه با آموزش دو طرفه موفق شویم؟
بهترین کتاب‌های بیل گیتس در ۲۰۲۴
قدیمی تر چگونه پرداخت موبایلی را در خرید بهتر کنیم؟
جدیدتر چگونه از بحرانهای خرده فروشی B2B عبور کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
  • 14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
    14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • ایجاد حس خرید در مشتری
    روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت