نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه فروش خود را در آمازون افزایش دهیم؟

بهینه‌سازی حضور خود در آمازون برای موفقیت حداکثری در فروش

بازار آمازون یکی از گزینه‌های جذاب برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. این پلتفرم با دارا بودن یک پایگاه مصرف‌کننده بزرگ، می‌تواند یک شرکت تازه‌کار را به سطح بعدی برساند. اما این مسیر بدون چالش و ریسک نیست. با درک صحیح از این چالش‌ها، می‌توان خود را در بهترین موقعیت ممکن برای بهره‌برداری از فرصت‌های آمازون قرار داد.

از زمان راه‌اندازی آمازون در سال ۲۰۰۷، این پلتفرم به یک نیروی قوی در دنیای خرده‌فروشی تبدیل شده است. به طوری که در سال ۲۰۲۳، آمازون حدود ۴۰ درصد از بازار تجارت الکترونیک را در اختیار دارد و درآمدی بالغ بر ۵۱۴ میلیارد دلار کسب کرده است. به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، با دیدن این اعداد و ارقام، وسوسه می‌شوید که سهمی از این بازار داشته باشید.

ساخت صفحات محصول در آمازون برای حداکثر تاثیرگذاری

حتی اگر از طریق آمازون می‌فروشید، فراموش نکنید که این هنوز فروشگاه شماست. همه چیز در یک صفحه محصول باید تمیز، کامل و دقیق باشد.

ممکن است وسوسه شوید که تمام محتوای ممکن را در فضای بالای صفحه قرار دهید، اما بهتر است در بخش بولت پوینت‌ها، جملات کوتاه و توضیحی را قرار دهید که اطلاعات ضروری در مورد محصول را منتقل کند. این کار باعث می‌شود مشتریان به خواندن و فهم دقیق‌تر پیشنهادات شما ترغیب شوند.

استفاده از فضای پایین صفحه این امکان را به شما می‌دهد که جزئیات بیشتر و ارزشمندی از محصول را ارائه دهید. پیدا کردن تعادل بین محتوایی که می‌تواند به راحتی توسط مشتریان نادیده گرفته شود و محتوای مفید که فروش را تحریک می‌کند، مهم است. شکستن محتوا با تصاویر غنی می‌تواند به جذاب نگه‌داشتن صفحه کمک کند.

عکس‌ها و ویدیوهای محصول نیز بسیار مهم هستند و نباید آنها را نادیده گرفت. آمازون دستورالعمل‌های تصویری نسبتاً سخت‌گیرانه‌ای دارد، اما استفاده از تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن می‌تواند دقت و جذابیت بیشتری ایجاد کند. حتماً تصاویری با وضوح بالا تهیه کنید که بهترین نمای از محصول را به ویژه در رنگ‌های مختلف به نمایش بگذارد.

میزان برگشت محصولات آمازون بین ۵ تا ۱۵ درصد است، اما این مقدار برای لباس‌ها به بالای ۲۵ درصد می‌رسد. برای محصولاتی که اندازه و رنگ در آن‌ها اهمیت دارد، مطمئن شوید که تصاویر به بهترین شکل ممکن انتظارات مشتریان را در نظر گرفته و نمایندگی ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، استفاده از تست A/B (که به معنای مقایسه دو نسخه متفاوت از صفحات محصول است) می‌تواند روشی موثر برای افزایش فروش باشد. با مقایسه نسخه‌های مختلف صفحه، می‌توان فهمید که کدام عناصر – مانند تصاویر، توضیحات محصول یا جملات دعوت به اقدام – بهتر می‌توانند مشتریان را جذب کرده و تبدیل‌ها را افزایش دهند. این روش هدفمند به شما اجازه می‌دهد لیست‌های خود را به طور دقیق تنظیم کرده و فروش و رضایت مشتریان را افزایش دهید و در نتیجه رقابت‌پذیری فروشگاه آمازون خود را تقویت کنید.

تمرکز بر محتوای برای افزایش جستجو پذیری

در آمازون، محتوا اولویت دارد. در بازاری به شدت رقابتی، انجام هر کاری که ممکن است برای برجسته کردن محصولاتتان ضروری است. برخلاف فروشگاه الکترونیکی خودتان، شما توسط ساختار صفحات محصول آمازون محدود شده‌اید. ابتکار در نوشتن متون و افزایش جذابیت تصاویر محصول می‌تواند راهی برای متمایز شدن باشد.

یک چالش اصلی برای فروشندگان در دسته‌های رقابتی، آوردن مشتری به صفحه محصول در وهله اول است. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) نقش مهمی در رفع آن مانع برای فروشندگان آمازون ایفا می‌کند.

هنگام ساخت نام‌ها و توضیحات محصولات، حتماً از بسیاری از ویژگی‌های توصیفی استفاده کنید که نشان دهد محصول شما چیست و برای چه منظوری استفاده می‌شود. این کار می‌تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه زمانی که تلاش می‌کنید تا محتوای مناسب برای SEO تولید کنید بدون اینکه برندتان را مدفون کنید.

ما همه نام‌های محصولاتی را دیده‌ایم که ۴۰ کلمه دارند و هر کلمه کلیدی ممکن برای آن کالا را فهرست می‌کنند. انتخاب دقیق کلماتی که برای توصیف محصول خود استفاده می‌کنید، در حالی که نام برند و محصولتان در جلو قرار می‌گیرد، می‌تواند کشف‌پذیری را افزایش دهد بدون اینکه ارزش برند خود را قربانی کنید.

همواره لیست‌های خود را مرور و به روز رسانی کنید تا با ترندهای جاری هماهنگ باشید و تغییرات الگوریتم آمازون را در نظر بگیرید. این رویکرد پرو‌اکتیو می‌تواند کشف‌پذیری محصول شما و مزیت رقابتی‌تان را در پلتفرم آمازون تقویت کند.

ادغام آمازون در استراتژی چند کاناله شما

آمازون یک پلتفرم عالی است، اما تنها جایی نیست که برند شما در آن وجود دارد. هم‌زمان که صفحات محصول خود را ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که همه اطلاعات و دارایی‌های خلاقانه شما در همه پلتفرم‌ها یکسان هستند.

داشتن صفحات محصول آمازون منعکس شده در سایت تجارت الکترونیک شما و هر بستر فروش اجتماعی یا فروشنده شخص ثالث دیگر، به افزایش اعتبار برند شما کمک می‌کند. مشتریانی که به دنبال محصولات شما هستند و در پنج سایت مختلف اطلاعات متفاوتی دریافت می‌کنند، کمتر به برند شما اعتماد خواهند کرد.

نگاه به آمازون به عنوان بخشی از یک تجربه تجارت چند کاناله گسترده‌تر برای مدیریت لجستیک و موجودی نیز ضروری است. به ویژه برای اکثر فروشندگانی که از پردازش سفارشات توسط آمازون استفاده می‌کنند (FBA)، فهم درست از موجودی در مراکز آمازون امری مهم است.

موجودی کم نه تنها می‌تواند به پیغام‌های موجودی تمام‌شده در نتایج جستجو (که یک مسئله اعتبار برند دیگر است) منجر شود، بلکه ممکن است از جانب آمازون جریمه شوید، مانند از دست‌دادن رتبه جستجو یا رتبه‌بندی در جعبه خرید و تعلیق حساب.

ساختن جامعه از طریق آمازون

ارزش واقعی آمازون این است که یک پلتفرم با ترافیک بالا و دیده‌شدگی بالاست. حتی اگر حاشیه سود می‌تواند به اندازه فروشگاه تجارت الکترونیک خودتان سودمند نباشد، حجم فروش و افزایش آگاهی از برند که از طریق آمازون ایجاد می‌شود می‌تواند تلاش ارزشمندی باشد.

جمعیت بزرگ کاربرهای آمازون می‌تواند ابزاری عالی برای ساخت جامعه و برند باشد؛ در آمازون، آن جامعه در نظرات کاربران وجود دارد. پس از فروش، به ویژه در اوایل مدت حضور شما در آمازون، مستقیماً با مشتریان تماس گرفته و از آنها برای ارائه نظرات و بازخورد دعوت کنید.

مزایای این تعامل دوچندان است: اول، یادآوری به مشتریان برای ثبت نظرات مثبت است و دوم، این امکان را به شما می‌دهد تا مشکلات را به طور پیشگیرانه حل کرده و از انباشت نظرات منفی جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که توجه به دستورالعمل‌های آمازون در مورد تعامل با مشتریان برای حفظ رعایت و نگهداری وضعیت مثبت فروشنده بسیار حائز اهمیت است.

نمایش گسترده‌ای که آمازون برای برند شما فراهم می‌کند، نورافکن جدیدی به روشن‌گری برند شما می‌اندازد. فراتر رفتن از انتظار در تلاش‌های خدمات مشتری و رفع کامل و مودبانه هر نگرانی، به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که برند شما واقعاً اهمیت قائل است.

فروش در آمازون ممکن است یک مسئله دلهره‌آور به نظر برسد. با این حال، هماهنگ‌سازی حضور خود در آمازون با پیام‌رسانی کلی برند و تمرکز بر کیفیت محتوا می‌تواند یک ابزار فروش قدرتمند باشد که به رشد برند شما کمک می‌کند تا به سطح بعدی برسید. افزایش فروش سایت یکی از کلیدها در این مسیر است.

خروج از نسخه موبایل