جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > جدیدترین روش‌های مقابله با پاورپوینت

جدیدترین روش‌های مقابله با پاورپوینت

دی ۲۶, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
آموزش های مرجع ، بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
353 بازدید

ظلم پاورپوینت

فرض کنید به یک جلسه دعوت شده‌اید. اواخر روز است و فردی در حال ارائه یک پاورپوینت است. می‌بینید که دست‌نوشته‌هایی را که روی صفحه نمایش داده شده می‌توانید خودتان بخوانید. اسلاید بعدی. چون از زمان دبیرستان و نمایشگاه‌های علمی، صدها ارائه پاورپوینت دیده‌اید، ناخودآگاه می‌دانید این جلسه قرار است یک ساعت کامل طول بکشد. چشم‌ها محو می‌شوند، خمیازه‌ها سرکوب می‌شوند. اسلاید بعدی. ارائه‌دهنده تلاش می‌کند ویدئویی که در پاورپوینت قرار داده‌شده را پخش کند اما صدایی نمی‌آید. ولی منظور را فهمیده‌اید. اسلاید بعدی.

تاریخچه پاورپوینت

نزدیک به چهار دهه پس از معرفی پاورپوینت، همچنان یکی از ابزارهای اصلی در شکل‌دهی به روشی که ما به کارمان فکر می‌کنیم یا نمی‌کنیم، باقی‌مانده است. از معرفی استارتاپ‌ها تا جلسات بزرگ دولتی، از نشست‌های فصلی هیئت مدیره تا آموزش‌های سالانه، میلیاردها ارائه در سال با همین قالب خشک و بی‌انعطاف پاورپوینت یا رقبایش مانند Keynote، Google Slides یا Figma Slides انجام می‌شود. انسان‌ها همچنان به فشردن اطلاعات حیاتی در اسلایدهای تک ایده‌ای می‌پردازند، ایده‌ها را از زمینه اصلی‌شان جدا کرده و آن‌ها را با مجموعه‌ای از تصاویر متحرک، نمودارها و جلوه‌های تصویری مختلف ارائه می‌کنند.

انتقادات از پاورپوینت

اما کسانی هستند که بالاخره در حال خارج کردن ایده‌هایشان از قالب پاورپوینت‌اند. نام‌هایی همچون جف بزوس، ایلان ماسک، ساندار پیچای و برخی از افراد ارشد نظامی از پاورپوینت انتقاد کرده و حتی ارائه پاورپوینت‌ها در جلسات را ممنوع کرده‌اند. آن‌ها به جای آن، به یادداشت‌ها یا حتی گفت‌وگوهای بدون هیچ‌گونه کمک تصویری روی آورده‌اند. به عنوان مثال، شرکت Rippling که نرم‌افزارهای منابع انسانی و حقوقی تولید می‌کند، توانسته است دور اول جذب سرمایه را بدون استفاده از پاورپوینت انجام دهد و مبلغ ۴۵ میلیون دلار جذب کند.

آیا دوران پاورپوینت به پایان نزدیک است؟ آیا به روزی نزدیک می‌شویم که بگوییم «این جلسه می‌توانست یک ایمیل باشد» و واقعاً نیازی به پاورپوینت نباشد؟ اسلاید بعدی.

تحولات در ارائه‌ها

در اکثر طول قرن بیستم، جلسات کاری معمولاً کوچک و به صورت گفت‌وگوهای غیررسمی بین همکاران بودند. اما با انقلاب رایانه‌ای در دهه ۱۹۸۰، اطلاعات بیشتری تولید شد که برای انجام فعالیت‌های مختلف باید پردازش و تحلیل می‌شد. این به معنای بیشتر شدن جلسات بین دپارتمان‌ها بود که به نوبه خود باعث ارائه‌های بیشتر و استفاده از پروژکتورهای اسلاید شد.

