چگونه برای تعرفههای جدید آماده شویم؟
به نام خدا
آیا میدانید مدیرعامل یک شرکت تولیدی در آمریکا برای مواجهه با تعرفههای جدید چه اقداماتی انجام میدهد؟
یکی از وعدههای کلیدی دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتیاش، اعمال تعرفههای گسترده بر واردات بود. هدف از این کار افزایش تقاضا برای تولیدکنندگان آمریکایی بهجای تامینکنندگان چینی بود. کارلا تروتمان، مدیرعامل شرکت Electro Soft Inc، توضیح میدهد که اجرای این طرح، زمان، هزینه و هماهنگی زیادی میطلبد.
آشنایی با شرکت Electro Soft Inc
این گفتوگو بر اساس صحبتهایی با کارلا تروتمان، رئیس و مدیرعامل شرکت Electro Soft Inc. در پنسیلوانیا است. این شرکت در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی تخصصی فعالیت دارد. پیش از آن، کارلا در شرکت IKEA بهعنوان متخصص زنجیره تامین مشغول به کار بود. مصاحبه برای اختصار و واضحتر شدن ویرایش شده است.
ما وصله یک اقتصاد جهانی هستیم و فرهنگ تولید در داخل کشور به فراموشی سپرده شده است. همگان به فرزندان خود توصیه میکردند که به دانشگاه بروند و تحصیلات عالی داشته باشند.
اکنون در موقعیتی قرار گرفتهایم که رهبران سیاسی میخواهند تولید را افزایش دهند، اما ابتدا باید نیروی کار را ایجاد کنیم. نمیتوانید فقط یک آگهی منتشر کنید و انتظار داشته باشید که مردم بهسرعت وارد این عرصه شوند – ما باید افراد را در زمینه تولید آموزش دهیم.
مزایا و چالشهای تعرفهها
ایده استفاده از تعرفهها برای تقویت تولید ملی معقول به نظر میرسد، اما برپایی دوباره صنعتی که بسیاری تصور میکردند مرده است، کمی زمان میبرد.
شرکت Electro Soft Inc. که ۳۸ سال پیش توسط والدین من تاسیس شد، به کار تولید قراردادی میپردازد. تمرکز اصلی ما بر تولید آن چیزی است که من آن را مغز و سیستم عصبی مرکزی دستگاهها مینامم – چیزهایی مانند مونتاژ مدارهای چاپی، مونتاژ کابل، سیمکشی و موارد دیگر.
حوزه خاص ما تولید الکترونیک با میزان متنوع بالا و حجم پایین است. ما تولیدات گسترده مثل گوشیهای موبایل که شرکتهای بزرگی مثل Foxconn در آسیا انجام میدهند نداریم.
زنجیره تامین و تولید داخل
معمولاً مواد اولیهمان را از توزیعکنندگانی که در داخل کشور انبار دارند تهیه میکنیم. زنجیره تامین ما در سراسر جهان گسترده است، اما ارتباطی نزدیکتر و محلی برای تهیه بخش زیادی از قطعات داریم. بسیاری از قطعات از آسیا میآیند.
بیشتر مردم فکر میکنند تقریبا همه تجهیزات الکترونیکی در آسیا تولید میشود، اما وقتی محدودیتهایی مانند “خرید محصولات آمریکایی” وجود دارد یا زمانی که افراد میخواهند کنترل بیشتری بر مالکیت معنوی خود داشته باشند، آنها را در آمریکا تولید میکنیم زیرا اجرای نشانه های تجاری در خارج سختتر است.
مواقعی وجود دارد که مشتریان حجم بیشتری میخواهند و حاضرند اجازه دهند برخی قطعات بهطور مستقیم از آسیا بیاید، در این مواقع با تامینکنندگان در تایوان یا چین کار میکنیم.
چالشهای تعرفههای جدید
هنوز تاثیرات تعرفههای قبلی را احساس میکنیم، بنابراین آنها واقعاً در صنعت ما از بین نرفتهاند. برخی از تامینکنندگان ما موجودی اضافی وارد کردهاند، بهویژه با توجه به عدم قطعیتهای زنجیره تامین، بنابراین همچنان در حال کاهش آن موجودی هستند.
یکی از نگرانیهایی که اکنون داریم این است که شدت تعرفهها این بار چقدر خواهد بود. آیا تاثیری مالی وجود خواهد داشت زیرا دولت ترامپ میخواهد با تعرفهها سختگیرانهتر رفتار کند؟
حامیان تعرفهها به نظر میرسد فکر میکنند اجرای آنها باعث پرش و شکوفایی ناگهانی تولید داخلی میشود، اما واقعاً اینطور نیست.
اگر محصولی صنعتی دارید که آن را خارج از کشور تولید میکنید، تولید آن در اینجا بسیار گران تمام خواهد شد.
همه قالبها و تجهیزات شما در خارج از کشور هستند – پس حالا یا باید این تجهیزات را اینجا تهیه کنید یا ارسال کنید. برخی اتصالات ممکن است حتی با ماشینآلات آمریکایی کار نکنند. و به اپراتورهای ماشین نیاز دارید که باید آموزش ببینند.
اگر هر شرکتی در آمریکا بخواهد این کار را انجام دهد، پروژه بزرگی خواهد بود – مثل یک سوئیچ نیست که بتوانید بهسادگی آن را روشن کنید.
تشویق به رشد نیروی کار در حوزه تولید
در واقع من در حال تلاش برای تبلیغ شغلی در حوزه تولید در مدارس راهنمایی و دبیرستانها هستم و والدین و مشاوران تحصیلی دبیرستان را قانع میکنم که جوانان میتوانند در زمینه تولید پیشرفته کار کنند. حتی کتابی در این زمینه نوشتهام و همریاست اتحادیه تولید جنوب شرقی پنسیلوانیا را بر عهده دارم.
در حال بررسی هستم که اگر واقعاً شاهد افزایش تولید باشیم، این کارکنان از کجا خواهند آمد.
برنامهریزی برای آینده
همزمان با آمادهشدن برای تعرفههای جدید، بهطور مداوم با مشتریان خود در ارتباط هستیم چرا که بخشی از زنجیره تامین آنها هستیم.
سوالاتی مانند: «آیا قصد دارید موجودی نگه دارید؟ آیا طرح محصول را تغییر خواهیم داد؟ آیا میخواهید ما موجودی ایمنی اینجا نگه داریم؟ برنامه شما چیست؟» را مطرح میکنیم.
باید جهتگیری مشتریان را درک کنیم تا بتوانیم هرگونه تقاضای آینده را برآورده کنیم: آیا باید بیشتر در شرکت سرمایهگذاری کنیم؟ آیا نیاز به منابع بیشتر داریم؟
ما باید واقعاً بفهمیم که چه زمانی و به چه سمتی حرکت خواهند کرد تا بتوانیم انعطافپذیری لازم برای پاسخگویی به هر تقاضای احتمالی را داشته باشیم.
نمیتوانیم به سادگی یک سوئیچ را روشن کنیم – این باید یک برنامه هماهنگ شده باشد.
“`
در این محتوا، از لینکهای مرتبط استفاده شده است تا کاربران به محتوای اضافی مرتبط با موضوع دسترسی داشته باشند. در مجموع ۳ لینک به کار رفته است.
دیدگاهتان را بنویسید