تحلیلی بر برندینگ نایک و اپل رو میخواهیم توی این ویدیو داشته باشیم.
شما میتوانید این ویدیو رو به صورت فری در زیر تماشا کنید.
منم محمد امین ابوعلی هستم و خب سعی کردم تحلیل کنم براتون نکات مهمی از برندینگ کردن شرکت نایک و اپل.
در زیر ویدیو رو با هم تماشا کنیم:
و همینطور میتونید صوت این ویدیو رو هم جداگانه گوش کنید یا اینکه اون رو دانلود کنید :
دانلود فایل صوتی بالا با لینک مستقیم
متن ویدیو به صورت کامل:
میتونیم از استراتژی بازاریابی اپل و شرکت نایل خیلی چیزها یاد بگیریم.
توی این ویدیو میخوایم به بررسی مارکتینگ اپل و نایک بپردازیم
توی برندینگ سعی بر اینه که افراد زیادی رو تحت تاثیر اسم برندمون در بیاریم
مسلما خیلی از مردم در پایان روز بسیاری از کارهایی ک کردن یا حرف هایی که شنیدن رو به یاد نمیارن
همینطور کلی تبلیغات رو در طول روز اگر میبینن اونارو هم به یاد نمیارن ولی هیچوقت احساسی که بهشون دست داده رو از یاد نمیبرن.
و این دقیقا یکی از راز های برندینگه.
اگه به تبلیغات برند نایکی نگاه کنید میبینید که هیچ ربطی به لوازم ورزشی نداره. تبلیغ نایک درباره ی ورزشکاران معروف هست .
دلیل این کار اینه که میخوان احساسات مخاطب رو بر بیانگیزن.
و دقیقا استراتژی اپل هم همینه توی مارکتینگ. ایجاد احساس در مخاطب.
البته ساختن احساس در مخاطب با استفاده از برند کمی نیاز به زمان داره وشما اگه دنبال این هستید باید این زمان رو صرف کنید.
نکته ی مهم اینجاست که باید یک احساس و مفهوم خاص رو به مردم بدید اگه چند نوع مفهو م و محرک رو بدین مردم اینطور با دیدن شما چیز خاصی به یاد نمیارن.
مثلا همین اپل ، خب کلی ویژگی داره اما وقتی اسمش میاد همه در مورد خلاقیتشون حرف میزنن
و کسی درباره ی سرعت پردازندش و چیزای دیگش حرفی نمیزنه. یا درمورد حافظه
در حالی که توی اون موارد هم حرفی واسه گفتن داره اپل.
توی مبحث برندینگ شما ۳۰ ثانیه وقت داری تو ذهن مخاطب یه محتوا رو بسازی که مستقیما روی اونها اثر بزاره.
حالا این ثانیه برای اپل میتونه زمانی باشه که شما وارد اپل استور ها میشید . اگه دقت کرده باشید همه ی اپل استورها یکسان هستند و در عین حال دارای دکوراسیون ساده هست.
ولی ما میریم که مدرن ترین وسیله ی تکنولوژی رو خرید کنیم.
همینطور اون بسته بندی محصول خودش یه مفهومیه که توی ذهن مخاطب ساخته میشه.
بسته بندی های گوشی ها و آی پد های اپل واقعا معرکس.
و همه ی این فرآیند ها جزو مسیر براندیگ هست.
همه ی این کارها یک هدف رو دنبال میکنن و اون برندینگه و برندینگ هم یک هدف رو دنبال میکنه که اون ایجاد احساس در مخاطبه.
حالا اگه میخواید شما هم یک برند خوب داشته باشید حتما نیازه که برید به فرآیند هایی که اپل با مخاطبش داره نگاهی بندازید
و سعی کنید از تجربشون استفاده کنید.
همینطور میتونید کلی آموزش های بیشتر در مورد برندینک رو توی وبسایت ممتاز کلاب دنبال کنید.
این ویدیو فقط یه فیلم آموزشی نیست بلکه تحلیلی بود بر
مفهومی به اسم برندینگ که بر روی کمپانی های
اپل و نایل ایجاد کردیم.
حتما شما هم باید تلاشتون رو بکنید که جا پای بزرگان بزارید و برند خودتون رو تقویت کنید. (پایان)