ظهور پاورپوینت

سپس در اواسط دهه ۸۰ میلادی، یک استارتاپ نرم‌افزاری به نام Forethought یک برنامه اولین نوع خود را برای ایجاد گرافیک‌هایی که کاربران می‌توانستند سریالی از اسلایدها را با استفاده از آن‌ها بسازند، توسعه داد. این برنامه ابتدا به نام Presenter شناخته می‌شد و در آوریل ۱۹۸۷ با نام پاورپوینت منتشر شد. مایکروسافت از همان ابتدا به پتانسیل تغییر دهنده جهان این برنامه پی برد و تنها چهار ماه بعد آن را با مبلغ ۱۴ میلیون دلار خرید. با در نظر گرفتن مبلغی که مایکروسافت برای خرید OpenAI هزینه کرده، این رقم در مقایسه بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

نقدهایی که ادامه دارند

طرفداران پاورپوینت کم نیستند، از جمله رییسی که قبلاً داشتم. زمانی که در شرکتی به نام BarkBox کار می‌کردم، نیک کوگان، معاون خلاقیت، همیشه از ما می‌خواست برای هر کار کوچک یا بزرگی پاورپوینت تهیه کنیم. او به دفاع از این ابزار می‌پردازد و به عنوان یک انیماتور سابق، عاشق قابلیت‌های داستان‌سرایی آن است. او می‌گوید: “نگاه کنید به این، نه به ما، می‌تواند هنگام ارائه اهمیت داشته باشد.”

استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، استفاده از پاورپوینت را به شدت مورد نقد قرار داده و گفته: “از روشی که افراد به جای فکر کردن از پاورپوینت استفاده می‌کنند، متنفرم.” او اضافه می‌کند: “افرادی که می‌دانند درباره چه چیزی صحبت می‌کنند، نیازی به پاورپوینت ندارند.”

جایگزین‌ها و آینده

بسیاری از اعضای نظامی آمریکا نیز به استفاده از پاورپوینت اعتراض می‌کنند و عبارت “مرگ بر اثر پاورپوینت” را برای جلسات طاقت‌فرسا و طولانی بدون کاربرد استفاده می‌کنند. اثرات منفی استفاده از پاورپوینت باعث شده است که برخی به دنبال جایگزین‌هایی برای این ابزار باشند. اما در مقیاس بزرگ، هنوز جایگزین مناسبی برای آن وجود ندارد و هنوز بسیاری از جلسات به این ابزار وابسته‌اند.

استفاده از پاورپوینت در کسب‌وکار امروزی همچنان ادامه دارد، اما تاثیر آن در فرهنگ گسترده‌تر شده است. بسیاری از افراد جوان امروزی مهمانی‌های پاورپوینت برگزار می‌کنند، به این معنا که افراد با استفاده از پاورپوینت نظرات و شوخی‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

خلاقیت و داستان‌سرایی

پاورپوینت با اینکه باعث سردرد و خستگی بسیاری شده است، اما در برخی موارد به شکل دیگری دیده می‌شود. به عنوان مثال نویسنده‌ای در یکی از داستان‌هایش که جایی درون یک پاورپوینت روایت می‌شود، توانسته داستانی تأثیرگذار و جالب خلق کند. شاید در نهایت، مهم این باشد که از پاورپوینت به عنوان ابزاری برای داستان‌سرایی استفاده کنیم و از محدودیت‌های آن به نفع خلاقیت بهره ببریم.

نویسنده

نویسنده متن، مت آلاستون، مهندس عمران بوده و اکنون به عنوان نویسنده تبلیغاتی در حوزه فناوری مشغول به کار است و با همسر و دخترش در ایالت مین زندگی می‌کند.

محتوای مرتبط

چگونه DOGE می‌تواند تقلب دولتی را کاهش دهد؟
چگونه تجربه مشتری را در خرید آنلاین بهبود دهیم؟
چگونه فروشگاه آنلاین خود را خفن کنیم؟

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > جدیدترین روش‌های مقابله با پاورپوینت

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه با آموزش دو طرفه موفق شویم؟
جدیدتر چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
    دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
  • ایجاد حس خرید در مشتری
    روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر
  • دوره ی جامع راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
    آموزش راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت