رازهای موفقیت در بازاریابی اینفلوئنسری
شبکه تبلیغاتی که اینفلوئنسرها، برندها و مخاطبان را بر روی یک پلتفرم عملکردی متصل میکند
در دنیای بازاریابی مدرن، مفهوم «اینفلوئنسر» به گروه متنوعی از افرادی اطلاق میشود که با استفاده از شبکههای اجتماعی گسترده خود، محصولات یا خدمات را به مخاطبانی معرفی میکنند که به یادگیری بیشتر در مورد آنچه تبلیغ میشود، علاقهمندند. اینفلوئنسرها، بر اساس نوع محصولات مورد علاقه و اندازه مخاطبانشان، به دستههای مختلفی تقسیم میشوند.
تحقیقات نشان میدهد که بیش از ۱۷٪ از کسبوکارهای خردهفروشی اکنون بر روی سرمایهگذاری بودجههای بازاریابی خود در این کانال متمرکز هستند و ۹۰٪ از مصرفکنندگان به صورت هفتگی با اینفلوئنسرها تعامل دارند. طبق گزارش Influencer Marketing Hub، این روند همچنان در حال رشد است و پیشبینی میشود صنعت بازاریابی اینفلوئنسر تا پایان ۲۰۲۲ به ۱۶.۴ میلیارد دلار برسد.
جامعه اینفلوئنسرها
به گفته هکتور پانتازوپولوس، همبنیانگذار و مدیر ارشد کسبوکار SourceKnowledge، اینفلوئنسرها مخاطبانی ایجاد میکنند که به خرید محصولاتی که تبلیغ میکنند برای بهرهمندی از تخفیف یا پیشنهاد ویژه علاقهمندند. اینفلوئنسرها میتوانند به صورت مستقل یا مرتبط با برندهای خاص عمل کنند. در جامعه اینفلوئنسرها، برخی با یکدیگر شبکهای تشکیل میدهند که به بازاریابان متصل میشود تا با مخاطبان خاص ارتباط برقرار کنند.
تا کنون، این شرکت بر اساس ارجاعات دعوتی برای پذیرش اعضای جدید هدایت میشد. اما از اواخر سپتامبر، شرکت شروع به پذیرش اینفلوئنسرهای تازه و بهرهبردار نموده تا به تقاضای روزافزون خردهفروشان پاسخ گوید.
گسترش حوزههای نفوذ
با توجه به تورم بیسابقه و رکود اقتصادی که ممکن است در حال حاضر وجود داشته باشد یا نزدیک باشد، مصرفکنندگان به طور فعال به دنبال معاملات ویژه هستند. کار با اینفلوئنسرهای متمرکز بر پیشنهادات ویژه راهی عالی برای برندهاست تا در مقابل مخاطب خود بایستند که ممکن است به فکر کاهش هزینههای تبلیغاتی باشند.
شبکه تبلیغاتی وب باز، دستیابی افزایشی برای خردهفروشان و افزایش درآمد برای ناشران را تقویت میکند. این شبکه محتوای معتبر و متمرکز بر پیشنهادات ویژه را تسهیل میکند تا اینفلوئنسرها بتوانند کسبوکار خود را توسعه دهند و دنبالکنندگانشان معاملات خوبی بر روی برندها و محصولات مورد علاقهشان پیدا کنند.
معرفی گروههای مختلف اینفلوئنسرها
بازاریابی اینفلوئنسری اکنون به یکی از عوامل اصلی تجاری برای برندهای بزرگ و خردهفروشان کوچک تبدیل شده است. اما فرآیند به سرعت تبدیل به فروش نمیشود. برای برقراری ارتباط با دنبالکنندگان وفادار زمان لازم است. با ترکیب مناسب از اینفلوئنسرها، برندها میتوانند توجه قابل توجهی از سوی مشتریان دریافت کنند.
اینفلوئنسرهای “نانو” جایگزینی برای بازاریابی سنتی اینفلوئنسری پرداختی هستند که به عنوان ماکرو-اینفلوئنسر شناخته میشوند. کسانی که در رده “نانوی” قرار دارند معمولاً درآمد کمی دارند یا اصلاً ندارند و به جای آن محصولات یا خدمات رایگان دریافت میکنند. رده “ماکرو” عموماً بیش از نیم میلیون تا یک میلیون دنبالکننده دارد و حضور گستردهای در شبکههای اجتماعی دارد.
طرز کار پلتفرم
یکی از بخشهای توسعه SourceKnowledge شامل بهکارگیری آژانسهای دیگر در زمینه کسبوکار اینفلوئنسر است. یکی از نمونهها، برنامه تبلیغاتی همکارانه MyDealAddiction است که در فیسبوک فعال است و در برنامه Associates آمازون مشارکت دارد.
همکاری با شبکه اینفلوئنسر SourceKnowledge به آنها کمک کرده است که با خردهفروشهای متنوعی همکاری کنند و نتایج رضایتبخشی را ایجاد کنند. این شبکه بر روی مدل درآمدی پرداخت براساس کلیک کار میکند که اینفلوئنسرها برای هر کلیک معتبری که دریافت میکنند پرداختی دریافت میکنند، نه تنها بر اساس کمیسیون.
جمعبندی
به طور کلی، شبکههای تبلیغاتی که اینفلوئنسرها، برندها و مخاطبان را متصل میکنند، ابزاری قدرتمند برای دستیابی به نتایج بازاریابی مطلوب محسوب میشوند. این تکنولوژی و ارتباطات نه تنها به برندها کمک میکند تا به مصرفکنندگان خاصی دست یابند، بلکه برای اینفلوئنسرها نیز فرصتی برای ارتقای کسبوکار و درآمدشان فراهم میکند. استفاده از این شبکهها به کسبوکارها اجازه میدهد تا به جلب توجه و افزایش فروش دست یابند و همچنین در مدیریت موثر هزینههای بازاریابی موفقتر باشند.
دیدگاهتان را بنویسید