جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه بهترین کارمندان را بدون مصاحبه انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کارمندان را بدون مصاحبه انتخاب کنیم؟

دی ۲۳, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
آموزش های مرجع ، بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
100 بازدید

جایگاه مصاحبه‌های شغلی در فرایند استخدام از نگاه علی غنی، مدیرعامل دیتابریکس

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که مصاحبه‌های شغلی با سوالات پیچیده و غیرمعمول چقدر برای شناسایی توانایی واقعی متقاضیان ارزشمند هستند؟ علی غنی، مدیرعامل دیتابریکس، بر این باور است که این روش‌ها آنقدرها هم که باید کارآمد نیستند. او ترجیح می‌دهد به جای اتکا به این مصاحبه‌ها، متقاضیان را با چالش‌های واقعی شرکت محک بزند.

دیدگاه علی غنی درباره مصاحبه‌های شغلی

علی غنی در یک برنامه پادکستی به نام “Logan Bartlett Show” اظهار داشت که اعتقاد چندانی به مصاحبه‌های شغلی ندارد. او معتقد است که برخی افراد در مصاحبه‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند بدون اینکه واقعاً شایستگی لازم برای آن شغل را داشته باشند و برعکس. او به جای اتکا به سوالات پیچیده و به اصطلاح “گیرآور”، ترجیح می‌دهد که متقاضیان را واقعاً به کار بگیرد. این یعنی بجای پرسیدن سوالات پرکاربرد یا پیچیده که معمولاً افراد برای آنها آماده شده‌اند، غنی معتقد است بهتر است متقاضیان را با وظایف و چالش‌های واقعی شرکت روبه‌رو کنیم.

آزمون و ارزیابی به جای مصاحبه

معمولاً برای برنامه‌نویسان و مهندسین، فرآیند استخدام شامل آزمون‌های کدنویسی و ارزیابی‌های فنی است. اما علی غنی اعتقاد دارد که حتی برای مشاغل دیگر نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر به دنبال استخدام رئیس بازاریابی هستید، بهتر است که با او روی مشکلات فعلی بازاریابی کار کنید و ببینید آیا توانایی برطرف کردن آنها را دارد یا خیر. برای آشنایی بیشتر با مفاهیم بازاریابی، می‌توانید مطلب آموزش کامل بازاریابی اینترنتی رایگان+ را مطالعه کنید.

اهمیت بررسی سابقه متقاضیان

یکی دیگر از روش‌های غنی برای ارزیابی بهتر متقاضیان، ارتباط با “مراجع پنهانی” یا همان همکاران و مدیران قبلی متقاضی است. او سعی می‌کند با تماس با این افراد، اطلاعات بیشتری درباره متقاضی کسب کند، حتی به طور غیرمستقیم. به عقیده او، این رویکرد می‌تواند درک بهتری از توانایی‌ها و نقاط ضعف متقاضی به دست آورد، چراکه این افراد ممکن است تجربه‌ها و دیدگاه‌هایی درباره متقاضی داشته باشند که خود او هم کاملاً به آن آگاه نباشد.

توسعه این روند

اگرچه غنی معتقد است که مصاحبه‌های سنتی نمی‌توانند به‌طور کامل توانایی یک متقاضی را به نمایش بگذارند، اما به گفته او، این به معنی کنار گذاشتن کامل این فرآیند نیست. او به مدیران توصیه می‌کند که همچنان در فرآیند استخدام درگیر بمانند، بخصوص اگر تازه وارد نقش‌های رهبری شده‌اند. به طور مثال، در جستجوی داشتن یک مدیر مالی برجسته یا دیگر نقش‌های کلیدی، بنیادگذاران و مدیران تازه کار باید از طریق مصاحبه و بررسی‌های دقیق، با متقاضیان تعامل داشته باشند.

نقش بازخورد مراجع در ارزیابی

غنی اشاره می‌کند که اغلب بازخوردهای مراجع به شکلی کلی مثبت هستند. اما او ترجیح می‌دهد وقتی که یک مرجع به طور واضح نظر خود را بیان می‌کند، از او بخواهد که متقاضی را رتبه‌بندی کند. غنی به دنبال تحلیل عمیق‌تری است و می‌خواهد بداند که متقاضی در لیست بهترین‌های آنها در چه جایگاهی قرار دارد و در ادامه سؤالات خاص‌تری درباره موقعیت‌های مختلف کاری و عملکرد متقاضی بپرسد.

با این روش‌های متفاوت، علی غنی سعی دارد تصویر کامل‌تری از توانایی و شخصیت متقاضی به دست آورد تا مطمئن شود که آیا فرد موردنظر واقعاً برای نقشی که درخواست کرده مناسب است یا خیر. برای مطالعه بیشتر در مورد مدیریت و انتخاب مدیران مناسب، می‌توانید مقاله چگونه مدیران خوب را انتخاب کنیم؟ را ببینید.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه بهترین کارمندان را بدون مصاحبه انتخاب کنیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه رهبران باید به دفتر بازگردند؟
جدیدتر چگونه DEI را با AI بهبود دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • دوره ی جامع فروشندگان ممتاز - آموزش فروش و بازاریابی
    دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • بازاریابی برای آرایشگاه
    22 تکنیک بازاریابی برای آرایشگاه و سالن های زیبایی
  • 14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
    14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت