ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

آموزش صفر تا ۱۰۰ بلاگری در اینستاگرام + ویدیو

بلاگری چیست؟ واینر چیست؟ چطور بلاگر شویم؟

قرار است با یک آموزش پول ساز و البته بسیار مهم آشنا بشیم به نام بلاگری. بلاگری کردن در شبکه های اجتماعی که ما رو تبدیل به یک چهره ی محبوب و پر درامد می کند. راز اصلی درآمد بالای افراد مشهور در جهان هم همین شبکه های اجتماعی است. 

حتما میدانید که درامد ورزشکارانی مانند رونالدو از اینستاگرام بسیار بیشتر است از درآمد انها از فوتبال بازی کردن. زیرا تبدیل به یک چهره و بند شده است و از تولید محتوا و تبلیغات در شبکه های اجتماعی خودش به خصوص اینستاگرام ، کسب درآمد می کند.

وقتی قرار است جام ملت های اروپا یا جام جهانی برگذار بشود به گواه خبرهای رسمی یکی از بازی هایی که بلیط های آن به طور کامل خریداری میشود بازی پرتغال است.

نه به خاطر اینکه مردم پرتغال خیلی مشتاق هستند، بلکه طرفداران کریس رونالدو از سراسر جهان میخواهند بازی این فوق ستاره را در ورزشگاه از نزدیک مشاهده کنند.

علتش اینست که رونالدو یک فرد تاثیر گذار در جهان است. در تیم هایی هم که میرود به سرعت از طرق مختلف باعث درامد زایی تیمش میشود.

بلاگر ها کاری میکنند که در نهایت آدم های تاثیر گذار در رسانه ها انجام میدهند.

آموزش کامل بلاگری و تاثیر گذاری در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد - رونالود یک بلاگر تاثیر گذار

در این آموزش جامع قرار هست شما با یک مهارت بسیار پولساز و تاثیر گذار آشنا بشید به نام بلاگری کردن.

این مهارت هم به شما درامد بالا می دهد و هم به شما قدرت شناخته شدن و معروف کردن بردتان ، خودتان و کسب و کارتان را میدهدو  به طور کلی سرعت رشد بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

اگر واقعا ویژگی های بالا را در خودت داری یا اینکه حاضر هستی این قوانین را رعایت کنی میتونی برای بلاگر شدن و کسب درآمد بالا تلاش کنی در غیر این صورت به یک بلاگر نچسب تبدیل میشی.

یک سوال: شما تا به حال افراد مشهور در شبکه های اجتماعی را دیده اید که از انها خوشتان نمیاد؟ یا اینکه در بین تعداد زیادی از کاربران نچسب هستند؟؟ احتمالا دیده اید.

دلیل اینست که آنها خودشان نیستند. حاضرن برای جلب توجه هر کاری کنند و هر حرفی بزنند و هر محصولی را معرفی کنند. 

اطلاعات بیشتر در مورد دوره ی جامع بلاگری

اگر میخواهی مردم را تحت تاثیر قرار بدی نباید نقش بازی کنی بلکه واقعا انسانی رو به جلو باشی و تلاش کنی فقط با این تفاوت که این روحیه ی خودت رو در پیجت منعکس کنی و کارهایی که انجام میدی را با مهارت بلاگری به بهترین شکل تبدیل به محتوایی کنی که هم برای تو فالوور بیشتر جذب کنه و هم آدم ها رو تحت تاثیر قرار بده و هم فروش بیشتری داشته باشی.

تحت تاثیر قرار دادن یعنی چی؟

یعنی اینکه فالوورها تو رو قبول داشته باشند حرفی که میزنی و کارهایی که میکنی رو از طرف خود واقعیت ببینند و بهت اعتماد کنند. به طور مثال اگر فروشنده ی عطر یا هر چیز دیگه ای هستید کاری کن که مخاطب تو باور کنه که کارت رو بلد هستی و برات مهمه که جنس خوبی به دست مشتریت برسونی.

برای این کار اول باید واقعا این نیت رو داشته باشی و این قرارداد شخصی بین خودت و خودت هست و سپس باید با مهارت بلاگری که در جلوتر تمام نکات آن را بهت یاد خواهم داد این خصلت و ویژگی خودت رو به مخاطبت نشون بدی.

این حرفا را دارم در ابتدای صحبت هام با شما میگم که بدانید علمی که قرار است یادش بگیریم برای فریب مردم نیست بلکه قرار است ما واقعا انسانی درست و در مسیر درست باشیم و این را به خوبی در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم و در نهایت منجر به افزایش باور نکردنی درآمد مالی تان میشود.

یکی از بلاگر های اینستاگرامی به نام صدف بیوتی در یکی از تبلیغاتی که برای یک برند انجام داد باعث شد تا انبار ان برند کاملا خالی بشود و با کمبود موجودی مواجه بشود که این در واقع تاثیر بلاگری کردن را نشان میدهد.

شما برای فروش محصولات خودتان نیاز داریدتا در ابتدا گزارش گری یا تاثیر گذاری رو به خوبی یاد بگیرید و سپس با استفاده از آن میتوانید هر دفعه شروع کنید به جریان سازی و افزایش فروش وفالوور و …

کار بلاگر در واقع اینست که خودش و روند کارش را گزارش کند و از محصولاتش و اتفاقاتی که پیرامون بیزینسش می افتد گزارش خوبی تهیه کند.


قصد دارم به صورت کامل و جامع بلاگری در اینستاگرام رو بهتون آموزش بدم تا یاد بگیرید چطور با خلق ارزش از شخص خودتون صدها میلیون پول در بیارید.

اگر سرمایه کمی دارید ، اگر احساس میکنید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به سختی میشود محصولات را فروخت؟

اگر میخواهید متفاوت از بقیه پیج ها باشید و از محتواهای تکراری که بقیه میگذارند خسته شدید بلاگری کردن در اینستاگرام را یاد بگیرید تا به بهترین شکل ممکن به میزانی که تلاش میکنند برندتان شناخته شده تر بشود و فروش به شدت زیادی را تجربه کنید.

البته این درآمد برای کسانی هست که واقعا میخواهند از شبکه های اجتماعی کسب درآمد کنند و حاضرن بهاش رو بپردازند.

بالاتر هم گفتم که اگر اعتقاد دارید که اول مردم باید از شما خرید کنند تا شما روحیه بگیرید و تلاش بیشتر کنید ، این طرز فکر آدم های در مسیر اشتباه است. شما باید ابتدا کلی ارزش خلق کنید و اطلاعات درست و کاربردی رو به شکلی تاثیر گذار و قابل توجه به آدم ها ارائه بدید و سپس به درستی پیشنهاد فروش ارائه بدید.

یکی از این هزینه هایی که باید بپردازید صرف زمان برای یادگیری بلاگری هست.

یادگیری تولید محتوا برای بلاگری در واقع یکی از پولساز ترین تخصص هایی هست که میتونی یاد بگیری و کم کم داره به ترندی در دنیا تبدیل میشود. شبکه های اجتماعی نه فقط در ایران بلکه در دنیا تبدیل به یک رسانه ی قدرتمند شده است به طوری که خیلی ها می گویند رئیس جمهورهای آمریکا را شبکه های اجتماعی تعیین میکند.

واقعا در یک دنیای فوق العاده داریم زندگی میکنیم که شما میتوانید با یک گوشیم وبایل در دستتان تبدیل به یک فردی بشوید که صدها هزار دنبال کننده دارد و از آن کسب درامد میکند.

همین الان در اینستاگرام کلی بلاگر هستند که فقط با تولید محتوا در پیج اینستاگرام دارند کسب درامد بسیار فوق العاده ی چند ده و چند صد میلیونی انجام می دهند.

میدونم شما الان با خوندن جمله ی بالا یه جوری شدید و احساس کردید که گویا از دنیا و زندگی و این درامد های عجیب قریب عقب هستید.

خرید دوره ی آموزش بلاگری و تولید محتوا اینستاگرام

اما نگران نباشید من با تجربه ی خودم در این زمینه به شما میگم که چطور میتونید با بلاگری کردن ، کسب درآمد اینستاگرامی خودمون رو استارت بزنیم.

این یک آموزش مرجع  هست و از طریق همین صفحه شما به تمام آموزش های بلاگری وبسایت ممتاز کلاب دسترسی دارید.

پس حتما لینک این صفحه رو جایی سیو کنید. چون مطالب بسیار جامع خواهد بود.

فهرست مطالب این صفحه ، با کلیک روی هر کدوم میتونید  به پاراگراف آن مطلب منتقل بشید:


اولین سوالی که برای خیلی ها پیش میاد انتخاب موضوع بلاگری است.

انتخاب موضوع بلاگری: بلاگر چی باشم؟

بلاگری موضوع خاصی نداره بلکه یک نوع روش تولید محتوا است. در هر زمینه ای که دارید کار میکنید و محصولات و خدمات برای فروش دارید میتوانید به شکل بلاگری تولید محتوا کنید.

اگر شما تعمیرات و نصب کابینت انجام میدهید یا فروش شال و روسری دارید یا مدرس طراحی سایت هستید ، در هر صورت میتوانید با بلاگری کردن در پیج اینستاگرام خودتان افزایش فالوور و فروش داشته باشید.

هنگامی که به عنوان یک بلاگر در  اینستاگرام شروع به کار می کنید، مهم است که موضوع یا موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و در آن دانش یا تخصص دارید.

این امر ، تولید و ایجاد محتوای معتبر و جذاب را برای شما آسان تر می کند و همچنین به شما کمک می کند. خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی کنید.

برخی از موضوعات محبوب برای وبلاگ نویسان اینستاگرام عبارتند از:

 

همچنین می‌توانید در یک موضوع گسترده‌تر، مانند آشپزی وگان یا مد پایدار، یک طاقچه را انتخاب کنید. نکته کلیدی این است که موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید و بتوانید محتوای زیادی در اطراف آن ایجاد کنید.

همچنین مهم است که هنگام انتخاب موضوع، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که دنبال کنندگان ایده آل شما به چه نوع محتوایی علاقه مند هستند و سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود.

اطلاعات بیشتر کلاس جامع آموزش بلاگری


وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری:

برای تولید محتوای بلاگری در اینستاگرام ، خیلی ابزار خاصی نیاز ندارید .امروزه کسانی خیلی از بلاگر ها با ابزارهای ساده اقدام به تولید محتوا میکنند. اما به طور اجمالی اشاره ای خواهیم داشت به وسایل و ابزار هایی که یک بلاگر برای تولید محتوا بهش نیاز دارد

یک گوشی هوشمند یا عکاسی و فیلم گرفتن: برای اشتراک گذاری در اینستاگرام به دستگاهی برای گرفتن عکس و فیلم نیاز دارید.

۱- اپلیکیشن برای ویرایش :

گزینه‌های نرم‌افزار ویرایش زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند عکس‌ها و ویدیوهای خود را ویرایش کنید و آنها را از نظر بصری جذاب‌تر کنید.

د واقع برخی عکس ها نیاز به تغییراتی دارند یا مثلا اگر قصد دارید عکس نوشته بسازید میتوانید با استفاده ازین اپلیکیشن ها این کار را انجام بدهید.

در واقع هر شغلی نیاز به مهارتی دارد و بلاگری در اینستاگرام هم نیاز به بلد بودن کمی کار با این اپ ها دارد.

برخی از اپلیکیشن های محبوب عبارتند از  inshot، Canva و Lightroom.

برای آشنایی کامل با اپ های تولید محتوا و دریافت لینک دانلود آن مطلب زیر را مطالعه کنید:

۲-نور مناسب :

برای تولید محتوای ویدیویی و عکس یکی از الزامات نور مناسب است که اگر ب هنور آفتاب دسترسی نداشتید میتونید از سافت باکس ها و رینگ لایت ها استفاده کنید و هنگام تصویر برداری از ان نور استفاده کنید.

همچنین از نور منزل هم میتوانید در شرایطی استفاده کنید که نور مستقیما به شما بتابد.

۳-صدای مناسب :

صدا هم یکی از نکات خیلی مهم در تولید محتوای ویدیویی است که اگر در حین فیلم برداری شما از موبایلتان فاصله دارید ، صدا ممکن است بی کیفیت باشد پس میتوانید از میکروفون ها استفاده کنید.

میکروفون مدل بویا ام ۱ یکی از مدل های ارزان قیمت و مناسب است که میتوانید تهیه کنید.


برنامه های مهم موبایلی برای بلاگری در اینستاگرام:

– ابزارهای برنامه ریزی و زمان بندی:

ابزارهای برنامه ریزی و زمان بندی می توانند به شما در سازماندهی و زمان بندی مطالب از قبل کمک کنند.  در واقع شما با برای برنامه ریزی تولید محتوا میتوانید منظم تر کار کنید و طبق برنامه پیش برید. اینطوری متعهدانه کار میکیند.

یکی از مشکلات بلاگری در اینستاگرام اینست که چون از داخل خانه هم میشود این کار را انجام داد خیلی ها به این کار به صورت جدی نگاه نمیکنند و در تولید محتوا تعلل دارند.

برای اینکه برنامه ریزی یادداشت شده ای داشته باشید از اپلیکیشن های موبایلی چون microsoft to do list میتوانید استفاده کنید.

همچنین برای زمان بندی محتوای خودتان میتوانید از پلتفرم خود شرکت متا (فیسبوک سابق) به نام facebook studio استفاده کنید. که در آن پیج اینستاگرامی خودتان را به اکانت فیسبوک متصل میکنید.

ابزار های پیشنهاد هشتگ :

ابزار تحقیق هشتگ می تواند به شما کمک کند تا هشتگ های مرتبط را برای استفاده در پست های خود شناسایی کنید. برخی از سایت های محبوب برای پیشنهاد هشتگ در اینستاگرام عبارتند از:

ابزارهای تجزیه و تحلیل:

ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانند به شما کمک کنند عملکرد محتوای خود را پیگیری کرده و مخاطبان خود را بهتر درک کنید. اینستاگرام ابزار تجزیه و تحلیل داخلی خود به نام Instagram Insights دارد که برای حساب های تجاری در دسترس است.

همچنین بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل دیگر در دسترس هستند، مانند Hootsuite و Sprout Social. که البته ممکن است برای کاربران ایرانی دسترسی به این سرویس ها کمی سخت و محدود تر باشد. اما ابزار اینسایت خود اینستاگرام خیلی میتواند به شما کمک کند.

در حالی که این ابزارها می توانند مفید باشند، مهم است که به یاد داشته باشید که مهمترین جنبه بازاریابی اینستاگرام ایجاد محتوای با کیفیت بالا و جذاب است که با مخاطبان شما ارتباط خوبی میگیرد.

خرید دوره ی جامع تولید محتوا در اینستاگرام


انواع پیج ها در اینستاگرام:

  1. پیج فروشگاهی : محصولاتی دارد که به مشتری ها میفروشد
  2. پیج خدماتی: که هدماتی را برای مردم انجام میدهد
  3. پیج آموزشی: که مدرس هستند و در یک زمینه ی خاص دوره های آموزشی می فروشند

چند نکته کلیدی در تولید محتوا برای هر نوع پیج اینستاگرام:

صرف نظر از اینکه صفحه ای فروشگاهی است که محصولات می فروشد، خدمات ارائه می دهد یا محتوای آموزشی ارائه می دهد، وجود دارد:

مخاطبان خود را بشناسید:

درک اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و به چه نوع محتوایی علاقه دارند بسیار مهم است. این به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که با آنها تعامل کند  و پیام شما را به طور مؤثر منتقل کند.

چیزی که برای دیگران کار میدهد برای شما هم میتواند کار کند. برید ببینید چه مدل محتواهایی برای پیج های دیگر در حال تعامل گرفتن است ، همان مدل و سبک محتوا را برای خودتان تولید کنید.

در بلاگری اینستاگرام ، الگو برداری از دیگران به خصوص در شروع کار یک نکته ی خیلی مهم و طلایی است.

معتبر و شفاف باشید:

اصالت در اینستاگرام کلیدی است. در محتوا و تعامل با فالوورهای خود صادق و شفاف باشید. بالاتر هم گفتم که به هیچ وجه نسخه ی فیکی از خودتان نسازید. نه از خودتان نه از محصولتان.

از محتوای ویدیویی بیشتر استفاده کنید:

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، بنابراین استفاده از محتوای جذاب برای فالوور گرفتن و  حفظ توجه آنها بسیار مهم است.

این کار با تولید محتوای ویدیویی راخت تر است و البته نیاز به تلاش بیشتر دارد. قاعدتا محتوای ویدیویی زحمت بیشتر نسبت به عکس دارد. 

با فالوورهایتان درگیر بشید:

به طور منظم از طریق کامنت ها و پیام های مستقیم با فالوورهای خود در ارتباط باشید. این می تواند به ایجاد حس باهم بودن و تشویق وفاداری در بین فالوورهای شما کمک کند.

شما باید محتوایی تولید کنید که به طریقی مخاطب را قلقلک بدهد که با شما تعامل کند. نظر بدهد ، پست را سیو کند ، یا آن را برای دیگری شیر کند.

یک بلاگر کسی است که محتوای ویدیویی زیادتری تولید میکند زیرا میخواهد مخاطب را بیشتر درگیر خودش کند.

همیشگی باشید:

ثبات کلید  جذب فالوور های زیاد و وفادار در اینستاگرام است. سعی کنید در کارتان خلاق و مستمر فعال باشید.

یک بلاگر کسی است که همیشه با فالوورهای خودش در تعامل و راتباط است. همیشه روند کاری اش را با مخاطبانش شیر میکند. دقت کنید که نباید مثل آدم های درونگرا در خودتان فرو بروید.

در بلاگری کردن در اینستاگرام ما باید دائم خودمان را بروز بدهیم تا فالوور ها متوجه ی ما بشوند.


انواع فرمت محتوا برای بلاگری:

ویدیو / عکس/ عکس نوشته


دو مدل پیج فروشگاهی داریم؟

چند ایده ی محتوا برای پیج های فروشگاهی:

۱- عکس‌ها و ویدیوهای محصول:

یک پیج فروشگاهی باید همیشه به این فکر کند که محتوایی که از محصولاتش منتشر میکند باید مخاطب را طوری درگیر کند که انگار دارد این محصول را از نزدیک مشاهده میکند.

فالوورهای شما در حالت عادی ممکن است رغبتی به دیدن محصولات شما نداشته باشد اما نحوه ی ارائه ی شما است که انها را ترغیب میکند که تا محصول را تهیه کند.

مثل اینکه یک غذا را به شکلی زیبا میل کنید که دیگران هوس کنند.

۲-عکس‌ها و نظرات مشتریان:

عکس‌ها و نظرات را از مشتریان راضی به اشتراک بگذارید تا اعتماد و اعتبار را با فالوورهای خود ایجاد کنید.

همچنین می توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر برای نمایش محصولات خود استفاده کنید زیرا گاهی مشتریان شما استفاده از محصل جدید را در صفحه ی خودشان منتشر میکنند و شما را هم تگ میکنند. 

به طور کلی هرچه نظر رضایت دیگران را بیشتر منتشر کنید ، خیلی بیشتر معتبر خواهید بود زیرا مردم استقبال دیگران را دلیلی بر کیفیت خوب یا قیمت مناسب محصولات شما میدانند.

۳-تخفیف ها:

همیشه محتوای شما نباید در مورد استفاده از محصول یا چیزهای این چنینی باشد ، بلکه میتوانید محتوایی تولید کنید که موضوع ان ارائه ی تخفیف است. یک بلاگر خیلی خوب پیشنهاد های خرید را طراحی میکند و مشتریانی را ایجاد میکند.

یک محتوا میتواند شامل یک پیشنهاد ویزه ی بسیار فوق العاده باشد که هم نفع شما را دارد و هم نفع مشتری . پس سعی کنید مزیت مشتری ها را در این مدل محتواها ذکر کنید تا مخاطب تصور نکند فقط هدف از این محتوا ، فروش محصول است.

۴- اطلاعات و جزئیات محصول:

یک بلاگر جزئی نگر است و به زیبایی جزئیات و کاربرهای مختلف یک محصول را به فالوورهایش میگوید.

برای این کار خلاصه گویی و کلی گویی نکنید بلکه هر کاربر را تبدیل به یک محتوای استوری یا پست ویدیویی کنید.

همیشه طوری با محصولتان رفتار کنید که انگار از استفاده ی آن لذت میبرید. زیرا بلاگر در واقع عاشق محصولش است حتی اگر محصول شما یک قابلمه باشد باید از پختن غذا در ان احساس خاص و منحصر به فردی داشته باشید.

انتقال این حس ذوق خودتان به مشتری در قالب محتوای اینستاگرامی یک اصل مهم در بلاگر شدن است.

ثبت نام آسان در دوره آموزش بلاگری در اینستاگرام


جادوی تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام:

محتوای ویدیویی می تواند نوع بسیار موثری از محتوا برای بازاریابی اینستاگرام باشد، زیرا می تواند جذاب، آموزنده و از نظر بصری جذاب باشد. در اینجا برخی از مزایای استفاده از محتوای ویدیویی در اینستاگرام آورده شده است:

افزایش تعامل: محتوای ویدیویی تمایل بیشتری نسبت به سایر انواع محتوا در اینستاگرام، مانند عکس‌ها و پست‌های نوشتاری دارد. این می‌تواند شامل لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها باشد که می‌تواند به افزایش دیده شدن محتوای شما کمک کند.

داستان سرایی بهتر: ویدیو به شما امکان می دهد داستانی را به شیوه ای بصری و پویاتر تعریف کنید، که می تواند به جلب توجه فالوورها و انتقال موثرتر پیام شما کمک کند.

بهبود آگاهی از برند: محتوای ویدیویی می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند و به دنبال‌کنندگان شما درک بهتری از اینکه شما چه کسی هستید و کسب‌وکارتان چیست، کمک کند.

افزایش تبدیل: محتوای ویدیویی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش تبدیل باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد محصولات خود را به نمایش بگذارید و مزایای آنها را به روشی تعاملی‌تر نشان دهید.

انعطاف پذیری بیشتر: اینستاگرام انواع فرمت های ویدئویی مانند استوری اینستاگرام، لایو اینستاگرام و ریلز های اینستاگرام را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد طیف وسیعی از محتوا را ایجاد کنید که می تواند برای انواع مختلف مخاطبان جذاب باشد.

به طور کلی، محتوای ویدیویی می‌تواند راهی موثر برای تعامل با فالوورهای شما، افزایش آگاهی از برند و افزایش تبدیل در اینستاگرام باشد.


ریلز ها در اینستاگرام:

یک ویژگی جدید اینستاگرام ریلز است. می توانید بهترین راه برای ایجاد ریلز در اینستاگرام را به من بگویید؟
ریلز های (ریل های)اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را با موسیقی بسازید. در اینجا چند نکته برای ایجاد ریلز های موفق در اینستاگرام آورده شده است:

انتخاب آهنگ جذاب: آهنگی را انتخاب کنید که جذاب و مرتبط با محتوای شما باشد. همچنین می‌توانید از صدای سایر ریلز استفاده کنید یا صدای خود را با استفاده از یک برنامه ویرایش موسیقی ایجاد کنید.

از محتوای جذاب بصری استفاده کنید: از محتوای جذاب بصری استفاده کنید که توجه دنبال کنندگان شما را به خود جلب کند. این می تواند شامل عکس ها و فیلم های با کیفیت بالا و همچنین گرافیک و سایر عناصر بصری باشد.

کوتاه و شیرین نگه دارید: قرقره های خود را تا ۱۵ ثانیه یا کمتر نگه دارید تا توجه فالوورهای خود را به خود جلب کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی «برش» برای ایجاد چندین کلیپ و روایت داستان استفاده کنید.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید: از هشتگ‌های مرتبط برای کمک به ریلز های خود برای دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر و ارتباط با کاربرانی که علایق مشابهی دارند، استفاده کنید.

با فالوورهای خود درگیر شوید: با درخواست بازخورد یا درخواست از فالوورهای خود برای به اشتراک گذاشتن ریلزهای خود، تعامل را تشویق کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید ریلزهایی ایجاد کنید که برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در اینستاگرام جذاب، سرگرم کننده و موثر هستند.


تولید محتوی عکس از محصول در اینستاگرام:

عکس‌ها نوع مهمی از محتوا در اینستاگرام هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند محصولات، خدمات یا برند خود را به شیوه‌ای جذاب به نمایش بگذارید. در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای تصویری موفق در اینستاگرام آورده شده است:

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید: از تصاویر باکیفیت استفاده کنید که واضح، روشن و از نظر بصری جذاب باشند. این می تواند به جذب و حفظ توجه دنبال کنندگان شما کمک کند.

یک زیبایی شناسی ثابت انتخاب کنید: یک زیبایی شناسی ثابت برای تصاویر خود انتخاب کنید، مانند یک طرح رنگی خاص یا سبک، تا ظاهری منسجم برای صفحه اینستاگرام خود ایجاد کنید.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید: از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا به تصاویر خود کمک کنید مخاطبان گسترده‌تری داشته باشند و با کاربرانی که علایق مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید.

زیرنویس‌های جذاب بنویسید: زیرنویس‌های جذابی بنویسید که زمینه را فراهم می‌کند، داستانی را بیان می‌کند، یا سؤالی را برای تشویق دنبال‌کنندگانتان بپرسید.

از ویژگی‌های اینستاگرام استفاده کنید: از ویژگی‌های اینستاگرام مانند استوری اینستاگرام و لایو اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری محتوای شخصی‌سازی‌شده و پشت صحنه استفاده کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید محتوای تصویری ایجاد کنید که از نظر بصری جذاب و موثر برای دستیابی و تعامل با مخاطبان هدف خود در اینستاگرام باشد.


ایده پردازی و انتخاب موضوع تولید محتوا برای بلاگری:

برای ایجاد محتوا نیاز به ایده داریم. بهترین نکات برای ایده تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
در اینجا چند نکته برای ایده پردازی برای محتوا در اینستاگرام آورده شده است:

مخاطبان خود را بشناسید: در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما به چه نوع محتوایی علاقه مند است و محتوایی ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود.

به ترندها نگاه کنید: به آنچه در اینستاگرام پرطرفدار است توجه داشته باشید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید محتوایی ایجاد کنید که با رویدادهای جاری یا موضوعات محبوب هماهنگ باشد.

از دیگران الهام بگیرید: به کارهایی که سایر حساب های اینستاگرام موفق انجام می دهند نگاه کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید عناصر مشابه را در محتوای خود بگنجانید.

از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید: دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا عکس ها یا ویدیوهای محصولات یا خدمات شما را به اشتراک بگذارند و محتوای آنها را مجدداً در حساب شما ارسال کنند.

خلاقانه فکر کنید: از اینکه خارج از چارچوب فکر کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید نترسید. برای ایجاد محتوای تعاملی و پویا تر، از ویژگی های اینستاگرام مانند استوری اینستاگرام، لایو اینستاگرام و ریلز های اینستاگرام استفاده کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید ایده‌های محتوایی متنوعی ارائه دهید که برای مخاطبان هدف شما در اینستاگرام مرتبط و جذاب باشد.

شرکت در دوره ی جامع کسب درآمد از اینستاگرام


بلاگر فروش یا چی؟!

اول بلاگریت، تکلیفتو با خودت مشخص کن که بلاگر چی هستی! فروش، یا چی؟

آقا من اومدم نوشتم گفتم که میخوای بلاگرِ چی باشی؟ کلی کلی کلی نظر اومده من میخوام بلاگرِ این باشم ؛ اون باشم ؛ اون باشم

ولی بلاگری به دو دسته کلی تقسیم میشه! یا شما بلاگرِ فروشی یا بلاگرِ “یا چی”

“یا چی،” همون روزمرگیه! یا چی همون طنزه! یا چی همون اتفاقاتیه که شما در زمینه کاری خودت به صورت روزمره گزارشش میکنی.

میخوام برات مثال بزنم، خب ببین بلاگری به صورت کلی به ۲ قسمت تقسیم میشه به ۲ دسته، بلاگر فروش و بلاگر یا چی

بلاگر یا چی چیه؟ من بهت توضیح میدم!! یا چی، همون بلاگر روزمرگیه! بلاگر ریپورت و گزارش دادن ِ روزمرگی های زندگی من، لایف استایل من،کار من وووو همه این هارو میتونی تعمیم بدی و بلاگر فروش!

اگر بلاگر فروشی، باید تکلیفت با خودت روشن باشه. بلاگر فروش مثلا چی؟ پیج ویمانا، پیج ژل، پیج دیگه مثلا چیا میتونه باشه؟پیج گورتکس.

همه این ها بلاگرهایی هستن که کار فروشگاهی رو انجام میدن! یا محصولی دارن برای ارائه به مخاطب یا خدماتی دارن برای فروختن و ارائه کردنِ به مخاطب.

پس این دسته بندی اسمش شد چی؟ بلاگرِ فروش! که من چی دارم؟ یا محصول دارم یا خدماتی رو که میخوام ارائه کنم به مخاطبم، در مقابلش ازش هزینه دریافت کنم یا حالا هر چیز دیگه ای..اوکی؟

یه دسته بندی دیگه ای که راجبش صحبت کردیم اون بلاگر یا چی بود. آقا من صبح بلند میشم از توی تخت خوابم بلند میشم گوشیمو میگیرم دستم میگم: سلام جونِ دلا! سرکیفی ؟ خوبی عزیز؟ خوبی بدم خوبی!! من میشم بلاگر روزمرگی. من میشم بلاگری ک هدفم، تارگتم، تعامل بیشتر با مخاطب در راستای رسیدن به تبلیغاته!

که چی؟ که تبلیغات بگیرم! که درآمدم از تبلیغات باشه! خیلی از بلاگرا دارن این کار رو میکنن، نمونه «مهدی شجاری»، استوری میذاره در مورد محصولت صحبت میکنه؛ در مورد کسب و کارت صحبت میکنه در مقابلش n تومن دریافت میکنه!

پس تو ابتدای کارت حتما یادت باشه! تکلیفتو روشن کنی، قرار محصول داشته باشی، خدمات داشته باشی برای ارائه ی به مخاطب، یا چی. 

شرکت در دوره ی جامع کسب درآمد از اینستاگرام

خب بعد ازینکه کاملا مشخص کردی توی چه زمینه ای میخوای بلاگر بشی ، وقت اینه که با بخش های مختلفی که باید روشون کار کنی آشنا بشی و آموزش هاش رو ببینی.

پس بریم بخش بعدی.

آموزش کامل نوشتن بایو پیج بلاگری در اینستاگرام

بایوگرافی پیج اینستاگرام باید چطور باشد؟

خیلی از شما چه بلاگر هستید و چه در زمینه های دیگر در اینستاگرام کسب و کار دارید میتوانید با بایوگرافی درست نوشتن کلی فالور جذب کنید.

جواب همه سوالاتت درباره بایو پیج بلاگری تو این بخش هست!

ببین بایو بعد از عکس پروفایل و username مهم ترین نکته برای پیج بلاگریته! حالا این بایو باید چجوری باشه؟

ببین تو، تو اینستاگرام با ۲ تا نکته سرچ میشی. یکی username و یکی name.

پس تو مرحله اول name باید با username تکراری نباشه تا توی سرچ ها نشونت بده.

من جات باشم اسمم رو مینویسم و شاخه بلاگریم رو بعد میایم پایین تر…، حالا پایین تر که اومدیم ابتدا میخوایم به مخاطبمون برسونیم ک این پیج چه کمکی به تو میکنه؟

اینجا یاد میگیری فلان، اینجا من ، بهمان… فهمیدی چی شد؟

یعنی اگه مثلا بلاگر فروش پوشاکی میای میگی که اینجا بهت میگم چی باید بخری و چه لباس هایی نباید بخری

چی شد؟ پس بعد از name میگی اینجا قراره چه اتفاقی بیفته! تا اینجای رو متوجه شدی حالا اینجا جاییه ک باید توی پیجت از یه شعار از یه جمله ای ک حالت رو خوب میکنه کسب و کارتو معرفی میکنه

و یا همه اینهارو یکجا با هم داره استفاده بکنی! مثلا توی پیج یک پیج آموزشی که برای همه شما بلاگرهاست، نوشته شده: با بلاگریتو بلاگری تو!

خب این چنتا نکته رو رعایت کردی در آخر باید بیای بگی که با تو چطوری ارتباط بگیرم: اگه میخوای تبلیغ، اگه میخوای خدماتتو استفاده کنن، اگه میخوای ازت محصولی بخرن اون پایین جاشه که بیای بگی من درکجا میتونم بهتون پاسخ بدم؟ دایرکت؟ واتساپ؟ سایت؟ کجا؟

و در انتها اون لینک اون پایین اگه سایت داری سایتت رو بذار، اگه کانال تلگرام داری کانالت رو بذار و اگه هیچکدومشو نداری یه زیلینک بساز همه رو بذار توش و یه زیلینک اون پایین، کارت رو راه میندازه

نکته آخردر مورد بایو پیج اینستاگرام: ببین بایوت نباید اونقدر طولانی بشه ک اون seen more اون پایین لازم باشه زده بشه تا خونده بشه! در نتیجه بایوت ۲۴ خط جمع بشه از اموجی مرتبط با کسب و کاره خودت ، مرتبط با بلاگری خودت استفاده کن متناسب با رنگ پروفایلت و رنگ محتوات.

دوره ی جامع ویدیویی آموزش بلاگری

 

ظاهر پیج اینستاگرام یک بلاگر باید چطوری باشه؟

برای گرافیک و شکل پیجم چیکار کنم ک فالوور هام فرار نکنن؟

شما که بلاگرین،شما که میخوایین بلاگر بشین ظاهر پیجتون،گرافیک پیجتون و کاور پستاتون از همه چی اهمیتش بیشتره! خیلی باید زمان بذاری سرش.

این نکته رو در نظر داشته باش که پستای شما حتما حتما حتما باید یه کاور با یه تیتر خیلی جذاب داشته باشه

پس، قبل از اینکه شروع بکنی به کارات حتما سعی کن ک یه قالب گرافیکی واسه خودت مشخص کنی.

اگه بعضی جاها گفتم که لازم نیست فروشگاها، پیجای خدماتی، یه تِم داشته باشن اما شما باید حتما یه تِم واحد داشته باشی پس قبل از شروع کار سعی کن تمِت رو مشخص کنی.

دو تا نکته مهم:

۱-خوب حالا فونت کاورمون چی باشه؟  اگه کارت طنزه برنداری یه تیتر بذاریا! برنداری فونت عادی اینشات رو استفاده کنیا! تمومه، کارت تمومه اگه اینارو استفاده کنی!!

اگه کارت طزنه فونت مرتبط، فونت فانتزی بذار،اگه کارت جدیه فونت جدی استفاده کن اما نکته ای که باید در نظر داشته باشی اینه که حتما فونت هات باید گنده باشه باید بُلد و بزرگ باشه اون خیلی تاثیر گذاره!


این زیر نمونه کاور پیج خودم رو که  میذارم.  به این صورت پیجم با کاور و فونت مناسب و بزرگ مرتب هست.

البه شما متناسب با موضوع کارتون تصویر کاورتون و فونت میتونه متفاوت باشه که به موضوع پیجتون بیاد.

 

خب بخش بعدی یک پیج بلاگری حرفه ای و خفن چی میتونه باشه؟

بخش هایلایت ها یکی از بخش های بسیار مهم هست.

هایلایت هام چی باشه؟ بلاگر و هایلایتاش

با هایلایتا زیر نکات مهمت خط بکش،

یسری بیل بیلکا اونجا هست،گرد ها ، بهش میگن هایلایت! تو هایلایتامون چی باید بذاریم؟

اول اینکه باید،حواستون باشه اول باید استوریش کنین بعد هایلایت کنینا نمیشه بهش اضافه کرد چیزی همینجوری! اما باید چیا توش بگیم؟

باید تمام نکات مهمی که درباره توی بلاگر وجود داره بگی، اینکه من کیم؟ من چیم؟ من از کجا اومدم؟ چه تحصیلاتی دارم؟ میخوام تو این پیج چیکار بکنم و شما چه راه های ارتباطی با من دارین! اگه بلاگره فروشی، حتما بنویس که چجوری میتونی محصولاتی که من دارم رو خریداری بکنی! پس، هایلایتا خیلی خیلی خیلی مهمه!

باید حتما تعدادش چنتا باشه؟ نهایتا بین هفت تا هشت تا،{پنج تاش دیده میشه}۷-۸ تا، تا ده تاهم اسکورول میکنن میرن جولو.

برنداری پنجاه هزارتا هر چی تو استوری گذاشتی هایلایت کنیا!! نه، اون بدرد نمیخوره. نهایتا هفت تا هشتا تا ده تا قابل قبول و اوکیه. پس خیلی دقت کن به این موضوع که هایلایتا میتونه نشانگر تو باشه! میتونه معرف تو باشه که تو کی هستی، چی هستی و قراره که چیکار بکنی!

کاور هایلایتام چی باشه؟

ببین،اینکه هی من میام میگم پرسونال برندینگ،رنگ خودت رنگ اختصاصیه خودت، رنگ تویی ک بلاگری برا همینجاس! ببین برا همینجاس که دارم بهت میگم باید رنگ خودت رو انتخاب کنی!

که اینجا توی کاور هایلایتات از رنگ خودت استفاده کنی! از آیکونِ مناسب استفاده کنی! اگه نمیخوای کاور بذاری، باید تکلیف اینکه چی رو نشون بده اونجا توی ظاهر پیجت که ظاهر پیجت که تو پست قبلی بهت گفتم بهم نریزه و خراب نشه اینجا باید مشخصش کنی!

یکی از مهمترین کارهای یک بلاگر ارتباط گرفتن با فالور ها هست. در ادامه به توضیح این مطلب میپردازیم.


تکنیک های بلاگری: ارتباط برقرار کردن با فالور ها

فالوورا منو میشناسن؛ میدونن من چه خدماتی رو بعنوان یک بلاگر میتونم بهشون ارائه بدم؛ اما هیچ راه ارتباطی ندارم!

آقا یه نکته خیلی مهم اینه که ما محصول داریم، بلاگری رو یاد گرفتیم، بلدیم ارتباط بگیریم، اما مخاطب بلد نیست منو پیدا کنه!

مخاطب گنگِ که کجا میتونه بلاگری که داره دنبال میکنه رو باهاش ارتباط بگیره! اصلا جواب دایرکت میده؟ خیلی از بلاگرا جواب نمیدن!

و این باعث شده ک مخاطب به پیام دادن به بلاگر،دلسرد باشه! پس تو باید یک راه آسون، یک راه ارتباطی آسون برای  مخاطبت آماده بکنی! اگه تو دایرکت جواب میدی، تو بایوت بزن!

اگر کانال تلگرام داری، یه زیلینک بساز آموزش زیلینک تو اینستا پاسیومون هست. یه زیلینک بساز بذار تو بایوت اونجا هم شمارتو میتونه داشته باشه ،هم کانال تلگرامت، هم سایتت، واتساپت، هر چیزی که تو اجازه بدی رو اونجا میتونه داشته باشه!

حتما حتما اگه محصولی یا ارزش افزوده ای داری یه کانال تلگرام برای خودت بزن یا واتساپ!

ارزش افزوده چیه اصلا؟ تو یه بلاگری هستی که مثلا داری آشپزی آموزش میدی.

میتونی پی دی اف{PDF} یه کتاب آشپزی رو تو کانالت بذاری و مخاطبات رو دعوت کنی برن اونجا. خیلیا بخاطر همین ارزش افزوده تو رو دنبال میکنن!

چون هرروز کانال تلگرامشون رو چک نمیکنن اما استوری اینستاگرامشون رو حتما هرروز چک میکنن. ارتباط بگیر با مخاطبت، از طریق ابزارهایی که بهت گفتم، ارتباط خیلی مهمه ها!

Question box، خود دایرکت،کانال تلگرام، اینها جادو میکنه تو ارتباط تو با مخاطبت!

شرکت در دوره ی جامع بلاگری در اینستاگرام


کاراکتر سازی در بلاگری

کاراکتر خودتو بساز

بلاگر جان تو باید کاراکتر شخصی خودت رو داشته باشی. تو باید شخصیت مخصوص خودت رو داشته باشی! حالا میگی یعنی چی؟

یکی میاد میگه که چطوری جون دل؟! برقراری عزیز؟ این نیش باید وا باشه البته! یکی شخصیتشو اینجوری میسازه، یکی میاد میگه ســــــلام!

یکی دیگه میاد میگه که سلام ممتازی ها امیدوارم که حال دلتون خوب باشه! (با لحن محکم)

یکی دیگه میگه سلام به مومو بکس دوست داشتنی؛ من مهدی شجری هستم و امروز میخوام راجب فلان موضوع با هم دیگه صحبت بکنیم!

کاراکتر های خودشون رو دارن، شخصیت..! هرجا که اسم این جمله بیاد که سلام ممتازی ها، من میام تو کادر.

هر جا که حتی صداش بیاد چطوری جون دل ، تو سریع اون آدم ریشو هیکلیه میاد تو ذهنت. من اینو ازت میخوام.

ببین برند شخصیت قراره بر چه پایه ای استوار باشه؟! قراره مردم تو رو به چه چیزی بشناسن؟! اگه صدای خوبی داری، سعی کن  رو اون مانور بده!

اگه چهره زیبایی داری روی اون مانور بده! اگه هیچکدوم از اینا نداری، یه ماسک، یه عینک یه عینک قرمز مثل عینک ،یه گردنبند،یدونه تیشرت خاص،یه اِلِمانی به خودت اضافه کن که مردم تورو به اون اِلمان بشناسنت!

پس خواهش میکنم ازتون، ببین تو به چی معروفی؟  پس بلاگری که میخواد بلاگری کنه کاراکترای مخصوص خودش رو باید بسازه

پس تو هم باید کاراکتر مخصوص خودت رو بسازی! حتما حتما یه رنگ خاص واسه خودت داشته باشی! رنگت چه رنگیه؟!رنگ من چه رنگیه؟سیاه ، سبز ، آلبالویی رنگ ما این رنگیه! رنگ شما چه رنگیه؟

پس با مشخص کردن المان های خودت و شخصیتت میتونی کاری کنی که مثل سهیل سنگرزاده ، همه شخصیت و استایلت رو بشناسن.


خب حتما میدونید یک بلاگر با خوب صحبت کردن میتونه تاثیر بسیار زیادی بذاره روی مخاطب هاش.

البته در بخش های بعدی به این مورد اشاره خواهیم کرد که شما بدون صدا و حتی بدون نشان دادن چهره ی خودتان هم میتوانید بلاگر خوب و حرفه ای باشید اما اکثر بلاگر ها افرادی هستند که جلوی دوربین میایند و صحبت میکنند.

بنابراین در این بخش در مورد صدا ریال لحن و فن بیان برای بلاگری در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد:

صدا و فن بیان در بلاگری:

خب ببین، کار ادمینیتو انجام میدی؟؟جلوی دوربین میای؟ وقتی بلاگری باید جلوی دوربین بیای! پس باید بتونی با مخاطبت از لحاظ بصری که اومدی جلوی دوربین، از لحاظ نوشتاری، خب کپشن نوشتی و از لحاظ شنیداری صدات رو برای مخاطبت جوری پِرزنت کنی که اون کیف بکنه از اینکه تورو دنبالت میکنه

دیدین یه سریا رو توی مثلا خیابون میبینین میگین {WOW} چه فیسی، چه اندامی، چه هیکلی! ولی وقتی باهات حرف میزنه از دنیا سیر میشی! آره؟ اینارو دیدی؟!

خب پس این رو توجه داشته باش که صدا در برقراری ارتباط شما با مخاطبتون خیلی مهمه! ببین، مهم نیس، خیلی مهمه! چیکار کنم که بتونم با محتوام، با صدای بهتری صحبت کنم!؟

با نوای بهتری صحبت کنم! چجوری با مخاطبم از راه شنیدن ارتباط بگیرم؟ چجوری فالوور بیارم با صدام؟! من بهت میگم! بلاگری که جلوی دوربین صداش درست نباشه،

فالوور جذبش نمیشه! بلاگری که کار ادمینیشو روی پیج شخصیش انجام نده، یعنی چی؟ کار ادمینی چیه؟

جلوتر کامل بهت توضیح میدم ولی اینجا یه ایده بهت میدم: اونایی که فالوت میکنن بهشون دایرکت میدی با صدات یه ویس میگیری خوش آمد میگی و دعوتشون میکنی. اینطوری بیشتر رو صدات تمرین داری و زودتر صدات بهتر میشه.

و البته ترغیب میشه که پست هات رو ببینن. پس تو با صدات فالوور میگیری! دوستداری بدونی چجوری باید صدات رو پخته تر بکنی؟

من که گوینده نیستم! من صدام خوب نیست، ببین اعتماد بنفس داشته باش! ساختن صدات، درست بودن فن بیانت با من! فن بیان چیه؟!

ببین صدا یکی از پارامتر هاست. وقتی تو نتونی واژه هارو درست ادا بکنی، صدای تو هم تاثیر چندانی روی مخاطبت نمیگذاره!

مثل این میمونه که تو یک پیام خوش آمد گویی توی دایرکت به مخاطبات میدی که سلام خبین خشین سلامتین،

با این فرق میکنه که شما با انرژی صداتون توی دایرکت به مخاطبتون بگید ســلام خوبین؟!

به پیج من خوش آمدید! من اینجا بهتون آموزش بلاگری میدم! با من بلاگر میشی،

یا درواقع با بلاگریتو بلاگری تو! ببین اینها چقدر باهم فرق میکنه! اگر میخوای یاد بگیری که فن بیان بهتری داشته باشی صداسازی ، بهتری داشته باشی

در وهله ی اول تنفس درستی داشته باشی

دوره ی جامع ویدیویی آموزش بلاگری

خجالت کشیدن از صدای خودمان برای تولید محتوا:

 چرا از صدامون خجالت میکشیم ، چرا وقتی به یه نفر ویس میدیم حتما باید بریم بعدش گوشش کنیم؟ اینو یاد بگیر این یه تمرینه! باهم تمرین کنیم که با صدامون بتونیم فالوور بگیریم.

این تمرین، از این به بعد برای من و شما اجرا میشه که ما برای اینکه صدامون رو چک کنیم، هیچ ویسی رو مجدد گوش نمی کنیم.

تمرین دوم:  سعی می کنیم تمام کلمات رو درست ادا بکنیم. یعنی سلام، خوبی! ته کلماتتون رو برای چی حذف میکنین؟ چرا ته کلماتمون رو میخوریم؟ هممون این ویژگی ها رو داریما ! این عادتیه که توی محاوره ی عمومی ما متاسفانه نهادینه شده ولی بیاین، توی تمرین دوم با صدات فالوور بگیر، به این برسیم که کلمات و جملاتمون رو درست، شمرده و خوانا ادا کنیم! ادا کردن چجوری خوانا میشه؟ میشه! خوانا ادا کن.

خب بریم سراغ تمرین سوم : تمرین سوم، اینه که ما یاد بگیریم درست و اصولی نفس بکشیم. تنفس کنیم! چجوری؟ اینجوریه که من باید بتونم حجم ریه هام رو از هوای  تازه پر کنم که بتونم راحت تر صحبت کنم.

که هی لازم نباشه وسطش اِ-اوم-اوهوم که هی این مکث ها رو نخوام ایجادش کنم! پس تمرین سوممون این شد که ما تنفس درست داشته باشیم که بتونیم جملات و کلماتمون رو درست تر ادا بکنیم.

پس تمرین سوم، شد اینکه من درست نفس بکشم! نفس کشیدن درست به ما کمک میکنه تا بتونیم کلمات و جملات رو درست  ادا بکنیم و از اینکه هی وسطش مِن و مِن کنیم اِ اِ اِ م م اوهوم اینجوری بکنیم که نفسمون رو چاق کنیم و ادامه جملمون رو بریم ؛ جلوگیری بکنیم!

پس درست نفس میکشیم، هوای خوب توی ریه هامون میبریم و با انرژی با مخاطب هامون صحبت میکنیم! یادت باشه که از این به بعد من از صدام خجالت نمیکشم. توهم از صدات خجالت نکش


خب حالا من بلاگر هستم ولی استوری چی بذارم؟

آموزش استوری برای پیج های بلاگری:

توهم نمیدونی استوری چی بذاری؟ باید استراتژی استوری داشته باشی! حالا چیه؟ بریم ببینیم چطور میشه جذب مشتری با استوری اینستاگرام داشته باشیم.

استراتژی استوری بهت کمک میکنه که بدونی هر روز چه استوری بذاری! هر روز چه استوری میذاری؟ پا میشی میری صبح بخیر، شب بخیر! صبحانه اینو خوردم، اینکارو کردم و فلان و بهمان..

نه نه نه اصلا به این استراتژی استوری نمیگنا! یه بخشی از تولید محتوات برای استوری اینه! استراتژی استوری یعنی چه محتوایی رو استوری بکنم مخاطبام بیشتر میبینن

و سین استوریم بیشتر میشه! باید اینو بشینی بنویسی ؛ مرتبط به کسب و کار خودت! ایده از کجا بگیرم؟ از همکار ها! ایده از کجا بگیرم؟! از اپلیکیشن های مختلف، مثل لایکی!

اپلیکیشن لایکی رو نصب کن برو توش بچرخ. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارت رو سرچ کن. کلی محتوای آماده بهت میده! که میتونی استوری کنی.

دیگه چی؟ ربط داره به کسب و کارت؟ مثال بزنیم آقا مثال چی بزنم واسشون؟ پیج کیک! استوریش چی باشه؟ توی استوری از پختن میتونی پشت صحنه بگیری.

از آموزش رنگ های خوردنی، متریال تزیین کیک، دور چینی کیک،زیر کیک،روی کیک، بالای کیک،توی کیک،از همه چی میتونی استوری بگیری.

آموزش بده توی استوریا! آموزشای کوچیک ۱ دقیقه ای.کولاک میکنه. خودت بیا نه. فیلم بگیر صدات رو بذار توش نه! تو لایکی برو سرچ کن نه! نه نداره این همه ایده داری!

این همه کار میتونی بکنی!{question box} بذار ؛ تو{ question box }یه وقتایی درباره خودت یه وقتایی درباره محصولت سوال مطرح کن! ۲ تا عکس کیک بذار کنار هم بگو الان میخوای کدومشو بخوری؟

این یا این؟ ۲ تا عکس کیک بذار کنار هم بگو به کدومش رای میدی برای انتخاب؟ هست! نظرسنجی بذار! کوییز بذار، بگو آقا اینقدر درصد تخفیف برای تو اگه کیکم رو میخوای

ولی پست آخرم باید سوالشو جواب بدی! از پست آخرت کوییز طرح کن! حالا اون لا به لای اون ، کدت رو هم بیا بگو؛ بگو از کجا یاد گرفتی؟ از کی شروع کردی؟

برای کی کیک درست میکنی؟ چجوری ازت سفارش بدن؟ چجوری ارسال میکنی؟ هزینه ارسال چجوریه؟ و خیلی گزینه های دیگه…

اگه پیج کیک داشتی حتما محتوا یک ماهت الان آماده شده! برای کسب و کار های دیگه هم همینطور! شروع کن، کنارتیم! ایده پردازی میخوای؟ مشاوره تو دایرکت در خدمتت هستیم!

زیر همین مطلب کامنت کنید که استوری هاتون الان چقدر سین میخوره؟


 

آموزش پست برای پیج های بلاگری:

نمیدونی باید پست چی بذاری؟ خسته شدی از اینکه گشتی و گشتی و گشتی و نفهمیدی برای بلاگری باید چه پستی بذاری؟ من بهت میگم

یکی از مباحثی که هر بلاگری قطعا تا الان یه بار تجربش کرده، اینه که بابا،پست چی بذارم؟! خسته شدم،پستام هل هلی شده!دقیقه نودی شده! دهنم داره سرویس میشه

اما پست باید چی بذارم؟! بچه ها مهمترین عامل توی اینکه شما بدونین پست چی میذارین،اینه که یک استراتژی محتوا داشته باشین.

یک استراتژی ، یک برنامه ریزی برای آیندتون داشته باشین و بدونین که قراره چیکار بکنین.

مثلا کالاهای دیجیتال،مثل لب تاب، مثل هدست،مثل تبلت: خب من قراره بلاگر فروش این ها بشم، چه محتوایی میتونم تولید بکنم؟ آنباکسش کنم!

نقد و بررسیش کنم! یه دونشو آن باکسش کنم، نقد و بررسیش کنم نگه میدارم دستم و آها! این ویژگی هاشه ، گرده فلانه ، بیساره .یه دونه دیگه، بیام راجبش آموزش بدم،

چجوری حالا میشه ازش استفاده کرد!؟ یه سری آموزش های مرتبط در حوضه تکنولوژی بدم!

این ها همه و همه و همه محتواهایی که توی بلاگر عزیز دل میتونی تولیدش بکنی!

پس دیگه نگو محتوا کم دارما! اگه لپ تاب میخوای بفروشی میتونی آن باکسش بکنی، میتونی نحوه ریختن ویندوز روشو آموزش بدی، نحوه ریختن انواع افزار ها روشو آموزش بدی!

اینکه چیکار کنیم لب تابمون بیشتر عمر بکنه، باتریش بیشتر عمر بکنه! هر کدوم از اینا میشه یه محتوا! پس محتوا ما کم نداریم! بشین دربیار که قراره چیا تولید بکنی!

به اون میگن استراتژی محتوا.  حالا اون استراتژی محتوا رو بیار روی تقویم بنویس قراره شنبه این رو بنویسم، دوشنبه این کار رو انجام بدم، سه شنبه این پست رو بذارم، چهارشنبه این پست رو بذارم، اینُ بهش میگن تقویم محتوام!


پست های اسلایدی برای پیج بلاگری:

منظور از پست های گرافیکی توی اینستاگرام، چیه و یه بلاگر چجوری میتونه از اونها استفاده بکنه؟

امروز میخوام در مورد پستای اسلایدی و گرافیکی با شما صحبت بکنم.

یعنی چی پستای گرافیکی؟ یکیش میشه پستای اسلایدی. که من بهتون پیشنهاد میدیم که شما که بلاگرین سعی کنین تا جای ممکن از پستای گرافیکی اسلایدی استفاده نکنین یعنی چیزایی که تصویر و نوشته باهم دیگه قاطی دارن! اصلا تعریف پست گرافیکی اسلایدی همینه. پستی که هم عکس توشه و هم نوشته توشه، ترکیب این دوتا باهم دیگه اس!

پیشنهاد میکنیم استفاده نکنین تا جایی که میتونین خودتون بیاید جلوی دوربین اما اگه نشد راه حل و جایگزین بسیار خوب که چجوری بسازیمش با فتوشاپ، با کنوا و کلی اپلیکیشنای دیگه هس که میشه اینکارو باهاش انجام داد.

خب این اولیش، حالا بریم سراغ پست گرافیکی دومی که میتونین تولید کنین. یه پله سطح رو ببریم بالاتر،میشه موشن گرافی تولید کردن.موشن گرافی یعنی چی؟

یعنی دیدین یه سری شخصیت های کارتونی هستن، که یه سری کارهارو انجام میدن.مثلا یه نَریشن میگیرن و بقول معروف یه نقشی رو بازی میکنن!

شما به جای اینکه بیاین کلی پول تبلیغات بدین مثلا یسری بازیگر بیان و این چیزا..میتونین از موشن گرافی استفاده بکنین ! بیشتر کجاها استفاده میشه؟

برای معرفی یه خدمت یا یه محصول استفاده میشه موشن گرافی و ساختنشم خودتون میتونید بسازید و نرم افزاریم که میشه باهاش ساخت موشن گرافیرو افتر افکته که خیلیم خوب میشه باهاش موشن گرافی زد البته من بچه هایی رو میشناسم که انقدر باهوشن و انقدر خلاقیت دارن که با پاورپوینت، موشن گرافی میسازن!. با پاور پوینت!!

ببین چقدر آدم میتونه خلاق باشه. خب، اینم از دومیش. اولیش چی شد؟ پست اسلایدی گرافیکی! که تصویره، که ترکیب یه عکس با یه متن ، دومیش موشن گرافی بود سومیش میشه انیمیشن باز میخوای سطح کاریتو ببری بالاتر دیگه میتونی یه انیمیشن بسازی.

شرکت در دوره ی جامع تولید محتوا در اینستاگرام

یعنی مثل یه فیلم در قالب انیمیشن بسازی و اونو بذاری. اون دیگه خیلی سخته ، خیلی داستان داره.

و اگه به کار ببریش شاید تو جزو اولین بلاگرایی باشی که از انیمیشن توی کارشون دارن استفاده میکنن.

حتی اگه تواناییشو داری میتونی اصلا فیلد کاریتو ببری تو حوزه انیمیشن. فقط دیگه انیمیشن باشه مثل چی؟ مثل انی میشن ؛ مثل انبوه سازان .

برین پیجاشونو ببینید بی نظیرن. مثل پرویز و پونه، مثل سروش رضایی، سروش رضایی یه بلاگره ولی انیمیشن تولید میکنه که  اونم هیچ مشکلی نداره.

پس این سه تا پست رو هم میتونی تولید بکنی بذاری در کنار محتواهای ویدیوییت که پیجت خیلی خیلی خفن تر بشه! امیدوارم که همیشه همیشه همیشه یه حال گرافیک خودتونو و پیجتون عالی و شاداب باشه.


لوازم تولید محتوا برای بلاگری:

ما برای فعالیت توی اینستاگرام نیاز به یک سری ابزار و تجهیزات داریم.

اگر قصد داری برای بلاگری کردن ابزار و تجهیزات خاصی داشته باشی تا پایان این بخش با من همراه باش.

برای بلاگری، چه لوازمی لازم داری؟ مطلب را تا انتها همراه باش تا بدونی چه نیاز هایی داری و چجوری میتونی برای بلاگر شدن این وسایل رو تامین کنی.

برای بلاگری ، و یا کلا تولید محتوا یک سری حداقل تجهیزات تولید محتوا در اینستاگرام رو لازم داری. یک یه میکروفون، با این میکروفون کیفیت صدات رو میبری بالا.

پیشنهاد ما به شما بویا m1 که تقریبا قیمتش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومنه. از کجا میخواین تهیه کنین تو کامنتا بپرسین، بهتون میگیم.

نکته دوم یک دوربین، این دوربین میتونه دوربین موبایلت باشه اگر توی سری سامسونگ ها a70 به بالا، اگر یک آیفونی دارین که ۸ به بالا یا حالا گوشی های دیگه ولی کیفیتش باید بالا باشه. و به مرور برین سراغ دوربین های حرفه ای. سه این دوربین باید روی پایه ای قرار بگیره پس یک پایه دوربین ساده که گوشیت رو بتونی بهش وصل کنی هم کارتو راه میندازه.

چهارم: یک بک گراند خوب لازم داری. این بک گراند صرفا نباید مثل بک گراند بلاگر های حرفه ای پنل آکوستیک و نور های چند رنگ باشه.

این بک گراند میتونه کاغذ دیواری باشه، یه بک سفید باشه، یک پرده سبز باشه، یک پوستر یا یک قاب عکس.

و اما نور:  ببین توی کیفیت دوربینت اگر شکی نیست باز اون نوره که تو رو بهتر نشون میده . باعث میشه که فیس تو، تیپ تو ، چهره تو بیشتر دیده بشه.

نکته پنجم که خیلی مهمه، تیپ و استایل شخصی توعه.  میتونه مثلا یک عینک باشه، میتونه مثل فلان بلاگر یه تیشرت خاص باشه یا هرچیزی که میخوای شخصیت تورو نشون بده.

با این پنج تا نکته، تجهیزات رو داری و کافیه! میتونی بلاگریت رو شروع کنی. توی کامنتا بهم بگو، توی تهیه کدوم از اینا مشکل داری!؟.


کپشن نویسی در بلاگری:

فرمول کپشن بلاگری

محتوای جذاب تولید میکنی؟ میخوای محتوات رو انتشار بدی، ولی بلد نیستی کپشن بنویسی؟ اشکالی نداره. توی این بخش من بهت یاد میدم که کپشنت رو چجوری اصولی بنویسی. پس با من همراه باش.

 آقا محتوا میذارم ولی نمیدونم کپشن اصولی چیه.  ببین لازم نیست برای کپشن نوشتن بری دوره های ۵_۶ جلسه ای عجیب و غریب رو بگذرونی و طی کنی.

فقط کافیه، فرمولی که بهت آموزش میدم رو رعایت کنی، تا بتونی یه کپشن اصولی و خوب تاپ و رو درجه یک داشته باشی! حالا این فرموله چی هست؟ ببین، میای کپشنت و به چند بخش تقسیم میکنی،

خط اول قلاب کپشنته: ببین آدمی که میاد تو پیج تو، میاد پست تورو میبینه باید با جمله ی اول کپشنت ترقیب بشه که more رو بزنه و بقیه کپشنت رو بخونه و مطالعه کنه.

پس جمله اولت میشه قلاب کپشن. یعنی یک جمله جذاب، یک تیتر جذاب، که یک درواقع رفرنسی میده به محتوات ، به ویدیوت خب؟

میریم خط بعدی: خط بعدی میشه سلام و احوالپرسی با مخاطبات+یک ترند. حالا این یعنی چی؟ یعنی میام تو خط دوم مینویسم، سلام، احوال شما خوبین چطورین؟ من بهترم یا ساسی؟ قطعا من! خوبین؟چطورین؟  قطعا من. خب، بریم خط سوم. خط سوم کپشن میشه چی؟ میشه خلاصه ویدیوت.

باید کسی که میاد کپشن تورو میخونه، متوجه بشه توی محتوای تو چه خبره و چی میگذره؟ پس یک چکیده ی خوب  و مفید و کوتاه و فشرده توی قسمت سوم کپشنت بهش معرفی کن ، و قسمت آخر یادت نره از هشتگ ها استفاده کنی.

حالا اینکه بازدهی دارن، ورودی دارن ، ورودی ندارن این هاشو رو بذار کنار، هشتگ اومده که ازش استفاده کنی، پس ازش استفاده کن.

دوره ی جامع ویدیویی آموزش بلاگری

نکات بلاگری مستر هانتر: 

یک از بزرگترین راه های موفقیت، اینه که بهترین ها تو اون زمینه رو بشناسی. به جرات میتونم بگم از بهترین های بلاگر های دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات ، کمپین بستن و حتی غذا … مستر هانتر هست.

اگر تو هر زمینه ای میخواید فعالیت کنید، بزرگان اون زمینه رو بشناسید نکات مثبت و منفیشون رو بشناسید و سعی کنید نکات مثبتشون رو توی خودتون ایجاد بکنید و تجربه های غلط، نکات منفیشون رو شما تجربه نکنید.

تجربه رو نباید تجربه کرد! مستر هانتر در ابتدا جوری که نشون میداد در واقع استاد دیجیتال مارکتینگ، استاد تبلیغات، استاد اتفاق های جذاب برندهای مختلف بوده و کنار همه اینها خیلی صریح نقد میکنه.

کی رو نقد میکنه؟ چی رو نقد میکنه؟ رستوران ها و غذاهاشو! همه ی بلاگرهای غذا، یا غذا آموزش میدادن یا میرفتن تو رستوران های مختلف و غذاهای اون ها رو سرو میکردن و نظرشون رو میگفتند.

اما اینجا یک نفری اومد و غذاهای مختلف رو تست کرد و به مخاطبش دلسوزانه گفتش که آقا این مرغ سوخاری بهتر از مابقی مرغ های سوخاریست نظر من اینه.

مستر هانتر تکنیکی که داشت این بود که خودش رو نشون نمیداد، یعنی درواقع توی ویدیوهاش از بینی به پایینش معلوم بود و معلوم هست.

البته یک بار رونمایی کرد از خودش ولی بخاطر اینکه مخاطب اینطوری دوستش داشت ببینه دوباره ویدیو هاش به همون حالت قبلی برگشت و این اتفاق جذاب و کنجکاو کننده ای بود که باعث میشد مخاطبین دنبالش کنن.

اما فقط همین نبود که مخاطبین دنبالش کردن، سبک تولید محتوای مستر هانتر فوق العاده مخاطب پسند بود! معرفی و انتقاد از رستوران ها، انتقاد از غذاها، کنار این ها جنگ بین برند های معروف…مثل کوکاکولا ، مثل برگر کینگ و مک دونالد و اتفاق های دیگه. مستر هانتر فقط نیومد بگه این تبلیغ خوبه، یه ویدیو پیخش کنه.

ببینین دونه دونه اینارو تحلیل کرد و امروزه تو زمینه تبلیغات ، دیجیتال مارکتینگ و حتی تست غذا نامبر وانه.


مطالب پیشنهادی مرتبط با آموزش بلاگری:

نکات بلاگری صدف بیوتی ، موفق ترین بلاگر ایرانی    آموزش کامل کپشن نویسی در اینستاگرام

دوره ی اختصاصی و جامع کاپیتان بلاگری 

خروج از نسخه موبایل