آموزش ویدیویی فروش به مشتریان خسیس
توی این مطلب میخوام بهتون نکاتی در مورد روش فروش محصولاتتون به افراد خسیس ارائه بدم. با یادگیری فروش به مشتریان خسیس در واقع تونستیم فروشمون رو بسیار ارتقا بدیم. چون اکثر مردم خسیس هستند.
این مطلب نه تنها برای فروش حصوری خوب هست بلکه برای تبدیل مراجعه کنندگان وبسایت به مشتری هم بسیار عالی و مناسب هست.
توی ویدیو زیر میتونید آموزش فروش به مشتریان خسیس رو مشاهده کنید:
فروش به مشتریان خسیس یا صرفه جو؟
وقتی به عنوان یک فروشنده مراجعه کننده و مخاطبانی داریم بعضا متوجه میشیم که برخی از مشتریان تحت هر اقدام به خرید نمیکنند.
در واقع طبق تحقیقات یک چهارم مخاطبان ما رو افراد خسیس تشکیل می دهند.
در صورتی که به یک سری نکات و موارد مربوط به افراد و مشتریان خسیس آگاه باشیم میتونیم اونها رو با نرخ خوبی تبدیل به مشتری کنیم.
اول این رو بدونیم که افراد خسیس با افراد صرفه جو تفاوت دارند. مشتریان خسیس در واقع چیزهایی که نیاز دارند رو هم نمیخرن و افراد صرفه جو سعی می کنند حد اقل مقدار لازم رو بخرند.
افراد صرفه جو از صرفه جویی کردن لذت می برند و از خرید های مقرون به صرفه استقبال میکنند.
مشتریان خسیس درد زیادی رو برای خرید کردن نسبت به دیگر افراد در مغز خودشون احساس میکند.
در مورد درد خرید در بخش های قبلی صحبت کردیم که طبق بررسی های مغز با دستگاه اف ام آر آی در مغز هنگام پرداخت پول حالتی مشابه زمان درد کشیدن و اذیت شدن ایجاد میشود.
ما باید سعی کنیم این درد رو برای مشتری های خسیس کم کنیم.
البته برای اکثر مشتری ها هم این کارها رو باید بکنیم.
من سه روش برای ارائه قیمت به افراد خسیس به شما ارائه میدم.
روش اول فروش به مشتریان خسیس: ارائه قیمت به صورت مقرون به صرفه
خیلی وقتها باید به یک مشتری خسیس نشون بدیم مبلغی که پرداخت میکند در واقع یک سرمایه گذاری هست که شباهت زیادی به خرج های ریز و جزئی روزانه دارد.
مثلا برای فروش یک هاست یک ساله ۳۶۰ هزار تومنی میتونید بگید روزانه هزار تومن یا ماهانه ۳۰ هزار تومن.
این شکل مقرون به صرفه نشان دادن قیمت یک محصول میتونه تا حد زیادی درد خرید رو برای مشتری خسیس شما کاهش بده.
همینطور برای موارد دیگه هم سعی کنید نشون بدید که قیمت مشخص شده برای محصول کاملا مناسب و عادلانه هست.
روش دوم: ارائه محصول به صورت یک بسته ی کامل
یکی دیگر از مواردی که درد مشتری خسیس رو کاهش میده اینه که اقلام مورد نیاز رو در قالب یک بسته برای فروش ارائه بدیم. این در واقع روشی هست که آقای لونسین متخصص نورو مارکتینگ در موردش صحبت میکنه.
به عنوان مثال اگر فردی که برای ماشینش دنبال لوازم جانبی هست شما طبق روال عادی اکر بخواید لوازم جانبی ها رو معرفی کنید
خب برای خرید هر کدومش اون فرد خسیس کلی درد میکشه. ولی روش دیگه اینه که تعدادی از لوازم جانبی های مورد نیاز رو با هم تبدیل کنی به یک بسته ی کامل لوازم جانبی ماشین و اون رو برای خرید به مشتری ارائه بدی.
دقت کنید روش هایی که میگم برای مخاطبان زیادتری کاربرد داره.
روش سوم: طرز گفتن قیمت به مشتریان خسیس
اگر در زمانی که مشتری قیمت رو از شما میخواد کمی سعی کنید قیمت رو ماسب جلوه بدین میتونید تا حد زیادی برای مشتریان خودتون اون رو قابل هضم کنید. به خصوص مشتریانی که خسیس هستند.
مثلا به جای گفتن ۱۰ هزار تومن میتونید بگید ” فقط ۱۰ هزار تومن”.
به عنوان مثال مشتری از شما قیمت دستگاه پرینتر رو میپرسد شما در پاسخ میگید ” این مدل یک میلیون و هفتصد و این یکی مدل هم فقط هشتصد هزار تومن”
طبق تحقیقاتی که انجام شده این روش ساده نیز ۲۰ درصد میزان فروش رو افزایش میدهد.
دوست دارید یاد بگیرید جیبتون رو بترکونید؟
دوره ی فروش عصبی هیجانی به شما یاد میده چطور دکمه ی خرید کردن مشتری رو فشار بدید تا با یک محتوا و تبلیغ رگباری بفروشید.
دیدگاهتان را بنویسید