چطور به مشتری قیمت محصول رو بگیم + ویدیو
در این مطلب قرار است یاد بگیریم چطور قیمت محصول را به مشتری بگوییم تا بهترین نتیجه را برای فروش محصولات مان داشته باشیم. در واقع قیمت گفتن خودش یک مهارت است.
مثلا اگر من وارد یک فروشگاه لوازم کامپیتوری بشوم و قیمت یک مودم را بپرسم و انتظار من قیمتی در حدود ۱ تومن است و فروشنده قیمت ۲.۵ به من بدهد من قطعا شوکه و متعجب میشوم. چرا؟
زیرا که از سطح انتظار من بیشتر است اما فروشنده ی حرفه ای اینطور قیمت نمیگوید.
این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا به بهترین شکل ممکن قیمت گفتن به مشتری را یاد بگیرید و در فروشگاه و کسب و کار خودتان استفاده کنید.
چگونه قیمت رو ارائه بدیم که مشتری خودمون رو از دست ندیم
سر فصل های مطالب این صفحه:
- نحوه ی قیمت گذاری روی اجناس
- نحوه ی ارائه ی قیمت به مشتری در وبسایت و اینترنت
- اگر بعد از قیمت مشتری گفت: “گرونه” چه پاسخی بدیم
- توجیه قیمت محصولات در فروش اینترنتی
همونطور که توی ویدیو بالا مشاهده کردید ما برای ارائه ی قیمت به مشتری باید یک استراتژی خوبی رو به کار ببریم.
که در این آموزش از دسته ی آموزش های بازاریابی و فروش ممتازکلاب این آموزش شما میتونید به صورت کامل و حرفه ای با نحوه ی ارائه ی قیمت به مشتری آشنا بشید.
قبل ازینکه بریم سراغ این آموزش قیمت گفتن به مشتری قبلش این نکته ی بسیار مهم در آموزش های بازاریابی و فروش را بگم که ما باید بدونیم هر مهارت یک تکه ی پازل کسب درآمد ما رو تکمیل میکند.
مثلا اگر شما محصولات ضعیفی دارید و حرفه ای به مشتری قیمت را بگویید تاثیر خاصی ندارد یا اگر شما بهترین محصولات را داشته باشید اما نتوانید مانند یک فروشنده ی حرفه ای قیمت محصولاتتان را به مشتری بگید ، متاسفانه مشتری را از دست میدهید. پس ما باید سعی کنیم که بتوانیم اجزای مختلف این مهارت را یاد بگیریم.
نحوه ی قیمت گذاری روی اجناس:
در زیر شما یکی از روش های ارائه قیمت رو مشاهده میکنید:
در این روش ما میایم به جای تخفیف یه کار دیگه میکنیم. میایم به مشتری میگیم که اگر n تومن پول پرداخت کنی بهت x مقدار به علاوه ی y% اضافه ازین محصول میدیم.
ساده ترین مثال ها رو میشه برای این روش زد. مثلا فروش ساعت.
میخوای ساعت بفروشی و با استفاده ازین روش در صفحه ی محصول قیمت رو میخوای بنویسی.
میگیم ساعت ۸۵۰ هزار تومن به همراه یک عدد بند چرمی رایگان
ببینید برخی اوقات ما محصولی داریم که به ظاهر قیمت اون با قیمت کالای مشابه و برند مشابه متفاوته یعنی قیمت محصول ما بیشتره اما خب این محصول ویژگی هایی هم داره
یا اصلا ما محصولمون خیلی فوق العادس و قیمتش هم بالاس و وقتی مشتری قیمت رو میپرسه ممکنه
به محض شنیدن قیمت منصرف بشه ولی ما خیلی وقت ها میخوایم ویژگی های محصول رو به اون توضیح بدیم.
بنابراین ما نیاز داریم تا استراتژی ای بلد باشیم که توی این مواقع مشتری رو به خوبی مدیریت کنیم.
باید به مشتری بفهمونیم که نیازش چی هست. باید به اون بگیم که چرا باید محصول با کیفیتی رو تهیه کنه. چرا این برند قیمتش بالاس.
- آموزش صفر تا صد مباحث فروش:
- فروش اینترنتی در شبکه های اجتماعی: جذب فالوور طبیعی + تولید محتوا + فروش
- تکنیک های ناب فروش به افراد در هر جایی: مغازه ، فروشگاه ، وبسایت ، اینستاگرام
- نحوه ی ارتباط با مشتریان در فروشندگی
- نخوه ی متقاعد کردن مشتریان و رفع ابهام انها
- نهایی سازی فروش و تکنیک های آن
- آموزش کامل مباحث پایه برای یادگیری فروش و بازاریابی (اینترنتی و حضوری)
- شرکت کنندگان در این دوره به مدت ۹۰ روز میتوانند پشتیبانی دریافت کنند.
