۹ روش مارکتینگ برای افزایش فروش حضوری
سلام دوستان عزیز. با ۹ روش مارکتینگ برای افزایش فروش حضوری در خدمت شما هستم.
در این مطلب روش های بازاریابی حضوری را به شما خواهم گفت. آموزش کسب و کار و روش های افزایش فروشی که میتواند به شما در رشد و افزایش مشتریان کمک کند.
ویدیو ۹ روش مارکتینگ برای افزایش فروش حضوری:
بالاخره ویدیو جدید رو ضبط کردم و توی این ویدیو ۹ تکنیک عالی مارکتینگ که توی فروشگاه های بزرگ در حال انجام هست رو براتون معرفی کردم.
توی این ویدیو شما با استراتژی افزایش فروش فروشگاه ، بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای و همینطور راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت آشنا میشید.
مفهومی ذاریم به اسم مرچندایزینگ و چیدمان که توی فروش خیلی موثر هست. به طور ضمنی به این مورد نیز اشاره میشه. در واقع به شما کمک میکنه برای افزایش فروش حضوری خودتان.
خیلی سریع بریم سراغ این ویدیو آموزشی:
شما توی ویدیو بالا که توی این صفحه قرار گرفته در واقع با تکنیک های افزایش فروش مغازه با الگو برداری از هایپر استارهای خارجی و داخلی آشنا میشید.
فروشگاه زنجیره ای فرانسه که بسیار معروف هستند توی دیزاین و طراحی ،
همچنین فروشگاه زنجیره ای اسپار نیز بسیار قدرتمند در طراحی و تکنیک های مارکتینگ برای فروش بیشتر هستند.
ارتقا فروش از طریق جذب مشتری و ارائه خدمات منحصر به فرد به اونها امکان پذیر هست.
راهکارهای افزایش فروش مواد غذایی را توی این ویدیو بهتون گفتیم.
به خصوص مواد غذایی که در حال منقضی شدن هستند.
این تکنیک ها به شما کمک میکند تا فروش در کسب و کارهای کوچک
خودتان و راه های جذب مشتری در مغازه را ارتقا بدهید.
حالا از نکات توی این ویدیو میتونید برای ایده برای فروش برنج هم استفاده کنید.
- آموزش صفر تا صد مباحث فروش:
- فروش اینترنتی در اینستاگرام : جذب فالوور طبیعی + تولید محتوا + فروش
- تکنیک های ناب فروش به افراد در هر جایی: مغازه ، فروشگاه ، وبسایت ، اینستاگرام
فقط یک دوره ی آموزشی ۶ ساعته تا یادگیری کامل مهارت های فروش فاصله دارید.
من محمد امین ابوعلی در این مسیر همراه شما هستم.
- شرکت کنندگان در این دوره به مدت ۹۰ روز میتوانند پشتیبانی دریافت کنند. پاسخ به سوالات و اشکالات شما.
- همین الان اقدام کنید و سریع ثبت نام خودتان را کامل کنید:
برای ثبت نام سریع و آسان کلیک کنید
شمایی که کسب و کار داری و سوالت اینه: چگونه فروشمان را افزایش دهیم (چگونه افزایش فروش حضوری اشته باشیم؟)
تکنیکهای فروش مواد غذایی و دکوراسیون سوپرمارکت کوچک و همینطور نحوه مدیریت فروشگاه زنجیره ای و یا راه اندازی فروشگاه بزرگ مواد غذایی … همه و همه در این ویدیو به طور ضمنی بهش اشاره شده است.
در انتهای ویدیو نیز تکنیک های نابی برای ترفندهای بازاریابی حضوری آموزش فروشندگی پوشاک ارائه شده است که میتوانید از ان به خوبی استفاده کنید.
متن ویدیو ۹ روش مارکتینگ برای افزایش فروش حضوری:
۹ نکته ی بازاریابی برای فروش حضوری / تکنیک های بازاریابی برای فروشگاه ها
خب به طور کلی بازاریاب های حرفه ای از حس بویایی و شنیداری (بوی غذا یا ..) شما استفاده میکنند تا شما رو قانع کنند تا پول بیشتری خرج کنید.
اما این همه ی ماجرا نیست خیلی از فروشگاه های برند از روش های کثیف
و نادرست برای خرید بیشتر شما استفاده نمیکنند
پس بیاید به روش هایی که این فروشگاه های برند استفاده میکنند نگاهی بندازیم
۱- من هنوز فروشگاهی ندیدم که از قیمت های غیر رند مثل ۹۹ استفاده نکنه. یا هر نوعی از عدد ۹ .
این قیمت ها خب طبیعتا جذاب هستن و هدفش اینه که شما فک کنید . به مخاطب نشون بده قیمت این جنس پایین تر از چیزیه که فکر میکنه
چه تاثیرش رو بر ذهن بدونید چه ندونید تاثیرش رو میذاره . توی این موارد پدیده ی اثر عدد سمت چپ رخ میده و مشتری
قیمت محصولی که ۹۹ هزاز تومن هست رو ۹۰ هزار تومن میبینه
۲- و اما مورد بعدی پخش موزیک هست.
موزیک های ملایم باعث میشه ضربان قلب مخاطب کندتر بزنه و این باعث میشه که شما زمان بیشتری توی اون فروشگاه حضور داشته باشید.
همینطور موسیقی ملایم با به تحریک حس احساسات مردم باعث میشه اونها راحت تر متقاعد به خرید کردن بشن
ممکنه فکر کنید که این موارد منطقی نیستن ولی تحقیقات بازاریابان نشون داده پخش موسیقی نه تنها باعث میشه
شما زمان بیشتری توی فروشگاه سپری کنید بلکه ۲۹ درصد پول بیشتری خرج کنید.
خب حالا من ازتون میپرسم آیا از فروش بیشتر بدتون میاد؟
بازاریابان حرفه ای از این رفتار های انسانی به خوبی آگاه هستن و این موارد رو رعایت میکنن و فروش خیلی گسترده ای رو به دست میارن .
در واقع این هم یکی از موارد مهم در بازاریابی عصبی است که در آن روی کارکرد مغز مردم در هنگام خرید کردن بررسی میکنیم.
بازاریابی عصبی همان نورو مارکتینگ است که به شما تکنیک های خیلی خوبی برای فروش محصلات و خدماتتان ارائه میدهد.
و اما مورد بعدی.
ارائه تخفیف های حرفه ای برای افزایش فروش فروشگاه و مغازه:
۳- خب همه ی مشتری ها دوست دارن که به فروشگاهی برن که تخفیف داره
یکی دیگه از روش هایی که فروشگاه های بزرگ استفاده میکنند استفاده از کارتهای عضویت یا کارت های وفاداری هست
با کمک این کارت ها فروشگاه ها تاریخچه ی خرید مشتری هاشون رو متوجه میشن و میتونن بفهمن که کی ها بیشتر خرید میکنن
و از این اطلاعات برای ترغیب بیشتر اونها به خرید هم استفاده میکنند .
و خب مشتری ها هم در صورتی میتونن از تخفیف های اون فروشگاه استفاده کنن که این کارتهای عضویت رو قبلا تهیه کرده باشن.
خب حالا ممکنه خیلی وقتا وارد فروشگاهی بشید و ببینیدخیلی از خوردنی ها تخفیف خوردن . مثلا چیپس یا بستنی یا تخم مرغ و غیره ..
مثلا ۵۰ درصد تخفیف خوردن. خب مسئله ای که هست تو اغلب فروشگاه ها
اینه که تاریخ انقضای اونها نزدیکه و به همین خاطر اونها رو با تخفیف ۵۰درصد ارائه میکنن.
حالا نکته ی جالب اینجاست : این موارد ارزان و جزئی مثل خوردنی ها،
کاری که میکنن اینه که از لحاط روانی و ذهنی شما رو برای خرید بیشتر باز میکنه
یعنی وقتی توی یه فروشگاه شروع به خرید میکنید اون هم با تخفیف موارد دیگری هم خرید میکنید
و خب کلی محصول بدون تخفیف توی اون فروشگاه ها وجود داره .
ممکنه در نگاه اول مشتری فک کنه که با خرید موارد تخفیف دار داره پول پس انداز میکنه
ولی در حقیقت اینها تبلیغات فروشگاه هست برای اینکه خرید های
بیشتری انجام بدید و حجم سبد خریدتون رو افزایش بدین
فروشگاه های بزرگ در واقع سعی میکنند با یک شیرینی یا تخفیف جزئی مشتری ها رو اغوا کنند.
۴- نکته ی دیگه که توی خردی کردن مردم موثر هست اینه که برای تخفیف ها مدت زمان کوتاه تعیین کنید
وقتی مشتری متوجه بشه که زمان تخفیف رو به انتها هست میخواد که ضرر نکنه و سعی میکنه که همونجا خرید کنه
البته زمان پایان تخفیف باید محدود و کوتاه باشه . اگر بگید تا آخر ماه تخفیف خواهد بود
مشتری احتمالا خرید نخواهد کرد. یا چیزهایی که بهشون نیاز نداره رو خرید نمیکنه
۵- نکته ی دیگر تاثیر رنگ ها در خرید کردن مشتری است. فروشگاه های بزرگ که توسط
مارکتر های حرفه ای اداره میشن معمولا محصولات درخشان و خوش رنگشون رو توی جلوی فروشگاه قرار میدن.
اگر به وسط فروشگاه برید و به رنگ اونجا دقت کنید میبینید دیگر کالاهای درخشان اونجا حضور ندارن
۶- تکنیک دیگر برای فروشگاه استفاده از قیمت گذاری های عمده هست.
مثلا مشاهده میکنید برخی فروشگاه ها ۱۰ تا از یک محصول رو با هم میفروشند.
مثلا ۱۰ تا کیکی با هم ۱۰ هزار تومن. خب این یه پیشنهاد جذاب به نظر میرسه
به خصوص وقتی میدونید که خرید ۱۰ تا با هم باعث میشه قیمت هر کدوم تکی ارزون تر بشه برای شما
همینطور فروشگاههایی که اینترنتی هم هستن پیشنهاد میدن اگر مقدار سفارش از فلان مبلغ
بیشتر باشه ارسالش رایگان هست که حقیقات نشون داده باعث میشه به طور میانگین مردم
۱۷ دلار بیشتر خرید کنند. در حالی که هزینه ارسال معمولا ۱۰ دلار هست .
۷- روش دیگه گارانتی و ضمانت خرید در صورتی هست که محصول رو دوست نداشته باشید.
به خصوص محصولات اینترنتی و انلاین. این کار ریسک خرید رو کمتر میکنه و
باعث میشه مردم با اشتیاق بیشتری خرید کنند و درصد خیلی خیلی کمی از مردم اگر ناراضی باشند ممکنه بیان پولشون رو پس بگیرند.
چرا؟ چون وقتی اون رو بخرن نسبت بهش حس مالکیت دارن و نمیخوان اونو از دست بدن .
۸- نکته ی بعدی سبد خرید های جلوی فروشگاه ها هست. اگر دقت کنید برخی فروشگاه های سطح بالا مثل
هایپر استارها اونا رو بزرگ انتخاب میکنن چون از لحاظ ذهنی شما دوست دارید اونارو پر کنید و نمیتونید اون رو خالی نگه دارید
یا وقتی حجمی از محصولات رو خرید میکنید پیشتون ناچیز به حساب بیاد. بنابراین هرچی سبد خرید بزرگتر باشه بیشتر پرش میکنید .
الان توی فروشگاه های هایپر استار میبینید که چرخ های خودشون رو دو برابر بزرگتر از
چرخ های معمولی کردن . و تحقیقات نشون داده توی فروشگاه هایی با چرخ های بزرگتر. مردم ۱۹ درصد بیشتر خرید میکنن.
و اما تکنیک بعدی که خیلی مهم هست :
۹- خیلی از ماها وقتی چشممون به عبارت: “یکی بخر دوتا ببر میوفته” چشممون گرد میشه
اسم این تکنیک bogo هست که مخفف buy one get one more این تکنیک روش های مختلفی داره
یکیش اینه: یکی بخر دوتا ببر
یکی دیگش اینه که یکی بخر و دومی را با ۵۰ درصد تخفیف میتونی بخری
حالا بیادی یکم دقیق تر بررسیش کنیم که چطور کار میکنه.
شما میتونید یه شلوار جین رو ۱۰۰ هزار تومن بفروشید
هم میتونید به مشتری شلوار جین رو ۱۰۰ هزار تومن بفروشید به علاوه یه پیراهن ۴۰ هزار تومنی رو با ۵۰ درصد تخفیف.
خب پیشنهاد دوم واقعا وسوسه کنندس و ذهن مشتری رو قلقلک میده. خیلیا دنبال طلسم جذب مشتری هستند خب اینم یه روش که شبیه طلسم عمل میکنه 🙂
20 هزار تومن برای یک پیراهن خیلی عالیه میتونه باشه. پیراهنی که ۴۰ تومن بوده
شاید شما قصد نداشتید پیراهن بخرید و هدفتون فقط شلوار بوده .
یا مثلا قیمت آبمیوه اگر ۴ هزار تومن هست وقتی مشتری یک لیوان خرید
بهش میگی لیوان بعدی ۲ هزار تومن هست برای شما.
تو اکثر مواقع مردم حتی اگر میل به خرید بیشتر هم نداشته باشند ولی کلمه ی رایگان رو که میبینند تمایل پیدا میکنند برای خرید.
پس روش دیگه هم اینه که به جای فروختن شلوار به قیمت ۱۰۰ تومن. اون رو ۱۲۰ تومن بفروشی و به همراهش یک پیراهن رایگان بدی
که در واقع نوع دیگه ای از همین روش bogo هست. در واقع دارید همون تخفیف رو به شکل دیگه ای برای مشتری ترجمه مینید.
(پایان)
دیدگاهتان را بنویسید