جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > تبلیغات > ۵ استراتژی بازاریابی مک دونالد + فایل ویدیویی

۵ استراتژی بازاریابی مک دونالد + فایل ویدیویی

تیر ۱۸, ۱۳۹۹
ارسال شده توسط محمد امین ابوعلی
برندینگ ، تبلیغات
1.22k بازدید
استراتژی بازاریابی مک دونالد

توی این ویدیو میخوامر۵ استراتژی بازاریابی مک دونالد رو برای شما ارائه کنم. حتما تا انتهای این ویدیو و مطلب با من همراه باش تا با روش های این برند موفق آشنا بشیم.

 

همه ی ما اسم برند مک دونالد رو شنیدیم و میدونیم که یه کمپانی عظیم و کم رقیب توی حوزه ی فست فود و ساندویچ هست.

 

استراتژی بازاریابی مک دونالد

 

توی مطلب امروز میخوایم در مورد ۶ استراتژی بازاریابی مک دونالد صحبت کنیم و بدونیم که چطور تونسته بازاراهای بزرگ جهان رو به سلطه ی خودش در بیاره.

البه به این معنی نیست که هیچ رقیبی نداره بلکه بسیار برند های دیگر هم هستند که مثل مک دونالد دارن کار میکنن اما خب مک دونالد یه قدرت عظیم هست.

۵ راز و استراتژی بازاریابی مک دونالد:

مک دونالد برای موفقیت در بازاریابی خودش از فرمول استثنایی 5P استفاده کرده است.

خب اون 5p چیا هستند:

نسخه ی موفقیت مک دونالد با فرمول 5P:

۱- Product (محصول):

استراتژی مک دونالد برای قیمت محصولاتش

 

مدیران ارشد مک دونالد خیلی زود متوجه شدند اگر میخوان مشتری هایی که ازشون همبرگرد سفاش میدن مجددا از مک دونالد همبر بعدی رو خریداری کنند باید کاری کنند که مشتری از خریدش تجربه ی خوب و لذت بخشی رو داشته باشه.

این مورد رو میتونیم همون تجربه ی کاربری بدونیم که کاربر های اینترنتی هم باید در وبسایت ما داشته باشند.

تجربه های خریدی که مک دونالد ارائه میده شامل بسته بندی های محصولات هست که تاثیر خیلی زیادی توی تمایل و ایجاد علاقه ی مشتری داره.

مک دونالد در طراحی محصولاتش سعی کرد بسته بندی ها رو جذاب و زیبا بسازه به طوری که هم جذابیت های ملموسی رو داشته باشه

تا مشتری حس خوبی از خرید کردن داشته باشه و هم حذابیت های غیر ملموس تا روی ضمیر ناخود اگاه مشتری تاثیرش رو بذاره.

نکته ی دیگه این که مک دونالد پهنا و طول محصولاتش رو محدود نگه داشت و با القای

این که یک محصول موچک و خوشمزه میتونه لذت شیرینی رو به مردم بده سعی داشت همبرگرهای خودش رو جذاب تر کنه.

در واقع توی بازاریابی عصبی و نورو مارکتینگ بسیار حرفه ای عمل کرد.

 

تفاوت منوی مک دونالد در کشور هند:

مدیر مارکتینک های مک دونالد با اشراف مامل وارد بازار هند شدن و متوجه حساسیت ها و تفاوت های فرهنگی در کشور هند شدند. اونها میدونستند که هندو ها عقاید خاصی دارند.

میدونید که توی کشور هند جمعیت هایی هستند که برخی حیوانات رو ستایش میکنند که البته به خاطر تفاوت های فرهنگی این مسئله برای افراد زیادی عجیب و نامنوس هست.

ولی مک دونالد به این مسائل به چشم یک چالش بیزینسی نگاه کرد و منوی شعبه های خودش رو در هند به شکلی متفاوت ارائه کرد.

از همین رو تیم بازاریابی مک دونالد گوشت گاو و گوشت گوسفند و گوشت برگر رو از منوی خودش حذف کرد.

البته شواهد نشون دهنده ی این هست که دلایل دیگری از جمله ضایغه ی مردم در این تغییر منو تاثیر داشت و منوی مک دونالد در کشور هنود منوی گیاه خواران هست.

 

مک دونالد در مورد محصولات خودش همیشه در حال تغییر و تست کردن بوده و جسورانه از تولید محصولات جدید استقبال کرده است.

 

۲- Place (مکان):

استراتژی بازاریابی مک دونالد

 

همونطور که میدونید منظور از مکان یک فروشگاه یعنی دسترسی سریع در زمان سریع هست.

که خب البته امروزه یکی از مکان هایی که مکدونالد در دسترس هست اینترنت بوده که کاربرها میتونند سفارش بدند و درب منزل تحویل بگیرن

اما بحث اصلی در مورد مکان های شهری و فیزیکی مک دونالد هست.

