نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه از اپلیکیشن های خرید موبایل بهره ببریم؟

اپلیکیشن‌های خرید موبایلی و کیف پول‌های دیجیتال: یک تیم وفاداری‌ساز

در دنیای اقتصادی امروزی که مردم به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، فروشگاه‌های اینترنتی باید بر روی ارتباطات هدفمندشان بیشتر تمرکز کنند تا محتوای موبایلی آنها تا حد امکان شخصی‌سازی شده باشد. همچنین، کوچکترین پیام نامناسب یا ناهماهنگ می‌تواند تاثیر منفی بگذارد و نباید از تاثیر آن غافل شد.

به تازگی، پلتفرم ارتباط موبایلی Vibes و Industry Dive نظرسنجی‌ای را از بیش از ۱۰۰۰ کاربر موبایل‌محور انجام دادند تا رابطه آن‌ها با خرید موبایلی را بهتر درک کنند. هدف این نظرسنجی این بود که بفهمند چگونه مصرف‌کنندگان از طریق موبایل با برندها تعامل دارند و این تعامل چقدر است.

نکات کلیدی نظرسنجی و روندهای مربوط به کیف پول‌های دیجیتال

نتایج این نظرسنجی که در گزارش ۲۰۲۳ Mobile Consumer Trends منتشر شد، به بعضی از روندهای شگفت‌انگیز و غیرمنتظره اشاره دارد. یکی از مهم‌ترین این روندها افزایش استفاده از کیف پول‌های دیجیتال متصل به اپلیکیشن‌های فروشگاهی بوده است.

رویدادهای داخل فروشگاه یا پیشنهادهای انحصاری می‌تواند برخی مصرف‌کنندگان را تشویق به فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن موبایل و ثبت نام برای دریافت پیامک‌ها کند. تقریباً نیمی از مصرف‌کنندگان (۴۲%) اظهار داشتند که برای جلوگیری از هزینه‌های ارسال، بیشتر تمایل دارند به مکان فیزیکی یک کسب‌وکار مراجعه کنند.

ادامه پذیرش روش‌های جدید پرداخت

برای مثال، Vibes Wallet Manager به برندها کمک می‌کند تا بارگیری کارت‌های الکترونیکی دائمی مانند کارت‌های وفاداری، هدیه و عضویت را افزایش دهند و به گسترش دسترسی هر برند کمک کنند. چگونه پرداخت‌ها می‌توانند فروش آنلاین را افزایش دهند؟

این گزارش بیشتر بر روی کیف پول‌های موبایلی تمرکز دارد که Vibes با آنها آشناتر است، مانند اپل و گوگل. این شرکت تمرکز خود را بیشتر بر روی این سیستم‌ها گذاشته است و جایی است که عمده این تعاملات در دستگاه‌های مصرف‌کننده انجام می‌شود.

برداشت‌های مهم برای فروشندگان تجارت الکترونیک

یکی از اصلی‌ترین برداشت‌های این نظرسنجی این است که ۴۰% از کاربران گوشی‌های هوشمند می‌گویند حاضرند اطلاعات خود مانند کد پستی، اسم و شماره موبایلشان را در اختیار برندها قرار دهند تا شخصی‌سازی بهتری در پیام‌های دریافتی خود دریافت کنند.

بخشی از این روند افزایشی راحتی در خرید موبایلی به دلیل وضعیت اقتصاد جهانی فعلی است. Hinman بیان کرد که نفوذ کیف پول‌های موبایلی فقط تحت تاثیر شرایط اقتصاد کلان مانند نرخ بهره یا مشکلات بانکی نیست.

تغییر در خواسته‌های مصرف‌کنندگان

مصرف‌کنندگان همه‌نوع پیامی از برندها می‌خواهند. به جای آن، برندهای بیشتری دریافته‌اند که باید فاصله بین کانال‌های کم‌تعامل اما از نظر دستیابی بالا مانند ایمیل و کانال‌های پرتعامل اما دسترسی کمتر مانند اپلیکیشن موبایل برند را کاهش دهند. چگونه با فناوری جدید خرید آنلاین را ساده کنیم؟

طبق این نظرسنجی، بیش از ۷۰% از کاربران گوشی‌های هوشمند احتمالاً پیشنهادهای کیف پول موبایلی یا کوپن‌هایی را که به نامشان شخصی‌سازی‌شده و با ترجیحات خریدشان سازگار است، ذخیره و استفاده می‌کنند.

عوامل سنی در پذیرش موبایلی

یکی از شگفتی‌های بزرگ دیگر، نقشی است که سن مصرف‌کنندگان در نگرش آن‌ها نسبت به استفاده از موبایل برای خرید و پرداخت ایفا می‌کند. در حالی که افراد بالای ۵۵ سال علاقه زیادی نشان ندادند، مصرف‌کنندگان زیر ۵۵ سال گفتند که به استفاده از کیف پول‌های موبایلی برای ذخیره کارت‌های وفاداری بیشتر علاقه دارند به جای داشتن یک کارت فیزیکی.

نیمی از مصرف‌کنندگان بین ۲۵ تا ۵۴ سال به یک کارت وفاداری که می‌توانند در کیف پول موبایل خود ذخیره کنند، علاقمند هستند. Hinman تأیید کرد: «در سال ۲۰۲۳، در همه‌چیز یک شکاف نسل وجود دارد و کیف پول موبایلی هم یکی از آن‌ها است. مصرف‌کنندگان زیر ۵۵ سال بسیار بیشتر از استفاده از دستگاه‌هایشان برای پرداخت خریدها، استفاده از پیشنهادها و ذخیره کارت‌ها و بلیط‌های وفاداری مشتاقند تا افراد بیش از ۵۵ سال.»

او گفت که تعجب‌آور دیگر برای او این بود که در حالی که افراد بالای ۴۰ سال اظهار داشتند که دریافت پیامک‌های بیش از حد از یک برند می‌تواند دلیل اصلی ترک دریافت آن‌ها باشد، ۲۸% از مصرف‌کنندگان زیر ۴۰ سال عملاً فراوانی کم پیام‌ها را دلیل ترک ارتباط با یک برند ذکر کردند.

ادامه دارد…

خروج از نسخه موبایل