چگونه Sweetwater فروش آنلاین خود را افزایش داد؟
بازاریابی خوشآهنگ Sweetwater: موسیقی دلنشین برای گوش خریداران
در دورهای که نرخ تورم بالا به شرکتهایی مانند Wayfair، Etsy، eBay و سایرین فشار آورده است، بسیاری از مصرفکنندگان دوباره به خرید حضوری روی آوردهاند و این باعث تغییراتی در تجارت الکترونیک شده است.
طبق گزارش MasterCard، خرید در فروشگاهها در ماه آوریل ۱۰ درصد افزایش داشته در حالی که فروش آنلاین تقریباً ۲ درصد کاهش یافته است. حتی شرکت آمازون نیز با کاهش ۳ درصدی در فروش خردهفروشی آنلاین خود در سه ماهه اول سال، تحت تاثیر قرار گرفته است.
در این میان، Sweetwater، فروشنده سازهای موسیقی و تجهیزات حرفهای صدا، برخلاف روند کلی، شاهد افزایش فروش آنلاین خود بوده است. این شرکت موفقیت خود را مدیون تجربههای برتر در خرید آنلاین و خدمات مشتریان شخصیسازیشده و بینظیرش میداند.
پشت پرده موسیقی
مقاله E-Commerce Times با مایک کلم درباره درسهایی که سایر خردهفروشان آنلاین میتوانند از بازاریابی شخصیسازیشده Sweetwater بگیرند، صحبت کرده است.
رشد فروش Sweetwater به خاطر محصولات مرتبط با موسیقی است یا پلتفرم تجارت الکترونیک آن؟
بخش عمدهای از نوآوری دیجیتال رشد ما را تغذیه میکند، اما قلب و روح شرکت ما، تیمی از ۶۰۰ “مهندس فروش” ما است. آنها مشاورانی بسیار آموزشدیده با پسزمینه موسیقی برجسته و دانش عالی از تجهیزات هستند.
آنها برای کمک به خریداران به صورت آنلاین، تلفنی، پیامکی یا ایمیل در دسترس هستند و پس از خرید نیز برای ارائه پشتیبانی و مشاوره با مشتریان در ارتباط میمانند. این پیگیریها روابط واقعی را ایجاد کرده و مشتریان را به دستیابی به اهداف موسیقی کمک میکند.
چه روندهایی با کاهش تاثیرات پاندمی در حال تکامل است؟
فکر میکنم بیشتر دستهبندیها در حال نرمال شدن هستند. دستهبندیهایی که قبلاً فشار زیادی روی آنها بود، مانند پوشاک، در حال بهبود (حتی بسیار شدن) هستند و دستهبندیهایی که اوج گرفته بودند، مثل کالاهای خانگی، از اوج خود دور میشوند. بسیاری از خردهفروشان در طول پاندمی با افزایش مشتری روبرو بودند و اکنون فرصتی برای برقراری ارتباط مجدد با آنها و ایجاد کسب و کار تکراری دارند.
با بازگشت بیشتر خریداران به خرید حضوری، چه تاثیری بر تجارت الکترونیک دارد؟
بسیاری از ما در دوران پاندمی به خرید آنلاین روی آوردیم و با برندهای جدیدی آشنا شدیم. حالا خردهفروشان که تجربههای خوبی ارائه دادند، فرصتی برای حفظ این مشتریان و جلوگیری از بازگشت همه به خرید حضوری دارند.
مشکلات زنجیره تامین چگونه بر پایداری خرید آنلاین تاثیر میگذارد؟
زنجیره تامین ما همچنان به طور قابل توجهی مختل است، اما با تمرکز بر روی اقلامی که با اطمینان در دسترس هستند موفقیتهایی داشتهایم. از هوش مصنوعی و نظرات انسانی برای پیشنهاد جایگزینها استفاده میکنیم.
این کار تبلیغات ما را در دستههای مختل بهینه میکند و ارتباطات ما با فروشندگان درباره تقاضای محصولاتی را که شاهد آن هستیم، افزایش میدهد.
محصولات محبوب شما چیست؟
ما بزرگترین فروشنده بسیاری از برندهای ساز موسیقی همچون گیتار، درام، کیبورد و غیره هستیم. اما بیشتر به خاطر تخصصمان در فناوری ضبط و صدای زنده برای موسیقیدانان، مدارس، کلیساها، استودیوهای حرفهای، ضبط خانگی و مانند آن شناخته میشویم. یک دستهبندی هیجانانگیز حال حاضر تجهیزات صوتی برای استریم آنلاین و تولیدکنندگان محتوا است که در دوران کووید به شدت رونق گرفت.
Sweetwater چه کاری برای به حداقل رساندن بازگشتها انجام میدهد؟
ما نرخ بازگشت بسیار پایینی داریم به سه دلیل: ارائه محتوای آنلاین گسترده برای کمک به خریداران در تحقیق و بررسی، داشتن کارشناسانی برای کمک به مشتریان در درک محصولات پیچیده و اطمینان از اینکه محصول انتخابی مناسب نیازهای آنها است، و ارائه پشتیبانی فنی رایگان پس از فروش برای اطمینان از کارکرد صحیح محصول.
Sweetwater چگونه در بازاریابی سرمایهگذاری میکند و این چقدر در موفقیت شرکت موثر است؟
ما روی آگاهی و جذب مشتریان جدید تمرکز داریم و سپس از طریق ارائه تجربههای بینظیر و توسعه روابط، موفق به حفظ مشتریان میشویم. برنامهای پیچیده برای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) داریم و نتایج خوبی از همکاری با اینفلوئنسرها و شرکای وابسته در صنعت پرحرارتمان به دست آوردهایم.
وبسایت شما حاوی ویدیوهایی از اجرای موسیقیدانان حرفهای است. درباره تولید این محتوا و حفظ روابط با فروشندگان و اجراکنندگان توضیح دهید.
ما به شدت کار کردهایم تا به عنوان مقصد تحقیقات در صنعتمان شناخته شویم. تیمی درون سازمانی از متخصصان و هنرمندان داریم که تحقیق محصولاتی را انجام داده و سپس توصیفات، عکسها، رسانههای غنی، صدا و ویدئوهای سفارشی تولید میکنند. مشتریان میدانند که میتوانند جامعترین اطلاعات محصول را در وبسایت ما بیابند.
مهمترین نکته این است که Sweetwater با تمرکز بر ارائه تجربهای بینظیر و پشتیبانی مداوم به مشتریان خود، توانسته است در بازاری که حتی خرید حضوری جذابیت خودش را از دست داده، موفقیتآمیز عمل کند و همچنان به عنوان یکی از پیشروان صنعت شناخته شود.
دیدگاهتان را بنویسید