چگونه درآمد باشگاه بدن سازی را افزایش دهیم؟
شاید در گذشته اون باشگاه های بدن سازی ای که در خیابان اصلی بودند بیشتر مشتری داشتند و اون باشگاهی که در یک کوچه بود میزان مشتری های اون کمتر بود.
اما امروزه این قضیه کاملا نقض شده. و دلیلش تنها یک چیز است: بازاریابی اینترنتی.
من در این مطلب میخوام به شما تعدادی از روش های بازاریابی اینترنتی را بگم تا بتوانید برای یک باشگاه ورزشی به خصوص باشگاه بدنسازی برای مشتریان بیشتر بازاریابی کنید و همینطور یک سری روش های عمومی میگم که نیازی به اینترنت ندارد بلکه نیاز به شوق و اشتیاق شما دارد.
روش های بازاریابی برای باشگاه بدنسازی:
۱- اشتراک رایگان در ازای معرفی دیگران:
این روش بازاریابی فقط مخصوص اینترنت نیست بلکه در فضای غیر اینترنتی هم میتوانید این روش را استفاده کنید.
مطابق این روش بازاریابی برای باشگاه ، اگر یکی از اعضای باشگاه شما فرد دیگری را به باشگاه شما معرفی کند و اون فرد ثبت نام کند ، شما به معرف اون فرد یک ماه عضویت رایگان میدهید.
فقط کافی هست به اعضای باشگاهتان این قضیه را اطلاع رسانی کنید. مثلا میتوانید یک پوستر در رختکن با ورودی باشگاه بذارید با عنوان یک ماه عضویت رایگان ( یا شاید ۲ یا سه ماه عضویت رایگان)
بنابراین با ایجاد یک مزیت مثل عضویت رایگان برای یک ماه اعضای را تشویق میکنید که دوستانشان را به باشگاه شما معرفی کنند.
این روش ریسکی برای شما ندارد. شما میتوانید به اعضای باشگاهتان بگید که کد معرفی شما شماره تلفنتان هست و اگر کسی برای ثبت نام امد و کد معرف داشت و شماره تلفن شما را ارائه داد من به شما یک ماه عضویت رایگان میدهدم. در این صورت شما یک مشتری جدید دارید.
در عوض عضویت رایگان به معرف شما از فرد معرفی شده هزینه ی عضویت دریافت کرده اید.
تازه برای جذابیت بیشتر نیز میتوانید به فرد معرفی شده هم برای ماه اول یم تخفیف بدید.
نکته ی جالب ماجرا اینجاست که اون فرد معرفی شده هم برای بهره مندی از یک ماه عضویت رایگان تلاش میکند تا اطرافیانش را برای باشگاه شما بیاورد و اینطور به صورت ویروسی شما صاحب مشتریان زیادی میشید.
۲- پلن های پرداخت خودتان را بیشتر کنید.
اکثر باشگاه ها پلن ی ماهه دارند. یعنی ورزشکار میاد و مبلغ یک ماه را پرداخت میکند. برخی باشگاه ها نیز دوتا پلن دارند یکی یک ماهه تمام روز و یکی هم یک ماهه یک روز در میان ( یا سه روز در هفته)
اما شما باید پلن های دوماهه و سه ماهه و حتی یک ساله هم داشته باشید.
اینطوری هست که هرچه پلن بلند مدت تر باشد اون مبلغ به صرفه تر هست.
مثلا اگر هزینه ی عضویت یک ماهه ۱۰۰ هزار تومان است. شما برای عضویت دوماهه: ۱۸۵ هزار تومان باید در نظر بگیرید که برای مشتریان شما صرفه ی اقتصادی داشته باشد.
همینطور برای عضویت های سه ماهه هم همینطور مثلا مبلغ آن ۲۵۰ تومان باشد.
اینطوری مشتری پیش خودش میگه من میخوام ۳ ماه بیام اینجا به جای اینکه هر ماه ۱۰۰ تومان پرداخت کنم یک باره ۲۵۰ تومان پرداخت کنم برای سه ماه و اینطوری ۵۰ تومان صرفه جویی کردم.
منفعت شما در این است که مبلغ زیادی رو یکجا دریافت کردید و این در بیزینس شما بسیار تاثیر دارد. یک جورایی مثل تزریق پول زیاد در کسب و کار شما است و به شما بسیار کمک میکند برای ارتقای کیفیت و خدمات باشگاهتان.
۳. مراجعه به پزشکان معتمد
اگر با یک پزشک عمومی در آن منطقه رابطه معتبری داشته باشید ، اگر از او بخواهید که بیماران را به سالن بدنسازی خود ارجاع دهد صدمه ای نخواهد دید.
به عنوان مثال کسانی که دارای اضافه وزن هستند و یا در معرض خطر دیابت هستند ، می توانند بهترین کاندیداها برای مراجعه باشند.
در صورت موافقت پزشک ، بروشورها یا سایر مطالب مربوط به خانه را که می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از تصمیم به عضویت در مطب ، در مطب قرار دهند.
با حمایت پزشک معتمد می تواند بازاریابی رایگان برای سالن بدنسازی شما فراهم کند.
۴. تبلیغ بدن تابستانی
برخی از موفق ترین سالن های ورزشی از تبلیغات ویژه “Summer Body” استفاده می کنند. و چه زمانی این کار را انجام می دهند؟ البته بعد از فصل تعطیلات سنتی!
این زمانی است که مردم از بدن خود ناراضی هستند و قطعنامه های سال نو را برای شکل گرفتن ایجاد می کنند.
یک چالش را در فیس بوک تبلیغ کنید تا انگیزه افراد برای پیوستن به سالن ورزشی شما و پایبندی به اهدافشان از این به بعد به ماه های تابستان فراهم شود.
در پایان به شخصی که بیشترین درصد وزن خود را از دست داده جایزه نقدی یا عضویت رایگان ارائه دهید.
۵. برای ایجاد کوپن آسان از یک مولد کد متن استفاده کنید
اگر تاکنون آگهی شرکتی را مشاهده کرده اید که کد متنی برای تبلیغات ویژه به آن اضافه شده است ، بدانید که این شرکت کاری را درست انجام می دهد.
ویژه متن کد از ساده ترین راه ها برای بازاریابی تجارت شما و ایجاد علاقه جدید است. FitnessTexter مخصوص مراکز تناسب اندام و سالن های بدنسازی ساخته شده است
تا کوپن ها و کالاهای ویژه را به کدهای متنی تبدیل کند. بهترین تبلیغات خود را به صفحه فیس بوک خود ، تبلیغات ایمیل ، تی شرت یا هر ماده بازاریابی بیشترین جذابیت را اضافه کنید.
۶. باشگاه بدنسازی خود را با هم بازاریابی کنید
بازاریابی مشترک نوعی بازاریابی است که در آن دو یا چند شرکت برای تبلیغ یکدیگر همکاری می کنند. به عنوان مثال ، Planet Fitness به عنوان بخشی از کمپین Judgment Free Generation خود با باشگاه پسران و دختران آمریکا و Stomp Out Bullying خرید و فروش می کند.
به عنوان مثال ورزشگاه ها می توانند با مارک مکمل ویتامین یا ردیاب تناسب اندام همکاری کنند.
مخاطبان هر شرکت پس از آن در معرض شرکت دیگر قرار می گیرند و بازاریابی کارآمد ایجاد می کنند.
۷. ویژه یا رویداد سالگرد بدنسازی
اگر سالن ورزشی شما به یک سالگرد می رسد ، چرا با یک مراسم سالگرد جشن نمی گیرید؟
این نه تنها روحیه اعضای فعلی را افزایش می دهد ، بلکه می تواند به اعضای آینده نگر نشان دهد که سالن ورزشی شما چقدر سرگرم کننده و دعوت کننده است.
برای ۲۰ تا ۵۰ نفری که برای این رویداد از سالن بدنسازی شما دیدن می کنند ، ویژه عضویت در سالن ورزشی را اجرا کنید.
یا به اعضای فعلی خود برای آوردن و ثبت نام دوستانشان تخفیف دهید. هرچه تعداد بیشتری از افراد درب منزل داشته باشید ، می توانید موفقیت بیشتری در تبدیل اعضای خود به عضویت داشته باشید.
۸. ایجاد و ارتقا دوره شخصی مربی
یک دوره آنلاین ایجاد کنید تا مردم از ورزشگاه شما هیجان زده شوند. برای ادامه کار آنها ممکن است هزینه کمی صرف شود
و دوره های رایگان می توانند بازدید زیادی را به وب سایت شما و به نوبه خود به سالن بدنسازی شما برسانند.
در نظر گرفتن دوره ای برای متعصبان تناسب اندام برای تبدیل شدن به یک مربی در ورزشگاه خود ، یا دوره ای برای مبتدیان برای استفاده ایمن از تجهیزات بدنسازی.
۹. ساعات انعطاف پذیر خود را تبلیغ کنید
مردم می خواهند عضوی از یک سالن ورزشی باشند که در ساعاتی که می توانند بازدید کنند باز است.
لازم نیست ۲۴/۷ شب باز باشید ، اما در نظر داشته باشید که ساعات کاری خود را در آخر هفته ها و چندین ساعت عصر در دسترس قرار دهید.
سپس ، ساعات خود را تبلیغ کنید! اگر نتوانید ساعات مناسب خود را تبلیغ کنید که باعث می شود سالن ورزشی شما بیش از دیگران باشد ،
سالن بدنسازی شما فرصت بزرگی را برای بازاریابی از دست می دهد.
۱۰. ایجاد یک وبلاگ
اگر هنوز وبلاگ ندارید ، برای کسب و کار خود وبلاگی ایجاد کنید. وبلاگ ها در حال تبدیل شدن به یکی از ضروری ترین ابزارهای بازاریابی برای مشاغل هستند
. وبلاگ شما ممکن است هیچ محتوای مخصوص سالن بدنسازی شما نداشته باشد ، اما هنوز هم می تواند از طریق آموزش های مفید ،
فیلم ها و محتوای مفید مخاطبان شما را جذب کند. برای ایجاد مخاطبان وبلاگ خود کار کنید تا افراد بیشتری در معرض نام تجاری شما قرار بگیرند
و از کسب اطلاعات بیشتر در مورد سالن بدنسازی شما هیجان زده می شوند.
۱۱. چالش کاهش وزن
شما به احتمال زیاد چالش های کاهش وزن را در شبکه های اجتماعی دیده اید. سالن بدنسازی به شخصی که برنده چالش است ،
پاداش نقدی پرداخت می کند یا عضویت رایگان می دهد. سالن های ورزشی که این کار را انجام می دهند برنده تاکتیک های بازاریابی هستند
زیرا پست هایی مانند این موارد در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و به سرعت منتشر می شوند. آنها به روشی سرگرم
کننده انگیزه ایجاد می کنند ، و به احتمال زیاد شما از این طریق افراد زیادی را به ورزشگاه خود علاقه مند می کنید.
۱۲. میزبان یک رویداد باشید
بازاریابی در سالن ورزشی شما فقط جذب اعضای جدید نیست (اگرچه این می تواند به آن کمک کند!). این همچنین
در مورد خوشحال کردن اعضای فعلی شما است. اینگونه تبلیغات دهان به دهان دارید که برای شما کاملاً رایگان است!
یک رویداد قدردانی از اعضا را با فعالیت های سرگرم کننده و تخفیف های ویژه اعضای در نظر بگیرید. یا یک برنامه “عضو جدید” را با تورهای ورزشی ،
تخفیف عضویت و کلاس های آزمایشی برگزار کنید. به یاد داشته باشید که برای بردن اعضای احتمالی به خانه ، مواد غذایی مخصوص حمل و نقل مانند کارت ویزیت و بروشور به همراه داشته باشید.
۱۳. فیلم های YouTube Teaser از کلاسهای محبوب ایجاد کنید
اگر می خواهید مردم ببینند کلاس های شما چگونه است ، باید آنها را نشان دهید. YouTube بهترین روش برای تهیه فیلم های “تیزر” از برخی از محبوب ترین کلاسهای تناسب اندام یا برخی از جلسات مربی شخصی شما است.
فیلم ها را از طریق ایمیل ، صفحه فیس بوک خود یا تبلیغات آنلاین تبلیغ کنید. بخاطر بسپارید ، آنها را به نوعی ویرایش کنید تا مردم بخواهند بیشتر کلاسهای شما را ببینند ،
نه اینکه همه چیز را به آنها نشان دهند. این کار آنها را تشویق می کند که از یک یا دو کلاس بازدید کنند یا آن را امتحان کنند.
۱۴. قدرت ایمیل را مشاهده کنید
بازاریابی از طریق پست الکترونیکی راهی ارزان و در عین حال بسیار م toثر برای تبلیغات ویژه است. و ، می توانید به اعضای فعلی که ممکن است زیاد از عضویت خود استفاده نکنند
یادآوری کنید که برگردند و از ورزش لذت ببرند. برای یافتن اعضایی که ممکن است به برخی از تشویق ها نیاز داشته باشند ،
از یک سرویس ایجاد ایمیل با بازاریابی الکترونیکی هدفمند استفاده کنید. با استفاده از یک پاپ آپ
در وب سایت خود با تخفیف اختصاصی عضویت در سالن ورزشی هنگام ورود به سیستم ، تعداد بیشتری از افراد را به ثبت نام در لیست ایمیل خود دعوت کنید.
۱۵. در نمایشگاه ها و رویدادهای محلی بهداشت شرکت کنید (یا یکی ایجاد کنید!)
بسیاری از محلات نمایشگاه های بهداشتی سالانه یا دو ساله برگزار می کنند. این یک رویداد مناسب برای یک سالن ورزشی برای راه اندازی غرفه
، ارائه اطلاعات مفید در مورد تناسب اندام و سلامتی و تماس با مردم است. مخاطبان هدف شما می بینند که شما در جامعه کار می کنید
و از رویدادهای محلی پشتیبانی می کنید ، که از نظر بازاریابی یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. بعلاوه ، مردم در مورد سالن بدنسازی
شما و همه چیزهایی که برای یک سبک زندگی سالم ارائه می دهید یاد خواهند گرفت. اگر مورد دیگری در انجمن شما وجود ندارد ، کسب و کار خود را ایجاد کنید و از مشاغل دیگر دعوت کنید تا در آن شرکت کنند.
۱۶. عضو ویژه ورزشگاه هفتگی
شما احتمالاً اعضای وفادار سالن ورزشی دارید که هر وقت برای رسیدن به اهداف تناسب اندام و سلامتی خود به سالن بدنسازی می آیند ،
سخت کار می کنند. در این صورت ، نمایش آنها در شبکه های اجتماعی و سالن ورزشی می تواند هم ورزش شما را ارتقا دهد و هم به اعضای احتمالی نشان دهد
که برای اعضای سخت کوش خود ارزش قائل هستید. یک گرافیک قابل اشتراک برای فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و سایر حساب های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید ،
که دارای تصویر و نام عضو است. حتی می توانید برای تبلیغات نزدیک به فروشگاه ، پیراهن ویژه ، بطری آب یا کالای دیگری را با نام سالن ورزشی خود به عضو برجسته خود ارائه دهید!
دیدگاهتان را بنویسید