یکی از تکنیک های بازاریابی عصبی: درخواست کوچک
تکنیک های بازاریابی عصبی اکثرا با تست و آزمون های زیاده به اثبات رسیده اند. این تکنیک که میخواهم به شما بگویم از سری ترفند ها و تکنیک های بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) است.
اساس این تگنیک بر این است که ما در بازاریابی و فروش محصولاتمون وقتی مستقیما از مشتری درخواست خرید محصولاتمان را میکنیم اغلب اوقات موافقت نمیکنند.
متخصصان در حیطه ترفند های بازاریابی عصبی بسیار روی این موضوع تحقیق کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که شما برای اینکه بتوانید یک درخواست بزرگ را به مشتری تان بدهید نیاز دارید اول به او درخواست های کوچک بدید.
پرسیدن سوال از فردی که خیلی عجله دارد…
به عنوان مثال فرض کنید یک نفر در حالی که خیلی عجله دارد در حال عبور از یک کوچه است و شما ان فرد را صدا میکنید و درخواست دارید که یک آدرس سخت را به شما نشان دهد.
خب به احتمال زیاد آن فرد به شما میگوید من عجله دارم و الان نمیتوانم.
حال اگر این کار را به روش دیگری انجام بدیم و از آن فرد ابتدا بپرسیم ساعت چند است و بعد ازینکه پاسخ داد بلافاصله آدرس سخت را بپرسیم به احمال زیاد خواسته ی ما را اجابت میکند و آدرس را به ما نشان میدهد.
علت این کار این است که وقتی یک درخواست کوچک برای م انجام دهد درخواست های بزرگ تر را راحت تر انجام میدهد.
استفاده از این تکنیک بازاریابی در فروش وبسایت:
در فروش محصولاتمان هم باید به همین شکل رفتار کنیم. اول از مشتری درخواست های کوچک داشته باشیم و سپس پیشنهاد فروش را ارائه کنیم.
این درخواست های کوچک میتوانند مانند درخواست تماشای یک فیلم مقایسه محصولات باشد. یا میتواند دانلود یک فایل پی دی اف پرفروشترین محصولاتمان باشد.
دیدگاهتان را بنویسید