آموزش کامل بازاریابی اینترنتی رایگان+۲۰ تکنیک محشر
بازاریابی اینترنتی پدیده ی قرن بیستم است. قهرمانان بازاریابی اینترنتی کسانی هستند که آموزش می بینند و هم عملگرایانه زندگی میکنند.
هر چه سریع تر وارد این بازار بشوید در آینده به خودتان افتخار خواهید کرد.
در این مطلب قصد دارم بازاریابی اینترنتی را به زبان ساده برای شما ارائه بدم.
- اولین نکته ای که باید در مورد بازاریابی اینترنتی بدانید اینست که بدانید همین الان هزاران نفر در داخل کشور و صدها هزار نفر در دنیا در حال کسب درآمد بسیار مناسب از اینترنت هستند.
پس اگر شما هم دوست دارید مانند هزاران نفر در سراسر جهان که از طریق اینترنت کسب درآمد میکنند ، محصولی بفروشید و به درآمد برسید ، توصیه میکنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
- دومین نکته در مورد بازاریابی اینترنتی اینست که خیلی ها از همچین فرصتی آگاه نیستند پس هرچه شما زودتر برای فروش اینترنتی محصولاتتان اقدام کنید جلوتر هستید.
- نکته ی سم این است که خیلی ها با این فرصت آشنا هستند اما بلد نیستند که چطور در نهایت بتوانند محصولات را بفروشند.
به صورت دقیق تر یعنی خیلی ها هستند که وبسایت دارند اما نمیتوانند از آن کسب درآمد کنند. پس متوجه میشویم که باید فرآیند بازاریابی اینترنتی را کامل یاد بگیریم.
یکی از مهمترین دلایل موفقیت کسب و کار ها اینست که برای آموزش بازاریابی خودشان وقت و هزینه صرف کردند تا آگاهی خوبی بدست بیاورند.
یکی ازین آگاهی ها اقدام به فروش اینترنتی محصولات هست. یعنی محصولات را در سایت ها و شبکه های اجتماعی بفروشیم.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی به معنای فروش محصولات از طریق اینترنت است. خیلی از مردم در اینترنت به دنبال کالاهای مورد نظر خود میگردند و به صورت آنلاین خرید خود را انجام میدهند.
ما میتوانیم از طریق وبسایت ها و شبکه های اجتماعی محصولات خود را بازاریابی و معرفی کنیم و مردم در هر لحظه از شبانه روز اقدام به سفارش کنند.
چرا بازاریابی اینترنتی در دنیا محبوب است؟
مزیت بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی در فضای حقیقی این است که شما میتوانید به سراسر کشور بفروشید. این مسئله باعث میشود تا فروشنده ای که عملکرد بهتری دارد درآمد های بسیار بیشتری کسب کند.
در بازاریابی اینترنتی به علت اینکه مخاطب و مردم اطلاعات و توضیحات بسیار بیشتری دریافت میکنند بنابراین با اگاهی بیشتر میتوانند خرید کنند.
این تمایل مردم باعث شده تا خیلی از فروشندگان کالا و محصولات مختلف قصد داشته باشند در اینترنت فعالیت بیزینسی داشته باشند. اما روش آن را بلد نیستند به همین علت در این مقاله ما انواع روش های بازاریابی اینترنتی را معرفی خواهیم کرد و هر کدام رو توضیح خواهیم داد.
انواع روش های بازاریابی اینترنتی:
- بازاریابی با موتورهای جستجو (سئو)
- بازاریابی با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
- تبلیغات در وبسایت های پر بازدید
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- بازاریابی محتوا
- ایمیل مارکتینگ
- بازاریابی ویدیویی
روش اول: بازاریابی موتروهای جستجو ( سئو)
بازاریابی اینترنتی از طریق موتورهای جستجو یعنی اینکه وقتی مخاطب ما در موتروهای جستجو مانند گوگل محصول ، خدمات و یا مطلب مورد نظر ما را جستجو میکند به وبسایت ما برسد و وارد وبسایت ما بشود.
به عنوان مثال اگر ما وبسایت فروش کفش داریم و در فروشگاهمان کفش های نایک میفروشیم. من باید کاری کنم که مخاطب وقتی در گوگل عبارت ” خرید کفش نایک” را جستجو کرد وبسایت من را مشاهده کند. بهترین حالت این است که وبسایت من در صفحه اول گوگل و خط ۱ باشد. و از وبسایت من خرید اینترنتی انجام دهد.
مزیت بازاریابی با موتورهای جستجو:
مزیت این روش این است که ما بدون پرداخت کردن هزینه ای مشتری داشته ایم که به دنبال محصول ما میگردد. بنابراین بسیار صرفه ی اقتصادی دارد.
البته باید به این قضیه توجه داشته باشیم که همین مزیت خوب باعث شده است تا وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی زیادی به دنبال این باشند که در بالاترین جایگاه نتایج گوگل قرار بگیرند و این مسئله در واقع رقابت بسیار زیادی ایجاد کرده است.
اگر شما میخواهید در بالاترین نتایج گوگل قرار بگیرید دانش سئو را باید فرا بگیرید. دانشی که شما یاد میگیرید چطور وبسایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا در بالاترین رتبه قرار بگیرید.
روش دوم: بازاریابی با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
در این روش ما با پرداخت هزینه به گوگل بدون نیاز به بهینه سازی وبسایت و استفاده از دانش سئو میتوانیم به خط اول گوگل بیایم.
این روش را خیلی از کسب و کارها در جهان استفاده میکنند. مزیت این روش این است که شما دقیقا مشخص میکنید که برای چه عبارتی دوست دارید در خط اول باشید.
البته برخی از عبارت ها پر رقابت هستند و یک فروشگاه و وبسایت دیگر هم برای خط اول در ان عبارت با شما رقابت میکند و کسی که مبلغ بیشتری پرداخت کند در خط اول و نفر بعدی در خط دوم و خط سوم قرار میگیرد.
روش سوم: تبلیغات در وبسایت های پر بازدید
در این روش ما به وبسایت های پربازدید و با تعداد کاربران بالا مانند وبسایت های خبری تبلیغات خودمان را ارائه میکنیم و انها در قبال دریافت هزینه تبلیغ ما را در کنار مطالبشان به کاربرها نمایش میدهند.
مزیت این روش این است که ما این شانس را داریم که کاربران بسیار زیادی تبلیغات ما را مشاهده کنندو در صورت کلیک وارد وبسایت ما میشوند و ما میتوانیم پیشنهاد خرید کردن محصولاتمان را به آنها بدهیم.
تبلیغات کلیکی یکی از روش های مرسوم برای فروش محصولات است.
روش چهارم: بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی
در این روش ما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، لینکدین و توییتر و فیسبوک و غیره اقدام به معرفی محصولات و خدماتمان میکنیم.
مزیت این روش این است که مخاطبان بسیار زیادی در این شبکه های اجتماعی حضور دارند و ما شانس فروش محصولمان را به افراد زیادی داریم.
امروزه ( سال ۱۳۹۹) در کشور ایران مردم اکثرا در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام حضور دارند و این مسئله باعث شده تا افراد زیادی پیج های بیزینسی ایجاد کرده و اقدام به معرفی محصولاتشان کنند.
مهمترین عامل در بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی مانند انستاگرام تولید محتوا است. در واقع یک صفحه برای افزایش فروش و مخاطب میبایست تولید محتوا در اینستاگرام را انجام بدهد.
روش پنجم: بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی یعنی با دادن محتوا و اطلاعات و مطالب مفید و مناسب مخاطبان را تبدیل به مشتری کنیم.
به عنوان مثال شما هم اکنون در حال خواندن یک محتوا از وبسایت ممتاز کلاب هستید و ممکن است افرادی به خاطر دریافت این اطلاعات و مطالب از وبسایت ممتاز کلاب یکی از محصولات آموزشی ما را تهیه کنند. در واقع ما از طریق محتوا برای محصولاتمان بازاریابی کرده ایم.
مزیت روش بازاریابی با تولید محتوا در این است که به بهینه شدن وبسایت شما کمک میکند. همینطور در هر فضایی میتوانید این کار را انجام دهید.
مثلا در شبکه های اجتماعی هم میتوانید محتواهای مختلف ویدیویی ، تصویری و صوتی و متنی منتشر کنید تا مخاطب را متقاعد کنید تا از شما خرید کند.
امروز بازاریابی محتوایی یکی از نوین ترین روش های فروش آنلاین محصولات در اینترنت است.
روش ششم : ایمیل مارکتینگ
در این روش ما به لیست ایمیل کاربرانی که از قبل جمع آوری کردیم ایمیل میفرستیم. در این اینیمل ها محتواهای مختلفی میتوانیم قرار بدیم و محصولاتمان را بفروشیم.
مثلا من یک وبسایت فروش ساعت دارم و برای ثبت نام در وبسایتم از کاربرانم ایمیل میگیرم.
من لیست این ایمیل ها را دارم و مثلا هفته ای دو ایمیل برای انها ارسال میکنم و برایشان مطالب مختلفی میفرستم که این خودش بازاریابی محتوایی است و درابن روند میتونم محصولاتی بفروشم.
روش هفتم: بازاریابی ویدیویی
اول از همه این نکته را بگم که ویدیو خودش یک نوع محتوا است ولی در اینجا منظور ما اینست که محتوای ویدیویی در پلتفرم های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب و آپارات منتشر کنید و شما از این طریق میتوانید کلی مشتری داشته باشید.
بزرگترین موتورهای جستجوی ویدیویی در ایران آپارات و در جهان یوتیوب است. بنابراین جستجوهای زیادی در آن صورت میگیرد و ما میتوانیم فروش بسیار زیادی داشته باشیم.
خیلی از فروشگاه ها مشتریانشان را از طریق مخاطبانی که ویدیو معرفی کی محصول را در آپارات دیده اند به دست آورده اند.
24 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.