جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه ربات تحویل ارزان قیمت بسازیم؟

چگونه ربات تحویل ارزان قیمت بسازیم؟

آذر ۲۱, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
114 بازدید

ربات هوشمند با هدف کاهش هزینه‌های تحویل در تجارت الکترونیک

در روز سه‌شنبه، یک استارت‌آپ در منطقه خلیج سان فرانسیسکو از یک ربات تحویل با هزینه پایین رونمایی کرد که به نظر می‌رسد راه‌حلی برای کاهش هزینه‌های بالای تحویل محصولات سفارش داده شده به صورت آنلاین باشد.

این ربات چهار چرخ که توسط شرکت Vayu Robotics ساخته شده، به جای استفاده از فناوری گران‌قیمت LiDAR، از مدلی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و سنسورهای پسیو استفاده می‌کند.

LiDAR (لیدار) یک فناوری حسگر از راه دور است که از نور لیزر برای اندازه‌گیری فاصله‌ها و ایجاد تصاویر با وضوح بالا از اشیاء و محیط‌ها استفاده می‌کند. این فناوری پالس‌های لیزر را منتشر و سیگنال‌های برگشتی را تشخیص می‌دهد که به آن امکان نقشه‌برداری و تحلیل دقیق سه‌بعدی از اهداف می‌دهد.

نوآوری امیدوارکننده

Vayu در بیانیه‌ای توضیح داد که ربات‌های موبایل سنتی به سنسورهای گران‌قیمت LiDAR و ماژول‌های نرم‌افزاری که برای انجام یک کار طراحی شده‌اند، تکیه دارند. این موضوع به سخت‌افزارهای گران و نرم‌افزارهای شکننده‌ای منجر می‌شود که قادر به مدیریت سناریوهای جدید نیستند.

مدل بنیادی Vayu که بر پایه یادگیری ماشینی و سنسور پسیو قدرتمند است، نیاز به LiDAR را از بین می‌برد. در نتیجه، ربات تحویل Vayu به صورت خودکار بدون نیاز به پیش‌نقشه‌برداری از جاده‌ها عمل می‌کند. این ربات می‌تواند در داخل فروشگاه‌ها و خیابان‌های شهری حرکت کند و بسته‌ها را در حیاط یا ایوان تخلیه کند و تا ۱۰۰ پوند بار را با سرعت کمتر از ۲۰ مایل در ساعت حمل کند.

به گفته شرکت، ربات‌های تحویلی آنها در حال حاضر در کاربردهای واقعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آن‌ها اخیراً قراردادی با شرکتی در حوزه تجارت الکترونیک بسته‌اند تا ۲,۵۰۰ ربات را برای تحویل فوق‌سریع کالا به کار بگیرند و مشتریان تجاری مشابهی نیز در برنامه‌های آینده آن‌ها قرار دارند.

ربات‌های Vayu در سطح جهان به عنوان یک نوآوری امیدوارکننده در زمینه تحویل خودکار ارزیابی می‌شوند که با استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای کم‌هزینه، جایگزین جذابی برای سیستم‌های مبتنی بر LiDAR ارائه می‌دهند.

شتاب‌دهی به استفاده از ربات‌ها

طبق گفته رُب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، اگر فناوری Vayu به صورت گسترده کار کند، هزینه این دسته از ربات‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و به استقرار سریع‌تر آنها در مناطقی که استفاده از این ربات‌ها منطقی است کمک می‌کند.

در حالی که سنسورهای LiDAR از دوربین‌ها و رادارها گران‌تر هستند، این سنسورها مزایای ایمنی مهمی دارند. سام ابو‌السامید، تحلیلگر اصلی برای e-mobility در Guidehouse Insights توضیح می‌دهد که رادار یا LiDAR در ترکیب با دوربین‌ها از نظر ایمنی بهتر است.

چالش‌های تنظیمی و عملیاتی

کاهش هزینه قطعات تنها روشی نیست که ربات‌های Vayu می‌توانند به کاهش هزینه‌های شرکت‌ها کمک کنند. سنسورهای پسیو معمولاً نیاز به نگهداری کمتری دارند و دوام بیشتری دارند که به کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش قابلیت اطمینان کمک می‌کند. اما ممکن است دقت و جزئیات این سنسورها کمتر از سیستم‌های LiDAR باشد و بر توانایی Vayu برای ناوبری و تشخیص موانع تأثیر بگذارد. از طرفی، تدوین الگوریتم‌های AI قوی برای جایگزینی LiDAR یک چالش فنی و پرهزینه است که نیاز به سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه دارد.

از دیگر چالش‌های ربات‌های تحویلی می‌توان به موانع تنظیمی و عملیاتی اشاره کرد. برخی شهرها قوانین خاصی درباره مکان‌هایی که این ربات‌ها می‌توانند عمل کنند، دارند و ممکن است در راهروهای دوچرخه یا پیاده‌رو‌ها مجاز نباشند. همچنین ممکن است دشواری‌هایی در تغییر قوانین حمل‌ونقل وجود داشته باشد و یا نیاز به داشتن فردی برای دریافت کالا در مقصد باشد.

فرصت‌های موجود

با وجود چالش‌های پیش‌روی ربات‌های تحویل، Vayu هنوز فرصت‌های بیشماری را می‌بیند. مزیت هزینه‌ای آن به این ربات‌ها امکان ورود به بازارهای جدید از جمله کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را می‌دهد که قبلاً به دلیل هزینه بالا قادر به استفاده از راه‌حل‌های تحویل رباتیک نبوده‌اند.

همچنین فرصت‌هایی برای همکاری و مشارکت با سایر شرکت‌های فناوری برای افزایش قابلیت‌های Vayu و گسترش کاربردهای آن وجود دارد. فناوری این شرکت منعطف است و می‌تواند در انواع مختلف ربات‌ها به کار رود.

اما این فرصت‌ها با خطراتی نیز همراه هستند، از جمله نیاز به پیمایش در مناظر قانونی، تضمین پذیرش بازار و مقابله با رقابت از سوی شرکت‌هایی که از فناوری‌های حسگر پیشرفته استفاده می‌کنند. برای موفقیت، Vayu باید همیشه یک قدم جلوتر از پیشرفت‌های تکنولوژیک باشد و به‌طور مداوم بهبودهای لازم را برای مقابله با تهدیدات امنیتی بالقوه ارائه دهد.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing) > چگونه ربات تحویل ارزان قیمت بسازیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
چگونه هزینه های امنیتی مدیران را کاهش دهیم؟
قدیمی تر چگونه جستجوی هوش مصنوعی CX را متحول می‌کند؟
جدیدتر چگونه با هوش مصنوعی فروش خود را افزایش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • دوره ی جامع راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
    آموزش راه اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
  • فیلم کلاس آنلاین بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
    فیلم کلاس بازاریابی محتوا به روش عصبی هیجانی
  • دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
    دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • 14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
    14 نکته کلیدی برای تولید محتوا
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت