۴ راز روانشناسی قیمت گذاری محصول + ویدیو
ویدیو ۴ راز روانشناسی قیمت گذاری محصول که به شما کمک میکنه چطور قیمت هایی روی محصولتون بگذارید تا بهتر و بیشتر بفروشید.
همینطور با استفاده از این ۴ تکنیک روانشناسی قیمت میتونید تا حد زیادی به شتری محصولتون رو ارزان تر ارائه بدید.
تصویر زیر خلاصه ی ویدیو ” چگونه برای محصول قیمت تعیین کنیم” هست که در ویدیو بهش اشاره کردم:
تکنیک اول : روانشناسی اعداد در قیمت گذاری
اینه که قیمت رو به عدد ۹ ختم کنی. ینی چی؟ ینی اگر محصولت ۵۰ هزار تومن هست قیمت رو ۴۹ هزار تومان بذاری. چرا؟؟ دلیل روانی داره
وقتی محصولت رو ۴۹ هزار تومان میفروشی قیمتش به اون چیزی که میخواستی نزدیک هست فقط هزار تومان کمتره اما از نظر ذهن مشتری اون قیمت توی کانال ۴۰ هزار تومان هست و به نسبت مبلغ رو کمتر میدونه.
این روش توسط برن ها و فروشگاه های بزرگی در حال استفاده هست. مثلا کمپانی های بزرگ موبایل برای قیمت گذاری میان از روانشناسی قیمت گذاری استفاده میکنند.
قیمت یک گوشی رو ۹۹دلار یا ۴۹۹ دلار قرار میدند. در حالی که عملا مشتری داره ۱۰۰۰ دلار پرداخت میکنه و فقط یک دلار پایین تر هست.
خب بریم سراغ تکنیک دوم:
تکنیک دوم برای روانشناسی قیمت گذاری:
این تکنیک اینجوریه که قیمت رو تقسیم کنیم به ماه ها و روز ها و هقته های سال.
مثلا اگر داریم یک محصول رو میفروشیم ۳۰۰ هزار تومان بیایم اون رو برای مشتری ریز ریز کنیم .مثلا بگیم تو داری ماهی ۲۵ تومن پرداخت میکنی در یک سال.
یا داری در واقع طی یک سال هفته ای ۵ هزار تومان پرداخت میکنی و اصلا پولی نیست و یا اینکه داری روزانه ۸۰۰ تا تک تومنی میذاری کنار واسه ی این محصول.
اینطوری وقتی قیمت رو ریز ریز کردیم و بزرگی قیمت رو شکستیم مخاطب احساس میکنه که داره یک خرید خوب و سرمایه گذاری منصفانه ای رو انجام میده.
به خصوص اینکه محصولی میفروشیم که مزایا و خدمات خوبی به مشتری میده و ما میتونیم اینطور عنوان کنیم که:
“تو داری هفته ی ۵ هزار تومن کنار میذاری تا برای همیشه این مشکل رو نداشته باشی”
تکنیک سوم در روانشناسی قیمت:
این تکنیم اینطوری هست که شما در واقع میاید یک هدیه ارزان کنار محصول میذارید تا بدین صورت خرید محصول خیلی به صرفه تر باشه.
یعنی در حالت عادی مشتری میگه من دارم فلان مبلغ پول رو میدم برای این محصول ، اما وقتی شما هدیه هم کنارش میدین ، مشتری پیش خودش میگه من دارم این مبلغ رو میدم برای یک محصول به علاوه یک هدیه دیکه که کنارش هست.
اگر دارید ساعت اپل واچ میفروشید یک بند هدیه کنارش بگذارید اینجوری مخاطب احساس بهتری نسبت به پولی که پرداخت میکنه داره.
بریم سراغ بهترین نوع قیمت گذاری:
چهارمین تکنیک در فروش بهتر با قیمت گذاری روانشناسی:
آخرین تکنیک هم اینه ک از کلمه ی “فقط” یا “تنها” استفاده کنید.
مثلا وقتی میخواید قیمت محصول رو بگید: “فقط ۸۰۰ هزار تومن”
شاید پیش خودتون بگید که آقا این روش خیلی ضایس و جواب نمیده اما نه اینطور نیست دوست خوبم.
این ها روی روان مخاطب و مشتری تاثیر میذاره و واقعا بهشون القا میکنه که این مبلغ کم هست. یعنی قیمت رو برای مشتری کوچیک نشون میده.
حتما ازین ۴ تا تکنیک استفاده کنید و تاثیرش رو توی بازاریابی و فروش خودتون ببینید.
من محمد امین ابوعلی هستم و خوشحالم که تا اینحای این مطلب رو با من همراه بودی.
در انتها قصد دارم فیلم وبینار بازاریابی عصبی هیجانی رو بهت معرفی کنم. دیدن این وبینار خیلی میتونه واست مفید باشه زیرا حدود ۲ ساعت فقط در مورد روانشناسی فروش و تحریک ذهن مشتری صحبت کردم و برای انجام شان کلی تکنیک و راهکار ارائه کردم.
روی دکمه ی زیر بزن و صفحه ی این دوره رو ببین ، من اونجا واست توضیح دادم که دقیقا جه جیزی قراره بهت بگم تا به بهترین شکل ممکن بازاریابی کنی.
فیلم دوره ی بازاریابی عصبی هیجانی
دیدگاهتان را بنویسید