۳ تکنیک کپشن نویسی در اینستاگرام
۳ تکنیک کپشن نویسی در اینستاگرام
افزایش فروش از طریق نوشتن متن اینستاگرام و درگیر کردن مخاطب
نکاتی خلاصه که احتمالا جای دیگری پیدا نمیکنید.
تیتر مطالب این صفحه:
- قضیه چیه؟
- چگونه متن اینستاگرام بنویسیم تا بیشتر بفروشیم؟
- تکنیک اول: قلاب کردن
- چجوری با جمله ی اول کپشن اینستا مخاطب رو قلاب کنیم؟
- تکنیک دوم: داستان نویسی
- نحوه نوشتن داستانهای قدرتمند و با نفوذ در اینستاگرام
- تکنیک سوم: استفاده از ایموجی ها برای کپشن نویسی اینستاگرام
- روش های مختلف استفاده از ایموجی در اینستاگرام
- ولی اینجوری فایده نداره
[wp-svg-icons icon=”play” wrap=”i”]مشاهده ی ویدیو مربوط به این مطلب:
دانلود ویدیو بالا با لینک مستقیم – ۱۱۰مگابایت
فایل صوتی زیر نیز برای شما قرار گرفته است. میتونید اون رو گوش کنید و یا با دکمه ی زیر آن فایل صوتی آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام رو دانلود کنید.
دانلود فایل صوتی بالا – ۸ مگابایت
۳ تکنیک کپشن نویسی در اینستاگرام برای نوشتن متن ها و محتواهای بسیار جذاب و درگیر کننده که به شما در رشد سریع و فروش بیشتر محصولاتتون کمک زیادی میکنه.
قضیه چیه؟
ببینید ما برای اینکه در اینستاگرام بتونیم متن های تبلیغاتی بهتر بنویسیم باید تعامل درست از طریق نوشتن محتوا رو بلد باشیم. در واقع کپشن نویسی یک مهارتی در حوزه کپی رایتینگ هست. (copyWriting)
در صورتی که بخوایم بدون توجه به نوع متن ها و کپشن ها و محتوایی که ارائه میدیم صرفا یک پست منتشر کنیم قطعا بی روح و خسته کننده خواهد بود. پس باید کپشن نویسی در اینستاگرام رو بلد باشیم.
کپشن نویسی در اینستاگرام = نوشتن محتوای جذاب که مخاطب رو به واکنش وادار کنه = بلد بودن دانش کپی رایتینگ
برای کپشن نویسی در اینستاگرام دو تا چیز رو باید یاد بگیرید:
- بازاریابی عصبی هیجانی
- کپی رایتینگ
گزینه ی اول یعنی بازاریابی عصبی هیجانی برای هر نوع تولید محتوایی بدردتون میخوره که به نظر من واجب هست حتما یادش بگیرید. که من توی این پست در این مورد نمیخوام صحبت کنم.
البته فعلا نمیخوام صحبتی کنم ولی شاید در آینده این مطلب رو آپدیت کردم و بهش نکاتی در مورد بازاریابی عصبی هیجانی اضاف کردم.
گزینه ی دوم هم یعنی کپی رایتینگ رو در اینجا میخوام نکات کپشن نویسی رو مربوط به اینستاگرام بهتون بگم. البته من بهتون توصیه میکنم کلاس آموزش آنلاین تبلیغ نویسی رو از همین وبسایت ممتاز کلاب حتما تهیه کنید.
چون هم تبلیغ نویسی و کپی رایتینگ رو به طور کلی یاد میگیرید و هم اینکه همراه اون کلاس آموزش بازاریابی عصبی هیجانی رو هدیه بهتون ارائه میشه و میتونید هر دو دوره ی اموزشی رو دانلود کنیدو یاد بگیرید.
کلاس آموزش آنلاین تبلیغ نویسی برای افزایش فروش
دانش کپشن نویسی حرفه ای با نرخ تبدیل بالا در اینستاگرام:
اینستاگرام یه رسانه ی کاملا تصویری و بصری هست اما نوشتن محتوای متنی اونقدر میتونه قدرتمند باشه که امروزه در بخش های بسیار زیادی در اینستاگرام ما عکس نوشته ها رو میبینیم.
جدا ازینکه این خودش یک ترفند برای تجلب توجه بیشتر مردم به محتوای متنی هست این رو نشون میده که متن ها میتونن معجزه کنن.
و چه فروش های بسیار زیادی که متقاعد سازی اونها از طریق متن انجام میشه.
حالا در ادامه میخوام برای تبلیغ نویسی و کپشن نویسی در اینستاگرام براتون نکاتی و روش هایی رو بگم.
چگونه متن اینستاگرام بنویسیم تا بیشتر بفروشیم؟
تکنیک اول: قلاب کردن
یه جورایی مثل ضرفه فنی میمونه که هدف اون درگیر کردن ذهن مشتری برای خواندن ادامه ی متن کپشن هست.
در واقع توی اینستاگرام وقتی که میخواهیم کپشن های حرفه ای بنویسیم باید با جمله ی اول
بتونیم درگیری ذهنی ایجاد کنیم برای مخاطب.
همونطور که میدونید تا سه خط رو در اینستاگرام نشون میده و بعد از اون سه نقطه (…) رو نشون میده و برای دیدن بقیه توضیخات باید روی اون بزنید.
چجوری با جمله ی اول کپشن اینستا مخاطب رو قلاب کنیم؟
- نوشتن جمله های عجیب و متضاد با واقعیت های جهان
یکی از روش ها اینه که بیایم یک جمله ی عجیب بگیم مثلا: میدونستی آسمان سیاه هست؟ یا میدونستی کفش به پا آسیب میرسونه؟
یا کلا خیلی چیزهای دیگه که در واقع در یک جمله یه نیمچه شوک به ذهن مخاطب وارد کنه و اون رو برای خودنن ادامه ی متن نگه داره.
فقط مراقب باشید که خط اول جمله ی سرکاری نباشه. در واقع باید یه حوری معقولی اون جمله رو به محتوا و ادامه ی کپشن مرتبط کنید.
ما در دانش کپی رایتینگ یاد میگیریم که چطور متن هایی بنویسیم که باعث افزایش فروش میشه نه اینکه بخوام کلاه بردارد باشیم و با مطالب زرد وقت مخاطب رو بگیریم.
2. نقل قول ها
میتونیم از نقل قول های آدمها یم عروف یا اگر کسی و یا جایی جمله ای جالب شنیدیم رو برای خط اول به کار ببریم. اینطوری باز تاثیر زیادی توی قلاب کردن مخاطب داره.
تکنیک دوم: داستان نویسی
آدمها در یک داستان تا ۷۰ درصد اطلاعات رو به خاطر میسپارن و همینطور در داستان های احساسی تا ۹۰ درصد.
این نشون دهنده ی قدرت بی نهایت بالای داستان ها هستند. در واقع این داستان ها هستند که میفروشند.
شما وقتی میخواهید مخاطب رو درگیر کنید باید حتما سعی کنید که داستان هایی بسازی و بگی که مخاطب کاملا با مطلب تو و همینطور محصولت درگیر بشه.
نحوه نوشتن داستانهای قدرتمند و با نفوذ در اینستاگرام:
- یکی از روش ها اینه که مکالمه طور کپشن رو بنویسیم. یعنی فرض کنید دارید مطلب و محصولتون رو برای یک نفر
یا برای یکی از مشتری هاتون رو در رو توضیخ میدین. حالا با این فرض توضیحاتی که به زبون میارید رو میتونید تایپ کنید تا کپشن بسیار درگیر کننده ای بنویسید. - روش بعدی اینه که خوره ی محصولتون باشید و کلی داستان از زندگی روزمره بنویسید و همه ی اونها رو ربط بدید به محصولتون. در واقع زندکی های روزمره ما پر از داستان ها
- و مشتری دوست داره داستان ها رو از دید ما ببینه و ما هم براش کلی داستان و خاطره و اتفاقات رو میگیم
در حالی که همه ی اونها رو مرتبط به محصولمون میکنیم. - مثال: اگر کفش میفروشی مثلا یک روز داری در پیاده روه را میری و با دوربین مبایلت از کفش های مردمی که در پیاده رو دارن راه میرن فیلم میگیری و بعدش با ذکر یه نکته یا داستان میای در مورد کفش و کیفیت خوب کفش های خودت و غیره صحبت میکنی.
در واقع هر چیزی رو میخوایم ربط بدیم به محصولمون.
این دوتا از روش های داستان سازی بود. هر چند با بلد بودن بازاریابی عصبی هیجانی میتونید خیلی بهتر داستان های فرشنده بنویسید. داستان هایی که میفروشن.
تکنیک سوم: استفاده از ایموجی ها برای کپشن نویسی اینستاگرام
شاید فکرک نید ایموجی ها برای مسخره بازی هستند اما حقیقت اینه که استفاده ی درست از ایموجی ها میتونه خیلی زیاد تعامل ایجاد کنه. یعنی وقتی چشم مخاطب میخوره به ایموجی در کپشن شما احتمالا متن قبل و یا بعد اون رو هم مطالعه میکنه. یا یکی دو کلمه ی اولش رو میخونه و بعد ادامه رو هم میخونه
حالا ما میخوایم کمی حرفه ای تر این قضیه رو بدونیم.
روش های مختلف استفاده از ایموجی در اینستاگرام:
- یک سری ایموجی های مشخص و مناسب رو انتخاب کنید و اکثرا از همون ها استفاده کنید.
همینطور حتما برای نوشتن محتوای مناسب در اینستاگرام از ایموجی هایی استفاده کنید
که وقتی اون رو توی کپشن قرار دادید کسی تعجب نکنه یا منظور دیگری برداشت نکنه. - نکته ی بعدی اینه که استفاده ی زیاد از ایموجی باعث میشه مخاطب کمتر به کپشن توجه کنه.
چون هر ایموجی یک پالس توجه به مغز مخاطب ارسال میکنه و وقتی شما کلی ایموجی در کپشن قرار میدید
در واقع دارید کلی عامل جلب توجه رو باه هم میفرستید که مخاطب خست میشه و درجا کپشن رو ترک میکنه.
ولی گویا اینجوری فایده نداره:
ببین باید بلد باشی چجور مخاطب رو تحریک کنی به خرید کردن.
باید محرک های ناخوداگاه ذهنش رو بتونی تحریک کنی تا مشتری از دست ندی
وگرنه اگه بلد نباشی بازاریابی عصبی هیجانی رو انجام بدی به نظرم میشی یه فروشنده معمولی مثل بقیه که بعد یه مدت کسب و کارشون رو جمع میکنن
یا فوقش میشی یه فروشنده ای که فروش معمولی داره و به سود کمش راضی شده
اما اگه میخوای خیلی زیاد بفروشی و فروختن محصولاتت و سود کردن کلی پول واست یه کار ساده و روتین همیشگیت باشه حتمااا محصول بازاریابی عصبی هیجانی رو تهیه کن و فیلمش رو ببین تا یاد بگیری چجوری ملت رو تحریک کنی تا محصولت رو بخرن.
نتیجه ی این کار سود زیاد و فروش خیلی عالی خواهد بود که میتونی باهاش صفر های حسابت رو بیشتر کنی.
کلاس آموزش حرفه ای فروش اینترنتی
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.