۵ ایده برای بازاریابی بیمه (روش های جدید)
فروش و بازاریابی بیمه به دلایل مختلفی می تواند چالش برانگیز باشد. یک دلیل این است که خیلی از افراد بیمه هایی که به خاطر قوانین کشور مجبور هستند تهیه کنند را از قبل تهیه کرده اند و معمولا هر سال با همان بیمه های قبلی و شعبات قبلی تمدید میکنند.
اینکه بتوانیم افراد را ترغیب به خریدن بیمه از شرکت جدید یا از شعبه ی جدید کنیم. بیمه اغلب چیزی است که مردم تا زمانی که یک رویداد مهم زندگی یا بحران غیرمنتظره مانند یک تصادف رانندگی یا یک بلای طبیعی را تجربه نکنند به آن فکر نمی کنند. این مسئله نشان میدهد که یک بازاریاب بیمه باید بتوانید ایده هایی برای بازاریابی بیمه داشته باشد و بتواند تاثیر خوبی رو مخاطبان و افراد بگذارد.
فروش بیمه گرچه کاری هست که نیاز به آموزش بازاریابی دارد اما وقتی این مهارت را به خوبی یاد بگیرید میتوانید درامد بسیار خوب والبته رو به رشدی از آن داشته باشید.
دلیل دیگری که فروش بیمه می تواند چالش برانگیز باشد این است که ایجاد اعتماد برای مشتریان جدید است. بسیاری از مردم ممکن است در خرید بیمه از فردی که نمی شناسند مردد باشند و ممکن است نسبت به مزایای بیمه یا ادعاهایی که فروشندگان مطرح می کنند، شک داشته باشند.
فروشندگان بیمه ممکن است مجبور باشند برای ایجاد اعتبار و اعتمادسازی با مشتریان جدید و افراد تازه سخت تلاش کنند تا آنها را متقاعد به خرید بیمه نامه کنند. برای اینکار نیاز داریم تا از ایده های خلاقانه ی بازاریابی بیمه استفاده کنیم.
در نهایت، صنعت بیمه به شدت تنظیم شده است و فروشندگان بیمه باید قوانین و دستورالعمل های دقیقی را دنبال کنند تا بتوانند بیمه نامه ها را به صورت قانونی بفروشند. این می تواند یک چالش باشد، زیرا مستلزم درک کامل الزامات قانونی و تعهد به رعایت آنها است.
چند ایده برای بازاریابی بیمه:
ارائه مشاوره رایگان بیمه :
شما میتوانید با ارائه ی مشاوره ی رایگان ، آدم های بیشتری رو از خدمات خودتان مطلع کنید. همچنین در حین معرفی مزایای یک بیمه میتوانید پیشنهاد های خوبی برای مخصولات خودتان به مردم بدهید.
این مشاوره ی رایگان میتواند در قالب ارتباط اینترنتی نیز باشد. به این شکل که شما از طریق رسانه های خودتان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و نیز رسانه هایی مانند وبسایت و .. مردم را از مشاوره ی رایگان مطلع کنید و سپس از طریق ارتباط با انها میتوانید به خوبی آنها را راهنمایی کنید.
خوبی این کار اینست که همیشه در ذهن مخاطب به عنوان یک کمک کننده و راهنما میمانید و مردم تمایل دارند برای خمواردی چون بیمه به افرادی که مطلع هستند و قابل اعتماد هتسند تکیه کنند و خدماتشان را از انجا تهیه کنند.
بنابراین این ایده ی بازاریابی برای فروش بیمه میتواند خیلی به شما کمک کند.
برگذاری یک لایو یا ضبط ویدیو در مورد موضوع بیمه :
شاید انجام این کار برای ایران خیلی جالب به نظر نرسد اما خب این روش در خارج از ایران آزمایش شده است. به این صورت که شما میتوانید با طرح پرسش ها و داستان های جالب برای مردم آنها از خطرات مطلع نبودن از قوانین جدید بیمه مطلع کنید.
مثال: در مورد مردی که مجبور شد به کارمندانش ۵۰ میلیون تومان برای اخراج از شرکت پرداخت کند چه میدانید؟
در واقع با طرح این پرسش اینطور مطرح میکنید که ان مرد از قوانین بیمه ای برای قرارداد بستن مطلع نبوده وان ضرر رو متقبل شده است و حالا شما در یک وبینار یا فایل ویدیویی به مردم این قوانین را توضیح میدهید.
ضمن اینکه در پایان این وبینار یا ویدیو میتوانید محصولات خودتان را معرفی کنید و مردم را دعوت به سفارش بیمه کنید. این روش نیز میتوانید یکی از کارهای خوب در بازاریابی انواع مختلف بیمه باشد.
همکاری در فروش برای بازاریابی بیمه:
در این روش شما میتوانید بسیار قدرتمند عمل کنید به این صورت که وقتی مردم از شما یک بیمه خرید میکنند یک کارت پستال زیبا و جذاب به او بدهید که روی ان یک کد تخفیف وجود دارد و میتواند ان را به فرد دیگری هدیه بدهد و در صورت اینکه فردی با آن کارت پستال و کد تخفیف اقدام به سفارش بیمه بکند ، هم به آن فرد و هم به فردی که معرفی کرده است تخفیف بدهید.
این کار باعث میشود که خود مردم برای شما بازاریابی و مشتری یابی کنند تا بیمه های بیشتری بفروشید.
همکاری در فروش می تواند یک راه عالی برای ترویج محصولات و خدمات بیمه باشد.
در اینجا چند ایده برای استراتژی های همکاری در فروش وجود دارد که می تواند در صنعت بیمه استفاده شود:
۱- با وبلاگ نویسان و بلاگرها در حوزه مالی یا بیمه همکاری کنید. این افراد مخاطبان زیادی دارند که به توصیه های آنها اعتماد دارند. آنها می توانند تجربه شخصی خود را با محصولات و خدمات بیمه ای که شما ارائه می دهید به اشتراک بگذارند و لینک خرید برای مخاطبان خودشان ارائه بدهند تا انها از شما خرید کنند.
۲- به مشتریان خودتان یک پنل کاربری بدهید که در ان میتوانند اطلاعات حساب بیمه ی خودشان را مشاهده کنند ضمن اینکه از همان جا هم میتوانند برای دیگران کد تخفیف تهیه کنند به این صورت انها تصمیم میگیرند برای دیگران کد تخفیف تهیه و برایشان ارسال کنند.
این کار باعث میشود که افراد بیشتری از محصولات بیمه ای شما خرید کنند. در واقع وقتی به مردم دسترسی به ایجاد کوپن تخفیف برای نزدیکانشان را میدهیم حس مالکیت نسبت به ان پلتفرم پیدا میکنند و در واقع از یک تکنیک بازاریابی عصبی استفاده کرده ایم.
۳- یک صفحه فرود یا لندینگ پیج برای محصولات و خدمات بیمه خود ایجاد کنید و آن را برای موتورهای جستجو سئو کنید.
همچنین می توانید از گوگل ادوردز یا سایر پلتفرم های تبلیغاتی برای هدایت ترافیک و کاربر به وب سایت خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که یک فرم ثبت نام و یک لینک برای خرید آنلاین داشته باشید که کاربرانی که از طریق تبلیغات با شما آشنا میشوند بتوانند خردشان را کامل کنند.
۴- با سایر مشاغلی که مکمل محصولات و خدمات بیمه شما هستند تماس بگیرید و به آنها یک شراکت وابسته پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، یک مکانیک خودرو می تواند یک همکاری مناسب با یک شرکت بیمه که در بیمه خودرو تخصص دارد،داشته باشد. پس سعی کنید با انها در این مورد همکاری کنید.
به طور کلی، همکاری در فروش می تواند راهی مقرون به صرفه و کارآمد برای تبلیغ محصولات و خدمات بیمه شما و ایجاد کسب و کار جدید باشد. این به شما امکان می دهد تا از شبکه های سایر وب سایت ها، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و مشاغل برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید استفاده کنید.
شرکت در دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی بیمه:
برای اینکه بتوانید حرف ها و خدمات بیمه ای خودتان را به آدم های بیشتری معرفی کنید میتوانید از طریق یک صفحه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام اقدام به تولید محتوا کنید و اینطور آدم های بیشتری با شما و شعبه ی بیمه ای شما آشنا میشوند.
برای اینکار شما باید محتوایی تولید کنید که مردم به آن علاقه مند باشند و احساس کنند با توجه نکردن به آن چیزی را از دست میدهند.
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیاز به بلد بودن آن دارد بنابراین توصیه میکنم محتواهای زیر را که همراه با ویدیوهای آموزشی رایگان است را ببینید:
فروش بیمه به صورت عمده به سازمان ها:
در این روش شما میتوانید با مذاکره کرزدن با مدیران سازمان ها وشرکت ها (به طور مثال بانک ها) آن ها را متقاعد کنید که برای کارکنانشان بیمه های شما را تهیه کنند و در ازای ان از تخفیف خوبی برخوردار میشوند.
به خصوص اینکه بیمه یک بیزینسی است که آدم ها هر سال باید آن را تمدید کنند بنابراین این مسئله به شما کمک میکند که بتوانید در سفارش سال اول تخفیف خوبی بدهید تا در تمدید های بعدی از سود آن بهره مند بشوید.
به طور کلی، کلید بازاریابی موثر بیمه، ارائه اطلاعات و خدمات ارزشمند، تعامل با مخاطبان و ارائه انگیزه به مشتریان است. با این کار می توانید اعتماد و اعتبار ایجاد کنید و مشتریان جدیدی را به نمایندگی بیمه خود جذب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید