چگونه از بمبگذاری M&A در ۲۰۲۵ بهرهبرداری کنیم؟
فعالیتهای ادغام و خرید (M&A) در سال ۲۰۲۵
در سال ۲۰۲۵، برخی کارشناسان رسانه و سرگرمی پیشبینی میکنند که شاهد افزایش فعالیتهای ادغام و خرید (M&A) خواهیم بود. این فعالیتها شامل خرید یا ادغام شرکتهای رسانهای مختلف است که میتواند صنعت رسانه و سرگرمی را بهطور قابل توجهی تغییر دهد.
عوامل موثر بر افزایش فعالیتهای M&A
یکی از عواملی که ممکن است باعث افزایش این فعالیتها شود، تصمیمات شرکتهایی مثل Comcast برای جدا کردن برخی از شبکههای کابلی خود مانند CNBC و MSNBC به یک شرکت جدید با نام SpinCo است. این شرکت جدید برنامه دارد که با خرید دیگر شبکههای کابلی رشد کند و انتظار میرود این حرکت باعث افزایش معاملات در این زمینه شود.
عامل دیگری که میتواند باعث تحریک فعالیتهای M&A شود، ادغام مورد انتظار Skydance Media با شرکت Paramount Global است. این ادغام شامل ترکیب شرکت تولیدی دیوید الیسون، که بهخاطر تولید فیلمهایی مانند “Top Gun: Maverick” معروف است، با داراییهای Paramount مثل استودیو فیلمسازی مشهور، اخبار CBS و شبکههای کابلی مانند MTV و Nickelodeon است. پیشبینی میشود Paramount برخی از داراییهای خود را همزمان با این ادغام به فروش برساند.
پایان عصر تلویزیون اوجی و تاثیر آن بر M&A
یکی دیگر از موضوعاتی که ممکن است باعث داغتر شدن بازار M&A شود، پایان عصر تلویزیون اوجی (Peak TV) است. با کاهش تعداد تأمینکنندگان مستقل تلویزیونی، انتظار میرود که برخی شرکتهای تولید پا به صحنه بیایند یا ادغام شوند. به عنوان نمونه میتوان به ادغام اخیر شرکت SpringHill متعلق به لبرون جیمز، که بر روی ورزش تمرکز دارد، با شرکت Fullwell 73 اشاره کرد. Fullwell 73 همان شرکتی است که پشت صحنه تولید برنامه “کارداشیانها” قرار دارد.
نقش شرکتهای بزرگ فناوری در بازار رسانه
در حالی که شرکتهای بزرگ فناوری به یکی از بازیگران بزرگ عرصه سرگرمی و حتی حق پخش ورزشها تبدیل شدهاند، نمیتوان انتظار داشت که ناجی شرکتهای رسانهای و سرگرمی باشند که با مشکلات روبهرو هستند. به گفته یکی از سرمایهگذاران حوزه رسانه و سرگرمی، الکس ایوسیلیویچ، این شرکتها دریافتند که میتوانند بدون خرید کل شرکتها به منافع دست یابند. به عنوان مثال، برای دستیابی به حق پخش NBA نیازی به خرید شرکت Warner نیست.
پیشبینی تغییرات در سال ۲۰۲۵
نشریه Business Insider با چندین سرمایهگذار و مشاور رسانهای و سرگرمی گفتگو کرده است که درباره معاملات احتمالی سال ۲۰۲۵ و بعد از آن نظر دادهاند. برخی از این افراد به دلیل حفظ روابط تجاری به صورت ناشناس باقی ماندند، اما هویت آنها توسط Business Insider مشخص است.
با توجه به تحولات و پیشبینیهای مختلف در بازار، سال ۲۰۲۵ میتواند سالی سرشار از تغییرات اساسی در صنعت رسانه و سرگرمی باشد. این تغییرات فرصتها و چالشهای زیادی به همراه خواهد داشت و باید دید که چگونه شرکتهای مختلف خود را با این شرایط تطبیق خواهند داد.
نکات پایانی
در نهایت، هرچند که بسیاری از شرکتها و سرمایهگذاران چشم به معاملات و پروژههای بزرگ دوختهاند، همچنان باید به استراتژیهای مدیریتی دقیق و مناسبی روی آورد تا بتوان از این تغییرات به بهترین نحو بهره برد. روان بودن این تحولات همچنین میتواند بر روی تولید محتوا، حق پخشها، و حتی نحوه دسترسی مخاطبان به محتواها تأثیرگذار باشد. بنابراین، همه این عوامل میتواند بر روی روند و مسیر صنعت رسانه و سرگرمی تأثیر بگذارد.
برای یادگیری بیشتر درباره تولید محتوا در اینستاگرام و کاهش نرخ چرن در کسب و کار مراجعه نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید