جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه مدیران خوب را انتخاب کنیم؟

چگونه مدیران خوب را انتخاب کنیم؟

دی ۱۰, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
آموزش های مرجع ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین ، برندینگ
209 بازدید

واقعیت‌های مربوط به ارتقاء شغلی

تا به حال فکر کردید که چطور باید افراد مناسب رو برای مدیریت انتخاب کرد؟ این سوالیه که کسب‌وکارها از همون روزهای اولی که سلسله‌مراتب شرکتی به وجود اومد، باهاش دست و پنجه نرم کردن. توی زمان‌های ابتدایی انقلاب صنعتی، صاحبان کارخانه‌ها یه رویکرد خیلی ساده داشتن: فقط مردهای خونواده‌شون رو برای نظارت انتخاب می‌کردن، حتی اگه پسرا یا برادزاده‌هاشون هیچ اطلاعی از اون صنعت نداشتن.

تاریخچه ارتقاء شغلی

این ایده بدی بود و از اون زمان تاکنون، ما یه قرن و نیم رو صرف بهبود هنر و علم ارتقاء شغلی کردیم. روزهای پارتی‌بازی و طرفداری از آشنا به‌خاطر ارتباطات خانوادگی، تا حد زیادی به‌جاش با سیستمی جایگزین شد که به‌دنبال شایسته‌سالاری بود: یه فرایند به دقت بررسی شده که شامل کمیته‌های جست‌وجو، توصیف شغل‌ها، ارزیابی عملکرد و بررسی مراجع میشه که سال به سال هم پیچیده‌تر میشه.

نتایج تحقیقات جدید

اما چی می‌شه اگه هنوز هم داریم راه رو اشتباه می‌ریم؟ این نتیجه‌گیری یه مطالعه‌ی جدید هست که توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شده. محققان در برخی موارد متوجه شدن که روش‌های غالبی که کسب‌وکارها از اون برای ارتقاء مدیران استفاده می‌کنن، به قدری بد هستن که اگه اسم‌ها رو از توی کلاه انتخاب کنن بهتر است!

روش‌های تحقیق

برای مطالعه ارتقاء شغلی، محققان یه سری آزمایشات هوشمندانه انجام دادن. افراد رو به گروه‌های سه نفره تقسیم کردن—یه مدیر و دو کارگر—و بهشون مشکلات مختلفی دادن تا به‌طور مشترک حل کنن. کار مدیر این بود که وظایف رو تخصیص بده، کارگران رو انگیزه بده و پیشرفت گروه رو نظارت کنه؛ و کار کارگران این بود که وظایفی که از مدیرشون گرفتن رو انجام بدن.

خود-ارجاعی و انتخاب مدیران

حالا متغیر چیه؟ در برخی گروه‌ها، مدیران به‌صورت تصادفی از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شن. اما در گروه‌های دیگه، مدیران براساس ترجیحات خودشون انتخاب می‌شن. محققان این رو “خود-ارجاعی” می‌نامن: افرادی که بیشترین اشتیاق رو برای تبدیل شدن به مدیر دارن، مدیر می‌شن. خود-ارجاعی، به‌طور جالبی، یکی از روش‌های اصلیه که شرکت‌ها در دنیای واقعی برای انتخاب مدیران استفاده می‌کنن.

عملکرد و اعتقاد به خود

اما مطالعه نشون داد که گروه‌هایی که مدیرانشون به انتخاب خودشان بودند عملکردی بدتری نسبت به گروه‌هایی که مدیران تصادفی انتخاب شده بودند داشتن. و اینجا یه تناقض بزرگ تو دل زندگی شرکتی هست: افرادی که بیشتر از همه دوست دارن مدیر بشن، اغلب بدترین مدیرها می‌شن.

ویژگی‌های مدیران نامناسب

دیوید دمینگ، یکی از نویسندگان مطالعه و یه اقتصاددان در مدرسه کندی هاروارد، میگه: “ماجرا به اعتماد به نفس بیش از حد بعضی افراد در مورد توانایی‌های مدیریتی خودشون برمی‌گرده. شما ممکنه فکر کنید که با افراد خیلی خوب می‌تونید کار کنید، در حالی که واقعاً اینطور نیست.”

معیارهای انتخاب مدیران

اما این به این معنی نیست که دمینگ و همکارانش فکر می‌کنن شرکت‌ها باید مدیران رو به‌صورت تصادفی انتخاب کنن. در مطالعه، بعضی از معیارها به‌طور موفقیت‌آمیز پیش‌بینی می‌کرد که آیا کسی مدیر خوبی خواهد بود یا نه. یکی از اونها، عملکرد فرد به‌عنوان یه کارگر عادی بود، اونطور که توسط امتیاز فردی اونها در انواع وظایف حل مسئله اندازه‌گیری می‌شد.

آزمون‌های مؤثر برای انتخاب مدیران

این ممکنه به‌نظر یه موضوع بدیهی بیاد—انتخاب مدیران براساس توانایی مدیریتی‌شون—اما متأسفانه، اینطور نیست. دمینگ اشاره می‌کنه که شرکت‌ها بندرت سرپرستان احتمالی رو بر اساس وظایف واقعی‌ای که انتظار می‌ره انجام بدن ارزیابی می‌کنن. “این خیلی واضح به نظر می‌رسه” می‌گه. “ولی ما این کار رو انجام نمی‌دیم.”

نتیجه‌گیری

وقتشه که شرکت‌ها این موضوع رو بپذیرن که مدیریت یه مهارت خاص خودشه—یکی که می‌تونه به طور مؤثری اندازه‌گیری و ارزیابی بشه. ممکنه به همین سادگی باشه که به کاندیداهای مدیریتی یه آزمون تخصیص منابع بدیم. دیوید دمینگ تاکید می‌کنه: “درس خیلی ساده—تقریباً بیش از حد ساده—اینه: اگه می‌خواید پیش‌بینی کنید که چه کسی مدیر خوبی خواهد شد، بذارید چند نفر رو مدیریت کنه و عملکردشون رو به‌نیرو و دقیق اندازه‌گیری کنید.”

برای آشنایی بیشتر با فرآیندهای موفق در مدیریت و بازاریابی، می‌توانید به مطلب چگونه CRM رشد مشتریان را تضمین می‌کند؟ و همچنین چگونه فرهنگ سازمانی در دورکاری را تقویت کنیم؟ مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه مدیران خوب را انتخاب کنیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه پنتری جذاب بسازیم؟
جدیدتر چگونه Reddit IPO را با موفقیت برگزار کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • دوره ی جامع آموزش نورومارکتینگ - بازاریابی عصبی
    دوره ی جامع نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی)
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • فروش لباس در اینستاگرام
    بازاریابی محتوا برای فروش لباس در اینستاگرام
  • دوره ی آموزشی جامع سولوشن
    بسته ی جامع سولوشن
  • دوره ی جامع آموزش کپی رایتینگ
    دوره جامع کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی - از صفر تا صد
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت