خیلی از شما به دنبال روش های افزایش فروش سایت هستید. احتمالا وبسایت شما بازدید کننده دارد ولی فروش ندارد.
و مدام دنبال این هستید که چطور فروش سایتم را بالا ببرم؟
چگونه مشتریان بیشتری داشته باشیم؟
افزایش نرخ تبدیل وبسایت به این معنی است که درصد بیشتری از بازدید کنندگان را به مشتری و خریدار تبدیل کنیم. پس اینکه بهینه سازی نرخ تبدیل چیست را متوجه شدیم.
در این مقاله افزایش نرخ تبدیل به شما ۵ استراتژی برای افزایش فروش سایت ارائه خواهد شد.
۵ استراتژی که به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان وب سایتتان را به فروش تبدیل نمایید
اینترنت یک مکان بسیار وسیع می باشد و منظور ما ازاین وسیع تقریبا شبیه چیزی است که انتهایی ندارد. شرکت های دائما درتلاش اند تا توجه شما را به چیزهایی جلب کنند که یا آنها را بخرید و مصرفشان کنید یا در جایی عضو شوید البته این را هم باید اشاره نماییم که هر کاربر در اینترنت به طور روزانه ۵۰۰۰ برند تبلیغاتی را مشاهده می نماید.
و اگر شما روی این دسته از تبلیغات کلیک ننمایید هیچ تضمینی جهت خرید وجود ندارد. البته دلیل این امر این است که بسیاری از خرید ها از طریق بازدید از فروشگاه های آنلاین اینترنتی رخ میدهد و مردم می توانند با بازدید از وب سایت و بررسی قیمت ها آن کالایی که میخواهند را جهت خرید انتخاب کنند و شاید اگر کالایی تخفیف خورده باشد بسیار برای مردم نیز خوب خواهد بود.
از نظر یک مشتری سناریوی فوق کاملا منطقی به نظر می رسد چون باعث می شود که مشتری ها قبل از اینکه بخواهند برای موردی پرداختی را به انجام برسانند می توانند یک بررسی دقیق را به انجام برسانند. البته اگر شما صاحب یک شغلی باشید ممکن است ده ها دلار این کار به شما ضرر بزند البته همیشه باید عوامل دیگر را هم ملاک کار خود قرار دهید.
بنابراین این سوال مطرح می شود برای مقابله با این نوع رفتارها در خرید چه رفتارهایی را پیش می گیرید؟
شما می توانید یک تخته وایت برد را بردارید و بر روی آن برنامه هایی که برای وب سایتتان در نظر دارید را بنویسید به طوریکه این برنامه باعث شود بازدیدکنندگان زیادی وارد وب سایت شما شوند.
استراتژیهایی که باعث می شود بازدیدکنندگان سایت به مشتری تبدیل شود.
استراتژی۱: عکس های اختصاصی از محصولتان بارگذاری کنید
هنگامی که میخواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی نمایید، در این مورد شما فقط یک ابزار در اختیار دارید تا توجه مصرف کننده را جلب کرده و توجه و علاقه آنها را نسبت به محصولتان را جلب نمایید.
هرچه عکس هایی که میگذرید جزئی تر باشد مشتری بیشتر با محصول شما ارتباط میگیرد و هرچه عکس های شما کلی تر باشد باعث میشود که تمایلش به خرید کمتر شود.
استفاده از سه کلمه که عبارتند از: ۱-جلب توجه از طریق چشم/ ۲-جلب نظر مخاطب / 3-پایان کار جلب توجه و رسیدن به مرحله خرید
شما که یک خریدار آنلاین هستید کیفیت تصاویر موجود در یک وب سایت می توانید به عنوان یک معیار برایتان باشد تا افراد بتوانند به وب سایتتان امتیاز دهند و این مورد می تواند به عنوان اولین مورد باشد که به مشتری این احساس را بدهد تا خرید هایش را به انجام برساند.
