نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه پرداخت‌ها می‌توانند فروش آنلاین را افزایش دهند؟

چگونه فروشندگان می‌توانند با استفاده از روش‌های پرداخت در اکوسیستم تجارت الکترونیک امروز موفق شوند

امروزه، فضای تجارت الکترونیک بسیار سریع در حال تغییر است و فروشندگان در موقعیت ناامن قرار دارند. عادات و الگوهای خرید آنلاین مصرف‌کنندگان به دلیل افزایش تورم، افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت‌های بالای انرژی تغییر کرده‌اند. مصرف‌کنندگان در حال بازبینی عادات خرید خود هستند و فروشندگان نیز باید در برابر هزینه‌های کسب و کار متغیر محافظت کرده و خدمات خود را گسترش دهند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود فروش‌های تجارت الکترونیک خرده‌فروشی در سراسر جهان امسال ۸.۹٪ رشد کند و تا سال ۲۰۲۶ به ۸.۱ تریلیون دلار برسد، مصرف‌کنندگان همچنان محتاطند و این مسئله نشان می‌دهد که حتی پیش‌بینی‌های مثبت بازار، تضمینی برای سودآوری نیست. با این وجود، فروشندگان باید بر ترس، عدم اطمینان و شک و تردید غلبه کنند تا دریابند که دوران سخت درهای نوآوری و تطابق را می‌گشاید.

با ادامه تحول در چشم‌انداز تجارت الکترونیک، تشخیص ارزش فرآیند پرداخت آنلاین و اهمیت استفاده از استراتژی‌های جدید برای فروشندگان امری ضروری است. با گسترش گزینه‌های پرداخت، ساختن وفاداری به برند، و استفاده از فناوری، فروشندگان می‌توانند در اکوسیستم تجارت الکترونیک امروز و فردا موفق شده و مشوق مشتریان برای بازگشت و خرید باشند.

شناخت مصرف‌کننده تجارت الکترونیک امروز

شناخت هر مشتری به صورت جداگانه چالش‌برانگیز است. شرایط فردی، روان‌شناسی مصرف‌کننده، سوابق خرید و موارد دیگر نقشه راه‌های خرده‌فروشی را ایجاد می‌کنند، اما تلفیق این اجزا نیازمند داده‌هایی است که تصمیم‌گیری‌ها را هدایت کند.

از آنجا که قدرت خرید مصرف‌کنندگان کاهش یافته و قیمت‌های فروش افزایش یافته است، و تقریباً همه مصرف‌کنندگان قصد دارند طی شش ماه آینده رفتارهای صرفه‌جو را اتخاذ کنند، فروشندگان باید ذهنیت مصرف‌کننده را بفهمند و استراتژی پرداختی خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

به عنوان مثال، گزارش سال ۲۰۲۳ شرکت PWC نشان می‌دهد که ۴۹٪ از نسل Z نگران مشکلات اقتصادی امروز هستند و اقداماتی جهت کاهش هزینه‌های غیرضروری انجام داده‌اند، در حالی که تنها ۴۳٪ از هزاره‌ها (نسل Y) در حال کاهش هزینه‌ها هستند. نسل‌های قدیمی‌تر، مانند نسل X و بومرها (نسل متولدین بین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴)، نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند که اولی ۴۷٪ و دومی تنها ۳۷٪ نگران و کاهش‌دهنده عادات هزینه‌کردن هستند.

با کاهش هزینه‌های غیرضروری توسط مصرف‌کنندگان، فروشندگان باید تمام تلاش خود را برای انعقاد فروش انجام دهند، زیرا هر تراکنش اهمیت دارد. فروشندگانی که می‌خواهند تجربه خرید مصرف‌کننده را بهینه کنند باید چندین روش پرداخت را بپذیرند و با ارائه‌دهندگان خدمات مختلف کار کنند – زیرا تجربه پرداخت شخصی شده در نقاط فروش، برای تشویق و جلب نظر مصرف‌کنندگان ضروری است.

پذیرش پورتفولیو متنوعی از گزینه‌های پرداخت

با وجود این‌که روش‌های پیشرفته پرداخت بسیاری موجود است، بسیاری از فروشندگان انتظارات مشتریان را برآورده نمی‌کنند زیرا تعداد گزینه‌های پیشرفته پرداخت (APM) را محدود کرده‌اند. این روش‌ها استراتژی‌های ضعیفی هستند که مصرف‌کنندگان را به سمت برندهایی سوق می‌دهند که گزینه‌های پرداخت بیشتری برای خرید کالا ارائه می‌دهند یا به آن‌ها اجازه می‌دهند که چگونه و چه زمانی پرداخت کنند.

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت (PSP) امروز نیز با APIهای اختصاصی خود شناخته می‌شوند و برای افزودن یک روش پرداخت به فرآیند پرداخت، فروشندگان مجبورند با هر ارائه‌دهنده به‌طور جداگانه مذاکره کنند. این وضعیت با پیچیدگی‌های کدنویسی و یکپارچه‌سازی ترکیب‌شده، و این واقعیت که اکثر PSPها تنها خود روش پرداخت را ارائه می‌دهند بدون زیرساخت لازم برای بهبود تجربه پرداخت مشتری، فروشندگان را در توسعه بیشتر خدمات محدود می‌کند.

با این وجود، زمانی که نرخ ترک خرید آنلاین مستند به طور متوسط بیش از ۶۹٪ است، فروشندگان باید تمامی روش‌های پرداخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان را ارائه دهند تا از رفتن آن‌ها به جای دیگر جلوگیری کنند.

یک رویکرد پرداخت متنوع و بهبودیافته به معنی ارائه گزینه‌هایی مانند کیف‌پول‌های دیجیتال، بانکداری باز (Open Banking)، خدمات خرید اکنون و پرداخت بعد (BNPL) و حتی بررسی گزینه‌های پرداخت میان‌مرزی برای توانمندسازی مشتریان در استفاده از روش‌های پرداختی محلی در منطقه آن‌ها می‌باشد.

ارتباط وفاداری با پرداخت‌ها

فراتر از ارائه روش‌های پیشرفته پرداخت، فروشندگان باید وفاداری را نیز به بخشی از فرآیند پرداخت تبدیل کنند. وفاداری تنها موقعیت‌سازی نیست. سال‌هاست که وفاداری به برند با بازگشت مجدد مصرف‌کنندگان به خرید همبستگی دارد. این امر برای فروشندگان فرصت بزرگی فراهم می‌کند تا وفاداری به برند را افزایش داده و درآمد خود را از این راه افزایش دهند.

هم‌اکنون، شراکت‌ها و پیشنهادات نوآورانه‌تری در سراسر جهان پدیدار شده است. طبق گفته‌ی “Research and Markets”، برنامه‌های وفاداری و پاداش در حال رشد و بدست‌آوردن سهم بازار در منطقه آسیا و اقیانوس آرام هستند. تقاضا برای برنامه‌های وفاداری و پاداش به طور چشمگیری در هند، چین، اندونزی و سنگاپور نیز افزایش یافته است. علاوه‌براین، به دلیل دیجیتالی‌سازی سریع سیستم‌های پرداخت، آمریکای لاتین نیز تقاضای افزایش برای برنامه‌های پاداش را تجربه می‌کند.

فروشندگانی که می‌خواهند در زمان‌های سخت به مشتریان انگیزه بدهند و از آن‌ها حمایت کنند، باید برنامه‌های وفاداری و پاداش را بررسی کرده و با استفاده از فناوری و تنظیم فرآیندهای پرداختی آن‌ها، قابل اجرا کنند.

نوآوری از طریق فناوری و هماهنگی پرداخت

یک ضرب‌المثل می‌گوید “اگر آن را بسازی، آن‌ها خواهند آمد.” این عبارتی است که برای فروشندگانی که به دنبال افزودن تمامی روش‌های پرداخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان هستند و در عین حال اجرای برنامه‌های پاداش و وفاداری به عنوان بخشی از فرآیند پرداخت را دارند، حقیقت دارد. برای شناسایی، افزودن گزینه‌های پرداخت و کاهش ترک سبد خرید، فروشندگان باید به فناوری‌های ابری، به‌ویژه پلتفرم‌های ارکستراسیون پرداخت بومی ابری (POPs) روی آورند.

فناوری ابری در دو دهه گذشته پیشرفت زیادی کرده است. چیزهایی که قبلاً غیرممکن به نظر می‌رسید، مانند میزبانی کامل از پلتفرم‌های پرداخت و ارکستراسیون پرداخت‌ها، اکنون امکان‌پذیر هستند. پلتفرم‌های POP مبتنی بر ابر به فروشندگان امکان حذف نیازی به اجرای سرورهای اصلی بزرگ یا سیستم‌های قدیمی را می‌دهند، زیرا همه چیز در ابر انجام می‌شود.

فروشندگانی که از POPها استفاده می‌کنند می‌توانند بلافاصله سیستم‌های خود را به آن‌ها وصل کرده و اتصالات و روش‌های پرداخت جدیدی را بدون مذاکره با PSPها اضافه کنند، زیرا همه چیز در یک مکان موجود است. خودکارسازی جریان کار نیز آسان‌تر می‌شود، زیرا فروشندگان می‌توانند انواع جدیدی از پرداخت‌ها را آزمایش کرده و آن‌ها را به نقاط مقصد بهینه خود برسانند، بسته به مقدار تراکنش یا موقعیت جغرافیایی. همچنین، هنگامی که با یک POP مناسب ترکیب شود، فروشندگان می‌توانند داده‌های مربوط به رفتار خرید مشتری را مشاهده کنند تا پیشنهادات فوق‌شخصی‌سازی شده براساس تاریخچه خرید و روش پرداخت ترجیحی مشتری را فعال کنند.

بطور ساده، POPها هرگونه پیچیدگی در گسترش و ارائه گزینه‌های پرداختی که مصرف‌کنندگان اکنون و در آینده نیازمندند، را برطرف می‌کنند. آن‌ها به فروشندگان قدرت می‌دهند تا صرف‌نظر از دوران سخت، سازگاری و نوآوری کنند. ترس، عدم اطمینان و شک و تردید از بین می‌رود و مصرف‌کنندگان قادر به پرداخت و خرید می‌شوند – و این راهبردی است که هرکسی می‌تواند در پشت آن بایستد و در تجارت الکترونیک پیروز شود.

خروج از نسخه موبایل