۵ استراتژی مارکتینگ برای بیزینس های محلی:
سلام به همه ی شما دوستان عزیز. توی ویدیو امروز میخواهیم در مورد کسب و کار های محلی برای شما صحبت کنیم.
خیلی زود میریم سراغ ویدیو پیش نمایش این آموزش:
و اما متن ویدیو بالا:
۵ استراتژی های مارکتینگ برای بیزینس های محلی
شاید فکر کنید نسبت به بیزینس های جهانی ضعیف تر هستید
چون محدود به یه محل هستید ولی بیزینس های سراسری و جهانی و کشوری میتونن به همه جا روش داشته باشن.
ولی نکته اول اینه که بین همون بیزینس های محلی هم رقابت وجود داره
مثل ایکه مردم یه شهر کدوم تعمیرگاه برن یا کدوم رستوران برن و دوم اینکه رقابت توی بیزینس های محلی کمتر هست نسبت به آنلاین
و این باعث میشه اگه شما تلاش کنید تا جزو برترین ها توی محل خودتون
باشید میتونید توی درآمدی خیلی بیشتر از یک بیزینس سراسری داشته باشید.
فرض کنید یک رستوران به عنوان بهترین رستوران شهر اصفهان شناخته بشه
و یک بیزینس هم باشه توی همون اصفهان مثلا فروش آنلاین کفش
خب سوال اول اینه که توی کدومش اول شدن سخته؟
مسلما برترین سایت فروش کفش انلاین ایران شدن سخت تره
و حالا سوال دوم درآمد کدومش بیشتره؟
بهترین رستوران اصفهان که همه اونجا برن ، درآمدش بیشتره یا یه سایت فروش آنلاین کفش؟ قطعا رستوران.
و نکته ی بعدی اینه که خیلی از بیزینس ها مثل کافه و تعمیرگاه و رستوران
نمیتونن سراسری باشن و محدود به محل خودشون هستن و اگر بخوان از ظرفیت همون شهر
استفاده کنن هم خیلی درآمد نابی رو نصیبشون میکنه.
خب قطعا امروز مردم دنبال هر چیزی و جایی باشن اون رو سرچ میکنن توی اینترنت
مثلا دنبال رستوران اگه میگردن توی گوگل میزنن رستوران در اصفهان رستوران در مشهد
یا دنبال دندون پزشکی اگه هستن توی گوگل یا گوگل مپ میزنن دندان پزشکی در بوشهر
خب دلیلش راحت تر بودن جستجو ای انلاین هست نسبت به روزنامه و آگهی های زرد
بنابراین به عنوان یک صاحب مغازه و بیزینس محلی باید خودتون رو توی اونجایی که مردم هستن و یا جستجو میکنن قرار بدین. خودتون رو نشون بدین
و حالا توی فیلم امروز میخوام ۴تا استراتژی برای مارکتینگ بیزینس های محلی بهتون بگم. (پایان)