نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چرا کادبری اولین بار از سلطنت محروم شد؟

کدبری: برند محبوب شکلات بریتانیا

برند معروف شکلات بریتانیا از دربار سلطنتی تاییدیه‌ی خود را از دست داد، و این موضوع حسابی در بین عاشقان شکلات سر و صدا کرده. برند شکلات کدبری یا همون Cadbury، که خیلی‌ها این برند رو با طعم‌های خاص و لذیذش می‌شناسن، بعد از ۱۷۰ سال تاییدیه سلطنتی خودش رو از دست داده.

تاریخچه تاییدیه سلطنتی

داستان از این قراره که اسکناس تاییدیه سلطنتی، نشون‌دهنده اینه که یک شرکت به دربار سلطنتی خدمات یا کالایی ارائه میده. این تاییدیه برای اولین بار در سال ۱۸۵۴ توسط ملکه ویکتوریا به کدبری داده شد. اما اخیراً اسم کدبری توی لیست جدیدی که توسط انجمن دارندگان تاییدیه سلطنتی به‌روزرسانی شده بود، نبود.

محصولات کدبری و تغییر مالکیت

از زمان تأسیسش در شهر بیرمنگام انگلستان در سال ۱۸۲۴، کدبری تونسته با محصولات لذیذی مثل شیر شکلاتی، تخم‌مرغ‌های کریمه و تخم‌مرغ‌های مینی، محبوبیت زیادی پیدا کنه. در سال ۲۰۱۰، شرکت آمریکایی موندلیز، کدبری رو خرید. این شرکت قبلا به نام کرفت شناخته می‌شد. وقتی کدبری به موندلیز تعلق پیدا کرد، تغییرات زیادی از جمله تغییر اولین بار در دستور تهیه شکلات شیرینشون بعد از یک قرن انجام شد.

شرایط دریافت تاییدیه سلطنتی

انجمن دارندگان تاییدیه سلطنتی اعلام کرده که شرکت‌ها می‌تونن برای دریافت این تاییدیه درخواست بدن، اما باید برای حداقل ۵ سال از ۷ سال گذشته به خانوادگی سلطنتی محصولات یا خدمات رو به طور منظم ارائه داده باشن و معیارهای دیگه‌ای مثل پایداری رو هم رعایت کنن. این انجمن همچنین اعلام کرده که تاییدیه‌ها برای حداکثر پنج سال صادر میشن و یک سال قبل از اتمام اعتبار بررسی میشن.

تأثیر مرگ ملکه الیزابت دوم

یکی از تغییرات بعد از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر ۲۰۲۲ این بود که صدها برند ریسک از دست دادن تاییدیه خودشون رو داشتند. برای ادامه داشتن تاییدیه، باید ثابت می‌کردند که خانوادگی سلطنتی هم‌چنان از محصولات اون‌ها استفاده می‌کنه.

نشان سلطنتی و برندهای دیگر

هر برندی که تاییدیه سلطنتی داشته باشه می‌تونه از نشان سلطنتی روی بسته‌بندی محصولاتش استفاده کنه. این نشان شامل یک شیر که نماینده انگلستان و یک اسب تک‌ش Unicorn است. برندهایی مثل نستله و هاینز بریتانیا هنوز این تاییدیه رو دارن و خوشبختانه تونستن استانداردهای خودشون رو حفظ کنن. حتی برندهای شکلات‌سازی مثل Bendicks و Prestat تونستن توی لیست تاییدیه‌ها باقی بمونن.

محبوبیت کدبری

ولی از اونجایی که به گفته موندلیز، اون‌ها از اینکه یکی از صدها شرکت و برند دیگه‌ان که موفق به دریافت تاییدیه جدید نشدن ناراحتن، اما به تصمیم این انجمن احترام می‌ذارن. به نظر می‌آید که این موضوع نتونسته از محبوبیت کدبری و محصولاتش در بین مردم کم کنه. مردم بریتانیا هنوز هم از خریداران پر و پا قرص شکلات‌ها و محصولات این برند هستن، هرچند که حالا دیگه نشانی از تاییدیه سلطنتی روی بسته‌بندی‌ها نمی‌بینید.

اولویت‌های اصلی کدبری و موندلیز

در کل، هرچند تاییدیه سلطنتی ممکنه یک افتخار و تأییدیه برای یک برند به حساب بیاد، ولی تهیه بهترین مواد و استفاده از آنچه که مشتری‌ها دوست دارن و خواستنشون هنوز هم از اولویت‌های اصلی کدبری و موندلیزه. مطمئناً تغییرات جزئی در شرکت مثل تغییر مالکیت نمی‌تونه به راحتی محبوبیت این چینی‌ها رو در دل مردم تغییر بده.

خروج از نسخه موبایل