مارکتینگ به روش کراس سلینگ Cross Selling
توی ویدیو امروز میخوام روش کراس سلینگ رو بهتون یاد بدم که به کمک اون یاد میگرید به ازای هر فروش بیشتر سود کنید. یعنی بیشتر بفروشید
سلام به همه ی شما دوستان.
اینجا ممتاز کلاب جایی که آموزش های مفیدی رو در حوزه بازاریابی به شما آموزش میدیم. و خب سعی داریم همه ی محتواهامون رو در فرمت های متنی تصویری و صوتی براتون قرار بدیم.
حالا این زیر ویدیو این آموزش رو مشاهده میکنید اما بعدش اگر دوست داشتید متن رو هم بخونید:
کراس سلینگ یعنی چی؟
دوستانی که در خارج از کشور اگر به فروشگاه های مکدونالد سر زده باشند شاید تجربه کرده باشن که مثلا وقتی میخوای یه همبرگرد رو سفارش بدی ۲ دلار یه پیشنهاد بهت میده که یه همبرگرد و نوشابه و سیب زمینی رو با هم بخر ۴ دلار که خیلی به صرفس.
یعنی سیستم مارکتینگ مک دونالد اومده چیکار کرده؟
اومده خوراکی های جانبی و تکمیل کننده ی محصولش رو به شما پیشنهاد داده برای خرید.
به این میگن کراس سلینگ یا همون فروش جانبی که یعنی به مشتری هات محصولات جانبی رو در کنار خرید اصلیشون بفروشی
حالا کلی مثال میشه زد مثلا فرض کن تعمیرکار ماشین هستی و یکی میاد برای تعمیر کاربراتور ماشین و تو در کنارش میای بهش روغن هم میفروشی
یا لپتاپ میفروشی و میای در کنارش به مشتری پیشنهاد خرید کیف لپتاپ و فن خنک کننده لپتاپ هم میدی.
یا حتی وقتی میریم موبایل بخریدم خیلی وقتها همراهش قاب موبایل هم میخریم که در واقع لوازم جانبی و مکمل برای اون مصصول اصلی حساب میشه.
به مجموعه ی این رفتار ها میگن کراس سلینگ. (Cross Selling)
توی مطالب بعدی بهتون این رو یاد میدم که چطور روی وبسایتتون بتونید این استراتژی رو پیاده کنید.
واسه من کامنت بذارید بگید شما چه ایده هایی دارید که در کنار محصولتون لوازم جانبی اون رو بفروشید؟
امیدوارم توی فروشتون با استراتژی کراس سلینگ کلی بفروشید و بتروکونید.
من محمد امین هستم از ممتاز کلاب و حال و احوال خوبی رو برات آرزو میکنم.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.