چگونه زمان بندی پستهای اجتماعی فروش را بهبود دهید؟
هنر زمانبندی در انتشار پستهای شبکههای اجتماعی برای موفقیت خردهفروشی
بازاریابان خردهفروشی که بدون توجه به موقعیت مناسب، پیامهای خود را در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند، به احتمال زیاد فرصتهای کلیدی برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی و موفقیت در خرید را از دست میدهند.
شرکت تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی اسپروت سوشال اخیراً گزارشی منتشر کرده است به نام “بهترین زمانها برای پست گذاشتن در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۳”. در این گزارش، بهترین و بدترین زمانها برای پست گذاشتن مشخص شده و همچنین دادههای خاص صنعتی را برای بازاریابان خردهفروشی ارائه داده تا هنگام برنامهریزی استراتژیهای شبکه اجتماعی خود بر روی پلتفرمهایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و تیکتاک آنها را در نظر بگیرند.
اسپروت سوشال این اطلاعات را بر اساس یک مجموعهداده گسترده به دست آورده که شامل نظرات ۲۰۰۰ کارآفرین، برند و تجارتهای کوچک و بزرگ است که از پلتفرم جهانی آمازون استفاده کردهاند.
دادهها که از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳ ژانویه ۲۰۲۳ جمعآوری شدهاند، تحلیل تقریباً ۲ میلیارد تعامل اجتماعی و الگوهای استفاده از ۴۰۰،۰۰۰ پروفایل اجتماعی مختلف، به همراه نظرات بیش از ۳۴،۰۰۰ مشتری اسپروت را شامل میشوند.
ملاحظاتی در مورد بهترین زمان برای انتشار پست در شبکههای اجتماعی
به طور کلی، بالاترین زمانهای تعامل کاربران روزهای سهشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه و معمولاً بین ساعت ۹ صبح تا ظهر است. تحقیق نشان میدهد که صبحهای اواسط هفته نیز برای اکثر پلتفرمهای اجتماعی موفق هستند.
این امر درباره فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین صدق میکند. اما پینترست و تیکتاک بعد از ظهرها بیشترین تعامل را دارند.
با این حال، گوولت هشدار میدهد که این آمار نکات ظریفی دارند. سطح تعامل در هر شبکه اجتماعی در طول هفته و در زمانهای مختلف متفاوت است. علاوه بر این، صنایع مختلف مانند کالاهای مصرفی دورههای اوج متفاوتی در تعامل دارند.
تغییر اوج تعاملات اجتماعی به ساعات کاری
گزارش نشان میدهد که زمان اوج تعاملات در پلتفرمها نسبت به سالهای گذشته تغییر یافته است.
اکنون زمانهای اوج به ساعات کاری عمومی متمایل شدهاند، که بهترین زمانها بین دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا اوایل بعدازظهر هستند. به طور مشابه، اوج تعاملات در توییتر نسبت به گزارشهای قبلی تغییر کرده و در ساعات صبح تا ظهر روزهای کاری اتفاق میافتد.
صنعت کالاهای مصرفی نمونه برجستهای از این الگو است. تعاملات رسانههای اجتماعی به طور پیوسته در هر روز از هفته افزایش یافتهاند. به عنوان مثال، فیسبوک فعالیتی پایدار از ساعت ۷ صبح آغاز میکند، در حالی که اینستاگرام در زمانهای خاصی، مانند روزهای پنجشنبه در ساعت ۲ بعدازظهر و سهشنبهها در ساعت ۱۰ صبح، به اوج خود میرسد.
عوامل جدید برای موفقیت در تجارت اجتماعی
شرایط اقتصادی در حال تغییر است و گزینههای رسانهای همچنان گسترش مییابند. لذا بازاریابان باید رفتار مصرفکنندگان را برای بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی درک کنند. این امر برای موفقیت تجاری بسیار حیاتی است.
دانستن اینکه چه زمانی نباید پست گذاشت میتواند به بازاریابان کمک کند تا تصمیمهای مبتنی بر داده بگیرند تا بهترین زمانها را برای دسترسی و تعامل با مخاطبان هدف خود انتخاب کنند. با استراتژیهای مبتنی بر داده که کارایی بالاتری دارند، برندها میتوانند با وجود محدودیتهای اقتصادی، فروش بیشتری را به دست آورند.
گزارش تأکید میکند که تعامل در شبکههای اجتماعی با افزایش عادات خرج کردن رشد کرده است و این امر فرصتهای جدیدی برای بازاریابان ایجاد کرده تا با شرایط اقتصادی مقابله کنند.
در پایان، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژیهای مناسب برای شبکههای اجتماعی، پیشنهاد میشود به مقاله چگونه یک اپلیکیشن را بازاریابی کنیم؟ مراجعه شود.
دیدگاهتان را بنویسید