استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام + مثال ✅
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به راحت ترین روش و سریع ترین زمان ممکن قابل انجام است. فقط کافیست به درستی متوجه بشیم که استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چی هست و چطوری میتوانیم انجامش بدهیم.
تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید زیرا بهترین تکنیک ها را برای تولید محتوا در اینستاگرام را یاد خواهید گرفت.
اگر جزو آن دسته از افراد هستید که با دیدن کلمه ی استراتژی احساس میکنید که کار سختی هست و از پسش بر نمیآیید بهتون قول میدم که در این مطلب خیلی ساده و راحت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را یاد خواهید گرفت.
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چی؟
یعنی من دقیقا بدونم که چه نوع پست و با چه موضوعی و در چه بازه زمانی میخواهم منتشر کنم.
یعنی من بدونم در استوری های اینستاگرامم دقیقا چکار میخواهم بکنم.
پس استراتژی تولید محتوا اینستاگرام یعنی من برای ۴ چیز برنامه داشته باشم:
۱- نوع پست
۲- موضوع پست
۳- زمان انتشار
۴- بخش استوری ها
حالا اگر موافق هستید بریم و هر کدام از بخش ها رو توضیح بدیم. و البته پس از توضیح این ۴ بخش برای شما یک مثال از استراتژی تولید محتوا در اینستا خواهم آورد.
اطلاعات بیشتر در مورد دوره ی جامع بلاگری
۱- تعیین نوع پست:
ما چند نوع پست داریم: پست عکسی / پست ویدیویی / پست عکس نوشته
خب حالا کدام یک ازین انواع پست به درد ما میخوره؟ پاسخ: همه ی موارد را باید داشته باشیم.
یعنی من باید توی پیجم پست عکسی بذارم. مثلا عکس از محصولم. پست ویدیویی هم باید داشته باشم مثلا ویدیو از محصولم.
پست عکس نوشته هم که یک مدل پست بسیار با بازدهی بالا و تاثیر گذاری مناسب است.
سوال: کدام مدل از همه بهتر هست؟
پست ویدیویی بهترین نوع محتوا در اینستاگرام است. ( البته ویدیوهای کسل کننده منظورم نیست)
پست ویدیویی در اینستاگرام توانایی بیشتری تاثیر گذاری را روی مخاطب دارد و امروزه خیلی از پیج های پر فروش با محتوای ویدیویی کار میکنند.
مشکل اینجاست که تولید پست ویدیویی ممکن است برای شما زحمت و زمان بیشتری را بطلبد. بنابراین میتوانیم در استراتژی تولید محتوا اینستاگرامی خودمان برنامه ریزی کنیم که در هفته فقط سه پست ویدیویی قرار میدهیم. و دو پست عکس نوشته و دو پست عکسی.
مثال برای استراتژی تولید محتوا اینستاگرامی:
ایام هفته | نوع پست |
شنبه | پست ویدیویی |
یکشنبه | پست عکس نوشته |
دوشنبه | پست عکسی |
سه شنبه | پست ویدیویی |
چهارشنبه | پس عکس نوشته |
پنج شنبه | پست عکسی |
جعمه | استراحت / پست عکس ویدیویی |
خرید دوره ی جامع تولید محتوا در اینستاگرام
نکته: ما در اینستاگرام مانند یک فرد شاغل باید زمان بگذاریم. زیرا که در صورت تمرکز و کار اصولی روی آن ده ها برابر یک کارمند میتوانیم درآمد داشته باشیم.
پس روزهای جمعه میتوانیم برای خودمان استراحت در نظر بگیریم اما اگر کسب و کار اینستاگرامی ما طوری هست که در روزهای جمعه فروش بالاتری میتواند داشته باشد ما روز های جمعه با انرژی بیشتر محتوا تولید کنیم و مثلا روزهای شنبه میتوانیم استراحت کنیم.
مثلا کسب و کار فروش اینستاگرامی لباس میتواند در روزهای جمعه فروش بالاتری داشته باشد پس روزهای جمعه هم محتوا منتشر میکند.
البته در ادامه ی این مطلب به شما روشی خواهم گفت که میتوانید روزهای زیادی از هفته را پست تولید نکنید در حالی که در پیج شما محتوا منتشر میشود!!
۲- موضوع پست
یکی از بخش های مهم استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام اینست که موضوع یا همان هدف پست را مشخص کنیم.
در واقه در این بخش ما مشخص میکنیم که چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم.
برای تعیین موضوعات تولید محتوا در اینستاگرام شما باید خلاقیت داشته باشید. باید محصولتون رو خوب بشناسید. باید با ذوق محصولی را معرفی کنید.
توصیه من به شما اینست که باور خودتون رو توی تولید محتوا نشون بدید تا بتوانید کلی موضوع و ایده تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید.
البته در زیر ۱۱ ایده خلاقانه و موضوع تولید محتوا برای اینستاگرام به شما ارائه میکنم.
انواع مختلفی از موضوعات تولید محتوا در اینستاگرام :
- معرفی محصول به صورت آنباکسینگ
- معرفی مزیت های محصول
- نمایش نحوه ی کار با محصول
- توضیح در مورد یکی از ویژگی های محصول
- محتوای آموزشی مرتبط با زمینه ی کاری ( برای نمایش تخصصی بودن پیج)
- باید ها و نباید های استفاده از محصول
- پاسخ به سوالات پر تکرار کاربران
- نحوه ی سفارش و خرید
- پیشنهاد خرید محصول
- ارائه تخفیف محدود + پیشنهاد خرید
- بررسی نیاز ها و مشکلات مردم و ارتباط این مشکلات با نداشتن محصولتان
اینها میتوانند موضوع پست شما باشند که با تولید کردن هر کدام ازین محتواها میتوانید کلی مخاطب و فالور جذب کنید و هم فروش محصولاتتان را رقم بزنید.
برنامه ی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام شما به صورت زیر تکمیل میشود:
ایام هفته | نوع پست | موضوع پست |
شنبه | پست ویدیویی | آنباکسینگ محول |
یکشنبه | پست عکس نوشته | آموزش استفاده از محصول |
دوشنبه | پست عکسی | پیشنهاد خرید محصول با تخفیف |
سه شنبه | پست ویدیویی | معرفی یکی ازویژگی های محصول |
چهارشنبه | پس عکس نوشته | پاسخ به سوالات کاربران |
پنج شنبه | پست عکسی | معرفی نیاز مردم + پیشنهاد خرید |
جعمه | استراحت / پست عکس ویدیویی | نمایش کار کردن با محصول |
همانطور که در بالا مشاهده کردید یک برنامه استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به این صورت تکمیل میشود.
پس در بخش دوم برای ما مشخص و شفاف میشود که دقیقا چه محتوایی در اینستاگرام باید تولید کنیم.
یک ویدیو در مورد استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام:
۳- زمان انتشار
زمان انتشار پست یکی از مسائل مهم است. البته دوتا برداشت میتوان ازین مسئله داشت: یکی اینکه چه روزهایی پست منتشر کنیم. دو اینکه چه ساعت هایی پست منتشر کنیم.
در مورد این مسئله که چه روزهایی پست منتشر کنیم ، پاسخ من به شما اینست: هر چه بیشتر بهتر.
یعنی اگر بتوانید هر روز پست منتشر کنید خیلی عالی هست و شانس شما برای جذب فالوور و تبدیل فالوور ها به مشتری بیشتر است.
همچنین شما میتوانید در یک روز حتی ۲ یا ۳ پست منتشر کنید که این کار را فقط در صورتی توصیه میکنم که کیفیت تولید محتوای شما کم نشود.
اما استاندارد تولید محتوا در اینستاگرام ۱ پست در روز است.
البته محتوای ویدیویی قطعا زمان بیشتری از شما خواهد گرفت و محتوای عکسی و عکس نوشته راحت تر هستند.
پس در نهایت من به شما توصیه میکنم اگر میخواهید از اینستاگرام درآمد واقعا بالا ای کسب کنید متعهد بشوید هر روز در پیجتان پست منتشر شود.
ساعت انتشار پست :
در این مورد حرف های بسیار زیادی زده شده است. اما من با تجربه ای که در این زمینه دارم این مسئله خیلی حائز اهمیت نیست.
البته انتشار پست در ساعت ۳ نصف شب کار اشتباهی هست زیرا در آن زمان کاربر چندانی آنلاین نیست.
در الگوریتم های اینستاگرام این مسئله که در یک ساعت اول انتشار پست چقدر مورد استقبال قرار میگیرد مهم است اما به نسبت تعداد کاربرانی که پست شما را دیده اند.
پس زیاد روی این مسئله حساس نباشید. شما میتوانید در ساعات مختلفی از روز یک پست را منتشر کنید. فقط در ساعات پرتی مانند ۳ شب و ۵ صبح نباشد.
همچنین ساعات اولیه صبح هم احتمالا ساعات مناسبی نیستند.
بنابراین بازه ی ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به نظر من ساعات مناسب پست گذاری هستند.
۴- بخش استوری ها
بسیار خب. رسیدیم به بخشی که از نظر من توضیح دادنش یکم سخته.
یعنی چی؟ یعنی اینکه واقعا استوری گذاشتن موضوع و زمان مشخصی ندارد. شما واقعا اگر ساعت ۴ صبح هم محتوای جالبی داشتید باید منتشر کنید.
اجازه بدید کمی بیشتر توضیح بدم:
ما در بخش استوری چه هدفی داریم؟ خب معلومه هدف نهایی ما فروش بیشتر محصولمان است.
مردم در استوری ها چه محتوایی دوست دارند؟ محتوای لایف استایل ( زندگی شخصی افراد) + فان + تفریح + آرزو ها و …
بگذارید یک مثال بزنم:
مثلا شما اگر فروش کفش در اینستاگرام انجام میدهید نباید در استوری ها فقط محصول معرفی کنید. اینطوری کسی از شما خرید نمیکند.
چون مخاطب در استوری ها دنبال یک مطلب جالب میگردد که توجهش را جلب کند. پس راهکار چیه؟
ترکیبی از لایف استایل ( روزمره ی زندگی ) + اتفاقات کاری و مرتبط با حوزه کاریتون.
اما حالا به نظرتون اینطوری استوری جالب میشود؟ اگر درست انجام بدهید بله جالب میشود. اام در شروع کار قطعا بلد نیستیم و استوری های خوبی نمیتوانیم بگذاریم.
ما در استوری باید مانند یک کارگردان هر روز خودمان را مانند یک فیلم داستان سازی کنیم.
مثلا:
استوری اول: سلام دوستان امیدوارم روز خوبی داشته باشید. بریم سراغ کارهای امروز
استوری دوم: راستی میدونستید خیلی از افراد هستند که به خاطر پوشیدن کفش های نا درست پاهایشان در دراز مدت دچار آسیب میشود؟ ( به همراه استیکر های تعامل بله / خیر در استوری)
استوری سوم: دلیلش اینست که افرادی که وزن بالایی دارند کفش های چرم را زیاد میپوشند. افرادی که مشکل اضافه وزن دارند سعی کنند کفش های اسپرت بپوشند.
استوری چهارم: البته شاید فکر کنید که کفش های اسپرت شیک نیستند اما من به شما مدل های شیک اسپرت را معرفی میکنم.
استوری پنجم: قبل ازینکه کفش های اسپرت شیک را معرفی کنم. بگید ببینم کیا اضافه وزن دارند؟
استوری ششم: بچه ها ببینید این کفش چقدر قشنگه. هم اسپرت هست و هم شیک هستن و برای افرادی که اضافه وزن دارند خیلی مناسب هست که هر روز این کغش ها رو بپوشند تا کمر درد و پا درد نگیرند.
استوری ششم: این یکی مدل هم هست. خیلی جنسش عالیه و توی ساختش از فلان استفاده شده که باعث میشه اگر توی آب رفتید جورابتون خیس نشه.
استوری هفتم: دوستانی که تمایل دارند این کفش رو داشته باشند تا در دراز مدت مشکل پا درد نداشته باشند برای سفارش این کفش میتونن به من دایرکت بدند.
نمونه ی بالا یک مثال از استوری های روزانه یک پیج فروش کفش بود که مسائل زندگی و کاری رو به شکل خیلی خوبی داستان سازی کرد و به هم ربط داد.
در واقع استوری ها به هم مرتبط بودند و این یعنی رشته استوری.
در رشته استوری یک سری مسائل را مطرح میکنیم به طور دنبال دار که مخاطب درگیر این موضوعی که مطرح کردیم بشود.
و سپس با نتیجه گیری درست و اصولی از آن پیشنهاد فروش محصول را به مخاطب ارائه میدهیم.
همچنین تعامل داشتن با مخاطب را هم فراموش نمیکنم.( مانند استوری پنجم)
البته این تازه بخش کوچکی از مباحث تولید محتوا استوری در اینستاگرام است.
ثبت نام در دوره آنلاین بلاگری در اینستاگرام
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به تعداد زیاد:
در این روشی که میخواهم به شما بگم شما میتوانید در دو یا سه روز تعداد زیادی محتوا تولید کنید و سپس در روزهای دیگر تمرکزتان را روی استوری گذاشتن و انجام دگر کارهای کسب و کارتان خواهید گذاشت.
این روش در واقع یکی از تاکتیک های تولید محتوا در اینستاگرام است. روش زیر ابداعی خودم هست و برای خودم جواب داده و جزو تاکتیک ها و روش های خوبی هست که وقتی این تاکتیک با استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام ترکیب میشود نتیجه ی اون فوق العاده میشود.
۱- مشخص کردن موضوعات پست
۲- نوشتن محتوای پست
۳- مشخص کردن نوع پست
۴- ضبط ویدیها
۵- عکس برداری از محصولات
۶- درست کردن عکس نوشته ها ( با اپلیکیشن های تولید محتوا اینستاگرام)
۷- زمان بندی کردن محتواها ( مشخص کنیم کدام پست در چه روزی منتشر شود)
مطابق فرمول بالا شما میتوانید در دو روز تعداد زیادی محتوا برای یک هفته خودتان تولید کنید. البته حتی میتوانید برای ۱۵ روز خودتان محتوا تولید کنید.
ولی چیزی که این روش را منحصر به فرد میکند این است که تمام کارهای مشابه هم را با هم انجام میدهید و این باعث میشود که تمرکز شما بسیار بالا و سرعت انجام دادن هر بخش خیلی زیادتر بشود.
خب این مطلب هم به پایان رسیدو اگر در مورد استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام سوالی دارید خوشحال میشم که کامنت کنید و من در اولین فرصت به کامنت شما پاسخ خواهم داد.
به نظرم لینک این مطلب را برای خودتان در جایی نگه دارید زیرا که حتما در آینده برای تولید محتوا نیاز دارید که مجدد بخش هایی ازین مطلب را مطالعه کنید.
استراتژی محتوا برنامه ای برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا با هدف دستیابی به یک هدف خاص تجاری یا بازاریابی است. وقتی صحبت از بازاریابی اینستاگرامی به میان میآید، یک استراتژی محتوا میتواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به گونهای برنامهریزی و سازماندهی کنید که برای مخاطب هدف شما سازگار، مرتبط و جذاب باشد.
در اینجا چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید هنگام ایجاد استراتژی محتوا برای اینستاگرام در نظر بگیرید:
اهداف: اهداف خود را برای حساب اینستاگرام خود به وضوح مشخص کنید. آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید یا با مخاطبان خود درگیر شوید؟
مخاطبان هدف: در نظر بگیرید که دنبال کنندگان ایده آل شما چه کسانی هستند و به چه نوع محتوایی علاقه مند هستند.
لحن و سبک: لحن و سبک محتوای خود را تعیین کنید که بیشترین تأثیر را در دستیابی به اهداف شما و ایجاد طنین بین مخاطبان هدف شما خواهد داشت.
تناوب و ثبات: برنامه ریزی کنید که هر چند وقت یکبار پست ارسال کنید و سعی کنید در برنامه پست خود ثابت باشید.
انواع محتوا: انواع محتوا را در نظر بگیرید که بیشترین تاثیر را در دستیابی به اهداف شما خواهد داشت. این می تواند شامل عکس ها، فیلم ها، استوری های اینستاگرام، لایو اینستاگرام یا حلقه های اینستاگرام باشد.
هشتگها و زیرنویسها: از هشتگهای مرتبط استفاده کنید و زیرنویسهای جذاب بنویسید تا به محتوای خود کمک کنید مخاطبان بیشتری را جذب کند و تعامل را تشویق کند.
همکاری و مشارکت: همکاری با تأثیرگذاران دیگر یا مشارکت با برندها را در نظر بگیرید تا محتوایی را ایجاد کنید که برای دو طرف سودمند باشد.
با پیروی از یک استراتژی محتوا، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با اهداف شما هماهنگ است و به طور موثر به مخاطبان هدف شما می رسد و با آنها همخوانی دارد.
خرید دوره ی آموزش بلاگری و تولید محتوا اینستاگرام
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.