جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه با هوش مصنوعی شغل پیدا کنیم؟

چگونه با هوش مصنوعی شغل پیدا کنیم؟

آذر ۲۷, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین ، تبلیغات
197 بازدید

شرکت‌ها در تلاش برای مقابله با جستجوی شغلی با استفاده از هوش مصنوعی

امروزه بسیاری از شرکت‌ها در تلاش‌اند تا از روند فزاینده استفاده از هوش مصنوعی در مراحل جستجوی شغلی جلوگیری کنند. گزارشی از ورک‌دی نشان می‌دهد که ۷۲% از مدیران در حال افزایش استانداردهای خود برای استخدام هستند. اما چرا اینطور است؟ آیا هوش مصنوعی قرار نبود فرآیند جستجوی شغلی را آسان کند؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا حالا پیدا کردن شغل جدید سخت‌تر شده است؟ بیایید به این موضوع بپردازیم.

چالش‌ها و نگرانی‌ها

یکی از دلایل اصلی افزایش استانداردهای استخدام توسط شرکت‌ها، استفاده گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی توسط متقاضیان شغلی است. این ابزارها به افراد کمک می‌کنند تا رزومه‌های جذاب‌تری بنویسند و در مصاحبه‌های شغلی بهتر عمل کنند. اما از سوی دیگر، این موضوع باعث افزایش مشکوکیت شرکت‌ها نسبت به واقعی بودن اطلاعات متقاضیان شده است.

به باور کارشناسان بازار کار، مدیران استخدام به دنبال متقاضیانی هستند که به کمک هوش مصنوعی مدارک و مهارت‌هایشان را بهبود داده‌اند. این موضوع سبب شده تا استانداردها برای مصاحبه و نهایتاً استخدام جدید بالاتر روند. استخدام‌کنندگان بر این باورند که این تغییرات بازار کار را رقابتی‌تر کرده و انتخاب‌ها حتی تنگ‌تر از قبل خواهد شد؛ به خصوص که بیشتر شرکت‌ها خود نیز به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای غربالگری متقاضیان روی می‌آورند.

افزایش استانداردها و استفاده از هوش مصنوعی

مطالعه‌ای دیگر نشان داده که ۷۷% از شرکت‌ها قصد دارند در سال آینده استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند جذب نیرو را افزایش دهند. همچنین، ۶۳% از تصمیم‌گیران استخدام اظهار داشته‌اند که در حال حاضر از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از فرآیند جذب نیرو استفاده می‌کنند، که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

جف هایمن، یک کاریاب باتجربه و مدیرعامل شرکت “Recruit Rockstars”، می‌گوید استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در بین مدیران استخدام برای بررسی تعداد زیادی از افراد با شرایط ایده‌آل، در حال افزایش است. او اشاره می‌کند که قضاوت انسانی هنوز اهمیت دارد، اما برای کاهش تعداد متقاضیان از ۵۰۰ نفر به ۵۰ نفر باید از جایی شروع کرد.

رقابت شغلی بیشتر در آینده

تیم ساکت، مدیرعامل شرکت HRU Technical Resources، می‌گوید برخی از شرکت‌ها در حال آزمایش نرم‌افزارهای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند تقلب در رزومه‌ها را شناسایی کنند. او معتقد است که این فناوری می‌تواند تا اواسط سال ۲۰۲۵ به فناوری‌های اصلی تبدیل شود و بازار کار را رقابتی‌تر کند.

به گفته‌ی ساکت، زمانی که بیشتر متقاضیان با استفاده از هوش مصنوعی برای تطابق بهتر با شغل‌ها و بهبود شبکه‌های ارتباطی خود تلاش خواهند کرد، روند استخدام حتی سخت‌تر از قبل خواهد شد.

کاهش تعداد مصاحبه‌ها

بر اساس نظرسنجی Employ، نسبت مصاحبه به پیشنهاد شغلی در شرکت‌ها در ماه جولای کاهش یافته است، که نشان می‌دهد شرکت‌ها قبل از تصمیم‌گیری نهایی تعداد کمتری از متقاضیان را مصاحبه می‌کنند. هایمن اشاره می‌کند که مصاحبه‌های شغلی طولانی‌تر و متعمق‌تر شده‌اند تا واقعاً توانایی‌های کاندیدها را فراتر از رزومه‌های زیبا آزمایش کنند.

سرریز اطلاعات و نگرانی کارفرمایان

ساکت و هایمن اظهار داشتند که کارفرمایان به دلیل وسعت زیاد اطلاعاتی که توسط متقاضیان با استفاده از هوش مصنوعی ارسال می‌شود، علاقه‌ای به کاربرد هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای برتری ندارند. گزارش ورک‌دی نشان می‌دهد که درخواست‌های شغلی در نیمه اول سال جاری چهار برابر سریع‌تر از فرصت‌های شغلی رشد کرده‌اند و استخدام‌کنندگان باید ۱۷۳ میلیون درخواست را پردازش کنند، در حالی که تنها ۱۹ میلیون درخواست شغلی وجود داشته است.

نتیجه‌گیری

استفاده از هوش مصنوعی در جستجوی شغلی بدون شک فرصت‌ها و چالش‌های خودش را دارد. از یک سو، این فناوری می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا شانس بیشتری برای پیشرفت داشته باشند. از سوی دیگر، شرکت‌ها برای اطمینان از دریافت واقعی‌ترین اطلاعات ممکن از سوی متقاضیان، معیارهای خود را بالاتر می‌برند. در فضای رقابتی آینده، احتمالاً توانایی‌های واقعی و انسانی بیش از پیش به چشم خواهند آمد. در نهایت، باید دید که چگونه تعادل میان استفاده از فناوری و ارزیابی‌های انسانی برقرار خواهد شد.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه با هوش مصنوعی شغل پیدا کنیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه Airbnb در دنیا رشد میکند؟
جدیدتر چگونه فرهنگ سازمانی در دورکاری را تقویت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • دوره ی جامع راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
    آموزش راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
  • 14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
    14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
  • دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
    دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت