فرمول ۴ مرحله ای تولید محتوا اینستاگرام + ویدیو
یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران برای تولید محتوا در اینستاگرام دارند اینست که بازخورد مناسبی پس از تولید محتوا نمیگیرند.
به طور مشخص خیلی از پیج ها هدفشان از تولید محتوا فروش محصولات است در حالی که این اتفاق نمی افتد.
در این مطلب به شما روش تولید محتوا حرفه ای در اینستاگرام را توضیح خواهم داد.
دانلود ویدیو این مطلب با لینک مستقیم
قالب تولید محتوا اینستاگرام
در این فرمول ۴ مرحله ای تولید محتوا من در واقع یک قالب ۴ بخشی را به شما ارائه میدهم که میتوانید با آن محصولتان را معرفی کرده و به فروش برسانید.
فرمول تولید محتوای اینستاگرامی:
۱-هدف:
هدف ما از تولید محتوا باید کاملا مشخص باشد. یعنی من بدانم این محتوا را برای جذب فالوور میخواهم یا ازین محتوا قصد دارم فالورهای فعلی خودم را تبدیل به مشتری کنم یا اینکه هدفم این است که محصولم را معرفی کنم تا پس از دیدن این محتوا مستقیم فروش رقم بخورد.
پس اولین گام در تولید محتوا برای پیج اینستاگرام مشخص کردن هدف است.
مثلا اگر شما میخواهید تولید محتوا برای آتلیه عکاسی کنید ممکن است هدف شما رزرو کردن چند مشتری باشد.
شرکت در دوره ی جامع کسب درآمد از اینستاگرام
۲-شفاف:
وقتی محتوایی تولید میکنیم باید کاملا شفاف با مشتری صحبت کنیم. مثلا اگر من تولید محتوا پیج آموزش زبان انجام میدهم و موضوع محتوای من “۷ روش آموزش زبان است”
حتما باید ۷ مورد به درد بخور و کاربردی رو درست و شفاف به مخاطبم منتقل کنم. زیرا که برخی افراد در محتوای خودشون مفهوم مشخصی رو منتقل نمیکنند.
۳- انتقال احساس:
یکی از کارهایی که در تولید محتوا و پست گذاری برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باید انجام بدهیم این است که به جای اینکه فقط در مورد خود محصول صحبت کنیم بیایم و حس استفاده از محصول را منتقل کنیم.
شما به عنوان تولید کننده محتوا و کسی که فروشنده ی محصولی هست باید بتوانید به درستی احساس داشتن محصول و لذت بردن از ان را نمایش دهید.
مثال: مثلا اگر شما دستگاه قهوه ساز میفروشید باید در مورد حس خوردن یک قهوه داغ پس از بازگشت به منزل در فصل زمستان صحبت کنید.
باید در مورد درست کردن کاپوچینو برای اعضای خانواده و حس خوب نوشیدن آن صحبت کنید.
۴- دعوت به انجام کاری:
این بخش از تولید محتوا اینستاگرامی یکی از ضعف هایی هست که بسیاری از پیج ها مرتکب میشوند.
بسیاری از افراد با هدف فروش محتوا تولید میکنند ولی در محتوا به مخاطبان پیشنهاد خرید محصول ارائه نمی دهند.
در واقع تا شما به مخاطب مستقیما نگویید این محصول را بخر مشتری ممکن است اقدام نکند.
همینطور گاهی اوقات مخاطبان در شبکه های اجتماعی محتوای شما را در بخش اکسپلور مشاهده میکنند پس شما در اینجا هم باید دعوت به اقدام کنید و به مخاطب بگید که پیجتان را فالو کند.
پس دعوت به اقدام که به آن کال تو اکشن نیز گفته میشود یکی از مراحل مهم تولید محتوا برای اینستاگرام می باشد.
شرکت در دوره ی جامع کسب درآمد از اینستاگرام
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.