البته این مورد نیز هست که شما باید به یک وب سایت وارد شوید و این تصاویر میتوانند برای مشتری و صاحب شغل یک امتیاز خاص محسوب شوند.
البته قبل از بارگذاری تصاویر ممکن است بازدیدکنندگان اصلا بیخیال وب سایتتان شوند و در صد تبدیل تصاویر در زمان بارگذاری نیز ۴.۴۵ خواهد بود.
البته با بهینه سازی تصاویر موجود در وب سایت باید اولیت اول شما این باشد که بتوانید بازدیدکنندگان وب سایتتان را به مشتری تبدیل کنید.
البته بارگذاری تصاویر ممکن است طول بکشد و شما باید تصاویری را انتخاب نمایید که زمان بارگذاریشان کمتر است و از دستگاه هایی مختلف بتوان به طور کامل آن ها را تماشا نمود.
حالا باید دانست که بهینه سازی تصاویر موجود در فروشگاه اینترنتی که در اختیار داریم سخت است ولی میتواند با استفاده از برنامه های بهین هسازی مانند TinyIMG این کار را در کوتاهترین زمان انجام دهیم.
این برنامه علاوه بر بهین هسازی قالب و اندازه تصاویر می توانید رتبه بندی سایتتان را در موتورهای جست و جو نیزتعیین نمایید.
و متن جایگزین و توضیحات تصویر را میتواند برایتان تولید نماید البته در این اکر کلمات کلیدی مناسب را نیز برایتان پیدا می کند.
استراتژی۲: معرفی محصول به عنوان یک فرصت و ایجاد ترس از دست دادن(FOMO)
بهترین مبحثی که توسط بازاریان استفاده می شود ترس ازدست دادن فرصت است.
در واقع با استفاده از ترفند های فروش اینترنتی میتوانیم اینگونه فروشمان را زیاد کنیم:
FOMO یعنی ترس از دست دادن را به مشتری منتقل کنیم.
این مورد یک احساس بد را به ما منتقل می کند به خصوص وقتی ببینیم که فقط ۲ محصول درسایت است و مدت زیادی بوده که به دنبال این دو محصول بوده ایم. ولی اگر کسی نگوید محصولات در حال اتمام هستند ما همچنان از فرصت هایی که درا ختیار داریم استفاده می نماییم.
و می توانیم سایر محصولات مشابه و معاملات مربوط به این سری محصولات را درنظر بگیریم و وقت خود را صرف تصمیمات مهم در این بخش بگذاریم.
به عنوان صاحب فروشگاه باید گفت که این نوع کار همان نوع رفتاری می باشد که باعث کاهش خرید می شود.
یک استراتژی مهم در مورد مفهوم FOMO این است که بتوانید فعالیت هایی را که در فروشگاهتان انجام میدهید را به نمایش بگذارید البته این کار را می توانید از طریق نوتیفیکیشن ها در صفحات وب انجام دهید به خصوص زمانی که بازدیدکنندگان وب سایتتان به وب سایت شما
می آیند. این نوع اعلان ها(نوتیفیکیشن ها) می توانند تعداد کالاها را به همراه اسمشان که افراد قرار است بخرند را به سایر بازدیدکنندگان نشان دهند البته انجام فعالیت های مستمر در سایت ها نشان میدهد که مصرف کنندگان مورد نظر که بیشتر افراد را تشکیل میدهند به چه میزان از شما خرید می کنند و این امر باعث می شوند که هر بازدید کننده بتوانند یک تصمیم فوری برای خرید از شما بگیرد.
البته شما می توانید با برنامه ای مانند (Nextsale) استراتژی های مورد نظرتان را امتحان نمایید با استفاده از این برنامه شما میتوانید تعداد واحد های فروش اقلام و یا لیست کالاهایی را که مورد نیاز مشتری است را در هر زمان به نمایش بگذارید.
از طریق مولفه FOMO بازدیدکنندگان و ب سایت شما می توانند در سریعترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرند.
استراتژی ۳: افزایش فروش با استفاده درست از سبد خرید
استفاده نکردن از سبد خرید یک نوع خطر برای دارندگان فروشگاه های اینترنتی حساب می شود البته گزارش های مربوطه حاکی از این است که نرخ استفاده نکردن از سبد خرید در بعضی زمانها تا ۸۰ درصد نیز افزایش می یباد
انجام یک سری کارها و تلاش های در زمینه بازار یابی که توسط خودتان انجام گردیده یک بازی یک سر باخت و یک سر برد را نیز برایتان فراهم نموده است.
مشتریان عادی اغلب این فکر را دارند که میتوانند در مراحل بعدی خریدشان به سبد خرید بازگردند البته وقتی آنها از خرید های خودشان که در سبد خرید موجود است صرف نظر می کنند این مورد می تواند احتمال بازگشت دوباره آنها را به وب سایت اصلی کم نماید.
البته اگر شما به مشتریانتان وقت اصافی برای فکر کردن در مورد خرید یک مورد خاص را بدهید این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است آنها بروند و از فروشگاه رقیبتان خرید هایشان را انجام دهند البته اگر می خواهید این طور نشود باید کاری کنید که مشتری سریعا تصمیمش را بگیرد.
مورد اصلی در این حوزه استفاده از مولفه FOMO می باشد که باید به محض اینکه مشتری کالایی را به سبد خریدش اضافه کرد روی صفحه سایت پنجره ای نشان داده شود که به مشتری بگوید این کالا فقط در مدت زمان کمی در سبد خرید می ماند و اگر در همان زمان مشتری خرید نکند کالا از سبد خرید خود به خود حذف میگردد و بقیه مشتریان می توانند آن کالا را تهیه نمایند و شما می توانید با استفاده از برنامه (Next sale) این روش را انجام دهید.
و اگر شما نیز تخفیفی را برای کالاهایتان در نظر گرفتید آنها را نیز حذف کنید تا مشتریان بدانند که اگر در وسط عملیات خرید از خرید کالا صرف نظر نمایند معامله خوبی از دستشان خواهد رفت.
باز شما میتوانید عین آن چه که قبلا انجام دادید از یک پنجره پیامی را به مشتری نشان دهید و به او بگویید که اقلامی که مشتری خریداری نماید فقط مدت زمان کمتری در سبد خرید می ماند.
استراتژی۴: ایجاد اعتبار برای کسب و کارتان با استفاده از مدارک موجود و نظر رضایت مشتری ها
تمامی مدارک معتبر که در زمینه کسب و کارتان دارید به نمایش بگذارید تا مشتریان بیشتر با شما آشنا شوند و حتی بتوانند تبلیغاتی را برایتان به انجام برسانند
آیا باز می خواهید تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند پس باید از یک ترفند بسیار عالی که سایر بازاریابان استفاده می کنند را بهره ببرید. به خصوص زمانی که بازاریابان از منابع ارزشمندی که دارند جدا می شوند و این مورد ما را به تفکر گله ای می رساند که حتی میتواند یکی از ابتدایی ترین احساسات بیشتر را به ما نشان دهد. البته مردم با مشاهداتی که انجام می دهند می توانند مشاهده کنند که خیلی از افراد که شغل یکسانی دارند نیز به طور یکسان خریدهایشان را انجام میدهند که این کار می تواند محصولات رتبه بندی شده را در لیست مشتری قرار دهد و برایش به نمایش گذاشته شود. طبق نظرسنجی ها ۹۷ درصد از مصرف کنندگان فعالیت های آنلاین بر تصمیماتشان تاثیر میگذارد نشان میدهد که محصولی را خریداری کرده اند و از آن راضی می باشد و این مورد در آخر یک امتیاز مثبت برای ما محسوب می شود. شواهد و مدارک و اثبات هایی که در حوزه اجتماعی انجام میگیرد باید بسیار بالاتر از بررسی ها و رتبه بندیهای انجام شده توسط کاربران می باشد و اگر شما می خواهید به طور عمیق با مشتریان ارتباط برقرار نمایید باید قسمت نظرات مشتریان را نیز به سایتتان اضافه نمایید و این کار به مشتریان نشان میدهد که آنها درست تصمیم گرفته اند و از خریدشان از شما بسیار راضی و خشنود هستند. اگر به مشتریانتان اجازه دهید از محصولی که خرید کرده فیلم و عکس گرفته ودر سایت بازگذاری نمایند می تواند بهترین راه ارتباطی را بین شماو مشتریان ایجاد نماید. همچنین به عنوان یک نکته کاری مثبت می توانید از هشتگ های مربوط به برندها نیز استفاده نمایید و مشتریا ن را تشویق می کند تا خریدهایی را که انجام داده اند در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. این کار به شما کمک میکند تا محتوای کاریتان را بهترنمایید و آگاهی دیگران را نسبت به خدماتی که ارائه میدهید بیشتر کنید. البته هنوز برند (Gym + Coffee) نیز بسیار در شبکه های اجتماعی محبوب شده است.
استراتژی۵: چت آنلاین با مشتریان در وبسایت
برای اینکه به خریداران کمک نمایید می توانید از طریق چت کردن به صورت زنده با آنها این کار را انجام دهید
وقتی خریداران دنبال کمک هستند آنها سریعا دنبال جایی میگردند که از آن بخش کمک هایشا ن را دریافت نمایند و این به برند شرکت اینترنتی نیز مرتبط است البته طبق نظر سنجی ها ۴۲ درصد از خریداران هنگام درخواست کمک دوست دارند از بخش چت کردن به طور زنده بهره ببرند.
البته به این موضوع نیز باید اشاره کرد که شما نیز هردقیقه حضور نخواهید داشت تا به تک تک سوالات مشتریان پاسخ دهید.در این قسمت شما باید از یک سری چت های رباتی استفاده کنید تا بتوانید به سوالات متداول پاسخ دهید.
این مورد میتواند شامل پاسخ دهی به موارد مربوط به خرید کالا از جمله نحوه حمل و نقل و استرداد کالا و یا وزن و اندازه کالا و پیگیری سفارشاتی باشد که مشتری انجام داده است.
حالا ممکن است که چت های رباتی نتوانند به سوالات مشتریان و یا همان بازدیدکنندگان وب سایت پاسخ دهند که در این موقع شما باید ورود کنید. داشتن یک سری برنامه های چت زنده مانند
Text chat می تواند در این مورد بسیار کمک کننده باشد. البته این برنامه نه تنها به شما کمک می کند تا یک چت رباتی بسیازید همچنین می تواند با ارسال پیام اعلان سوالات مربوطه مکالمه با مشتری را شروع نمایید و طبق یک مطالعه انجام شده انجام این کار می تواند مشتریانتان را تا ۱۳۷ درصد افزایش دهد.
استراتژی های مربوط به فروش: فروش بیشتر
اکنون شما می توانید با بازدید بیشتر مشتریانتان از وب سایتتان مشتریانتان را راضی نگه دارید و نتایج شگفت انگیزی را دریافت نمایید.
البته در این بخش شما هزینه های زیادی را برای جذب مشتری صرف می کنید و اگر این کار باعث شود بازدیدکنندگان وب سایتتان به مشتری های خوبی برایتان تبدیل شوند و در این بخش نه تنها جنگ را برده اید بلکه حتی میدان جنگ را نیز از آن خود نموده اید.
یکی از بهترین راه های کاهش هزینه هایتان این است که بتوانید متن ها و محتواهایی بنویسید که مشتری سریع تر و حرفه ای تر متقاعد بشود.
من یک دوره ی بسیار قدرتمند و حرفه ای در این زمینه به شما پیشنهاد میکنم که میتوانید با استفاده از آن متن های فروش بسیار حرفه ای تری بنویسید.