جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه در تفکر مؤسس موفق شویم؟

چگونه در تفکر مؤسس موفق شویم؟

دی ۱۷, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
آموزش های مرجع ، بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، برندینگ
176 بازدید

حالت مؤسس: تعریف و اهمیت آن

برای کاربران وبسایت “ممتاز کلاب”، بریم ببینیم که “حالت مؤسس” یا همون “Founder Mode” یعنی چی و چه جوری می‌تونه برای کسب‌وکارها مفید باشه. برای این کار، نگاهی به صحبت‌های برایان چسکی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Airbnb، می‌اندازیم که در پادکست “Decoder” از سایت The Verge، درباره این موضوع صحبت کرده.

تاریخچه حالت مؤسس

«حالت مؤسس» یکی از مفاهیمی که مدتیه تو دنیای کسب‌وکار سر و صدا کرده. این مفهوم توسط پل گراهام، یکی از بنیان‌گذاران شتابدهنده مشهور «Y Combinator»، جا افتاد و از برایان چسکی الهام گرفته شد. حالا چسکی می‌خواد یه توضیح درست و حسابی درباره این حالت بده و سوءتفاهم‌هایی که درباره‌اش پیش اومده رو روشن کنه.

توضیحات برایان چسکی درباره حالت مؤسس

اولین چیزی که برایان چسکی می‌گه اینه که خیلی‌ها فکر می‌کنن «حالت مؤسس» یعنی رفتار خاص و شیک. مثلاً یکی از جملات بامزه‌ای که درباره‌اش شنیده، عبارت طنزی بوده مثل «من درباره این بوریتو به حالت مؤسس میرم!». اما چسکی می‌گه اصلاً اینطور نیست!

به گفته‌ی چسکی، حالت مؤسس یعنی «توی جزئیات بودن». یعنی رهبری قوی حضوری فعال و دقیق داره نه اینکه غایب باشه. اینجا چسکی به چیزی که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، و بقیه رهبران دنیای فناوری بارها بهش هشدار دادن اشاره می‌کنه: تورم سازمانی و سطوح غیرضروری مدیریت.

مدیریت در حالت مؤسس

چسکی می‌گه اگه شما به عنوان رهبر در جزئیات حضور نداشته باشین، مدیرهای زیردست شما هم این حضور رو ندارن و همین‌طور سطوح پایین‌تر. نتیجه‌اش می‌شه اینکه تو شرکت کلی مدیر داریم که دارن همدیگه رو مدیریت می‌کنن ولی هیچکس تخصصی نداره.

برای اینکه حالت مؤسس رو تو Airbnb اجرا کنه، چسکی شرکت رو “عملیاتی‌ترین شکل ممکن” هدایت کرده. این یعنی همه چیز مبتنی بر تخصص است نه مدیریت عمومی. خودش رو به عنوان اولین و تنها فرد غیرعملیاتی در شرکت معرفی می‌کنه و می‌گه چرا مدیرعامل باید مسئولیت اصلی محصول شرکت باشه.

چالش‌ها و خطاها

بزرگ‌ترین اشتباه خیلی از مؤسس‌ها اینه که وقتی محصول رو رها می‌کنن، مسئولیت‌شون رو هم رها می‌کنن. اما چسکی هشدار می‌ده عملکرد در حالت مؤسس می‌تونه خطر مدیریت جزئی‌نگرانه (micromanaging) رو داشته باشه. او به تأثیری که از استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، گرفته اشاره می‌کنه و می‌گه جابز الهام‌بخش وضعیت مدیریتی او بوده.

چسکی از جابز یاد گرفته که خیلی وقت‌ها باید سطوح مختلف مدیریتی رو رد بشه و به جزئیات برسه، کاری که کسی که از مدرسه کسب‌وکار هاروارد فارغ‌التحصیل می‌شه، شاید هیچ‌وقت انجام نده. با این حال، چسکی می‌گه به نظر نمی‌رسید که جابز مدیریت جزئی‌نگرانه داره، چون همیشه با کارمندان در جزئیات همکاری می‌کرد.

نقاط قوت حالت مؤسس

چسکی از افرادی مثل والت دیزنی، ایلان ماسک، جانی آیو (مسئول طراحی اسبق محصولات اپل) و هیروکی آسای (مدیر بازاریابی Airbnb) به عنوان نمونه‌های دیگر حالت مؤسس یاد می‌کنه.

توجه به جزئیات باعث می‌شه شما بتونید در مواجهه با اختلاف نظرها و چالش‌های مختلف، تصمیمات بهتری بگیرید و وزن و اهمیت ملاحظات مختلف رو درک کنید.

نتیجه‌گیری

در انتها، چسکی تأکید می‌کنه که رهبری به حضور در جزئیات برمی‌گرده و اینکه نباید به این فکر کنیم که حالت مؤسس یعنی دستوری بودن. به بیان دیگه، شما با حضور در جزئیات، به متخصص‌ها نمی‌گین چی کار کنن، بلکه همه چیز رو بهتر درک می‌کنین تا تصمیم‌های بهتری بگیرین.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تقویت فرهنگ سازمانی در دورکاری می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه در تفکر مؤسس موفق شویم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه از درس‌های زاکربرگ بهره‌مند شویم؟
جدیدتر تحول در نقش‌های مدیریتی جدید C-suite

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • دوره ی جامع فروشندگان ممتاز - آموزش فروش و بازاریابی
    دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
  • دوره ی جامع آموزش نورومارکتینگ - بازاریابی عصبی
    دوره ی جامع نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی)
  • بازاریابی برای آرایشگاه
    22 تکنیک بازاریابی برای آرایشگاه و سالن های زیبایی
  • دوره ی آموزشی جامع سولوشن
    بسته ی جامع سولوشن
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت