جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > ۸ تکنیک فروش عطر که باید بدانید

۸ تکنیک فروش عطر که باید بدانید

مرداد ۱۰, ۱۴۰۰
ارسال شده توسط محمد امین ابوعلی
بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
2.76k بازدید
روش ها و تکنیک های فروش عطر

۱۰ تکنیک فروش عطر که باید بدانید ( تکنیک ها و روش های فروش عطر)

عطرها یکی از محصولات بسیار پرطرفدار، هم در میان آقایان و هم در میان خانم ها هستند. به عبارتی می توان گفت که عطر، ۵۰ درصد استایل و ظاهر هر شخص را شامل می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی هر موقعیتی، عطر مناسب خود را می طلبد. از این رو فروش عطر یکی از کسب و کارهای بسیار پردرآمد جهان به شمار می رود، البته به شرطی که تکنیک های حرفه ای فروش آن را یاد بگیرید. در این مطلب، می خواهیم به بررسی تکنیک ها و روش های فروش عطر پرداخته و ۸ تکنیک بسیار کاربردی را معرفی کنیم.

نکته مهم : یک فروشنده ی عطر در واقع عطر نمیفروشد بلکه دارد یک حس عالی را میفروشد. حس عالی خوش بو بودن در مهمانی ها در کنار جنس مخالف یا در محل کار در حین قرار داد های کاری. بنابراین تصویر سازی یک شرایط ایده آل توسط فروشنده ی عطر خیلی مهم است.

۸ تکنیک فروش عطر

۱- ابتدا مشتری را به خود جذب کنید

اولین گام در فروش عطر، جذب مخاطب است. این کار را می توانید با درخواست از مشتریان و افراد برای بو کردن چندین مدل عطر و یا هدیه دادن کاغذهای معطر کوچک به آنها، انجام دهید(البته برای فروش حضوری). بهترین عطرهای خود و همچنین مدل های ارزان خوشبو را به آنها پیشنهاد دهید. در صورت هدیه دادن کاغذهای معطر، سعی کنید کاغذ را به خوبی معطر کنید تا با بوییدن آن، شامه فرد با آن عطر پر شود.

اما برای جذب مشتری در بازاریابی آنلاین شما باید فرآیند تولید محتوا را انجام بدهید:

  • تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام
  • ثبت آگهی تبلیغاتی خودتان در سایت های آگهی رایگان مانند شیپور و دیوار
  • معرفی درست و دقیق محصول از طریق بلد بودن مهارت تولید محتوای عصبی (در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد)
  • اگر ویدیو معرفی محصول ساخته اید آن را در همه ی شبکه های اجتماعی منتشر کنید (اینستاگرام ، یوتیوب ، آپارات و …) زیرا یک محتوای ویدیویی میتواند از کانال های مختلف برای شما مشتری یابی کند.
  • تولید محتوا در وبسایت فروشگاهی تان که باعث میشود به صورت رایگان از طریق گوگل مخاطب و مشتری جذب کنید.
  • تبلیغات ارزان قیمت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و کانال های تلگرامی پر مخاطب برای جذب مشتری

 

قیف فروش - ممتاز کلاب

۲-مشتری را بشناسید و پیشنهاد ویژه و خاص بدهید

سعی کنید با بررسی ظاهر، شیوه برخورد، عطر مورد استفاده شخص و حتی در صورت امکان، پرسش در مورد علایق و مشاغل افراد، دید کاملی از آنها به دست آورید. سپس با توجه به شخصیت و شغل و موقعیت آنها، عطری که مناسب است را پیشنهاد دهید. این یکی از کاربردی ترین تکنیک ها و روش های فروش عطر است.

یکی از بهترین روش های فروش در شبکه های اجتماعی و فروش حضوری محصول اینست که از مشتری خودتان سوال بپرسید. سوال پرسیدن باعث میشود که شما کشف کنید مشتری تان به چه چیزهایی نیاز دارد. مثلا میپرسید عطر را برای مراسم های رسمی میخواهید یا ملاقات های غیر رسمی؟ یا اینکه قصد جذب جنس مخالف را دارید یا نه؟

با پرسیدن سوالات ما در واقع مخاطب را به خوبی میشناسیم و سپس میتوانیم با در نظر گرفتن خواسته هایش بهترین محصولی که به او کمک میکند را پیشنهاد میدهیم. به این شکل ما در واقع توانسته ایم مشتری را متقاعد کنیم که این محول دقیقا به کار او می آید و به همین خاطر راحت تر ترغیب به خرید میشود.

مطالعه کنید  آموزش حرفه ای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی + فیلم

۳-مشتری را مصمم به خرید کنید (نهایی سازی فروش)

میتوانیم پس از اینکه محصول مورد نظر را به مشتری پیشنهاد دادیم فرآیند نهایی سازی فروش عطر را انجام بدهیم. زیرا که اغلب مشتریان در حین خرید کردن تعلل میکنند و حسی نا مفهوم در درون انها باعث میشود که آنها اقدام به تکمیل سفارش نکنند. ما باید در این موقع نهایی سازی فروش کنیم.

مثلا میتوانیم به او یک باکس حجیم تر از عطر را پیشنهاد بدهیم که به صرفه تر باشد اینطوری مشتری احساس میکند به سود او است و از خرید ان سود میکند.

همچنین با تصویر سازی برای مخاطب در حین دیالوگ کردن میتوانیم او را به سمت تکمیل کردن خرید سوق بدهیم. در واقع از جملات و کلماتی استفاده کنیم که در ذهن ماطب تصویری ساخته بشود.

مثلا بگوییم با این عطر وقتی در جمع همکارانتون هستید و دارید غذا میخورید ، بوی عطر شما میتونه به نفر کناری و روبروی شما منتقل بشود و خانم ها از این بو خوششان می آید. با این مدل جملات ما در ذهن مشتری تصویر سازی کرده ایم.

به این مدل فروش ، بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ میگویند.

آموزش تکنیک های بازاریابی عصبی (هک مغز مشتری)

۴-هدیه بدهید

همه افراد هدیه گرفتن را دوست دارند؛ بنابراین، می توانید در کنار عطرهای فروخته شده، یک شیشه کوچک از یک عطر دیگر نیز به آنها، به عنوان اشانتیون، هدیه دهید. در واقع پیشنهاد عطر اشانتیون میتواند مشتری شما را کاملا متقاعد کند که به جای خرید از دیگر فروشگاه ها ، از شما خرید کند. پس حتما این روش را در فروشتان اعمال کنید. مثلا میتوانید در وبسایت خودتان به صورت فروش وژه این را اعلام کنید که تا پایان امشب با خرید یک عطر ، یک شیشه عطر فلان مدل را رایگان هدیه میگیرید. یا همین را در پیج شبکه ی اجتماعی تان مانند اینستاگرام بگوید.

با این کار هم تصویر خوبی در ذهن فرد ایجاد کرده اید و هم یک مدل عطر دیگر را به وی ارائه داده اید که شخص را ترغیب می کند تا باز هم برای خرید آن مدل عطر، به شما مراجعه کند.

یکی از کارهای مهم شما در فروش اینست که به مخاطب یک چرایی بدهید که چرا باید از فروشگاه شما خرید کند. وقتی اشانتیون میدهید ، پس خرید از شما را به صرفه تر میبیند و به احتمال خیلی زیاد از شما خرید میکند.

این روش فروش هم در زمره ی آموزش های نورو مارکتینگ یا بازاریابی عصبی قرار میگیرد که در بالا لینک مطلب کامل آن را برای شما قرار داده ام.

بازاریابی عطر و فروش آن - ممتازکلاب

۵-محصولات و خدمات با کیفیت ارائه دهید

با کیفیت بودن محصولات، تضمین کننده بازگشت مشتری به سمت شماست. (بازگشت مشتری یعنی به جای اینکه یکبار به او بفروشیم چندین بار به او فروش داشته باشیم) همچنین سعی کنید همیشه برخورد مناسبی با مشتریان خود داشته باشد، حتی اگر قصد خرید نداشته باشند. این اصل، یکی از مهم ترین تکنیک ها و روش های فروش عطر است زیرا صداقت در فروش باعث میشود که مشتری احساس راحتی نسبت به شما داشته باشد. راحت یعنی چی؟ مردم در هنگام خرید یک استرس پنهان دارند که نکند فروشنده به فکر سود خودش است و به اینکه من محصول خوبی بخرم توجهی نمیکند. اما فروشنده های حرفه ای با رعایت اخلاق مناسب و صداقت کامل باعث میشود که مشتری این استرس پنهان را نداشته باشند و مخاطب ناخودآگاه احساس میکند که حس خوبی به شما دارد و میتواند اعتماد کند.

پس نکته ی خیلی مهم اینست که در ارتباط خودتان با مشتری کاملا محترمانه رفتار کنید و حتی اگر قصد خرید از شما هم نداشت باز تغییر رفتار ندهید زیرا فروش یک فرآیند خیلی پیجیده و غیرقابل پیشبینی است و ممکن است در زمانی دیگر همان فرد از شما خرید کند.

فروش یعنی بازتاب نور و هر بازتابی یک انعکاسی به ما میدهد پس نورهای خوبی بتابانید و زیاد بتابانید ، مطمئن باشید بازتاب ها دیر یا زود به سمت شما برمیگردد و فروشتان رونق میگیرد.

مطالعه کنید  ۱۷ کتاب آموزش فروشندگی حرفه ای + خلاصه کتاب

۶-نظر مشتری را تایید کنید

در صورتی که مشتری نظری در مورد عطری داد و یا نام آن مدل را حدس زد، در صورت صحت نظر، حتما حرف وی را تایید کنید تا حس خوبی به او منتقل شود. مثلا مشتری میگوید این مدل عطر ها خیلی خوبن – حالا شما نظرش را با یک دلیل منطقی تایید کنید. مثلا بگید بله دقیقا همین طوره چون این مدل عطر بوی تندی دارد و در خاطره ی افراد میماند و …

در صورت نادرست بودن نظر مشتریتان در مورد عطر ها، می توانید پس از یک تایید کوتاه، آن را اصلاح کنید.  به این کار تکنیک موافقت در مخالفت میگویند. یعنی اگر نظرش اشتباه بود نگیم که حرفتون اشتباه است بلکه بگیم آره در فلان مورد میتونه حرفتون درست باشه اما اینجا چون که قضیه در مورد عطر فلان است پس …

بنابراین در حین صحبت با مشتری باید با تایید کردن های کوچیک به او حس خوبی بدهید. حس خوب یعنی دیالوگ سازنده که در انتها به فروش ختم بشود. البته دقت کنید که صحبت های شما با مشتری به سمت حرف های خارج از بحث کشیده نشود. با چندتا سوال میتوانید مشتری را به سمت فرآیند خرید راهنمایی کنید.

 

۷- به مشتری اطمینان داده و محصولات را تضمین کنید

سعی کنید نشانه هایی از اصل بودن و با کیفیت بودن کالا را به مشتری نشان دهید تا از آن اطمینان حاصل کند. همچنین اگر به کار خود اطمینان دارید، حتما آن را تضمین کنید.

در بحث فروش و بازاریابی عطر خیلی مهم است که شما کیفیت را تضمین کنید. زیرا مخاطب نمیخواهد محصول بی کیفیت تهیه کند. برای اینکار حتما ایده اید اشته باشید. بسته به مضووع کسب و کارتون که فروش عطر است باید ببینید چطور میتوانید این تضمین را بدهید. مثلا در زمینه ی فروش عینک خیلی ها کد روی فریم عینک را به عنوان اصل بودن آن معرفی میکنند.

یا اینکه شما میتوانید بگویید عطر های شما اورجینال است به خاطر اینکه روی شیشه عبارت فلان هک شده است.

۸-خدمات پس از فروش را فراموش نکنید

خدمات پس از فروش، نشان دهنده حرفه ای بودن شما در یک کسب و کار است. پس حتما خدماتی چون امکان پر کردن مجدد شیشه ی عطر با تخفیف ویژه را به مشتری ارائه بدهید.

 

  • آموزش جامع بلاگری در اینستاگرام
  • آموزش صفر تا صد بازاریابی محتوا
  • آموزش کامل ذهنیت مارکتینگ
  • استراتژی تولید محتوا برای ک پیج اینستاگرام
  • تولید محتوا اختصاصی برای پیج های فروش کالا و محصول
  • تولید محتوا اختصاصی برای پیج های آموزشی
  • تولید محتوا اختصاصی برای پیج های خدماتی و پروژه ای
  • آموزش کامل استوری مارکتینگ
  • آموزش کامل پست های ویدیویی
  • آموزش کامل پست های عکس نوشته
  • آموزش کامل پست های عکس
  • نحوه ی پیشنهاد فروش در اینستاگرام برای کسب درآمد واقعی

    • همین الان میتوانید در کلاس جامع بلاگری ثبت نام کنید و صفر تا صد فروش در اینستاگرام را مرحله به مرحله فرا بگیرید:

اطلاعات بیشتر دوره ی جامع بلاگری در اینستاگرام

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > ۸ تکنیک فروش عطر که باید بدانید

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
جدیدترین روش‌های مقابله با پاورپوینت
STAR یا PARADE؟ کدام روش مصاحبه بهتر است؟
چگونه در بیگ فور حقوق بالا بگیریم؟
قدیمی تر تکنیک متقاعدسازی مشتری برای فروش + ویدیو
جدیدتر 5 روش تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت به خریدار ( افزایش فروش سایت)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • ایجاد حس خرید در مشتری
    روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
  • دوره ی جامع فروشندگان ممتاز - آموزش فروش و بازاریابی
    دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
  • دوره ی جامع آموزش کپی رایتینگ
    دوره جامع کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی - از صفر تا صد
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت