نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه فناوری زنجیره تأمین را متحول کند؟

نقش حیاتی پذیرش فناوری در غلبه بر مشکلات زنجیره تأمین

مشکلات زنجیره تأمین و مسائل لجستیک تحویل محصولات، به‌ویژه برای خرده‌فروشان آنلاین، یک مشکل روزافزون است. اما فروشگاه‌های فیزیکی نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

حل این مشکل روزافزون زنجیره تأمین نیازمند این است که تجار و حمل‌کنندگان غیرآشنا با فناوری، از جدیدترین پلتفرم‌های نرم‌افزاری مبتنی بر تکنولوژی استفاده کنند. در غیر این صورت، شفافیت مورد نیاز همچنان مبهم باقی خواهد ماند.

داگ لدن، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل Deliveright Logistics، یک پلتفرم لجستیک و تحویل مبتنی بر هوش مصنوعی، گفت: “چالش شماره یک برای رهبران تجارت الکترونیک، خرده‌فروشان سنتی و تأمین‌کنندگان لجستیک، جستجوی فناوری‌ای است که بتواند انبارها، حمل و نقل، و تحویل‌های نهایی را به طور مؤثر در سطح ملی مدیریت کند.”

مشکلات رو به رشد لجستیک

شرکت خدمات حسابرسی، مالیاتی و مشاوره KPMG دریافت که ۶۰% از سازمان‌ها آماده سرمایه‌گذاری در فناوری دیجیتال برای افزایش فرآیندهای زنجیره تأمین هستند. با این حال، تحقیق از PwC گزارش می‌دهد که ۸۳% از مدیران اجرایی نتایجی که انتظار داشتند از سرمایه‌گذاری‌های خود در فناوری زنجیره تأمین ندیده‌اند.

تمام فناوری‌ها به یکسان ساخته نشده‌اند. یک پلتفرم لجستیک باید بتواند هر بخش از زنجیره تأمین را مدیریت کند تا کارایی را که نیاز به ارتباط بین حمل‌کنندگان از ابتدا تا انتهای مسیر تحویل دارد، بهبود بخشد.

عملکرد Grasshopper

Grasshopper یک راه‌حل جامع برای مدیریت کل فرآیند لجستیک با استفاده از یک پلتفرم واحد ارائه می‌دهد، از برداشت اقلام تا مسیرجویی ناوگان، صدور فاکتور و بیشتر، به همراه دیدپذیری به‌روز از بارگیری تا تحویل نهایی.

پلتفرم Grasshopper دارای سیستم مدیریت سفارش (OMS)، سیستم مدیریت انبار (WMS)، و سیستم مدیریت حمل و نقل (TMS) به عنوان یک راه‌حل تمام‌عیار دیدپذیری، کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی هزینه برای کمک به بهبود سود مشتریان است.

موارد استفاده

تحویل تحویل Clark’s White Glove نمونه‌ای است از اینکه چگونه فناوری نوآورانه می‌تواند از موانع مشکلات OMS، WMS، و TMS بکاهد. بنیان‌گذار آن، جیم کلارک، می‌گوید که در سال ۱۹۹۷، شرکت او فقط به یک کامیون برای مدیریت حجم تحویل نیاز داشت. هیچ نشانه‌ای از آن نبود که لجستیک به چنین فرآیند پیچیده و مهمی تبدیل شود.

امروزه شرکت دارای شش مکان و بیش از ۲۵۰ تحویل روزانه است. فناوری مورد استفاده برای اداره هر قسمت از کسب‌وکار Clark توان نوآوری را برای رقابت در این چشم‌انداز جدید و خواستارتر نداشت.

کلارک گفت: “کنترل هزینه‌ها و کارایی برای بقاء حیاتی است، اما فناوری جامع Grasshopper به ما اجازه می‌دهد تا با اطمینان دقت تحویل ۹۹% را گزارش کنیم.”

رویداد آب و هوایی باعث شد که شرکت حمل و نقل RPM Expedite به مدت ۱۰ روز بسته شود و باعث تراکم در بارانداز و حجم بی‌سابقه بار در انبار شود. …

ارتقاء محصول به‌روز

درازمدت، عملیات روزانه کسب‌وکار RPM کاملاً بهبود یافته و اکنون به طور کامل برای بهره‌وری گسترده بهینه شده است. …

طبق گفته لدن، یکی از بهبودهای کلیدی در آخرین نسخه پلتفرم، رابط کاربری به‌روز شده آن است که پذیرش پلتفرم Grasshopper را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

نداشتن دیدپذیری کافی و چالش‌های موجود می‌تواند بر شفافیت تأثیر بگذارد و این موضوع به نیاز به تکنولوژی جدید اشاره می‌کند.

او افزود: “مسئله شفافیت درنهایت نتیجه آن است که شرکت‌های حمل و نقل با فناوری محدود نمی‌توانند به درستی دیدپذیری را حمایت کنند.”

خروج از نسخه موبایل