- پسر ۱۶ ساله ای در ایران با یک پیج اینستاگرام به درآمد ماهیانه ۵۶ میلیون تومان رسید -> به خاطر بلد بودن تولید محتوای فروش (بلاگری)
- پسر ۱۵ ساله ی یزدی توانست یک شرکت فروش خدمات عکاسی و تصویر برداری تاسیس کند با فروش بالای ۴۰ میلیون تومان -> به خاطر بلد بودن تولید محتوای فروش(بلاگری)
- یک مادر در قزوین که زیر بار مشکلات و گرانی دچار مشکل شده بود با یک پیج اینستاگرام توانست با فروش شال و روسری به درآمد ۹۵ میلیون توامنی در ماه برسد -> به خاطر بلد بودن تولید محتوای فروش (بلاگری)
شاید این اعداد و ارقام برای شما غیر قابل دسترسی باشد اما واقعیت قضیه اینست که این ها واقعی هستند و افرادی هستند که حتی بیشتر از این مبالغ را از طریق بلاگری کردن در اینستاگرام کسب می کنند.
بلاگری کردن در اینستاگرام چی هست؟
بلاگری به زبون ساده یعنی من به جای پست و استوری هایی که مخاطب من رو متقاعد نمیکنه که خرید کنه ، به جای پست کردن محتوایی که هیچ مفهومی به مخاطب منتقل نمیکنه طوری محصولم رو معرفی کنم که فالوور های من با پیج من ، با محصولم ارتباط برقرار کنه طوری که اون براش ارزش و جایگاه بالایی پیدا کنه و محصولم رو برای خودش مفید بدونه و در نهایت اقدام به خرید کنه.
آیا برای درآمد از طریق بلاگری باید زندگی شخصی مان را نشان دهیم؟
خیر. منظور ما از بلاگری کردن ، بلاگری کردن لایف استایل نیست بلکه ما در این مدل تولید محتوا به سبک بلاگر ها ، قصد داریم از روش ها و تکنیک هایی که آنها برای اعتماد سازی ، ارتباط سازی استفاده میکنند استفاده کنیم.
یک تکنیک بلاگری که خیلی ها نمیدانند:
در این روش ما قبل از شروع استوری گذاشتن ، موضوعی که حول آن میخواهیم بلاگری کنیم را مشخص میکنیم و سپس رشته استوری مورد نظر را ابتدا مینویسیم و سپس شروع میکنیم که تک تک استوری ها رو منتشر کردن.
این کار باعث میشود که مخاطب به جای دیدن استوری های بی ربط و غیر متصل ، یک بسته استوری متصل به هم را مشاهده کند و درگیر موضوع شما میشود و تا انتهای استوری ها را دنبال میکنید که در افزایش فروش شما بسیار موثر هست.
چطور میشه از بلاگری به درآمد رسید؟
وقتی من بتونم روی مخاطبم تاثیر بذارم اینجا من نقش راننده ی یک اتوبوس رو دارم که فالوور های من مسافر های اتوبوس هستن و منی که راننده هستم میتونم اتوبوس رو به مقصد دلخواهم پیش ببرم. توی بلاگری من با جریان هایی که ایجاد میکنم توی پیجم دقیقا روی مخاطب اثرم رو میذارم و اون رو برای خرید محصولم متقاعد میکنم.
به مخاطبم یک چرایی میدم که چرا باید این محصول رو تهیه کنه و بعدش یک چرایی میدم که چرا باید از من این محصول رو بخره.
در واقع ما قرار نیست کار خاصی بکنیم. صرفا قرار هست همین محصولاتی که در بازار خرید و فروش میشه رو اینبار در فضای اینستاگرام بفروشیم.
پس نیاز به خرید این محصولات وجود دارد و فقط کار ما این هست که کاری کنیم که مخاطب من به من اعتماد کنه و محصول من رو نه فقط به خاطر خودش بلکه به خاطر اینکه من بلاگر این پیج هستم بخواد.
یعنی اگر نیاز به کفش آدیداس داره نره از یک پیجی که چند هزارتومان از من ارزان تر میفروشه خرید کنه بلکه بخواد حس خوب خرید از من رو هم تجربه کنه.
یعنی بگه من کفش آدیداس میخوام و کفش آدیداس این پیج رو میخوام.
ارتباط جالب دیجیکالا با بلاگری کردن:
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک محصول را در سایتی دیگر ارزان تر از دیجی کالا پیدا میکنید اما به خاطر اعتمادی که به برند دیجی کالا دارید ، از این اختلاف قیمت چشم پوشی میکنید و از سایت دیجی کالا سفارش خودتان را ثبت میکنید. علت این کار ما چی هست؟ اینه که ما به دیجی کالا اعتماد داریم و دوست دارید خریدمان را از او انجام بدیم.
دقیقا یک بلاگر هم در نهایت همین کار را میکند و فالوور های ما میخواهد از ما خرید کنند.
بخشی از دوره ی جامع کاپیتان بلاگری:
ثبت نام سریع در دوره جامع بلاگری
آیا با تولید محتوای بلاگری در اینستاگرام میشه در زمان کم به درآمد رسید؟
یکی از خوبی های بلاگری اینه که بدون توجه به میزان فالوور شما میتیونید فروش داشته باشید. پس لازم نیست صبر کنید فالوور های شما به چند ده کا برسه و سپس فروش شما شروع بشه.
نکته ی مهم اینجاست که همیشه اول هر کاری یک زمان معقولی باید طی بشه که این زمان برای پیج های مختلف ، متفاوت هست.
این زمان اولیه خیلی بستگی داره که چقدر برای تولید محتوا زمان میگذارید و چطور با جدیت کارتون رو ادامه میدید.
پیج های بسیار بودند در ماه اول به درآمد های ۵ میلیون رسیدند. بنابراین با جدیت در تولید محتوا و مباحثی که در دوره ی جامع کاپیتان بلاگری به شما آموزش داده خواهد شد میتوانید در این مسیر به خوبی حرکت کنید.
اگر به شیوه ی بلاگرها تولید محتوا نکنم چه اتفاقی می افتد؟
ببینید تولید محتوا به شیوه ی بلاگری به این معنا هست که کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را به صورت جدی دنبال کنید.
چون ذات درامد از اینترنت ساده و راحت به نظر میاد خیلی ها فکر میکنند با تلاش کم میشه نتیجه گرفت واسه همین خیلی شل و ول تلاش میکنند و همین میشه که هی منتظر یک نتیجه و درامد هستند اما این اتفاق نمی افتد.
ما توی دوره ی بلاگری با ذهنیت بازاریابی آنلاین با محتوا تولید کردن آشنا میشیم و سپس میریم سراغ مراحل تولید انواع محتوای ویدیویی ، پست ، ریلز ، استوری ، عکس ، عکس نوشته و….
پیجی که تولید محتوای بلاگری را انجام ندهد در واقع تولید محتوای فروش را بلد نیست و n میلیون تومان پولی که قرار بود به جیبش برود ، به جیبش نمیرود. به همین سادگی
مثل برخی پیج هایی که مدت زیادی هست که در حال درجا زدن هستند و منتظر هستن که به صورت اتفاقی چند فروش در هفته برایشان اتفاق بیوفتد.
ویدیوی بخشی از دوره ی جامع کاپیتان بلاگری:
شرکت در کلاس جامع تولید محتوای بلاگری
آیا تولید محتوای بلاگری برای همه مناسب هست؟
به نظر من هر کسی ، هر شغلی که داره میتونه بلاگر بشه. بلاکر یعنی دنیا رو از زاویه ی دید من ببین و بخشی از زندگی من کارم و شغلم هست پس در این زمینه هم بهت (به فالوورها) اطلاعات میدم و اونها من رو مثل دوست خودشون میشناسن. و حالا تصمیم میگیرن که از دوستشون که من هستم خرید کنن.
پس هر شغلی که داری میتونی درآمد کسب کنی. به طور مثال فردی بود که پرستار بود و از زاویه ی شغل خودش بلاگری میکرد و وقتی فالوورها استقبال خوبی از محتوای پست و استوری هاش نشون دادن یک کلاس مجازی راه و روش های پرستاری برگذار کرد که تعداد بسیار زیادی از پرستاران کم تجربه تر در کلاسش شرکت کردند.
بنابراین این رو میگم که هر فردی میتونه بلاگر بشه با هر سطح و جایگاه و سنی که داره.
من نمیتونم جلوی دوربین بیام ، دوره رو شرکت کنم؟
اگر این سوال رو چند ماه قبل از من میپرسیدند من میگفتم بدون جلوی دوربین اومدن نمیشه بلاگری کرد اما اخیرا تعداد پیج های زیادی هستند که بدون جلوی دوربین اومدن دارن درامد های بسیار بالایی رو برای خودشون رقم میزنن.
برای مثال پیج زیر رو ببینید: این پیج بدون اینکه جلوی دوربین ظاهر شود اقدام به تولید محتوا کرده. هم در پست ها و هم در استوری ها. و کاملا در زمینه ی درآمد زایی موفق بوده است.
من محصولات کم طرفدار میفروشم ، دوره به درد من میخوره؟
مواردی که در بالا گفته شد فقط بخشی بسیار کوچکی است از درآمد های واقعی که افراد معمولی جامعه به آن دست یافتند. همه ی این نتایج موفق یک وجه اشتراک دارند. آن هم تولید محتوایی است که فروش را برای اونها ایجاد میکند.
خیلی ها هم هستند که به مدت دو یا سه سال در اینستاگرام تولید محتوا کردند ولی موفق به کسب درامد نشدند و بعد از مدتی شکست خورده رها کردند.
امروز که در حال نوشتن این متن هستم با قاطعیت به شما میگویم همونطور که برای زنده بودن به هوا نیاز داریم برای فروش و کسب درامد در اینستاگرام به یادگیری بلاگری نیاز داریم.
در بلاگری شما یاد میگیرید که چطور یک محصول رو منحصر به فرد کنید. طوری که کفش شما با کفش های پیج های مشابه خودتان متفاوت باشد.
یک نفر ممکنه در پیج خودش بگه که این مدل محصول بهترین مدل هست و شما هم در پیجتون بگید این یکی مدل بهترین هست. سوال اینجاست کی داره درست میگه؟
موقعی که شما بلاگری رو بلد باشید و بتوانید با استفاده از تکنیک های تولید محتوای فروش مخاطب رو متقاعد کنید ، حالا حرف شما میشه حرف مرجع و وقتی پیج دیگری حرفی خلاف شما بزنه مخاطب های مشترکتون حرف اون رو اشتباه میدونن.
چون شما بلاگری کردید و توسنتید حرفتون رو توی ذهن مخاطب ثبت کنید.
یکی از اصول اصلی تولید محتوای فروش اینه که وقت تلفی نکنیم و صرفا پست و استوری نذاریم بلکه باید محتوای ما منجر به فروش بشه.
بخشی از دوره ی جامع کاپیتان بلاگری:
دوره های مرتبط
مشاوره برای سفارش طراحی سایت
سلام. خوش آمدید. خیلی خوشحال هستیم که قرار هست در مسیر توسعه ی کسب و کارتون با شما همراه باشیم.…
دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
با فن بیان بهتر خانه های بیشتری بفروش و میلیون ها تومان بیشتر کسب درآمد کن آموزش مهارت صحبت…
۱۴ نکته کلیدی برای تولید محتوا
سلام به شما بچه های عزیز. توی ویدیو امروز میخواهیم راجع به ۱۴ نکته ی اساسی در مورد تولید…
۲۲ تکنیک بازاریابی برای آرایشگاه و سالن های زیبایی
فقط با خوندن کامل این مطلب روش های جذابی برای افزایش مشتری های آرایشگاه مردانه ، زنانه و سالن های…
روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر
روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر در واقع یک استراتژی ذهنی عصبی هست که باید اون رو صحیح به مخاطب القا…
دوره جامع کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی – از صفر تا صد
دوره منتشر شد.
همین لان میتونید با تخفیف ویژه ی رونمایی ، این محصول آموزشی رو تهیه کنید
Reviews
تومان۴۹۹,۰۰۰