جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > آموزش حرفه ای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی + فیلم

آموزش حرفه ای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی + فیلم

مهر ۱۳, ۱۴۰۱
ارسال شده توسط محمد امین ابوعلی
آموزش های مرجع ، بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
1.42k بازدید
آموزش حرفه ای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی

 لینک دانلود ویدیوهای تکنیک های بازاریابی عصبی در انتهای این مطلب قرار داده شد.

خیلی وقتها شده عصبانیتمون فقط با یک لبخند یا فقط با یک کلمه فروکش کرده.خیلی وقتها شده که شرایط و وضعیت روحیمان با یک پیام از شخص خاصی کاملا دگرگون شده. و کلی اتفاقاتی ازین دست. ولی واقعا مگه میشه؟ و اینها چه ربطی به بازاریابی عصبی داره؟

مگه میشه کسی که با نهایت خشم عصبانی هست ناگهان با یک کلمه خشمش فروکش کنه.

حالا اگر همین قدرتی که میتواند خشم رو فروکش کنه رو در فرآیند بازاریابی و فروش محصولاتمون به کار ببریم حتما نتیجه ی شگفت انگیزی کسب خواهیم کرد.

وقتی عمیق و اصولی به قضیه نگاه میکنیم میبینیم که در واقع  همان یک کلمه که خشم را فروکش کرده است شامل پیام های عصبی برای مغز ما بوده. یعنی چی؟

یعنی مغز ما همیشه در حال دریافت و ارسال پیام های عصبی هست. اتفاقاتی توی مغز میوفته که رفتار و وفیزیولوژی ما رو شکل میده.

ما در واقع خیلی وقتها که نه بلکه همیشه تحت تاثیر  مغزمون هستیم.

وقتی روی یک بنر تبلیغاتی کلمه ی “رایگان” رو مشاهده میکنیم نا خود آگاه یه حس متفاوتی داریم.

یا وقتی میبینیم کنار خیابون روی یک غرفه ای نوشته “ایستگاه صلواتی” هم حس مشابه داریم. چرا؟ چون یک کلمه یا نوشته به مغز ما پیام هایی رو ارسال میکنه که حاوی مفهومی هست.

مفهوم رایگان بودن ، مفهوم در دسترس بودن ، مفهوم اینکه تو میتونی بدون پرداخت هزینه چیزی رو بدست بیاری.

پس متوجه میشیم که کلمات ، جملات ، تصاویر ، نمادها و هر چیزی که شامل پیام و مفهومی در خودش باشه به مغز ما پیام های عصبی ارسال میکنه و متناسب با اون مغز ما هم واکنش نشون میده. در این مقاله ی که جزو جامع ترین مقالات وبسایت ممتازکلاب است قصد داریم به صورت علمی ، حرفه ای و کامل به این موضوع بپردازیم.

نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی چیست؟

دانش نورو مارکتینگ میخواد این پیام ها و واکنش مغز در هنگام مواجهه با پیشنهاد های خرید و یا در زمان هایی که میخواد تصمیم گیری کنه برای خرید چیزی رو بررسی کنه.

دانش نورو مارکتینگ باعث میشه تا شرکت ها و بیزینس ها وقتی میخوان محصولشون رو ارائه بدن یا تبلیغاتی رو انجام بدن بتونن متناسب با خواسته ی واقعی مشتری اون رو ارائه بدن.

در مورد خواسته ی واقعی مشتری جلوتر صحبت خواهم کرد.

همینطور این دانش و آگاهی از اعصاب مغز و پیام های عصبی برای تجارت های کوچیک هم کلی فایده داره. یکی از فواید اینه که بودجه ی تبلیغاتی اونها رو کم میکنه. چون نورومارکتینگ اونها رو راهنمایی میکنه تا بهترین شکل ممکن محصولات خودشون رو تبلیغ کنند.

مفهوم اصلی نورومارکتینگ(بازاریابی عصبی) :

نورومارکتینگ به شما کمک میکنه که تا بتونید به خواسته ی واقعی مشتری پی ببریم. اینکه چجور پیشنهادی اون رو جذب میکنه. اینکه چه نوع قیمت گذاری اون رو بیشتر متقاعد میکنه. اینکه  چه کلماتی به کار ببریم.

یا اینکه وقتی به یک محصول نیاز داره ولی در خریدش تردید داره چطور راهنماییش کنیم.

شاید بهتره بگم : ما میخوایم اون چیزی رو که مخاطب دوست داره بشنوه و ببینه رو بهش انتقال بدیم.

در حقیقت نورومارکتینگ سعی میکنه با استفاده از علوم عصب شناسی و علوم روانشناسی و همینطور علم مدیریت رفتار مصرف کننده و خریدار رو بررسی کنه و بر اساس اون رفتار ها یه سری الگو به ما بده تا با اون الگو ها بتونیم فرآیند های مختلف یک کسب و کار رو به شکل بهتر چینش کنیم.

فرآیند های مختلف یک کسب و کار میتونه شامل طراحی محصول ( اعم از ظاهر محصول و  کیفیت آن) ، کانال های محتوایی معرفی و ارائه محصول ، تبلیغات ، ارتباط با مشتری ، بازاریابی و فروش و غیره… باشد.

هینطور این تکنیک ها و علوم نورومارکتینگ نه فقط برای کسب و کارهایی است که محصول میفروشند بلکه برای بیزینس هایی که خدماتی رو ارائه میدن هم کاربرد های بسیار زیادی دارد.

به طور کلی برای یادگیری آموزش بازاریابی اینترنتی شما نیاز دارید تا دلایل تصمیم گیری آدم ها را فرا بگیرید . اینطوری خیلی میتوانید موفق تر و موثر تر باشید.

بازاریابی عصبی دلیل خرید کردن آدم ها را به ما لو میدهد:

از اونجایی که تحقیقات نشون داده ۹۰ درصد رفتار مشتریان و مصرف کنندگان به صورت ناخود اگاه در ضمیر ناخودآگاه اونها رخ میده بنابراین یادگیری نورو مارکتینگ یک مسئله ی مهم و مورد نیاز برای هر صاحب بیزینس و بازاریاب و فروشنده ای تلقی میشه.

دانش نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی همینطور با واکنش افراد سروکار داره. اینکه وقتی به مخاطب حس خوشبخت شدن رو انتقال میدیم یا وقتی حس آسایش رو بهش منتقل میکنیم اون چه واکنشی نشون میده.

همینطور این رو بررسی میکنه که کلا چه احساسات و مفاهیمی رو میتونیم توی محتوا های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی خودمون قرار بدیم تا مخاطب بهترین و بیشتری واکنش رو داشته باشه.

مخاطب ما چیزی رو میخواد که بتونه بهش ارزشی اضاف کنه. یعنی وقتی داره هزینه میکنه برای خریدن چیزی در واقع داره به این فکر میکنه که چی قراره به دست بیاره.

در بخش های بعدی توضیح میدم که مخاطب چطور در ذهن خودش داستان سازی میکنه.


استفاده از بازاریابی عصبی برای نهایی سازی فروش:

گاهی اوقات مشتری ما به دلایل ناعملومی که البته جنبه ی عملی و نورومارکتینگی دارد ، از ما خرید نمیکند. در اینجور مواقع ما باید مقاومت مشتری را کاهش بدیم و کمک کنیم که تردید نکند و خرید را انجام بدهد. برای این کار چند تکنیک حرفه ای بازاریابی عصبی را برای شما در زیر معرفی کرده ام:

تکنیک ۱: “بیا فرض کنیم”:

در این تکنیک به مشتری میگوییم که بیا فرض کنیم شما مشکل مالی برای خرید این محصول رو ندارید ، آیا حاضر هستید برای رفع مشکل …(فلان) یا به دست آوردن این لذت (مثلا یک لذت داشتن محصولتون رو بگید) این محصول رو خریداری کنید؟

با این روش ما مانع ذهنی مشتری که پول هست رو برمی داریم. در بازاریابی عصبی به این روش ” گام زدن در آینده” میگویند یعنی در واقع مشتری را وارد یک رواپردازی کردیم که در آن مشکل مالی ندارد. وقتی مشتری برای چند لحظه مانع ذهنی را از ذهنش برمیدارد باعث میشود خیلی راحت حس و لذت داشتن محصول شما را لمس کند. حالا بعد از گذشت چند ثانیه ی دیگر از آن جو خارج میشود اما لذت و شیرینی داشتن محصول شما در ذهنش همچنان باقی مانده است.

تکنیک ۲″ یک گرم طلا”:

در این روش ما سعی میکنیم محصولمان را با یک چیز کوچک مقایسه کنیم. مثلا به مشتری میگوییم که فرض کنید دارید یک گرم طلا میخرید. طلا محصول با ارزشی هست اما خب یک گرمش برای کسی خیلی گران نیست و اینطور شما ارزش محول رو در ذهن مشتری خیلی مناسب میکارید.

یا اینکه به مشتری میگویم فرض کنید دارید یک بلیط رفت و برگشت بخرید. در واقع مشتری پیش خودش میگوید که من میخوام یک هندزفری بولوتوثی بخرم قیمتش ۱ میلیون و پانصد هست و بلیط رفت و برگشت هم همینقدر هست.

پس قیمت این هندزفری خیلی به صرفه هست چون این هندزفری رو میتونم زمان های زیادی ازش استفاده کنم.

پس به این صورت بزرگی قیمت را در ذهن مشتری میشکنیم.

تکنیک ۳: موافقت در مخالفت:

در این روش ما سعی میکنیم که با نظر مشتری موافقت کنیم حتی اگر با صحبت های قبلی ما مخالف بود. مثلا مشتری میگه من این محصول رو جای دیگه ای ارزان تر دیدم ، شما در پاسخ نباید بگویید خب برو از همونجا بخر.  بلکه باید بگید حرف شما درسته ولی اون محصولات این مدلی هستن (مثلا فلان) ولی محصول ما مدلش فرق داره (مثلا فلان ویژگی).

البته منظورم این نیست که ما دلایلی الکی بیاوریم ، بلکه فروش یک امر مقدس هست و صداقت اصل اون آن هست. در فصل اول دوره ی جامع فروش حرفه ای به این مورد اشاره کرده ام.

تکنیک ۴: تکنیک پرامینگ یا آماده سازی:

این تکنیکی است که در آن یک محرک خاص ذهن مشتری منتقل می شود که سپس بر رفتار آنها در کار بعدی  که همان خرید کردن از ما است تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که وقتی افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید در معرض تصاویر پول قرار می گرفتند، احتمال بیشتری داشت که گزینه گران تری را انتخاب کنند.

در واقع ما ازین روش میتوانیم به شکل های گوناگونی در فرایند کسب درامد اینترنتی خودمان بهره مند بشویم. نکته ی مهم اینست که این روش اماده سازی را به دقت پیاده سازی کنیم تا بهترین تاثیر را در تبدیل آدم ها به مشتری داشته بشیم.

تکنیک ۵: تست A/B:

در این روش شما برای یک هدف دو مدل رفتار را تست میکنید و نتایج را با هم مقایسه میکنید به این ترتیب میتوانید متوجه بشوید که کدام روش بهترین نتیحه را دارد.

به طور مثال شما برای کمپین فروش اینستاگرامی تان دو مدل صفحه ی خرید در وبسایتتان میسازید و در برخی استوری های فروش اینستاگرامی تان لینک صفحه ی اول و در برخی استوری های دیگر لینک صفحه ی دوم را قرار میدهید.

در پایان میزان فروشی که از صفحه ی A حاصل شده را با میزان فروش صفحه ی B مقایسه میکنید و متوجه میشوید کدام صفحه نتیجه ی بهتری داشته است. بنابراین آن صفحه ی بهتر را در بقیه ی فرآیند فروش استفاده میکنید.


 

اشتراک گذاری:
دانلود رایگان ویدیوهای آموزش تکنیک های بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) :
دانلود فایل
دانلود ویدیو 3 تکنیک بازاریابی عصبی دانلود ویدیو 3تکنیک ذهنی برای نهایی کردن فروش

پسورد فایل : ندارد گزارش خرابی لینک

برچسب ها: نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > آموزش حرفه ای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی + فیلم

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چطور فروش مغازه و پاساژ را افزایش بدهیم؟ عکس
جدیدتر 8 دلیل که چرا اینستاگرام جایگزین داخلی ندارد؟

24 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: یکی از تکنیک های بازاریابی عصبی: درخواست کوچک | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 3 فرمول بازاریابی عصبی برای افزایش فروش | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: رنگ هایی که مشتری شما را چند برابر میکند | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 8 تکنیک روانشناسی فروش (بازاریابی عصبی) + تصویر | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 5 روش برای افزایش فروش سایت + عکس | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 4 روش برای افزایش سریع فروش اینترنتی | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 2 سوپر راه حل برای افزایش فروش | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 3 تکنیک جادویی برای افزایش فروش | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: مثال هایی از بازاریابی عصبی + ویدیو | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: آموزش صفر تا صد فروش +30 تکنیک فروشندگی✔️ | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: معرفی 7 تا از بهترین کتاب های بازاریابی + عکس | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 15 بهترین کتاب های بازاریابی عصبی (آپدیت 1402) | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 5 روش برای افزایش فروش دوربین مدار بسته | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 38 ایده ی جذاب تولید محتوا برای پیج ناخن | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: آموزش بازاریابی اینترنتی کفش + تکنیک های فروش | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 8 ایده ی جذاب تولید محتوا برای پیج طلا و بدلیجات | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: چطور به مشتری قیمت محصول رو بگیم + ویدیو | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: راهنمای کامل تبلیغات کیک خانگی+متن تبلیغاتی | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: آشنایی با سه کلمه ی جادویی برای افزایش فروش | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 5 ایده برای بازاریابی بیمه (روش های جدید) | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: تحلیلی بر برندینگ نایک و اپل | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: فرمول تخفیف دادن به مشتری + ویدیو | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: 9 نمونه متن تبلیغ برای فروش عسل + عکس | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
  • بازتاب: چطور لوازم آرایشی را تبلیغ کنیم؟ +نمونه تبلیغات خلاقانه | ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • دوره ی جامع فروشندگان ممتاز - آموزش فروش و بازاریابی
    دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
  • دوره ی جامع راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
    آموزش راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
  • بازاریابی برای آرایشگاه
    22 تکنیک بازاریابی برای آرایشگاه و سالن های زیبایی
  • دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
    دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت