جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه فروشگاه آنلاین خود را خفن کنیم؟

چگونه فروشگاه آنلاین خود را خفن کنیم؟

آذر ۲۰, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
آموزش های مرجع ، بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
235 بازدید

درگاه‌های مجازی و فروشگاه‌های آنلاین

امروزه به یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ابزارها برای ورود به بازارهای جهانی تبدیل شده‌اند. خرید اینترنتی نه تنها فرآیند خرید را ساده و دسترس‌پذیرتر کرده است، بلکه راهی جدید برای درآمدزایی و بازاریابی فراهم آورده است. اما در دنیای پیچیده و همیشه در حال تغییر آنلاین، فقط افزودن محصول به سبد خرید برای موفقیت کافی نیست.

تجربه کاربری یا UX چیست و چرا آن را مهم است؟

تجربه کاربری، یا همان UX، به معنای احساس و تجربه‌ای است که کاربر هنگام تعامل با یک محصول یا سیستم دارد. برای مثال، آیا کاربر به راحتی می‌تواند چیزی که می‌خواهد را در سایت شما پیدا کند؟ آیا فرآیند خرید برای او راحت و بدون مشکل است؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند تفاوت بین یک فروشگاه آنلاین موفق و ناموفق را تعیین کند.

ویژگی‌های کلیدی برای تجربه کاربری مثبت در فروشگاه‌های آنلاین

اطلاعات کامل و واضح از محصول:

مشتریان به دنبال محصولات خاصی هستند و می‌خواهند بیشتر درباره آنها بدانند. اطلاعات کامل شامل نام محصول، تصاویر با کیفیت و واضح، سایز و مشخصات، ویژگی‌ها، قیمت، تخفیف‌ها و نظرات مشتریان قبلی می‌تواند رغبت کاربر را برای خرید افزایش دهد.

ناوبری “Breadcrumb”:

یک روش ناوبری است که به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی مسیر خود را در سایت پیدا کنند و به صفحه قبلی برگردند. این ویژگی زمانی که کاربر تصمیم می‌گیرد محصولی را نخرد و محصول دیگری را بررسی کند بسیار مفید است.

آزمایش کاربری مداوم:

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود UX، انجام آزمایشاتی است که نحوه تعامل کاربران با سایت را بررسی کند. می‌توانید از چک‌لیست‌های رایگان و یا ابزارهای خاص مانند accessiBe برای این کار استفاده کنید.

دسترسی‌پذیری حداکثری:

مطمئن شوید که سایت شما برای هر گروهی از کاربران، از جمله افرادی با محدودیت‌های بینایی یا شنوایی و کسانی که به زبانی متفاوت سخن می‌گویند، دسترس‌پذیر است.

اشتباهات رایج در UX فروشگاه‌های آنلاین

کمبود تنوع در تصاویر:

مشتریان نیاز دارند تا محصول را از زوایای مختلف و در شرایط گوناگون ببینند. تصاویر متنوع و شاید حتی استفاده از ویدیوها یا GIF‌ها می‌تواند به درک بهتر محصول کمک کند.

ناوبری گیج‌کننده:

طراحی سایت باید ساده و قابل فهم باشد. حتی اگر کاربری برای اولین بار به سایت شما وارد می‌شود، باید به راحتی بتواند آنچه می‌خواهد را پیدا کند. استفاده از گزینه جستجوی برجسته و یا چت‌بات‌ها برای کمک به کاربران می‌تواند بسیار موثر باشد.

فرآیند پرداخت پیچیده:

فرآیند پرداخت باید به صورت آسان و بدون مانع طراحی شود. کاربران باید بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند و سفارش خود را ثبت نمایند.

گزینه‌های محدود پرداخت:

ارائه گزینه‌های متعدد برای پرداخت می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. می‌توانید از روش‌هایی مانند PayPal، Apple Pay و Venmo برای افزایش تنوع روش‌های پرداخت استفاده کنید.

برچسب‌های متا نادرست:

استفاده از برچسب‌های متا و متن‌های جایگزین (Alt Text) باید به صورت توصیفی باشد، نه فرضی. این کار نه تنها کمک می‌کند تا SEO بهبود یابد، بلکه دسترسی‌پذیری سایت را هم افزایش می‌دهد.

روندهای جدید در طراحی UX فروشگاه‌های آنلاین

استانداردهای WCAG سخت‌گیرانه‌تر:

استانداردهای جدیدی که تاکید بیشتری بر دسترسی‌پذیری دارند، به این معنا است که توسعه‌دهندگان وب محتواهایی را ایجاد می‌کنند که برای همه کاربران مناسب باشد.

پذیرش گسترده هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک:

از چت‌بات‌ها تا محتوای خودکار، هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک کرده است تا کارها را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهند. تیم‌های بازاریابی از ابزارهای هوش مصنوعی برای توصیه محصولات یا جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند.

ردیابی رفتار کاربر برای بهینه‌سازی چرخه زندگی:

تحلیل رفتار کاربران باعث می‌شود تا کسب‌وکارها متوجه شوند که چه زمانی و کجا کاربر با مشکلات روبرو می‌شود و برای حل آنها تلاش کنند.

نتیجه‌گیری: همواره با کاربر هم‌دل باشید

اگر فروشگاه آنلاین شما به نیازها و انتظارات کاربران توجه نکند، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، طراحی بر پایه نیازهای کاربر است که می‌تواند نه تنها به خرید کاربران کمک کند بلکه آنها را خوشحال و راضی نگه دارد. پس همیشه خود را به جای کاربر بگذارید و با همدلی فرآیند خرید را برای او لذت‌بخش کنید.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه فروشگاه آنلاین خود را خفن کنیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

اپلیکیشن دلیسا پلاس
بررسی بیزینس پلن اپلیکیشن دلیسا پلاس + لینک
بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
قدیمی تر چگونه با دیجیتال ساینیج فروش بیشتری داشته باشیم؟
جدیدتر چگونه Surefront صنعت خرده‌فروشی را متحول کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • بازاریابی برای آرایشگاه
    22 تکنیک بازاریابی برای آرایشگاه و سالن های زیبایی
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
  • دوره ی جامع فروشندگان ممتاز - آموزش فروش و بازاریابی
    دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
  • ایجاد حس خرید در مشتری
    روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت