هزینهای که خردهفروشها برای اطلاعات ناقص محصولات میپردازند
اگرچه تجارت الکترونیک برای خریداران و خردهفروشها یک تحول بزرگ به حساب میآید، ولی با مشکلات خاص خودش نیز همراه است. قطعا میزان زیادی از فروش و امکان شخصیسازی خریدها باعث تحول در تجربه خرید آنلاین شده است. اما روش خرید مصرفکنندگان امروزی فشارهای لجستیکی و هزینههای بالایی برای کسب و کارها به دنبال دارد.
عواقب واقعی بازگشت کالاها
درک هزینههای بازگشت کالا برای مصرفکنندگان دشوار است. ما فرض میکنیم که اگر یک کسب و کار برنامه بازگشت کالا ساده دارد، هزینههای مرتبط با آن را هم در قیمت محصول لحاظ کرده است. اما برای کسب و کارها، هزینههای پردازش، انبارداری، کلاهبرداری در بازگشت، ارسال بازگشتی، موجودیهایی که دیگر قابل فروش نیستند و نیروی کار مرتبط با بازگشت کالا منجر به اختلال جدی در درآمد میشود.
تعادلبخشی بین هزینهها و انتظارات مشتری در مورد بازگشت کالا
بازگشتها به دلایل مختلفی رخ میدهند: مشتریان ممکن است کالاها را فقط برای امتحان خریداری کنند، هدایا ناخواستهای دریافت کرده باشند که میخواهند برگردانند و غیره.
با این حال، این باعث نمیشود که هزینه کمتری به آنها تحمیل شود. اگر سیاست بازگشت شرکت اجازه بازگشت انعطافپذیر در یک بازه زمانی تعیینشده را بدهد، فروشندگان باید انتظار داشته باشند که مشتریان از این سیاست استفاده کنند.
خردهفروشهای هوشمند در سیستمهای اطلاعات محصول سرمایهگذاری میکنند
هدف هر خردهفروشی باید کاهش بازگشتهایی باشد که از سوی سیستمها و کانالهایی که کنترل میکنند ناشی میشود و همه چیز با صفحه محصول شروع میشود.
سیستمهای اطلاعات محصول بازگشتها را کاهش داده و اعتماد را تقویت میکنند
همانطور که خردهفروشان به بازنگری سیاستهای بازگشت خود میپردازند، باید تا جایی که میتوانند دلایل بازگشتهایی که در کنترلشان است را کاهش دهند. فهم دلایل بازگشتها و اجرای سیستمهایی که اطلاعات دقیق محصول را تضمین میکنند، اولین گامهای ضروری هستند.
سرمایهگذاری در سیستمهای اطلاعات محصول نه تنها هوشمندانه است — بلکه برای هر خردهفروشی که به دنبال کاهش بازگشتهای هزینهزا و ساختن اعتماد پایدار با مصرفکنندگان است، ضروری است.