۳ تکنیک نحوه برخورد با مشتری ناراضی + ویدیو
خیلی از فروشنده ها نحوه ی برخورد با مشتری ناراضی را بلد نیستند سه تکنیک ناب را در این ویدیو و پست برای شما معرفی کرده ایم.
خیل از شماها پرسیده بودید که چطور میشه با مشتری های بد اخلاق ارتباط برقرار کرد.
- نحوه برخورد با مشتری بد حساب چیست؟
- روش متقاعد سازی مشتری ناراضی چگونه است؟
- یک مشتری ناراضی را چگونه متقاعد کنم تا مجدد از من خرید کند؟
- تعریف مشتری ناراضی چیست؟ چرا برخی از مشتری ها توهین میکنند؟
- برخورد با مشتری بی ادب را چگونه انجام بدهم؟ من نمیخواهم بی ادبی کنم در مقابل او.
- جذب مشتری ناراضی برای سفارش های بعدی را به چه روش هایی انجام بدهم؟
توی این مطلب پاسخ این سوال داده شده است. پس حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
سه مدل جمله ی مشتری پرون داریم که اگر این ها رو بلد نباشید مشتری هات رو ممکنه بپرونی.
و تو اونقدر زور نداری که بخوای اونقدر بازاریابی کنی که همیشه مشتری های جدید داشته باشی.
یکی از کارهایی که باید انجام بدی اینه که حتما به مشتری سابقت هم بفروشی. و اگر این ۳ جمله ی اشتباه رو بگی نمیتونی این کار رو بکنی.
۱-تکنیک اول:
وقتی مشتری ایراد میگیره و میگه محصول یه اشکالی داره. مشتری شما ناراضی است و در حال ارسال پیام به شما است.
یا شاید به شما زنگ زده است. در چنین شرایطی ممکن است که مشتری بگوید : گوشه ی محصول من شکسته یا خراش برداشته.
در این موارد مان باید بگوییم به من ربطی ندارد.
- جمله ی اشتباه: به من ربطی نداره
- جمله ی درست : با توجه به اینکه مسئولیت ارسال با اداره ی پست هست اجازه بدید من فردا برای ارسال سفارشات که رفتم ، مورد شما رو هم پیگیری میکنیم.
در واقع همون حرف قبلی را به یک زبان دیگه بهش گفتیم. و نکته ی مهم هم اینه که مشتری خیلی اوقات نمیخواد که مشکلش کامل برطرف بشه.
بلکه میخواد از طرف فروشنده حمایت بشه. خیلی ها حوصله ی پس فرستادن را ندارند.
۲- تکنیک دوم:
وقتی مشتری به خاطر یک مسئله عصبانی است و داره با شما بد حرف میزنه.
در واقع مشتری شما ممکن است بی ادبی کند و حالا شما به جای اینکه بهش بگید که آقا لطفا آروم باش و توهین نکن میتونیم به شکل زیر باهاش صحبت کنیم.
- جمله ی اشتباه : آقا لطفا آروم باشو درست صحبت کن
- جمله ی درست: بله با توجه به مشکل که واستون ایجاد شده من درک میکنم که کمی دارید بد لحن صحبت میکنید.
وقتی شما مشتری را درک میکنید ، کمی احساس آرامش میکند و فکر میکند که شما حالش را درک میکنید. و در این شرایط مشتری رفتارش و صحبت کردنش با شما متفاوت تر میشود.
همچنین مشتری ها در برخی موارد پس از پایان ارتباط از صحبت هایی که انجام داده اند احساس شرمساری میکنند و از فروشنده عذرخواهی میکنند.
به هر ترتیب این مشتری را برای خرید های بعدی توانسته اید حفظ کنید.
در واقع این یک نوع مهارت روانشاسی برای ارتباط با مشتری ها است که به شما کمک میکند تا از لحاظ روانی با مشتری ارتباط مناسبی برقرار کنید.
۳- تکنیک سوم:
وقتی مشتری به شما یک پیغام میدهد و یک درخواست فوری دارد . شما اگر بهش بگید که من الان وقت ندارم بهش بر میخورد و ناراحت میشود.
- جمله ی اشتباه: من الان فرصت رسیدگی به کار شما را ندارم
- جمله ی درست: با توجه به اینکه افراد دیگری که زودتر پیام دادند را باید پشیبانی کنم ، کار مورد نظر شما را در نیم ساعت آینده انجام خواهم داد و بهتون نتیجه را اعلام میکنم.
وقتی با مشتری محترمانه صحبت میکنیم و به همین صورت محترمانه بهش میگوییم که باید در نوبت بماند ، متوجه میشود که شما الان فرصت ندارید و همچنین از اینکه شما در زمان بعدی خودتان کارش را پیگیری میکنید نیز خوش حال تر میشود.
نتیجه گیری کلی در مورد نحوه ی ارتباط با مشتری ها ناراضی:
من قبول دارم در خیلی موارد مشتری ها حرف هایی میزنند که حساب شده نیست اما هنر ما به عنوان یک فروشنده این است که همان مشتری ها را هم تبدیل به خریدار کنیم.
یعنی دفعه ی بعد هم از ما خرید کنند پس باید نگرشمان را عوض کنیم.
از هیچ مشتری عصبانی نشیم چون بهترین رفتاری که میتواند با ما بکند این است که از ما خرید کند. پس با زبان احترام هم اشتباهش را بهش متوجه خواهیم کرد و هم اینکه برای میتوانیم روی سود حاصل از خرید های بعدی او نیز حساب کنیم.
سعی کنید برای این مورد کتاب های بازاریابی و فروش را مطالعه کنید تا برای موارد دیگر و همینطور دیدگاه مناسب در زمینه ی بازاریابی وفروش بتوانید مهارت و دانش خودتان را افزایش بدهید.
در صورتی که این مطلب برای شما مفید بوده است وتمایل دارید آموزش های بیشتر در این مورد ببنید به شما پیشنهاد میکنم روی دکمه ی زیر کلیک کنید تا از محتوا های آموزشی دیگر وبسایت ممتاز کلاب بهره مند شوید. / تشکر
پیشنهاد ویژه:
میتوانید در کلاس آنلاین آموزش صفر تا صد بازاریابی اینترنتی نیز شرکت کنید.
۶ ساعت آموزش جامع و کامل که شما را از یک فرد عادی به یک فروشنده ی حرفه ای تبدیل میکند که میتواند هر چیزی را در فضای آنلاین بفروشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرفصل ها و شهریه ی شرکت در دوره روی دکمه ی زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید