چگونه در سال ۲۰۲۴ از تبلیغات استریم بهره ببریم؟
نقش تبلیغات دیجیتال در صنعت استریمینگ
در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال نسبت به گذشته نقش پررنگتری پیدا کردهاند و این موضوع به ویژه در صنعت استریمینگ یا پخش اینترنتی محتوا به وضوح دیده میشود. حالا سرویسهای بزرگی چون نتفلیکس، دیزنی+ و مکس (Max) که اوایل کار با مدل بدون تبلیغات فعالیت میکردند، اکنون نسخههایی با حمایت تبلیغاتی از خود ارائه میدهند که نسخههای ارزانتری هم هستند. در حال حاضر سرویسهایی مانند آمازون پرایم ویدیو نیز تبلیغات را فعال کردهاند که این موضوع بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است.
تغییرات در محبوبیت نسخههای تبلیغاتی
طبق گزارشی از EMARKETER، انتظار میرود تا سال ۲۰۲۴ تبلیغات استریمینگ نیمی از اندازه تبلیغات تلویزیونی معمولی را تشکیل دهند و تا سال ۲۰۲۷ به برابری برسند.
موفقیت نسخههای تبلیغاتی دیزنی+
واقعیت این است که در حال حاضر در آمریکا، حدود ۶۰% از مشترکین جدید دیزنی+ به تماشای نسخههای تبلیغاتی روی آوردهاند که این مدل تبلیغاتی ۳۷% از کل مشترکین در آمریکا را تشکیل میدهد. حتی خدمات رایگانی مثل توبی (Tubi) متعلق به فاکس، پلاتو تیوی (Pluto TV) متعلق به پارامونت و کانال روکو (Roku Channel) نیز امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند و بر اساس گزارش نیلسن سهم آنها در ماه جولای ۱۴.۸% از میزان تماشای کاربران را به خود اختصاص داد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مدل درآمد دوگانه: ترکیب تبلیغات و اشتراک
همانطور که جاناتان میلر، یکی از مدیران باسابقه صنعت رسانه، معتقد است، ترکیب تبلیغات و اشتراک میتواند به عنوان مدل درآمد دوگانه موفق باقی بماند. در حقیقت تبلیغات علاوه بر ارائه برنامههای ارزانتر و جلوگیری از بهاشتراکگذاری رمز عبور، یکی از راههای موثر برای پایدار نگهداشتن سرویسهای استریمینگ است.
تحولات محتوا در سرویسهای استریمینگ
تبلیغات استریمینگ همچنین به محتوایی که سرویسها ارائه میدهند نیز شکل داده است. این روزها شاهد بیشتر شدن برنامههای ورزشی و سایر برنامههای زنده هستیم زیرا این نوع از محتوا میتواند مخاطبان بسیاری را جذب کند و در نتیجه تبلیغات بیشتری نیز دریافت کند. برای مثال مبارزه مایک تایسون و جیک پاول که در تاریخ ۱۵ نوامبر در نتفلیکس پخش شد، علیرغم مشکلات فنی برخی، موفقیتی برای نتفلیکس به حساب میآید چون توانست نشان دهد که این پلتفرم قدرت جذب مخاطبان زیادی به طور همزمان را دارد.
افزایش میزان تبلیغات در سرویسها
تحمل تماشاگران برای تبلیغات به مرور زمان و همراه با افزایش تعداد تبلیغات آزمایش میشود. بر اساس گزارش MediaRadar، میزان نمایش تبلیغات در سرویسهای پشتیبانیشده توسط تبلیغات در طول سال گذشته افزایش یافته است.
چشمانداز تبلیغات تا سال ۲۰۲۵
اگرچه برخی کمپانیها، از جمله آمازون و وارنر بروز دیسکاوری (Warner Bros. Discovery)، قصد دارند از سال ۲۰۲۵ تبلیغات بیشتری را به نمایش بگذارند، اما هنوز هم بار تبلیغاتی آنها نسبت به رقبا کمتر است. مدیران این شرکتها معتقدند که هنوز فضای بیشتری برای رشد از دیدگاه نمایش تبلیغات وجود دارد.
تعامل با مخاطبان: کلیدی برای موفقیت
یکی از مزایای بزرگ تبلیغات دیجیتال، امکان تعامل مستقیم با مخاطبان است. تبلیغکنندگان در حال تلاش برای افزایش تعامل کاربران با تبلیغات هستند تا به سادگی یک تبلیغ دیده نشود بلکه از کاربران خواسته شود تا اقداماتی انجام دهند، مثلا کلیک بر روی یک کد QR یا اضافه کردن محصولی به سبد خریدشان. این نوع تبلیغات تعاملی به تدریج قیمت بالاتری نسبت به تبلیغاتی که تنها دیده میشوند پیدا کردهاند و در زمانی که قیمت تبلیغات استریمینگ کاهش پیدا کرده، این امر اهمیت دارد.
چگونه با دیجیتال ساینیج فروش بیشتری داشته باشیم؟
نیاز به تعامل بیشتر
در نهایت هدف اصلی شرکتها این است که تبلیغات به میزان قابل توجهی تعاملی شوند تا برندها از تعامل بیشتر کاربران با خودشان بهرهمند شوند. Krishan Bhatia از NBCUniversal گفته است که این تعامل میتواند به افزایش زمانی که کاربران با برندهای شما سپری میکنند، منجر شود که خود به نوعی تبلیغ و معرفی برند را تقویت میکند.
دیدگاهتان را بنویسید