نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

۱۰ ترفند برای نوشتن سریع مقالات

“چگونه به سرعت مقاله بنویسیم”. اگر شما هم مانند من مشغول کارهای روزانه خود هستید و می‌خواهید که نوشتن مقالات را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهید، این راهنما مخصوص شماست.

چگونه سریع نوشتن مقالات را به هنر تبدیل کنیم

نوشتن سریع یک هنر است که من مدتی را صرف بهینه‌سازی آن کردم. متوجه شدم که نمی‌خواهم بیش از ۲۰ دقیقه از روزم را به نوشتن یک مقاله اختصاص دهم. بله، می‌دانم، شاید این یک بی‌حرمتی به نویسندگی باشد! اما وقتی یک برنامه روزانه برای خود تنظیم کرده‌اید و در عین حال کسب‌و‌کاری برای مدیریت دارید، زمان بیشتری برای نوشتن باقی نمی‌ماند. پس بیایید نگاهی بیندازیم به ۱۰ نکته کلیدی که به شما کمک می‌کند سریع بنویسید بدون اینکه از کیفیت نوشته‌هایتان بکاهید.

۱. داشتن لیست ایده‌ها

وقتی الهامی برای یک پست به شما دست می‌دهد، فورا آن را در یک دفترچه یا فایل ورد بنویسید. برای بسیاری از بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا، پیدا کردن موضوع برای نوشتن نیمی از زمانی را می‌طلبد که برای نوشتن تخصیص داده‌اند. داشتن لیست قبلی از ایده‌ها باعث می‌شود تا هنگامی که آماده نوشتن هستید، به سرعت به موضوع جدید ورود کنید.

۲. بگذارید ایده‌ها پخته شوند

اگر بخواهید فوراً اطلاعاتی برای ایده درخشان خود پیدا کنید، ممکن است زمان زیادی را صرف کنید. اجازه دهید موضوع برای چند روز بماند و در این مدت ایده‌های جدیدی هم که به ذهن‌تان خطور می‌کند، به آن اضافه کنید. وقتی آماده نوشتن شدید، خواهید دید که اطلاعات پشتیبانی کاملی دارید.

۳. ویرایش کردن قبل از شروع

در این مرحله احتمالاً شما دو برابر تعداد ایده‌هایی که نیاز دارید، ایده جمع کرده‌اید. حالا زمان آن است که با محتوای خود به شدت برخورد کنید و فقط ایده‌هایی را که به موضوع اصلی مقاله مربوط می‌شوند، نگه دارید. فراموش نکنید، هدف ما این است که چگونه سریع مقاله بنویسیم، نه یک نوشتار حماسی.

۴. استفاده از نقاط گلوله‌ای

نوشتن نقاط گلوله‌ای می‌تواند نوشتن مقاله را به لحاظ سازماندهی خیلی ساده‌تر کند. دیگر نیازی به پیدا کردن انتقال‌های مناسب از یک ایده به ایده دیگر نخواهید داشت. به‌علاوه، فهرست‌ها برای چشم خوانندگان هم راحت‌تر هستند.

۵. کوتاه نگه داشتن

برای اتمام سریع مقاله و پایبندی به برنامه، سعی کنید آن را زیر ۱۰۰۰ کلمه نگه دارید. نگران کمبود کیفیت محتوا نباشید، این مقاله بیش از ۱۰۰۰ کلمه نیست، اما پر از اطلاعات مفید است. هر کلمه را با ارزش کنید و زمان را بدون کاهش کیفیت صرفه‌جویی کنید.

۶. بدون حواس‌پرتی بمانید

یادگیری چگونگی نوشتن یک مقاله کوتاه‌تر وقتی که می‌توانید وقت خود را برای تمرکز بر روی آن اختصاص دهید، ساده‌تر است. اعلانات گوشی خود را خاموش کنید، یا گوشی را در اتاق دیگری بگذارید. فقط از مرورگر وب خود برای جستجوی مربوط به مقاله استفاده کنید.

۷. نوشتن در بازه‌های زمانی از پیش تعریف شده

مثل وقتی که اشاره کردم به ۴۵ دقیقه زمان متعهد شده، می‌تواند ۳۰ دقیقه یا حتی ۹۰ دقیقه نیز باشد. نکته مهم این است که بازه‌ای خاص از زمان را برای نوشتن اختصاص دهید. حتی می‌توانید از تایمر استفاده کنید تا در مسیر درست بمانید. وقتی زمان به پایان رسید، می‌توانید به انجام کارهای دیگر بپردازید.

۸. بیش از حد فکر نکنید

وقتی فضای بدون حواس‌پرتی را برای خود فراهم کردید، می‌خواهید که هرچه سریع‌تر نوشتن را آغاز کنید. بازاندیشی در مورد ایده‌های خود تنها زمان اختصاصی‌ای که برای نوشتن کنار گذاشته‌اید را هدر خواهد داد. از این زمان برای تکمیل وظیفه خود استفاده کنید.

۹. بعداً برگردید

وقتی حس نوشتن ندارید، سعی نکنید کلمات را به زور خارج کنید. مقاله را ذخیره کنید و به کار دیگری بپردازید. اگر الهامی به سراغتان آمد، دوباره آن سند را باز کنید. می‌توانید حتی از یک پست وبلاگ به پست دیگری بروید و وقتی که ایده‌ای به ذهن‌تان می‌رسد، چند دقیقه روی هر یک کار کنید. این کار صرفه‌جویی زیادی در زمان به همراه دارد.

۱۰. هیچ ایده خوبی را ذخیره نکنید

وقتی از روی لیست ایده‌های محتوای خود نگاه می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که بهترین ایده‌ها را برای بعد ذخیره کنید زیرا فکر می‌کنید نوشتن آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. اما شما نمی‌خواهید زمان را بعداً ذخیره کنید، شما می‌خواهید اکنون زمان را ذخیره کنید. مقالاتی که می‌دانید آسان‌تر نوشته می‌شوند را انجام دهید و بیشترین بهره را از آن زمان ببرید.

با دنبال کردن این مراحل ساده، به زودی خواهید توانست مقالات خود را سریع‌تر بنویسید و این مهارت را به هنری برای خود تبدیل کنید. حالا وقت آن رسیده که این تکنیک‌ها را به کار بگیرید و به یک نویسنده کارآمدتر تبدیل شوید. موفق باشید!

خروج از نسخه موبایل