- برای دیدن ویدیو معرفی دوره کلیک کنید
برای دیدن اطلاعات این دوره ی جامع کلیک کنید
نحوه ی ارائه ی قیمت به مشتری در وبسایت و اینترنت:
چطور وقتی در وبسایت و اینترنت داریم محصولی رو میفروشیم و میخوایم قیمت محصول رو درج کنیم با استفاده از روش هایی قیمت رو به شکلی ارائه بدیم که
ارزان تر به نظر برسه. در واقع از نظر بازاریابی عصبی بهتر بتونیم قیمت رو بگیم.
در این بخش میخوام یک استراتژی به شما بگم که با استفاده از آن میتونید در وبسایت ها قیمت رو به مشتری ارائه بدید.
اون هم مبحثی مربوط به بازاریابی عصبی هیجانی هست که باید رعایتش کنید. در بازاریابی عصبی یا همان نورو مارکتینگ ما تکنیک هایی رو یاد میگیریم که مغز آدم ها در هنگام خرید کردن چطور کار میکند و بر همین اساس میتوانیم پیشنهاد خرید را طراحی کنیم.
یکی از این تکنیک های که به نورو مارکتینگ یا همان بازاریابی عصبی مربوط میشود را در زیر خواهید دید اما برای یادگیری کامل بازاریابی عصبی به مقاله ی مربوطه در وبسایت ممتاز کلاب مراجعه کنید:
خب بریم سراغ این تکنیک:
تکنیک ویژه: کاهش یک واحد از قیمت محصول
در واقع ما در اینجا قیمت را برای مشتری وارد کانال ۱۹ هزار تومان کردیم. شما این تکنیک را میتوانید برای قیمت های بالاتر هم استفاده کنید.
- مثلا به جای ۲ میلیون تومان قیمت ۱.۹۰۰ پیشنهاد بدید.
- به جای ۵۰۰ هزار تومان ، قیمت ۴۹۰ هزار تومان را بزنید
میدونم منتظر دیدن تکنیک های بیشتری هستید پس به ادامه ی این مطلب توجه کنید.
اگر بعد از قیمت مشتری گفت: “گرونه” چه پاسخی بدیم؟
خیلی وقتها ما داریم با مشتری صحبت می کنیم حالا این صحبت میتونه در دایرکت اینستاگرام باشه و یا میتونه حضوری باشه اما وقتی حرف از قیمت محصول میشه ، بعضا مشتری میگه گرونه !!!
خیلی مهمه که چه واکنشی به این سوال نشون میدیم. خیلی از فروشنده ها و افراد اشتباهی که میکنن اینه که میان پاسخ های کلیشه ای میدن
پاسخ های کلیشه ای مثل این:
- نه جنیش خوبه
- محصولات ارزون تر هم داریم
- کیفیت محصول خوبه و شما دارید پول خوبی میدید
- نه اون قدرها هم گرون نیست
این ها پاسخ هایی هستند که وقتی مشتری میگه قیمتش گران هست و ما اینها رو بگیم هیچ کمکی به فرآیند کار نمیکنه.
راهکار اصلی اینه که بدونیم وقتی مشتری میگه قیمت محصول رگونه منظورش چی هست؟
در واقع ما باید تفسیر خودمون رو ازین حرف عوض کنیم.
مشتری ای که میگه چرا قیمتش گرونه سه تا تفسیر و منظور پشت حرفش میتونه باشه:
- تفسیر ۱: یعنی میگه اوکی من محصول رو پسندیدم فقط واسم توضیح بده که چرا این قیمت رو داره.
- تفسیر ۲ : یعنی که من فکر میکردم قیمتش پایین تر باشه ولی الان متوجه شدم بیشتر از چیزیه که فکر میکردم. میشه یکم بهم اطلاعات بدی؟
- تفسیر ۳ : یعنی من محصول رو پسندیدم فقط اگه میشه بهم یکم تخفیف بده
- این خیلی مهم هست که شما بدونید مشتری ای که در مورد قیمت میگه گرون هست و به زیاد بودن اون اشاره میکنه در واقع محصول رو پسند کرده و این شمایید که باید اینجا کار رو درست پیش ببرید.
نکته ی مهم اینه که نکات بالا رو در حالتی مطرح کردیم که گفت و گو بین فروشنده و مشتری وجود داره.
خیلی وقتها ما در حال فروش محصولمون در وبسایتمون به صورت آنلاین هستیم. اونجا چطور میتونیم به این اعتراض مشتری پاسخ بدیم؟
نحوه ی پاسخ به گرون بودن قیمت در فروش اینترنتی:
در وبسایت مسلما خیلی از مشتری ها با وارد شدن به صفحه ی محصول و مشاهده ی قیمت این حرف رو پیش خودشون میزنند که چقدر قیمت محصول زیاد هست. ولی ما اونجا نیستیم که واسش توجیه کنیم.
پس بهترین راهکار اینه که از قبل خودمون رو برای همچین چیزی اماده کنیم و در صفحه ی محصول در بخش توضیحات محصول حتما توچیه کنیم مشتری رو.
مشتری رو توجیه کنیم که چرا این قیمت رو داره. و حتما در مورد محصول اطلاعاتی بدیم.
راهکارها برای توجیه قیمت در فروش اینترنتی محصولات:
- طراحی لندینگ پیج : یعنی صفحاتی اختصاصی برای فروش یک محصول که در ان کلی ویدیو و عکس و نکته و مزیت هست که مخاطل ابتدا با خواندن آنها توجیه میشود سپس میتواند قیمت محصول را ببیند
- قرار دادن عکس های بسیار خوب و با کیفیت از محصولتان تا به بهترین شکل ممکن برای مشتری ملموس باشد
- قرار دادن ویدیو از نحوه ی کار کردن محصول و اپشن هایی که دارد
- استفاده از محصولات به خصوص در زمینه ی لباس توسط خودتان یا فرد دیگری
- قرار دادن محتوا در صفحات دیگر وبسایت و قرار دادن محتوا در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان تا مردم از مزیت ها و کیفیت محصولتان آگاه بشوند. اینطوری خود مخاطب و مشتری به این نتیجه میرسد که این محصول ارزشمند است.
استراتژی کالاسی در قیمت گفتن هم یکی از روش های ارائه ی قیمت محصولات است:
ویدیو زیر را برای یادگیری این روش مشاهده کنید:
یه نکته ی پرانتزی برای فروش اینترنتی محصولات فیزیکی:
سعی کنید حتما محصولی که میفروشید یه تفاوتی با فروشنده های دیگه داشته باشه.
چون خیلی وقتها وبسایت های دیگر مانند دیجی کالا ممکنه قیمت کمتری از شما رو درج کنند. حالا اینکه خیلی وقتها محصول دیجی کالا ممکنه به کیفیت محصول شما نباشه.
اما مشتری به این قضیه توجهی نمیکنه و فکر میکنه که شما دارید گرون تر میفروشید.
پس حتما در مورد تفاوت خودتون با فروشگاه های دیگر به مشتری توضیح بدید توی صفحه سایتتون و همینطور سعی کنید برای محصولتون یه چیزی اضاف و بیشتر از فروشگاه های دیگه قرار بدید.
به عنوان مثال برای فروش ساعت میتونید یک بند اضاف یا یک جعبه ی مجزا یا یک هدیه روی محصول برای فروش بذارید تا کلا محصولتون از فروشگاه های دیگه مجزا باشه و متقاوت باشه.
یا اینکه خدمات پس از فروش چیزی است که خیلی از فروشگاه های دیگر ارائه نمیدند اما شما فقط با داشتن همین آپشن میتوانید خیال مشتری رو راحت کنید که به صورت اینترنتی از شما خرید کند.
آموزش مهارت حرفه ای بازاریابی و فروش از صفر تا صد:
- اگر قصد دارید مهارت بازاریابی و فروش خودتان را افزایش بدید
- اگر میخواهید در اینترنت به خصوص شبکه های اجتماعی به مانند اینستاگرام محصولاتتان را بفروشید کسب درآمد کنید
- اگر دنبال یادگیری مهارت های فروش برای فروشگاه و مغازه ی خودتان هستید
به شما دوره ی جامع فروشندگان ممتاز را پیشنهاد میکنم. در این دوره به طور کامل به شما از صفر مهارت بازاریابی و مشتری یابی در اینترنت را آموزش می دهم
و همچنین برای فروش به مخاطبان و فالوور ها و مشتریان مهارت فروشندگی و ارتباط برقرار کردن را آموزش خواهم داد.
شرکت در این دوره برای رشد فروش در کسب و کارتان بسیار توصیه میشه زیرا که شرکت نکردن در کلاس های آموزش فروش شاید کار ساده ای باشد اما دست کشیدن از مهارتی که میتواند تا سالهای سال به کار شما بیاید ضرر زیادی است.
یکبار فروش حرفه ای را یاد بگیرید و همیشه در هر کسب و کاری میتوانید از این مهارت ها استفاده کنید. خود من هم در حال حاضر چند کسب و کار دارم که از مهارت های بازاریابی و فروشی که بلد هستم در همه ی انها دارم استفاده میکنم و این باعث میشه از خیلی ها جلوتر باشم.
در این دوره ی ۶ ساعته تمام نکات لازم برای فروش حرفه ای در اینترنت و حضوری را یاد میگیرید. ضمن اینکه تجربیات خودم را کامل به شما منتقل میکنم.
روی دکمه ی زیر کلیک کنید و سرفصل ها و اطلاعات این دوره را مشاهده کنید:
2 Comments
Join the discussion and tell us your opinion.