نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

۴ روش برای جلب وفاداری مشتری در دوران تورم

۴ راه برای ایجاد وفاداری مشتری در دوران تورم شدید

با رسیدن تورم در آمریکا به ۹.۱ درصد در ماه ژوئن، تاجران با چالش‌های بزرگی برای ایجاد و حفظ وفاداری مشتری مواجه شده‌اند. وقتی که حاشیه سود شرکت‌ها به شدت کاهش یافته است، چگونه می‌توانند بدون استفاده از تخفیف‌های زیاد، مشتریان وفادارتری پیدا کنند؟

روش‌های بهتری وجود دارد که بیشتر به جذب مشتری و نشان دادن قدردانی از آنها مرتبط است. به این ترتیب، مشتریان در درازمدت به آن برند وفادار می‌مانند.

در ادامه، چهار استراتژی برای کمک به برندها در دستیابی به اهداف تعامل و وفاداری مشتری آورده شده است.

۱. تمرکز بر بازاریابی که به نفع مشتری است و بازگشت هزینه‌های تبلیغات را محافظت می‌کند

یکی از گزینه‌هایی که برندها می‌توانند از آن شروع کنند، ارزیابی تلاش‌های بازاریابی خود و تمرکز بر مدل‌های قیمت‌گذاری است که نه تنها بازگشت هزینه‌های تبلیغات (ROAS) را محافظت می‌کند، بلکه به مشتریان نیز سود می‌رساند.

دو نوع بازاریابی که به این اهداف می‌رسند، برنامه‌های ارجاعی و بازاریابی وابسته هستند. برنامه‌های ارجاعی مشتریان وفادار قبلی را به رسمیت شناخته و از اعتماد آنها برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند. معمولاً برندها به مشتری قبلی (معرف) در قبال جذب مشتری جدید (معرفه) یک پاداش کوچک ارائه می‌دهند.

در بازاریابی وابسته، برندها بر اساس مدل قیمت‌گذاری عملکردی عمل می‌کنند، جایی که یک سایت یا فرد (ناشر) محصولات برند را به مخاطبین خود معرفی می‌کند و اگر اعضای مخاطب خریدی انجام دهند، ناشر کمیسیون کوچکی از تراکنش تکمیل‌شده می‌گیرد.

۲. ارائه گزینه‌های پاداش ساده و قابل درک به مشتریان: پول نقد حرف اول را می‌زند!

کسب پول نقد در خرید با کارت اعتباری ابزاری شناخته شده و محبوب است. اما اکنون پاداش‌های نقدی برای خرید به خاطر برنامه‌هایی مانند Honey و Capital One Shopping محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، بنابراین مصرف‌کنندگان به راحتی دریافت پاداش نقدی برای خریدهای آنلاین عادت کرده‌اند.

ارائه پاداش‌های ساده و قابل فهم بسیار حائز اهمیت است. پول نقد برای خرید آسان برای دریافت است و معمولاً حداقل‌های کمتری برای بازخرید پاداش وجود دارد. این برنامه‌ها به مصرف‌کنندگانی که در این دوران تورمی کمربندهای اقتصادی خود را محکم‌تر می‌کنند، کمک می‌کنند تا هزینه‌های بالاتری را جبران کنند.

بیشتر خرده‌فروشان نمی‌توانند به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان پول نقد ارائه دهند. در عوض، برای جذب مشتریانی که در این نوع برنامه‌ها شرکت می‌کنند، خرده‌فروشان با برنامه‌های وابسته باید اطمینان حاصل کنند که برند آنها در محیط‌های مرتبط با این ناشران قرار می‌گیرد، مانند اپلیکیشن یا افزونه مرورگر که به مشتریان اجازه می‌دهد از هر خرده‌فروش آنلاین پول نقد دریافت کنند.

۳. ارائه خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه (BOPIS) برای بهره‌برداری از راحتی

خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه (BOPIS) به شدت محبوب شده است زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند از خانه خود خرید کنند و بعداً کالاها را در فروشگاه دریافت کنند، در این فرآیند هزینه‌های حمل و نقل را صرفه‌جویی می‌کنند. BOPIS به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا به راحتی با مشتریان خود تعامل داشته باشند و انتظار آنها برای راحتی را برآورده کنند.

با بسیاری از خرده‌فروشان که موجودی اضافی دارند، فروشندگان می‌توانند بر روی برنامه‌های BOPIS خود با یک پیشنهاد فروش ویژه تأکید کنند تا مشتریان را ترغیب کنند به فروشگاه بیایند و شانس خرید تکانه‌ای را افزایش دهند.

۴. بهره‌گیری خلاقانه از برنامه‌های وفاداری اختصاصی

در حالی که برنامه‌های وفاداری از یک خرده‌فروش خاص جدید نیستند، پاداش‌دهی به مصرف‌کنندگان با امتیاز در هر خرید مؤثر است زیرا با انگیزه داشتن یک معامله یا محصول جالب در تاریخ آینده، تعامل را افزایش می‌دهد. مشتریان به خرید ادامه می‌دهند و هدفی آرمانی برای رسیدن به تخفیف بعدی خود به دست می‌آورند.

خرده‌فروشان باید به جای تنها ارائه یک “تخفیف آینده”، در نظر بگیرند که چگونه ارزش افزوده می‌کنند. به عنوان مثال، خرده‌فروشان می‌توانند با استفاده از داده‌های مشتریان خود، استراتژی‌هایی برای افزایش ارزش مشتری اضافه کنند، مانند:

شخصی‌سازی: اگر مشتری به‌طور منظم یک محصول مصرفی می‌خرد، خودکار به او یادآوری کنید تا زمانی که احتمالاً به یک پر کردن مجدد آن محصول نیاز دارد، خرید کند.
ترویج محصولات دیگر: محصولات مشابه یا برندهایی در همان دسته‌بندی‌ای که معمولاً مشتری از آنها خرید می‌کند، را معرفی کنید. یا آن‌ها را به دسته‌بندی‌های جدید مانند محصولات “بهترین‌رتبه” یا “محبوب‌ترین” معرفی کنید.

در جمع‌بندی: امروز خرده‌فروشان باید خود را به قهرمان مصرف‌کننده تبدیل کنند – نه فقط با تخفیف، بلکه با بهتر کردن زندگی آنها یا افزودن راحتی به‌نوعی. در واقع، مشتریان چه چیزی را وقتی که از این دوران اقتصادی چالش‌برانگیز عبور می‌کنیم به یاد خواهند آورد؟ فقط قیمت‌های پایین نخواهد بود، بلکه این خواهد بود که برند در زمانی که مصرف‌کنندگان هر ریال خود را می‌شمردند، چگونه ارزش ارائه داد.

خروج از نسخه موبایل