مک دونالد روی دستری در سریع ترین زمان و مناسبزترین مکان تاکید داشته از همین رو ۵۰ درصد شعبه های مک دونالد در آمریکا کمتز از سه دقیقه با هم فاصله دارند.

همینطور یکی دیگه از دسترسی های خیلی عالی مک دونالد برای مشتری ها ویزه ی ماشین سوارانی بوده که با توجه شرایط اونها زمان کمی برای پیدا جای پارک و پیاده شدن داشتند.

مک دونالد با توجه به این نکته سرویس هایی مخصوص ارائه همبرگر و ساندویچ به ماشین سواران ارائه کرد.

 

۳- Promote (ترویج):

استراتژی بازاریابی مک دونالد در تبلیغات

 

مک دونالد یکی از کمپانی های بزرگ با میزان تبلیغات زیاد هست که در ایجاد ایده های نوین برای تبلیغ شهرت بالایی داره.

همونطور که میدونید بازاریابی و مارکتینگ برای کمپانی های بزرگ امری متوقف نشدنی هست و مک دونالد همواره در خیابان ها و همینطور فضای آنلاین کمپین های تبلیغاتی بزرگی رو اجرا و پیاده کرده است.

مک دونالد همواره در تبلیغات خودش توجهات زیادی رو به برند خودش جلب کرده و همین امر باعث آشنایی افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا با این برند شده است.

و البته با تبلیغات حرفه ای و جذاب خودش تمایل شدید در بین مردم به خصوص مردمی که هنوز شعبه های مک دونالد در آن کشور ها نبود ایجاد کرد.

 

۴- Price (قیمت):

استراتژی بازاریابی مک دونالد در قیمت گذاری

 

مک دونالد در استراتژی های بازاریابی خودش به مقوله ی قیمت خیلی توجه خاصی کرده است.

از اونجایی که فست فود و ساندویچ مخصوص همه ی اقشار یک جامعه هست بنابراین کمپانی مک دونالد به این امر توجه خاصی کرده.

استراتژی های بسیار متنوعی رو مک دونالد در قیمت گذاری محصولاتش ایجاد و رعایت کرده است .

از تخفیف های بسیار قیمت شکن و عالی در ایام و زمان های خاص بگیر تا استراتژی های کراس سلینگ.

استراتژی کراس سلینگ در واقع به معنی فروش محصولات جانبی همراه یک محصول است که یک پکیج یا پک از محصول رو ایجاد میکند یا پیشنهاد خرید محصول جانبی در کنار محصول اصلی هست.

برای برند مک دونالد استراتژی کراس سلینگ cross selling  در واقع ارائه ی نوشابه و سیب زمینی در کنار همبر بوده است.

همینطرو با ارائه ی وعده های غذایی مانند وعده غذایی شاد و پکیج خانوادگی و غیره توانسته قیمت رو برای اقشار مختلف جامعه در دسترس قرار دهد.

راهبرد ها و استراتژی های بازاریابی مک دونالد در سطح گستره ای اجرا می ود و این کمپانی برای اجرای اونها شرایط خاصی در مقابل خودش میبیند.

قیمت گذاری ها بر اساس استاندارد های مختلفی ایجاد میشود و در کشور های مختلف بعضا متفاوت هستن.

 

۵- People (مردم):

استراتژی بازاریابی مک دونالد در مردم دار بودن و مشتری مداری

شاید یکی از مهمترین ثروت های یک برند مردم داری اون باشه. این مورد در استراتژی بازاریابی مک دونالد به خوبی رعایت شده است.

و توی این مسئله هم مانند موارد دیگه تیم مدیریت و بازاریابی مک دونالد برای اینکه مشتری های دائم و وفادار و همیشگی داشته باشه روی این مورد تاکید زیادی کرده و فروشنده ها و کارمند های با اخلاق و خوش خلقی رو برای بخش فروش خودش که با مردم در ارتباط هستند استخدام کرده است.

 

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: استراتژی قیمت گذاری
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > تبلیغات > ۵ استراتژی بازاریابی مک دونالد + فایل ویدیویی

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چگونه با آموزش دو طرفه موفق شویم؟
چگونه از بحران مدیران میانی عبور کنیم؟
۶ نکته کلیدی از مدیرعامل انویدیا
چگونه DEI را با AI بهبود دهیم؟
چگونه با C-suite بزرگتر کار کنیم؟
چگونه در کار از آزادی کامل دوری کنیم؟
قدیمی تر رشد سریع کسب و کار فقط با یک راه حل نهایی
جدیدتر فروش محصول به روش بازاریابی تله ای

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: لیست فیلم و سریال ها در زمینه بازاریابی و فروش | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • 14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
    14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت