چطور مشتریان وفادار و دائمی داشته باشیم؟
چطور مشتریان وفادار و دائمی داشته باشیم؟
سلام به شما دوستان عزیزم. من امروز میخوام یه روشی بهتون بگم که توی فروش میتونید مشتری هاتون رو وفادار تر کنه.
خب این روش چیه؟ اسمش هست over delivery
یعنی چی حالا؟
اور دلیوری یعنی وقتی محصولمون رو به مشتری میفروشیم علاوه بر اون تعهداتی که داریم یه چیزی اضافه تر هم به مشتری بدیم.
حالا این چیز اضافه اینجا میتونه معانی مختلفی داشته باشه.
مثلا اگر کفش میفروشیم میتونه یه وسیله جانبی همراه اون باشه. مثلا پاشنه گیر کفش. (من کفش فروش نیستم بچه ها. این مثال بود. شاید باید چیز بهتری تحویل داد)
یا یه مثال خیلی ساده بزنم: فرض کن پیتزا میفروشی حالا میخوای به مشتری هات شور و شعف بیشتری بدی تا وفادار تر بمونن. اینجا میای و همراه اون پیتزا یه نوشابه رایگان هم میدی.
دقیقا مثل استراتژی که مکدونالد داره. میدونید مک دونالد چیکار میکنه ؟
من خودم شخصا رفتم یکی از شعبه هاش رو. میری توی فروشگاه و سفارش همبرگر میدی. همراهش بهت سیب زمینی و نوشابه هم میدن. حالا کار خفنی که انجام میدن اینه که
وقتی نوشابت تموم شد میتونی دوباره بری پرس کنی. و همینطور سیب زمینی هم به همین شکل هست.
خب این یک نوع over delivery عالی هست. که مک دونالد داره پیاده میکنه.
پس فهمیدیم که over delivery چیست؟
و چطور استراتژی over delivery باعث افزایش اعتماد مشتری و وفادار شدن اون میشه.
کلا اگر بتونی مشتری خودت رو خوشحال کنی اون به تو وفادار تر میمونه.
استراتژی over delivery باعث خوشحالی و شور و شعف مشتری خواهد شد و برای خرید های بعدی حتما شما جزو اولین انتخاب او هستید.
دیدگاهتان را بنویسید