نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

پیش‌بینی فروش موفقیت‌آمیز در تعطیلات ۱۴۰۴

خوش آمدید

با سلام به همه عزیزانی که امروز اینجا جمع شدند تا از یک آموزش فوق‌العاده درباره پیش‌بینی‌های فروش در فصل تعطیلات سال ۲۰۲۴ توسط فدراسیون ملی خرده‌فروشی (NRF) بهره‌مند شوند. خیلی از کسب‌وکارها امسال به دنبال راه‌حل‌هایی هستند تا بتوانند در مقابل تلاطمات اقتصادی و تغییرات بازار بهتر عمل کنند.

جادوگری در دنیای خرده‌فروشی

بیاین باهم یه نگاهی به پیش‌بینی تازه‌ای بندازیم که توسط فدراسیون ملی خرده‌فروشی (NRF) منتشر شده. این نهاد در واشنگتن دی‌سی متمرکز است و به‌طور کلی، سیاست‌ها، افراد، برندها و ایده‌هایی که به موفقیت خرده‌فروشی کمک می‌کنند رو حمایت می‌کنه. شغلی که بیش از یک چهارم از مشاغل ایالات متحده رو پوشش می‌ده و سهمی حدود ۵.۳ تریلیون دلار در GDP داره.

نکات کلیدی گزارش

تو این گزارش، رشد فروش خرده‌فروشی برای سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۴ درصد پیش‌بینی شده و فروش ویژه تعطیلات هم قرار است بین ۲.۵ درصد تا ۳.۵ درصد رشد کنه و به ۹۸۰ میلیارد تا ۹۹۰ میلیارد دلار برسه. البته باید به این نکات توجه کنیم که کوتاه بودن دوره خرید تعطیلات و تورم موانعی محسوب می‌شن، اما بازاریابی زودهنگام و رشد تجارت الکترونیک این مسائل رو تعدیل می‌کنه.

یکی از دلایل اصلی پیش‌بینی رشد فروش، سلامت بازار کاره. دستمزدها رشد داشته و اعتبار مصرف‌کننده به شدت پایداره. این پیش‌بینی با نرخ رشد فروش تعطیلات پیش از پندمی کرونا همخوانی داره.

مات پاویچ، از مجریان برنامه‌ریزی و نوآوری در Revionics گفته که: «فصل تعطیلات ۲۰۲۴ فرصت بیشتری برای نرمال‌تر شدن برای خرده‌فروشان فراهم می‌کنه، حالا که تورم داره کاهش پیدا می‌کنه. ولی همچنان هیچ شکی نیست که مصرف‌کنندگان همچنان به دنبال ارزش هستن.»

فشار بر زنجیره عرضه

یکی از نکات دیگه‌ای که تو این گزارش اشاره شده، اینه که طولانی‌تر شدن فرآیند خرید بین شکرگزاری و کریسمس به طول شش روز هدف‌گذاری شده که می‌تونه انتظارهای مصرف‌کننده و لجستیک رو تحت تأثیر قرار بده. برای جبران این دوره کوتاه‌تر، خرده‌فروشان شروع به تبلیغات و کمپین‌های زود هنگام کرده‌اند.

روش‌های خرید غیرحضوری، شامل تجارت الکترونیک، به ارزش افزوده حمل و نقل در فصل تعطیلات منجر می‌شه و نشون می‌ده که چقدر روش‌های خرید آنلاین دارن مهم‌تر می‌شن.

روند رشد فروشی پایدار

NRF پیش‌بینی کرده که رشد فروش بین ۲.۵ درصد تا ۳.۵ درصد بالاتر از فصل تعطیلات سال گذشته باشه. این پیش‌بینی شامل تجارت الکترونیک می‌شه که قراره بین ۸ درصد تا ۹ درصد رشد کنه، که این یعنی بین ۲۹۵ میلیارد تا ۳۰۰ میلیارد دلار.

یه شاهکار دیگه‌ای که می‌تونه اعتماد رو در دل خیلی از کسب‌وکارها بیاره، استخدام فصلی هست. NRF تخمین زده که ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار کارگر جدید برای این فصل استخدام می‌شن که بیانگر بازار کار کاملا مجهز در صنعت خرده‌فروشی هست.

اقتصاد قوی، اعتماد به نفس مصرف‌کننده

از نظر جک کلینهنز، اقتصاددان ارشد NRF، رشد ۳ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم و کاهش نسبی هزینه‌های انرژی به حفظ پایدار هزینه‌های مصرفی کمک کرده. ترازنامه‌های خانوار هم وضعیت خوبی دارن، که به پس‌اندازهای بیشتر و ثروت خالص که ۷.۱ درصد افزایش یافته، برمی‌گرده.

با وجود اینکه مصرف‌کنندگان هنوز فشار اقتصادی رو حس می‌کنن، تورم به کمک اومده. شاخص قیمت‌های هزینه مصرف شخصی (PCE) به ۲.۲ درصد کاهش یافته و قیمت‌های خرده‌فروشی نسبت به یک سال قبل کمی پایین‌تره.

تغییرات در رفتار خرید مصرف‌کنندگان

در نهایت، گزارش آخرین روندهای خرید در تعطیلات از شرکت Experian نشون می‌ده که مصرف‌کنندگان بیشتری از گزینه‌های «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» استفاده می‌کنن و خرید آنلاین هم سهم عمده‌ای از کل هزینه‌های تعطیلات رو تشکیل می‌ده. این شرکت با بررسی ۱۰۰۰ مصرف‌کننده، تغییراتی در رفتار خرید شناسایی کرده.

کلیشه‌های خرید، شامل پسرهای بین ۳۰ تا ۳۹ سال، در میان مصرف‌کنندگانی که از تلویزیون متصل (CTV) بیشتر استفاده می‌کنن، دیده شده. پیش‌بینی می‌شه CTV مؤثرترین کانال برای دستیابی به مصرف‌کنندگان در طول فصل تعطیلات باشه.

نتیجه‌گیری

همونطور که دیدید، پیش‌بینی NRF نه تنها خبرای خوبی رو برای بازار خرده‌فروشی به همراه داره، بلکه به کسب‌وکارها کمک می‌کنه که چشم‌انداز بهتری برای سال آینده داشته باشن. امیدوارم بتونید از این اطلاعات به نفع کسب‌وکار خودتون استفاده کنید و از این تعطیلات بهترین بهره رو ببرید.

زنده باشید و پررونق! 🌟

خروج از نسخه موبایل