۱۰ ایده تولید محتوا پیج اینستاگرام عکاسی و آتلیه
اینستاگرام یک فضای بسیار عالی و قدرتمند برای کسب و کار های عکاسی است. چرا؟ چون اساس اینستاگرام بر بستر عکس و ویدیو هست.
همه میخوان مثل بلاگرهای معروف عکس های جذابی داشته باشند پس سراغ کسی میرن که عکاس هست.
حالا شما از طریق پیجت میتونی کلی خریدار داشته باشی. تا انتهای مطلب با من همراه باش.
پایه و اساس شبکه ی اجتماع اینستاگرام بر اساس تصویر است پس شما به عنوان یک عکاس فرصت های بسیار زیاد و قدرتمندی پیش رو دارید.
به همان میزانی که اینستاگرام در ایران بسیار رایج شده است میل افراد به تولید عکس های با کیفیت و تهیه تصویر از زندگی شخصی و رویداد های جالب زندگی شان هم افزایش پیدا کرده است.
تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام میتواند شما را در جذب مخاطبان و مشتریان کمک کند. در صورتی که محتوای خوبی نتوانید تولید کنید مشتری های کمی خواهید داشت.
در واقع تبدیل فالوور به مشتری با تولید محتوا اتفاق می افتد که در این مطلب قصد دارم به شما ۱۰ ایده برای تولید محتوا ی پیج اینستاگرام عکاسی و آتلیه عکاسی ارائه بدم.
۱۰ ایده تولید محتوا پیج عکاسی:
۱- تصاویر آلبومی و ترکیبی:
با استفاده از این ایده هم میتوانید تخصص و قدرت خودتان در عکاسی را نشان دهید و هم اینکه میتوانید با ایجاد حس خوب به مشتری نشان دهید با عکاسی کردن میتوانند لحظات خوب زندگی شان را ثبت کنند.
نمونه تصاویر برای این مدل تولید محتوا پیج عکاسی:
۲- پشت صحنه های پروژه های عکاسی:
در این مدل محتوا شما میتوانید در قالب محتوای پست یا استوری ها پشت صحنه ی کارتان را به مخاطبان نشان بدهید.
خیلی از روند های کاری هستند که برای شما ساده به نظر می آیند ولی برای مردم یک محتوای جذاب و جالب به نظر میاد.
مردم دوست دارند پشت صحنه ها را مشاهده کنند. مانند پشت صحنه های ساخت فیلم ها.
موضوع عکاسی هم همینطور است. میتوانید نشان دهید که چقدر کار شما حساس و سخت است.
در حین تدوین کردن محتوا نیز میتوانید نشان بدید که چطور در حال تدوین هستید. مثلا میگویید ابتدا باید عکس را در فوتوشاپ باز کنیم و سپس فلان تغییرات را روی بخش های تیره انجام بدیم.
اینطوری مخاطب به روند کارتان علاقه مند میشود و شما را بیشتر دنبال میکند.
یک جورایی لایف استایل خودمون رو با کارمون ترکیب میکنیم که فالوور ها ارتباط بیشتر و صمیمی تری با ما بگیرن.
خرید دوره ی صفر تا صد بلاگری در اینستاگرام
۳- محتوای befor / after:
این مدل محتوا به این صورت است شما قبل و بعد تغییرات کاریتان را قرار میدهید تا مخاطب پی به تاثیر کار شما ببرد.
مثال: میتوانید از قبل و بعد تدوین یک تصویر محتوا تولید کنید.
میتوانید از یک محیط یه صورت ساده عکس بگیرید به عنوان “قبل” و برای “بعد” هم عکس حرفه ای که گرفتید را بگذارید.
۴- زندگی شخصی با طعم هنر عکاسی:
شما میتوانید از زندگی روزمره به عنوان محتوا استفاده کنید. اگر محتوا غیر رسمی است میتوانید آن را در استوری اینستاگرام منتشر کنید.
سپس میتوانید این محتوا را به با موضوع کسب و کارتان یعنی عکاسی ترکیب کنید.
مثلا میتوانید اگر در سفر یا جایی هستید از انجا یک عکس خوب بگیرید یا زاویه های مناسب عکس یادگاری گرفتن یا نحوه ی عکس دو نفره گرفتن را برای مخاطب خودتان بازگویی کنید.
۵- جملات نقل قول و نکات در قالب تصاویر اسلایدی:
میتوانید نکات مهم برای عکاسی و گرفتن یک عکس خوب را به صورت عکس نوشته منتشر کنید.
با این کار تخصص خودتان را نیز به مخاطب نشان دادید. و مردم از متخصان برای عکس برداری از لحظات مهم زندگی شان دعوت خواهند کرد برای سفارش عکاسی.
ضمن اینکه پست های اسلایدی در اینستاگرام جذابیت خاصی دارند و مردم میتوانند یکی یکی عکس ها را مشاهده کنند.
در مورد استراتژی کامل پست های اسلایدی در دوره ی جامع بلاگری که در همین سات ممتاز کلاب منتشر شده است مفصل صحبت کرده ام.
۶- تصویر عکاسی از مکان های معروف:
میتوانید هنر عکاسی را در تصویر برداری و کیفیت عکس ها از مکان های معروف نشان دهید.
شما در واقع با این مدل محتواها دارید به مخاطب نشان میدهید که عکس برداری درست و حرفه ای چقدر با عکاسی معمولی افراد متوفاوت است.
همچنین میتوانید با رفتن به مکان های مناسب و جالب شهرتان در آنجا نیز چند عکس حرفه ای بندازید و به مخاطب تکنیک های جالبی را نشان دهید.
نگران این نباشید که مردم اگر تکنیک ها را یاد بگیرند دیگر به به شما سفارش پروژه ی عکاسی نخواهند داد بلکه باعث میشود مردم به تخصص شما پی ببرند. اغلب مردم حوصله ندارند کار ها را خودشان انجام دهند.
به طور کلی اینکه در پیج کاریتان آموزش بدهید باعث میشوند که مردم بیشتر به سمت شما ترغیب بشوند و این خودش یکی از تکنیک های بازایابی آنلاین است.
در واقع در فرآیند بازاریابی و فروش آنلاین با دادن اطلاعات و محتوای آموزشی کاری میکنیم که مردم نسب به تخصص ما اگاه بشوند.
۷- سوال پرسیدن از مخاطبان(بیشتر استوری):
میتوانید در قالب محتوا های استوری از مخاطب نظر خواهی کنید که مثلا برای این تصویر کدام رنگ یا کدام طرح بهتر است یا کدام پس زمینه زیبا تر است.
یه عکاس قالبا نباید بیکار باشد تا مشتری بهش پیام بده بلکه باید فعال باشید و از فعال بودن رو با مخاطبتون به اشتراک بذارید.
۸-داستان های شخصی:
میتوانید در مورد شخص خودتان هم محتوا تولید کنید. یک عکاس میتواند سلف برندینگ کند. یعنی از شخص خودش هم محتوا بگذارد و در مورد اینکه چرا عکاس شد و داستان پروژه های جالبی که در گذشته داشته است محتوا تولید کند.
همچنین شما میتوانید با تولید یک محتوای حرفه ای در مورد خودتان و اینکه جه هدفی از عکاسی کردن دارید از آن به عنوان یک محتوای تبلیغاتی نیز استفاده کنید.
مثلا در یک محتوای ویدیوی هدف خودتان از عکاسی را ثبت لحظه های شاد مردم عنوان میکنید.
خرید دوره ی آموزش بلاگری و تولید محتوا اینستاگرام
۹-انواع عکس ها و قاب ها و غیره:
میتوانید به مخاطبانتان در مورد اینکه عکس عمودی بهتر است یا افقی و اینکه بهتر است برای قاب عکس طبیعت و منظره خودشان عکسی را چاپ کنند یا قاب هایی با طرح اماده تهیه کنند محتوا تولید کنید.
میتوانید در مورد اینکه چطور و از کجا پروژه های عکاسی بگیرند صحبت کنید.
مشکلاتی که در پروژه های عکاسی اتفاق می افتد را میتوانید در موردش صحبت کنید.
۱۰-تجزیه و تحلیل عکس ها:
میتوانید عکس های دیگران را تحلیل کنید و به مخاطبتان بگویید که این عکس چطور میتوانست بهتر باشد.
یا عکاس چه تدوین یا زاویه ی بهتری میتوانست اتخاذ کند تا عکس بهتر باشد یا خود فرد چه ژست بهتری میتوانست بگیرد تا بهتر در عکس بیافتد.
۱۱- محتوای آموزشی تخصصی:
توی این مدل محتوا شما میتونید راهکارهایی به مشتری بدید که بتونه توی زندگی شخصی خودش استفاده کنه.
مثل این نمونه:
در واقع در محتواهای آموزشی شما با ارائه ی راهکار ها به مخاطب نشان دادید که دانش بالایی دارید. و مخاطب برای پروژه ها و مراسمات جشن و .. متمایل مشود که از خدمات شما استفاده کند.
بسیار خب شما در اینجا ۱۰ ایده در مورد تولید محتوای عکاسی ویژه ی اینستاگرام مشاهده کردیدولی ممکن است از خودتان بپرسید:
- من چطور این محتوا ها را تولید کنم؟
- من چطور محتوایی تولید کنم که فالور جذب کند
- من چطور محتواهایی بسازم که فالوور اعتماد کنه؟
- من چطور با تولید محتوا در اینستاگرام بفروشم؟
- من چطور توی پیجم فالوور رو متقاعد کنم که از خدمات ما خرید کنه؟
- و کلی سوال دیگه…
پاسخ شما در همین وبسایت ممتاز کلاب است:
- دوره ی جامع بلاگری در اینستاگرام(مبتنی بر اخرین متد های تولید محتوا)
- آموزش بازاریابی محتوایی از صفر
- ذهنیت یک بلاگر برای تولید محتوا در اینستاگرام
- استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
- موضوعات تولید محتوا
- ترفند های ساخت انواع محتوای ویدیویی ، عکس ، عکس نوشته ، ریلز و …
- جریان سازی در استوری ها
- ساخت استوری های فروش
- و….
فقط یک دوره ی آموزشی ۶ ساعته تا یادگیری کامل مهارت های تولید محتوا و بلاگری فاصله دارید.
شما .
- شرکت کنندگان در این دوره به مدت ۹۰ روز میتوانند پشتیبانی دریافت کنند. پاسخ به سوالات و اشکالات شما. (پشتیبانی تخصصی و حرفه ای در پنل کاربری تان )
- همین الان اقدام کنید و سریع ثبت نام خودتان را کامل کنید:
اطلاعات دوره ی جامع بلاگری در اینستاگرام
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.