ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

راهنمای کامل تبلیغات کیک خانگی+۵متن تبلیغاتی

توی دنیای شلوغ و پر از رسانه ای که امروز تحت تاثیرش هستیم تبلیغ کردن یک هنر است. بنابراین در این مطلب به شما خواهم گفت که چطور برای کسب و کار کیک خانگی چطور تبلیغ کنید و متن های تبلیغاتی بنویسید.

آنچه خواهد خواند:


نمونه متن تبلیغ کیک خانگی و شیرینی:

نمونه۱:

مثل شرکت گوگل کنار کارمندانتان عصرانه میل کنید؟ تا حالا شده برای بهتر کردن ارتباط دوستی بین همکارانتان بخواهید یک عصرونه با قیمت مناسب سفارش بدید تا چند دقیقه ای کنار هم خوش باشد و این بهبود رابطه توی کار هم خودش رو نشون میده. برای سفارش کیک های خانگی خوشمنزه با طعم شکلات نوتلا و مخلوط موز و گردو با ۳۰ درد تخفیف همین الان پیج ما رو از طریق لینک زیر فالو کنید.

 

نمونه۲:

برای فرزندتان یک خاطره ی فراموش نشدنی خلق کنید شما هم دوست دارید که فرزندتان خیلی خوشحال باشد ازینکه پدر مادرش به فکرش هستند و یک روز عالی رو کنار دوستانش داشته باشه؟ کیک های تولد با طرح دلخواه رو الان سفارش بدید و روز تولد فرزندتان برایتان ارسال میشود. ۴۵ درصد تخفیف تکرار نشدنی تا فردا شب. روی لینک زیر سفارش بدید

نمونه۳:

برای کافی شاپ رفتن بودجه ی کافی ندارید؟ دوستتان را به پارک دعوت کنید و از کیک های ما در ۹ طعم مختلف سفارش بدهید تا با یک سوم هزینه ی کافی شاپ لحظاتی خوبی بگذرانید. لینک سفارش در زیر قرار داده شده است.

نمونه۴:

دنبال خوردن یک کیک خانگی خوشمزه و خوش پخت هستید؟ همینجا پیداش میکنی. کیک های ما تازه پخته می شوند و طبق سفارش شما درست می شوند. از طعم‌های کلاسیک مانند وانیل و شکلات گرفته تا گزینه‌های منحصر به فردتری مانند لیمو و ..  ما انواع کیک ها و طعم ها را برای همه داریم. برای ثبت سفارش خود همین امروز با ما تماس بگیرید

نمونه۵:

از همسر و فرزندان خودتان یا مهمان خاصی با یک کیک خانگی از ما پذیرایی کنید. کیک های ما با عشق و دقت و تنها با استفاده از بهترین مواد پخته می شوند. از بین طعم‌های مختلف انتخاب کنید. همین الان سفراش خودتون رو با پیام دادن رزرو کنید.

نمونه۶:

در لایه‌های خامه ای، مرطوب و پف‌دار  با طعم مز کیک‌های خانگی ما غرق شوید. هر لقمه مثل یک موسیقی دلنواز از طعم‌هایی است که شما بیشتر دلتان میخواهد بخورید.

نمونه۷:

دندان های خود را در خرده های نرم و کره ای کیک های خانگی ما فرو کنید. طعم های لذیذ کیک های ما شما را به دنیایی از لذت خالص منتقل می کند.

 


اصول نوشتن متن های تبلیغاتی به این صورت است که شما ابتدا باید بتوانید توجه جلب کنید و سپس با درگیر کردن احساسات و عواطف مخاطب او را ترغیب کنی که یک کاری انجام بدهد.

پس نوشتن متن تبلیغاتی به خصوص برای کیک های خانگی سه بخش دارد:

برای تبلیغ کسب و کار کیک خانگی کجاها میتوانیم تبلیغات کنیم؟

در پلتفرم های مختلف و همینطور به صورت تراکت و بروشورها میتوانید تبلیغات کنید.

در فضای های آنلاین میتوانید در پیج های اینستاگرامی و یا دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغات کنید به این صورت که به صفحاتی که موضوعشان مشابه شما است یا مخاطب هدف شما در آنجا است.

همچنین میتوانید از طریق پنل های یامکی ، به صورت اس ام اسی تبلیغات کنید. که در این شرایط میتوانید به مردم یک منطقه از شهر خاص یا استان پیامک بزنید.

همچنین روی تراکت ها و بروشورها میتوانید تبلیغ خودتان را چاپ کنید.

۱- جلب توجه کردن برای تبلیغ کیک خانگی:

جلب توجه به هر شکلی اصلا کار درستی نیست. مثلا فرض کنید شما برای اینکه توجه رو از مخاطب بگیرید یک شعار یا جمله می نویسید ولی نمیتوانید آن را به موضوع تبلیغتان ربط بدهید.

برای اینکار باید از تکنیک Hook استفاده کنید. یعنی مخاطب را قلاب کنید. با این کار شما پیام تبلیغاتی خودتون رو از پیام های تبلیغاتی مزاحم مجزا میکنید. در کتاب آموزش بازاریابی که به نام Hook یا همان قلاب است به این مورد بسیار اشاره شده است.

مثلا میتوانید از جملات پرسشی استفاده کنید.

مثال برای جلب توجه در تبلیغ: “شما هم دوست دارید کیک بخورید اما از دیابت میترسید؟”

یا میتوانید از جملات خبری استفاده کنید. مثال:” کیک تولد با طعم تمشک ساخته شد”

پس متوجه شدیم که میتوانیم با یک جمله ی جالب توجه مخاطب را جلب کنیم. حالا سوال مهم اینجاست که این جمله در کجا باید استفاده بشود؟ اگر تبلیغ شما به صورت تبلیغات پیامکی است میتوانید اولین جمله ی پیامکتان این باشد.

اگر تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی به صورت ویدیویی است میتوانید ازینجمله در ابتدای آن استفاده کنید.

 

۲- درگیر کردن ذهن و مغز مخاطب در تبلیغ کیک خانگی و شیرینی

درگیر کردن ذهن یکی از روش های بازاریابی عصبی است که ما میتوانیم از طریق آن احساسات و محرک های ذهنی مخاطب را درگیر کنیم. باید از مولفه هایی مانند ترس از دست دادن یا رسیدن به یک رویا و یا خلاص شدن از یک درد استفاده کنیم.

مثال برای ترس از دست دادن : قطعا شما هم میترسید با خوردن کیک های زیاد دچار بیماری دیبات بشید . اما آشپز ما یک کیک بسیار خوشمزه را با استفاده از قند های ارگانیک تولیدکرده است که شما رو از این ترس لعنتی خلاص میکند.

در مثال دوم میخواهم از روش لذت استفاده کنم یعنی یک لذت رو به مخاطب پیشنهاد بدم. مثال: شما هم دوست دارید طرح کارتونی دلخواه کودکتان روی کیک تولدش باشد؟ چون اینطوری حتما خیلی خوشحال میشود و تا همیشه توی ذهنش میماند که پدر مادر برایش چه تولد خوشحال کننده ای گرفتند.

پس در بخش دوم پیام تبلیغاتی مان احساسات مخاطب را درگیر میکنیم. توجه داشته باشید که باید از جملاتی استفاده کنیم که یک تصویر در ذهن مخاطب ایجاد کند. مثلا وقتی میگوییم فرزند شما از فرط شادی بالا پایین میپرد به راحتی یک تویر در ذهن مخاطب ایجاد میکند.

۳- دعوت به انجام دادن کاری:

در این بخش ما می خواهیم آنچه کاشته ایم را درو کنیم. پس باید به خوبی این قسمت را طراحی کنیم. در این بخش ما به مخاطب میگیم که فلان کار را انجام بده.

یعنی اول توجهش رو جلب میکنیم و بعدش احساساتش رو درگیر میکنیم و حالا بهش میگیم که اگر میخوای شرایط که واست توضیح دادم فراهم بشه این کار رو بکن.

حالا این کار میتواند فالو کردن پیج شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد یا خرید کردن از شما باشد یا شاید هم دیدن یک ویدیو باشد.

برای فروش کیک و شیرینی در پیج اینستاگرام شما باید بتوانید مهارت تولید محتوا در اینستاگرام را فرا بگیرید. بنابراین مطالعه ی مقاله ی زیر را به شما توصیه میکنم:

به این کار در تبلیغات Call To aCtion یا به اختار CTA میگویند.

نکته مهم: حتما یک محدودیت زمانی یا تعداد در دعوت به اقدامتان قرار بدهید تا مشتری سریعتر آن کار را انجام بدهد.

۴- کلمات توصیفی و حس دار در تبلیغات کیک خانگی

از کلمات و عباراتی استفاده کنید که حس لذیذبودن کیک ها و هیجان خوردن آنها را به مخاطب منتقل کند.

اگر تبلیغ شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است سعی کنید مانند آنچه بلاگر های حرفه ای انجام میدهند با استفاده از عکس های جذاب و با کیفیت در کنار این متن ها تاثیر گذاری تبلیغ کیک های خانگی خودتان را بیشتر کنید.

چند مثال از کلماتی که حس خوبی به مخاطب منتقل میکند:

لذت بخش: احساس لذت و لذت را برمی انگیزد.

مجلل: احساس کند با محصول ما یک زندگی مجلل و بهتری دارد

لذیذ: خوشمزه بودن

آب افتادن دهان: واکنش فیزیکی ترشح بزاق را برمی انگیزد و باعث می شود کیک ها بسیار اشتها آور به نظر برسند.

مرطوب: به این معنی است که کیک ها مرطوب خواهند بود که اغلب با تازه بودن و تر بودن همراه است.

لذت بخش: احساس لذت را بر می انگیزد و به این معنی است که کیک ها غنی و رضایت بخش خواهند بود.

نفیس: نشان دهنده کیفیت، ظرافت و ارزشمند بودن کیک های شما است.

معطر: به این معنی است که کیک ها بوی مطبوعی خواهند داشت که می تواند برای شما و دیگران جذاب باشد.

لوکس: به این معنی است که کیک ها غنی، مجلل و باشکوه خواهند بود و شما را فردی در رفاه بالاتر نمایش میدهد.

سالم: به این معنی است که کیک ها از مواد طبیعی و سالم ساخته می شوند.

بهشتی: به این معنی است که کیک ها آنقدر خوب خواهند بود که مانند یک تجربه بهشتی خواهند بود.

این کلمات کلمات توصیفی قدرتمندی هستند که می توانند به ایجاد حس خوش طعمی و جذابیت در حواس مشتریان در تبلیغات کیک های خانگی کمک کنند.

۵- تاکید روی خانگی بودن

تاکید کنید که کیک ها از ابتدا و فقط با استفاده از تازه ترین مواد و به صورت خانگی تیهه میشود. این می‌تواند ارزش کیک‌ها را معتبرتر کند و مشتریانی را که برای محصولات خانگی ارزش قائل هستند را به سمت شما جذب کند.

۶- توجه به رژیم های غذایی

اگر کیک های شما برای افرادی با نیازهای غذایی خاص مانند دیابتی ها و .. مناسب است، حتماً این مورد را در تبلیغات ذکر کنید. این می تواند مشتریانی را جذب کند که به دنبال کیک های متناسب با محدودیت های غذایی خود هستند.

۷- مناسب برای دورهمی ها

نحوه لذت بردن خانواده و مهمانان از آن را ذکر کنید: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ذکر میزان لذت خانواده و مهمانان از آن می تواند ارتباط عاطفی با مشتریان بالقوه ایجاد کند.


نمونه بنر ها و طرح های گرافیکی برای تبلیغات کیک و شیرینی خانگی:

این طرح ها را میتوانید به یک طراح نشان بدهید تا مشابه این ها را برای شما طراحی کند و سپس از آن در تراکت ها یا بنر هایی که در فضای آنلاین میخواهید تبلیغ کنید استفاده کنید.

بنر تبلیغات کیک و شیرینی فروشی  

 

 

 

 


تکنیک های فروش کیک خانگی در اینستاگرام به صورت حرفه ای:

اگر قصد دارید به صورت حرفه ای در اینستاگرام کیک های خانگی را به فروش برسانید شما نیاز دارید تا در ابتدا یک استراتژی کامل و خوب برای تولید محتوای هودتان داشته باشید و سپس بتوانید انواع محتواها را برای پست های ویدیویی و پست های عکس نوشته تولید کنید.

پیشنهاد من به شما دوره ی جامع تولید محتوای فروش در اینستاگرام است که به شما به طور کامل یبلاگری کردن را اصولی آموزش خواهم داد.

سر فصل های دوره ی بلاگری:

اطلاعات بیشتر در مورد دوره بلاگری

خروج از نسخه موبایل