جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه با احساسات مشتریان ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه با احساسات مشتریان ارتباط برقرار کنیم؟

دی ۱۲, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، برندینگ
128 بازدید

قدرت شور و شوق: استفاده از پیوند‌های احساسی مصرف‌کنندگان

راجا راجامانار، مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات Mastercard، به عنوان یکی از “نوآورترین مدیران بازاریابی” در سال ۲۰۲۴ انتخاب شده است. استفاده از شور و شوق افراد می‌تواند الهام‌بخش پیوندهای احساسی با مصرف‌کنندگان باشد. راجامانار معتقد است که استراتژی بازاریابی مبتنی بر شور و شوق می‌تواند برای رشد بلندمدت یک شرکت موثر باشد.

احساسات و رفتار مصرف‌کننده

بازاریابان از دیرباز می‌دانند که احساسات، نه منطق، اغلب رفتار مصرف‌کننده را هدایت می‌کند. بر اساس یک مطالعه از مدرسه کسب‌وکار هاروارد، حدود ۹۲٪ تصمیمات خرید بر اساس احساسات گرفته می‌شود. این ایده به دهه ۱۹۵۰ بازمی‌گردد؛ زمانی که تلویزیون به عنوان یک رسانه نوظهور به برندها امکان روایت داستان‌هایی جذاب و احساسی را داد.

تجارت در جهان پر هرج و مرج

با توجه به پیشرفت‌های بزرگ در رسانه‌ها، فناوری و ارتباطات از آن زمان تاکنون، بازاریابان همچنان در حال استراتژی‌سازی برای برانگیختن احساسات مردم هستند. با توجه به اینکه توجهات اکنون بیشتر از همیشه پراکنده‌شده، ایجاد یک پیوند احساسی واقعی تبدیل به یک چالش بزرگ شده است.

تمرکز بر آنچه ما را متحد می‌کند

تعریف مخاطب براساس شور و شوق‌های آن‌ها و استفاده از احساسات مثبت مرتبط با آن شور و شوق‌ها، می‌تواند راهی موثر برای ارتباط در محیط امروز باشد. به جای تقسیم‌بندی مصرف‌کنندگان بر اساس منطقه جغرافیایی یا سن، هدف قراردادن افراد با توجه به شور و شوق‌هایشان مثل موسیقی، ورزش، غذا یا سفر، به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا از دسته‌بندی‌های سنتی فراتر بروند.

تحقیقات و شواهد

تحقیقات اخیر از Mastercard نشان می‌دهد که شور و شوق‌ها چقدر می‌توانند به عنوان راهی برای ایجاد پیوندهای قوی‌تر با مصرف‌کنندگان قدرتمند باشند. سه‌چهارم افرادی که در هشت بازار مورد بررسی قرار گرفتند، اعلام کردند که مشغله‌های مرتبط با شور و شوق‌هایشان بخشی از هویت آن‌ها است.

علاوه بر این، فعالیت‌هایی که بر شور و شوق تمرکز دارند، نوعی تسکین استرس ارائه ‌می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا بیشتر احساس کنند که خودشان هستند. موسیقی، که اغلب به عنوان زبان جهانی شناخته می‌شود، یکی از دسته‌های اصلی شور و شوق است که متحد و الهام‌بخش است. به عنوان مثال، کمپین اخیر جان اسمیت برای بزرگداشت مادر فراموش‌شده بوسا نوا، الااید کوستا، و نقش او در پیشبرد موسیقی آرام و ریتمیک برزیلی…

جهت بررسی بیشتر موضوع، به مطلب فرمول ۴ مرحله ای تولید محتوا اینستاگرام مراجعه کنید.

اثبات در شور و شوق است

روزهایی که برندها با گستاخی تبلیغات را به مصرف‌کنندگان فشار می‌دادند، به پایان رسیده است. انتظار مصرف‌کنندگان این است که برندها به زندگی‌شان ارزش اضافه کنند، و بازاریابان باید قادر به برآوردن آن انتظارات به شیوه‌های نوآورانه و پویا باشند…

پیچیدگی احساس

تحقیقات بازار سنتی شامل نظرسنجی از افراد جهت درک انگیزه‌های خرید آنان است. در حالی که این روش در برخی موارد موثر است، کشف احساساتی که مصرف‌کنندگان با یک برند یا محصول مرتبط می‌کنند، اغلب برای این نوع تحقیقات کار پیچیده‌ای است…

جهت مطالعه بیشتر در مورد چالش‌های مرتبط با خرید، به لینک چگونه خرید هوشمندانه‌ای تجربه کنیم؟ مراجعه کنید.

با توجه به توانمندی‌های نورو مارکتینگ، برندها می‌توانند با درک بهتر احساسات مصرف‌کنندگان، ارتباطات عمیق‌تری با آن‌ها برقرار کنند. در این راستا، برندها می‌توانند از داده‌های حاصل از نورو مارکتینگ برای بهبود اثربخشی کمپین‌های خود استفاده کنند…

به عنوان مثال، نایک از طریق اپلیکیشن Nike Run Club خود، جامعه‌ای جهانی از دوندگان ایجاد کرده است…

نتیجه‌گیری

برانگیختن واکنش احساسی در زمانی که مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند در بمباران پیام‌ها قرار دارند، یک وظیفه بسیار چالش‌برانگیز برای بازاریابان است…

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه با احساسات مشتریان ارتباط برقرار کنیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
جدیدترین روش‌های مقابله با پاورپوینت
قدیمی تر چگونه با تماس تلفنی مشکلات محل کار را حل کنیم؟
جدیدتر چگونه از تبعیض سنی در محل کار جلوگیری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • بازاریابی برای آرایشگاه
    22 تکنیک بازاریابی برای آرایشگاه و سالن های زیبایی
  • دوره ی آموزشی جامع سولوشن
    بسته ی جامع سولوشن
  • دوره ی جامع آموزش کپی رایتینگ
    دوره جامع کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی - از صفر تا صد
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت