نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چرا خریداران لوکس از تورم نمیترسند؟

مصرف‌کنندگان لاکچری و بی‌اعتنایی به تورم: “به خرید ادامه می‌دهیم!”

اگر چه تورم باعث شده بسیاری از آمریکایی‌ها هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهند، اما طبق یک نظرسنجی که چهارشنبه توسط فروشگاه زنجیره‌ای لاکچری ساکس Saks منتشر شد، به نظر می‌رسد خرید در بین افراد علاقه‌مند به کالاهای لوکس همچنان پرقدرت ادامه دارد.

طبق گزارش Saks Luxury Pulse، مصرف‌کنندگان با درآمد بالاتر همچنان به خرید محصولات لوکس از جمله محصولات بهداشتی، سلامتی و تناسب اندام تمایل دارند. این گزارش مبتنی بر نظرسنجی از ۲۱۳۷ مصرف‌کننده آمریکایی بالای ۱۸ سال تهیه شده است.

معاون ارشد بخش استراتژی بازاریابی در ساکس، Gaby Aiguesvives، توضیح می‌دهد که از زمان همه‌گیری کرونا، مصرف‌کنندگان به سلامتی و بهزیستی علاقه‌مندتر شده‌اند.

“وقتی مردم در خانه‌های خود گیر افتاده بودند و جایی برای رفتن نداشتند، بسیاری از آنان به ورزش‌های خانگی روی آوردند و راه‌هایی پیدا کردند تا از خود مراقبت کنند”، او به E-Commerce Times گفت.

نظرسنجی ساکس نشان داد که بیش از دو نفر از هر پنج مصرف‌کننده (۴۱٪) اعلام کرده‌اند که موضوعاتی مانند استراحت و آرامش، تغذیه و مراقبت از خود را بیشتر از قبل از همه‌گیری در اولویت قرار داده‌اند.

در همین حال، از میان کسانی که به تناسب اندام اهمیت می‌دهند، ۶۲٪ گفته‌اند که تمایل به خرید لباس‌های ورزشی از فروشگاه‌های لوکس دارند.

زیبایی و آرامش از طریق آرایشی

Michael Prendergast، مدیرعامل گروه ملی خدمات حرفه‌ای Alvarez & Marsal می‌گوید: “ما شاهد رشد چشمگیر بخش زیبایی و بهداشت هستیم. همه برای ۱۲ تا ۱۸ ماه در خانه بودند و حالا به جامعه بازگشته‌اند. آنها می‌خواهند ظاهر و احساس خوبی داشته باشند.”

David Swartz، تحلیل‌گر اقتصادی شرکت تحقیقاتی Morningstar، نیز اضافه می‌کند که علاقه به محصولات تغذیه‌ای و بهداشتی لوکس افزایش یافته است که شامل محصولات آرایشی لوکس نیز می‌شود.

“افراد آرایش را جزئی از بهداشت و سلامتی می‌بینند. این فقط مربوط به بهتر دیده‌شدن نیست، بلکه احساس بهتری به آنها می‌دهد و آنها را سالم‌تر می‌کند.”

پول کفش

بیش از سه‌چهارم افرادی که درآمدشان بالای ۲۰۰هزار دلار است، گفته‌اند قصد دارند در سه ماه آینده به همان اندازه یا بیشتر از سه ماه گذشته محصولات لوکس خریداری کنند.

از آنها پرسیده شد که با ۵۰۰ دلار اضافی چه می‌کنند، و بیش از یک‌سوم آنها (۳۸٪) گفتند که آن را برای تعطیلات یا سفر و تفریح خرج می‌کنند، در حالی که ۲۹٪ آن را برای کفش، اکسسوری یا کیف دستی صرف خواهند کرد.

نظرسنجی نشان داد که بیش از دو نفر از هر پنج نفر از نسل ایکس Generation X و نسل زد Generation Z در نظر دارند در سه ماه آینده بیش از نسل بومرز baby boomers و نسل سایلنت silent generation برای محصولات لوکس هزینه کنند.

“افراد نسل ایکس اکنون در دوران اوج درآمدزایی خود هستند”، Swartz توضیح داد. “شما انتظار دارید که آنها محصولات لوکس بیشتری خریداری کنند.”

Prendergast افزود: “من فکر می‌کنم این موضوع نتیجه رویکردهای انفجاری یا صرفه‌جویانه است، به طوری که نسل ایکس و نسل هزاره millennials به خرید و صرف کردن خود ادامه می‌دهند در حالی که نسل بومر به سمت صرفه‌جویی گرایش دارد.”

خرید لوکس با جوانان هدایت می‌شود

S. Krish Thyagarajan، رئیس شرکت DataWeave، بیان کرد که شواهد نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان لوکس در حال جوان شدن در سطح جهانی هستند. تا سال ۲۰۲۵، نسل هزاره ۵۰٪ از فروش محصولات لوکس را تشکیل خواهند داد.

تقاضا در بازار لاکچری توسط جوانان و به خصوص چینی‌ها افزایش یافته است. Swartz می‌گوید: “بازار محصولات لوکس توسط چین هدایت می‌شود. ۹۰٪ از رشد بازار محصولات لوکس در چند سال آینده قرار است از چین بیاید.”

در نهایت، موضوع تقاضا در برابر تورم قرار دارد. گرچه تورم همچنان بالا است، تقاضا نیز برای همه کالاها همچنان پابرجاست، حتی وقتی که هزینه‌ها به مصرف‌کننده منتقل می‌شود. Thyagarajan توضیح می‌دهد که در فصل تعطیلات گذشته، پیش‌بینی ما این بود که مصرف محصولات لوکس همچنان قوی باقی بماند، که بیشتر این روند ناشی از افزایش پس‌انداز و دستمزدها بود.

این تحلیل‌ها نشان می‌دهد که حتی زمانی که بسیاری از مصرف‌کنندگان هزینه‌های اضافی خود را کاهش می‌دهند، کسانی که درآمد بالایی دارند همچنان به خرید محصولات لوکس ادامه می‌دهند و در برابر فشارهای اقتصادی تا حدی ایمن هستند.

در این مورد، پرسش این است که آیا شما نیز به گروهی از این افراد می‌پیوندید یا اقدامات دیگری در پیش می‌گیرید؟ فرصتی برای تأمل و تصمیم‌گیری خردمندانه در زمینه‌های اقتصادی است!

خروج از نسخه موبایل