جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه AI را با احتیاط در خرده‌فروشی به کار ببریم؟

چگونه AI را با احتیاط در خرده‌فروشی به کار ببریم؟

آذر ۱۹, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
آموزش های مرجع ، بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین ، تبلیغات
103 بازدید

مزایا و مخاطرات به‌ کارگیری هوش مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی

صنعت خرده‌فروشی به شدت به استفاده از هوش مصنوعی و تأثیر آن بر بهبود بازاریابی و خدمات مشتریان امیدوار است. با این حال، این اشتیاق ممکن است گاهی به بیش از حد خوش‌بینانه بودن تبدیل شود.

پیشرفت‌های اخیر در خرده‌فروشی

طبق نظر سنجی BDO از مدیران مالی صنعت خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۴، بیش از نیمی (۵۵%) از خرده‌فروشان در حال حاضر سیاست‌هایی برای استفاده داخلی از هوش مصنوعی مولد تنظیم کرده‌اند و همچنین نزدیک به نیمی (۴۵%) از آنها در حال ایجاد یک پلتفرم اختصاصی برای هوش مصنوعی مولد هستند.

خطرات و چالش‌ها

تنها ۱۲% از مدیران مالی خرده‌فروشی به تعصبات هوش مصنوعی به عنوان یک ریسک اصلی اشاره کرده‌اند. در حالی که تقریباً نیمی (۴۵%) از خرده‌فروشان امروزی از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین زمان تخفیفات و تبلیغات کلیدی است تا فروش‌ها حفظ شوند.

تأکید بر خلاقیت در مقابل تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده

تیرنان بر این باور است که هر دو هدف یعنی تولید ارزش بیشتر و تمایز در بازار رقابتی اهمیت دارد، اما تأکید می‌کند که توانمندی‌های خلاقانه هوش مصنوعی مولد به خرده‌فروشان فرصت‌های بی‌پایانی را ارائه می‌دهد. هرچند این فرآیند بدون ارزیابی جامع از مخاطرات مربوطه تحقق می‌یابد.

تداوم افزایش قیمت توسط مدیران مالی

در پایان سال گذشته مشخص شد که مصرف‌کنندگان در این بازی پیروز هستند، چون بسیاری از خرده‌فروشان تخفیفات بیشتری قبل از فصل تعطیلات ارائه کرده‌اند. اکنون، خرده‌فروشان سعی دارند این تخفیفات را کاهش دهند، که این منجر به یک وضعیت مبهم در قیمت‌گذاری شده است.

مدیریت زنجیره تأمین و فناوری‌های پیشرفته

برای حل این معضل زنجیره تأمین، مدیران مالی خرده‌فروشی به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند مدل‌سازی سناریو و هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده روی آورده‌اند. در این راستا، ۵۹% از ایشان برنامه‌ریزی کرده‌اند که از تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری برای پیش‌بینی بهتر، هماهنگی و مدیریت تقاضا استفاده کنند تا تصمیم‌گیری‌های مطلوب‌تر در موجودی انبار انجام دهند.

رویکرد محتاطانه برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی

چگونگی بهره‌برداری خرده‌فروشان از هوش مصنوعی بسیار حیاتی است. آنها باید با یک روش سنجیده و استراتژیک به این فناوری نزدیک شوند. عجله کردن بهترین روش نیست.

راه‌حل‌های خلاقیت در برابر تجزیه و تحلیل

برای غلبه بر مشکلات زنجیره تأمین امروزی، گزارش BDO پیشنهاد می‌کند که خرده‌فروشان چهار تاکتیک اساسی را مد نظر قرار دهند:

استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی سناریو
اولویت‌بندی انطباق با گزارش‌دهی ESG (محیطی، اجتماعی، و حکومتی)
مدیریت فعالانه اختلالات هنگام تغییر تأمین‌کنندگان

دلایل خوش‌بینی صنعت خرده‌فروشی نسبت به هوش مصنوعی

کیرستی تیرنان: هوش مصنوعی به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا از داده‌های بلندمدت خود برای بهبود تجربه مشتری، بهینه‌سازی مدیریت موجودی، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد استفاده کنند.

چگونه با هوش مصنوعی فروش آنلاین را بهتر کنیم؟

هوش مصنوعی می‌تواند به خرده‌فروشان کمک کند تا تقاضا را پیش‌بینی کرده و خودکارسازی تأمین مجدد و جلوگیری از کمبود یا فزونی موجودی را انجام دهند.

نقش هوش مصنوعی در دفاتر پشتیبان خرده‌فروشی

هوش مصنوعی می‌تواند به طور کامل وظایف مالی را تغییر دهد، مانند پردازش فاکتورها، تشخیص تقلب و مدیریت ریسک، که علاوه بر آزاد کردن زمان و منابع برای فعالیت‌های استراتژیک‌تر، می‌تواند همکاری و ارتباط بین بخش‌های مختلف مانند بازاریابی، فروش و عملیات را با ارائه بینش‌های مبتنی بر داده‌ها برای بهبود کارایی و رضایت مشتری افزایش دهد.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه AI را با احتیاط در خرده‌فروشی به کار ببریم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه در خرید آنلاین از تهدیدات AI جلوگیری کنیم؟
جدیدتر چگونه با دیجیتال ساینیج فروش بیشتری داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • ایجاد حس خرید در مشتری
    روانشناسی فروشندگی برای فروش بیشتر
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • دوره ی آموزشی جامع سولوشن
    بسته ی جامع سولوشن
  • دوره ی جامع فروشندگان ممتاز - آموزش فروش و بازاریابی
    دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت